آموزش خرید ساعت, اخبار سایت, برند ها, وبلاگ

ساعت خلبانی چیست و چه کاربردی دارد؟

ساعت خلبانی چیست و چه کاربردی دارد؟

ساعت خلبانی چیست و چه کاربردی دارد؟ برای بسیاری از خلبان های با تجربه، ساعت خلبانی به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای حرفه ای محسوب می شود. این ساعت ها دارای ویژگی های خاصی هستند که به خلبان کمک خواهد کرد. قدمت ساعت هایی که پس از ابزارهای هوانوردی ساخته شد، به اوایل قرن بیستم باز می گردد. خلبانان نه تنها به عنوان یک ساعت، بلکه برای تکمیل ابزارهای خود در تعیین زمان و موقعیت پرواز، از ساعت های خلبانی استفاده می کردند.

امروزه این ساعت ها نه تنها در میان خلبان ها، بلکه در میان عموم مردم نیز طرفداران بسیار زیادی دارد. اما ساعت های خلبانی، چه ویژگی منحصر به فردی دارند که سبب تمایز آن ها گردیده است؟ برای پاسخ به این پرسش تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تاریخچه ساعت خلبانی

در قدم اول، بهتر است از تاریخچه ساعت های خلبانی اطلاع داشته باشیم. اختراع اولین ساعت خلبانی به سال 1906 میلادی باز می گردد. ساعت ساز مشهور پاریسی لوئیس کارتیه فردی بود که این نوع از ساعت ها را وارد صنعت ساعت سازی کرد. اولین ساعت خلبانی به دوست لوئیس کارتیه، خلبان آلبرتو سانتوس دومان اهدا گردید. تا آن زمان ساعت های جیبی محبوب ترین ساعت ها بودند، هر چند که در ارتفاعات بالا، کاربرد چندانی نداشتند. اما با ورود ساعت های خلبانی، انقلاب گسترده ای در این صنعت به وقوع پیوست.

البته سایر شرکت های ساعت سازی نیز به سرعت به ساخت ساعت های خلبانی روی آورند. دو واقعه مهم در فروش ساعت های خلبانی تاثیر فوق العاده زیادی داشت؛ جنگ جهانی اول و دوم. با آغاز این جنگ ها، تعداد خلبان ها افزایش یافته و طبیعتا نیاز به ساعت های خلبانی نیز بیشتر خواهد شد.

بلافاصله پس از جنگ جهانی اول، ساعت ها بیشتر وظایفی را که خلبانان باید در طول پرواز انجام می دادند، به عهده گرفتند. البته با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، روز به روز بر ویژگی ساعت های خلبانی افزوده می شد. امروزه، نه تنها خلبان ها، بلکه سایر افراد نیز علاقه بسیار زیادی برای خرید ساعت های خلبانی از خود نشان می دهند.

تاریخچه ساعت خلبانی

ساعت های خلبانی چه ویژگی هایی دارند؟

به طور قطع نباید زیبایی خیره کننده را از ساعت های خلبانی انتظار داشت، زیرا این ساعت ها برای کار در محیط های سخت طراحی شده اند. ساعت های خلبانی مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه دارند. صفحه مشکی مات، ویژگی بسیاری از ساعت های خلبانی است، این طرح مانع از بازتاب نور خواهد شد. ساعت های خلبانی مجهز به تاکی متر و سایر ابزارهای مفید بوده که آن ها را از سایر مدل ها متمایز می کند. موارد زیر از مهم ترین ویژگی ساعت های خلبانی هستند:

  • خاصیت ضد مغناطیسی: جالب است بدانید که میدان مغناطیسی، عملکرد ساعت های مچی را مختل می کنند. ابزار های موجود در کابین هواپیما، امواج الکترومغناطیسی زیادی از خود ساطع خواهند کرد. به همین دلیل، ساعت های خلبانی دارای کاور ضد مغناطیسی هستند. به این صورت، ساعت های مغنلطیسی از خطر امواج مغناطیسی در امان خواهند بود.
  • نشانگرهای بزرگ و خوانا: شاید شناخته شده ترین ویژگی ساعت مچی خلبانی، عقربه های بزرگ و نشانگر های واضح باشند. در مقایسه با ساعت های غواصی، ساعت های خلبانی معمولاً از نشانگرهای عددی کامل تری برخوردار هستند. ساعت های خلبانی همچنین اندازه بزرگتری نسبت به ساعت های معمولی دارند. یکی از قطعات مهم در تاریخچه ساعت های خلبانی، Zenith Louis Bleriot است. لوئیس بلریوت اولین مردی بود که در سال 1909، اندکی پس از موفقیت برادران رایت و سانتوس، از کانال مانش عبور کرد. صفحه سیاه با نشانگرهای اعداد بزرگ در یک قاب فولادی ضد زنگ هنوز هم در عصر مدرن، یکی از ارکان اصلی ساعت های خلبانی هستند.
  • زمان سنجی دقیق: ساعت های خلبانی در اندازه گیری زمان خود به دقت بالاتر از حد متوسط نیاز دارند. قبل از اختراع ساعت های کوارتز، کرونومترها به دلیل دقت بیشتر در مقایسه با ساعت های اتوماتیک معمولی، گزینه جایگزین ساعت های خلبانی بودند.
  • ساعت های زاویه دار Longines Lindbergh: این ساعت به عنوان یک ابزار ناوبری توسط چارلز لیندبرگ، اولین مردی که بدون توقف از اقیانوس اطلس از نیویورک به پاریس پرواز کرد، طراحی شد. لیندبرگ از سیستم ناوبری اختراع شده توسط فیلیپ ون هورن ویمز، فرمانده ستوان نیروی دریایی ایالات متحده استفاده کرد که به دنبال ساده سازی رصد آسمانی برای خلبانان طراحی شده بود. با استفاده از زاویه های درج شده بر روی ساعت، به راحتی موقعیت خورشید و ستارگان را یافت تا موقعیت مکانی را تشخیص داد. البته این ابزار قبل از GPS، رایج تر بود.

ساعت های خلبانی چه ویژگی هایی دارند؟

بهترین ساعت های خلبانی جهان

ساعت های خلبانی، ویژگی های خاص و منحصر به فردی دارند. اجرا و طراحی این خصوصیات، کار هرکمپانی ساعت سازی نیست! زیرا هر گونه اشتباهی در فرآیند تولید می تواند کل تولیدات آن شرکت را زیر سوال ببرد. ساعت های خلبانی گوناگونی در سراسر دنیا تولید شده اند. اما به جرات می توان گفت که Vincero The Altitude و IWC Pilot’s Mark XVIII Heritage در این میان خوش درخشیده اند. در ادامه به شرح جزئیات این دو ساعت می پردازیم.

بهترین ساعت های خلبانی جهان

Vincero The Altitude

Vincero The Altitude با ترکیب طراحی مدرن و مواد درجه یک، امکانت، ظاهر و ویژگی های منحصر به فرد را به شما خریدار عزیز ارائه می دهد. اعداد درخشان بزرگ روی صفحه، دید عالی را در طول روز تضمین می کند. این ساعت دارای قابلیت غواصی تا عمق 100 متری است، بنابراین می توانید آن را مستقیم از آسمان به اقیانوس ها ببرید. Vincero Altitude در ترکیب رنگ های متنوعی موجود است. قطر این ساعت تقریبا 43 میلی متر می باشد که نسبت به سایر ساعت های معمولی، اندازه بزرگتری دارد.

Vincero The AltitudeIWC Pilot’s Mark XVIII Heritage

مدل Mark VIII Heritage توسط IWC Schaffhausen تصویری جدید و کلاسیکی از ساعت های خلبانی ارائه می دهد. در ابتدا، این ساعت اتوماتیک خلبانی با استفاده از حرکت 35111 ، زمان سنجی دقیق و قابل اطمینان را برای استفاده کنندگان خوش شانس خود به ارمغان می آورد. همچنین یک قاب ضد مغناطیسی، از ساعت در برابر امواج محافظت خواهد کرد. صفحه ساعت دارای شاخص های درخشان است و برای دید بهینه کنتراست بالایی دارد. IWC Pilot’s Mark XVIII Heritage چیزی است که می توانید از یک ساعت کلاسیک خلبانی درخواست کنید: کاربردی، ساده و شیک.

IWC Pilot’s Mark XVIII Heritage

لینک مرتبط

ساعت مچی

ساعت مچی مردانه

ساعت هوشمند

اسمارت واچ

ساعت مچی زنانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *