زیورآلات, وبلاگ

راهنمای خرید زیورآلات: 30 راهنمایی واقعا کارآمد!

راهنمای خرید زیورآلات: یکی از مهم ترین وسایل زینتی خانم ها و آقایان زیورآلات است، باید با توجه به اندام، استایل و تیپی که میزنید زیورآلاتتان را نیز انتخاب کنید. مدل های مختلفی از زیورآلات و بدلیجات وجود دارد که شما میتوانید بنابر سلیقه ی خودتان از ان ها استفاده کنید. هنگام انتخاب زیور آلات باید دقت کنید که زیورآلات شما نه خیلی ساده باشند و نه خیلی پیچیده، زیرا چنین زیور آلاتی در دراز مدت از مد نمی افتند و همیشه و در هر مراسمی می توانید از آن ها استفاده کنید. در ادامه ی این مطلب از فروشگاه ساعت مچی تی تی بول، به بررسی هر آنچه که در انتخاب زیور آلات مهم است می پردازیم. با ما همراه باشید.

 

انواع زیورآلات:

گردنبند

زمانی که قصد خرید گردنبند را دارید باید به یکی سری از نکات توجه کنید. این نکات هم برای گردنبند های مردانه و هم گردنبند های زنانه  و دخترانه می تواند مفید باشد. قبل از خرید حتماً سایز گردن خود را بدانید و به این نکته توجه داشته باشید که اضافه کردن آویز، ارتفاع گردنبند را بیشتر می‌کند و قطعا شما دوست ندارید آویز گردنبند‌تان روی یقه بیفتد. به طور کلی:

  • اگر هیکل درشتی دارید و بلند قد هستید، گردنبندهایی با طول بالای ۴۵ سانتی متر برای شما مناسب خواهند بود.
  • اگر ریز نقش و کوتاه قد هستید، از گردنبند‌هایی که به شکل ه‍فت هستند استفاده کنید تا شما را بلند قد تر نشان ‌دهد.
  • و اگر شما قد متوسطی دارید تقریباً می‌توانید از هر نوع گردنبندی استفاده کنند.

گردنبند ها و رومانتویی ها اکثرا دارای یک نقطه مرکزی هستند ( که اغلب پلاک می باشد ) و توجه دیگران را به خود جلب می کنند. این شما هستید که با اندازه گردنبند و رومانتویی تعیین می کنید که توجه ها بیشتر به کدام منطقه جلب شود.به طور مثال پیشنهاد ما این است که اگر شکم نسبتا بزرگی دارید گردنبند های کوتاه را انتخاب کنید تا شکم و نواحی پهلو مرکز توجه قرار نگیرند. و یا این که اگر یقه لباس شما باز است، بهتر است از گردنبندی استفاده کنید که زنجیر بلندتری دارد. هرچه یقه لباس بسته تر باشد، زنجیر گردنبند نیز بهتر است کوتاه تر باشد. در صورتی که لباس شما یقه اسکی باشد، انتخاب گردنبند بلند مناسب است.

کسانی که صورتشان گرد است بهتر است از گردنبند‌هایی با ارتفاع ۷۰ الی ۸۰ سانتی متر استفاده کنند. کسانی که صورت مستطیلی و کشیده دارند بهتر است از گردنبند های بلند استفاده کنند زیرا گردنبند‌های کوتاه صورت‌شان را کوتاه‌تر نشان می دهد، البته گردنبندهای U شکل برای این نوع صورت ها می تواند مناسب باشد.

 

راهنمای خرید زیورآلات

راهنمای خرید زیورآلات

دستبند

دستبند از جمله زیورآلاتی است که استفاده از آن بسیار راحت و دلنشین است. دستبند ها هم توسط آقایان و هم توسط خانم ها مورد استفاده قرار می گیرد و جنس آن ها می تواند ترکیبی از زنجیر، چرم، کریستال، مروارید و الماس و … باشد که جذابیت و درخشش فوق العاده ای را به دست افراد می بخشد و هر کس با توجه به سلیقه و استایل ظاهری و اندام خود دستبند مورد علاقه خود را انتخاب می کند ولی به دلیل تنوعی که دستبند ها دارند، انتخاب دستبند مناسب کمی دشوار به نظر می رسد.

امروزه استفاده از دستبند دیگر مختص خانم ها نیست و آقایان نیز از این اکسسوری استفاده می کنند. در دنیای مد و استایل دستبندهای زنانه و دستبند های مردانه بخش مهمی از اکسسوری ها را تشکیل می دهند که بر شخصیت فرد تاثیر می گذارند.

بهتر است قبل از خرید دستبند، سایز مچ دست ‌تان را بدانید.

  • کسانی که دست‌های کوچک و لاغر دارند، دستبندهای ظریف و نازک برایشان مناسب تر است.
  • برای دست های متوسط بهتر است از دستبندهای ضخیم و درشت استفاده شود.
  • کسانی هم که دست‌هایی بزرگ دارند، به غیر از دستبندهای ظریف و نازک، می‌توانند از هرنوع دستبندی استفاده کنند.

 

راهنمای خرید زیورآلات

راهنمای خرید زیورآلات

دستبند چرمی 

در سال‌های اخیر، دستبندهای چرمی هم در بین خانم ها و هم در بین آقایان محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. این دستبند ها در انواع دستبند های چرم پهن، دستبند های چرم باریک و دستبند های چرم طرح دار و رنگ های مختلف قهوه ای، مشکی و سبز تیره وجود دارند. اگر می خواهید دستبندی که تهیه می کنید کیفیت خوب و عمر مفیدی داشته باشد. باید از چرم طبیعی و مرغوب ساخته شده باشد.

شما می توانید رنگ و ضخامت دستبند چرمتان را با توجه به سلیقه و جنسیتتان انتخاب کنید. معمولا برای آقایون از دستبند های چرمی با ضخامت بیش تر و رنگ های تیره تر استفاده می شود که برازندگی بیشتری هم دارد. دستبندهای چرمی معمولا دقیقا به اندازه ی مچ دست هستند و توسط یک گیره فلزی محکم می شوند. معمولی ترین دستبند چرمی، دستنبد چرم خالص و بدون طرح است که توسط فلز یا نقش دوزی تزیین می شود.

اگر سایز زیورآلاتی که استفاده میکنید مناسب شما نباشد هنگام استفاده باعث اذیت شما می شوند و اگر بزرگتر از سایز شما باشند باعث گم شدن آن و ایجاد یک خاطره بد می شود. بنابراین به هنگام خرید زیورآلات (به خصوص اینترنتی) بهتر است از سایز خود مطلع باشید.

 

راهنمای خرید زیورآلات

راهنمای خرید زیورآلات

گوشواره

هنگام خرید زیورآلات و بدلیجات به ویژه گوشواره، بهتر است به اندازه قدتان هم توجه داشته باشید. برای مثال:

  • اگر جزء زنان ریز نقش هستید و جثه ی کوچکی دارید بهتر است از گوشواره هایی با شکل های هندسی استفاده کنید.
  • زنانی با قد متوسط، تقریباً از هر نوع گوشواره‌ای می‌توانند استفاده کنند.
  • خانم‌های قد بلند به علت این که فضای بین شانه‌ها و گوش‌هایشان بیش تر است بهتر است موهایشان را به سمت بالا ببندند و گوشواره‌های آویزدار و بلند برایشان مناسب خواهد بود.

اگر لاله گوش کوچکی دارید بهتر است از گوشواره های بزرگ و چسبان استفاده نکنید. این مدل گوشواره ها برای افرادی که لاله گوش آنها بزرگ و پهن است مناسب است، چرا که لاله گوش آنها را می پوشاند. اگر هم که اندازه لاله گوش شما متوسط است، محدودیتی در انتخاب سایز گوشواره ندارید. اگر صورت‌ بیضی شکل دارید می توانید از از گوشواره های حلقه ‌ای، مستطیلی، دکمه‌ ای و گِرد و آویزدار متوسط استفاده کنید و اگر صورت‌ تان گرد است، بهتر است از گوشواره های گرد، مستطیلی و آویزدار کشیده و دوکی شکل متوسط استفاده کنید.

در هنگام خرید باید به این نکته توجه کنید که چه مدل زیورآلاتی با مدل لباس و رنگ پوست شما سازگار تر است. 

 

راهنمای خرید زیورآلات

راهنمای خرید زیورآلات

انگشتر

امروزه خرید آنلاین انگشتر در جامعه ما رواج بسیاری پیدا کرده است ولی مشکلاتی نیز با خود به همراه دارد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به تعیین سایز انگشتر بدون وجود انگشتر اشاره کرد.

  • کسانی که انگشتان بلند و کشیده ای دارند می توانند از هر نوع انگشتری استفاده کرده و مطمئن باشند که بر روی دستان آن ها خواهد درخشید.
  • برای انگشت‌های چاق و پهن، انگشتر‌هایی با ضخامت زیاد و بزرگ مناسب تر است.
  • برای انگشت‌های کوتاه، انگشترهای بند انگشتی که روی بند اول قرار می‌گیرد، زیباتر جلوه خواهند کرد.

محدودیتی در تعداد انگشتر هایی که مورد استفاده قرار می دهید وجود ندارد. شما می توانید 2 یا 3 انگشتر را روی یک انگشت بیندازید و یا انگشتر های ساده و کوچک را روی تمام انگشتان خود استفاده کنید. فقط توجه کنید که انگشتر های مورد استفاده تمام انگشت شما را نپوشانند.

انواع فلزهایی که در زیورآلات استفاده می شود:

تیتانیوم

این فلز سخت ترین فلز طبیعی شناخته شده توسط انسان است، بعد از این فلز فولاد، طلا، نقره و پلاتین قرار دارند. این فلز در برابر خراش مقاوم است، سبک است و به راحتی رنگ می شود. تیتانیوم کاملا ضد آلرژی و حساسیت است، به همین دلیل از آن برای جواهرات پرسینگ و حتی ایمپلنت های جراحی استفاده شود. این فلز درخشندگی قابل توجهی دارد. تقریبا هر فلزی که در گل سرها و انواع زیورآلات استفاده می شود تیتانیوم است. این فلز به اندازه استیل محکم است ولی ۴۵ درصد از آن سبک تر است. برای افزایش طول عمر زیورآلاتتان باید در هنگام استفاده از بدلیجات تیتانیوم مراقب باشید تا با مواد شوینده و اسیدی تماس نداشته باشید.

 استیل

استیل کیفیت بیش تری نسبت به تیتانیوم دارد. این فلز از دوام خوبی برخوردار است و سیاه هم نمی شود. یکی از مهم ترین ویژگی های زیورآلات استیل این است که موجب بروز حساسیت نمی شوند.

نقره

 نقره دارای درخشندگی استثنائی است. این فلز به دلیل این که آلودگی را به خود جذب می کند زود سیاه می شود. نقره انواع مختلفی دارد که پیدا کردن اصل آن در بازار کاری نسبتا دشوار است.

 

راهنمای خرید زیورآلات

راهنمای خرید زیورآلات

پلاتین

پلاتین رایج ترین و گران ترین فلز در ساخت زیورآلات است. اما قیمت بالایی دارد، چرا که دوام این فلز بسیار زیاد است و اصلا تیره نمی شود.
پلاتین را اغلب با مس و کبالت آلیاژ می کنند تا ظاهر متفاوتی به آن بدهند. علاوه براین ترکیب پلاتین با فلزات دیگر، باعث دوام بیشتر آن می شود.

مس

این فلز از جمله کم کاربرد ترین فلزات در زیور آلات است. دستبندهای مسی وجود دارند که هم زیبا هستند و هم مورد توجه جوانان قرار گرفته اند. فلز مس به آرامش و کنترل اعصاب نیز کمک می‌کند.

حساسیت به زیورآلات

فلز به خاطر خاصیت مغناطیسی که دارد تاثیرش اول بر پوست و بعد از آن به مغز منتقل می‌شود. حساسیت به بدلیجات شامل سوزش، قرمزی، تورم، پوسته پوسته شدن، خارش و در موارد شدیدتر ایجاد تاول و ترشح مایع است. این علائم در محل تماس با بدلیجات همانند مچ دست و انگشتان، گردن و لاله گوش ایجاد می‌ شود. در موارد خفیفِ حساسیت، با خارج کردن شی‌ءِ حساسیت زا و شست وشوی محل تماس با آب سرد علائم حساسیت از بین می روند. اما اگر حساسیت شدید باشد لازم است که فرد به پزشک مراجعه کند.

ست کردن زیورآلات با لباس:

  • هنگامی که لباستان رسمی است سراغ گزینه های زرق و برق دار مثل انواع مدل دستبند های طلا یا گردنبند هایی با سنگ های قیمتی بروید. اگر بودجه تان کم است، زیورآلات بدلی زیادی هستند که درست مثل مدل های اصلی می درخشند.
  • وقتی لباستان رسمی نیست مثلا برای یک مهمانی تولد دوستانه، دست شما برای انتخاب زیورآلات باز است. فقط باید استفاده از زیورآلات پر زرق و برق را کنار بگذارید، چون برای یک مهمانی ساده و لباس غیر رسمی مناسب نیستند.
  • به رنگ هایی مثل سفید و سیاه به اصطلاح رنگ های خنثی می گویند. وقتی لباسی به رنگ خنثی می پوشید، می توانید هر رنگ زیورآلاتی که دلتان می خواهد را در کنار آن به کار ببرید. اما اگر لباستان رنگی است می توانید از زیورآلاتی استفاده کنید که رنگ آن ها مکمل رنگ لباستان باشد.
  • اگر لباسی که می خواهید بپوشید طرح شلوغی دارد (گلدوزی شده، چین دار و …) بهتر است که از زیورآلات ساده استفاده کنید.
  • سعی کنید در استایلتان بیشتر از سه رنگ به کار نبرید؛ بنابراین اگر موقع انتخاب کیف و کفش و لباستان سراغ دو رنگ رفته اید، برای ست کردن زیورآلات می توانید تنها سراغ یک رنگ دیگر بروید در غیر این صورت استایل زیبایی نخواهید داشت.
  • زیورآلات تنها شامل گردنبند، گوشواره، دستبند و انگشتر نمی شود؛ در دنیای مد و لباس مواردی مثل دستمال گردن، ساعت، عینک آفتابی، هدبند، گل سر و هر چیزی که جنبه زینتی داشته باشد در دسته زیورآلات قرار می گیرد.

به این نکته توجه کنید که شلوغ کردن ظاهر با استفاده از زیورآلات زیاد، از شیک بودن استایلتان کم خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *