دسته‌بندی نشده, وبلاگ

راهنمای ست کردن لباس با ساعت مچی

ست کردن لباس و ساعت

در زمان های نه چندان دور، ساعت مچی تنها برای مشاهده زمان استفاده می شد! اما امروزه، به یکی از مهم ترین و جذاب ترین اکسسوری ها تبدیل شده است. به این معنی که ساعت مچی باید بیشترین تناسب را با لباس  شما داشته باشد. این مورد برای آقایان اهمیت بیشتری پیدا می کند؛ زیرا اکسسوری هایی که آن ها استفاده می کنند کمتر از بانوان است. انتخاب ساعت متناسب با لباس، می تواند تفاوت زیادی در استایل شما ایجاد کند و در عرض چند ثانیه از صفر به قهرمان تبدیل کند! اما، نکاتی برای ست کردن لباس با ساعت مچی وجود دارد که ممکن است از آن ها آگاه نباشید. اما تی تی بول، به عنوان دوست و همراه همیشگی شما در این مسیر، نکات مهمی را در اختیار شما دوستان عزیز قرار می دهد. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

موقعیت را بسنجید!

این مورد ممکن است ساده به نظر برسد اما مهم ترین اصل در ست کردن لباس با ساعت مچی است! به قیمت ساعت نیز توجه زیادی نداشته باشید! گران قیمت بودن یک ساعت به این معنی نیست که با همه لباس های رسمی، اسپرت، مجلسی و… هماهنگ باشد. به طور مثال، تنها یک نوع ساعت است که  با یک مجموعه کراوات مشکی و لباس رسمی جفت می شود؛ ساعت مچی رسمی یا اصطلاحا dress watch.

ساعت غواصی پیشرفته امگا، ساعت مسابقه ای رولکس و ساعت های خلبانی Breitling عالی به نظر می رسند، اما این ساعت های لوکس به رویدادهای رسمی تعلق ندارند! ساعت رسمی باید یک چهره مینیمالیستی و یک نوار چرمی مشکی داشته باشد (از رنگ قهوه ای دوری کنید، که بیشتر برای لباس و کت و شلوارکاری مناسب است). ساعت‌های غواصی حجیم با کت و شلوارها تضاد دارند. یک ساعت رسمی نقره ای با چهره ای ساده در رنگ های سفید، خاکستری یا مشکی می تواند همه کاره باشد!

موقعیت را بسنجید!

میزان علاقه خود را به ساعت تعیین کنید

علاقه شما به ساعت، به طور کلی، تأثیر زیادی بر نحوه مطابقت ساعت ها با لباس هایتان خواهد داشت. اگر فقط به داشتن یک ساعت علاقه مندید، باید با انتخاب لباسی که می خواهید ساعت را با آن جفت کنید شروع کنید. به این معنی که ساعت مچی خود را صرفا برای لباس مورد نظر در نظر بگیرید. اگر بدون در نظر گرفتن لباس مورد نظر، ساعت مچی خریداری کنید، ممکن است پس از گذشت چند وقت از خرید خود پشیمان شوید! چون هیچ لباسی برای جفت کردن با آن وجود ندارد.

هماهنگی رنگ ها در ست کردن لباس با ساعت مچی

مرحله بعدی در ست کردن ساعت و لباس، توجه کردن به رنگ هاست. مانند هر اکسسوری دیگری، رنگ ساعت و لباس باید مکمل یکدیگر باشند. تعدادی ترفند وجود دارد که به شما در رسیدن به این هدف کمک می کند. ساده ترین راه، انتخاب یک رنگ یکنواخت است. یک لباس تمام مشکی (سفید، سرمه ای، یا هر رنگی که دوست دارید) بپوشید و با ساعتی به همین رنگ ست کنید. این مورد، ساده ترین راه ست کردن ساعت با لباس است. اما برای اینکه از این یکنواختی خارج شوید، راه دیگری هم وجود دارد.

کمربند و کفش شما چه رنگی است؟  به دنبال ساعتی با بند یا صفحه به همان رنگ (یا مشابه) باشید تا لباس شما در کنار هم عالی به نظر برسد. البته می توانید به سراغ رنگ های مکمل هم بروید. چرم آبی سرمه ای و قهوه ای ترکیبی کلاسیک است، در حالی که چرم مشکی تیره و قهوه ای قطعاً ممنوع می باشد. اگر به دنبال هماهنگی بیشتر هستید، سعی کنید رنگ دکمه سرآستین خود را نیز با ساعت خود هماهنگ کنید.

هماهنگی رنگ ها در ست کردن لباس با ساعت

بند چرمی یا فلزی؛ اصل مهم در ست کردن لباس با ساعت مچی

بند های چرمی همیشه یک انتخاب کلاسیک برای لباس های روزمره شما هستند. اما فراموش نکنید که کمربند و کفش خود را نیز با آن ست کنید. بندهای چرمی مشکی باید با کفش و کمربند چرمی مشکی و بند قهوه ای با کفش و کمربند قهوه ای پوشیده شود. همین امر در مورد دستبندهای فلزی نیز صدق می کند. تنوع اکسسوری برای آقایان محدود است. بیشتر آنها را می توان با سه انتخاب اکسسوری دید: یک ساعت زیبا، یک جفت دکمه سرآستین یا یک دستبند ساده. ساعت‌ها علاوه بر اینکه همراهی مفید برای کمک به برنامه‌ریزی‌تان هستند، راه آسانی برای بیان حس استایل شما هستند و می‌توانند اطلاعات زیادی در مورد شخصیت شما داشته باشند.

چه رنگ صفحه ای را انتخاب کنم؟

در حالی که رنگ بند چرمی یا قسمت های فلزی ساعت باید با سایر اکسسوری های شما هماهنگ باشد، رنگ صفحه نیز نقش خود را در تکمیل ست کردن ساعت و لباس ایفا می کند. صفحه مشکی معمولاً خوانایی عالی دارند و در کنار ساعت‌های نقره‌ای، در هر شرایطی قابل استفاده هستند. از انتخاب رنگ های روشن نترسید! رنگ‌های قرمز و نارنجی را برای یک لمس دنیای مدرن و اسپرت برگزینید. از یک صفحه آبی استفاده کرده تا کاملاً شلوار جین آبی را تکمیل کند.

نکات کلی در ست کردن لباس با ساعت

  • ساعت هوشمند را یک «ساعت رسمی» در نظر نگیرید! این اکستنشن گوشی شما است که بر روی مچ دست قرار می گیرد. اگر از ساعت هوشمند استفاده می کنید، از بررسی آن در طول تعاملات حضوری خودداری کنید.
  • در شرایط سخت (یا در معرض رطوبت و آب) از ساعت های رسمی استفاده نکنید. هدف آنها مقاومت در برابر شرایط سخت نیست. برای این موارد، بهتر است ساعت های غواصی را انتخاب کنید.
  • چیزی غیر از یک ساعت رسمی را با کراوات مشکی نپوشید!

ساع مچی مردانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *