آموزش خرید ساعت

هر انچه که در مورد ست کردن لباس با ساعت باید بدانید

هر انچه که در مورد ست ردن لباس با ساعت باید بدانید

ساعت‌های مچی از مهمترین و زیبا ترین اکسسوری‌ها هستند که نقش مهمی در استایل و مد روز بودن ایفا می‌کنند. ساعت های مچی انواع مختلف دارند و هر مدلی مناسب موقعیتی خاصی است که با توجه به نوع مراسم و یا شغل افراد انرا متوان تایین نمود. لباس‌های مختلف رسمی و مجلسی را نمی‌توان با هر نوع ساعتی ست و مطابقت داد، بلکه باید از ساعت مچی مناسب لباس رسمی و مجلسی استفاده نمود. اما کدام ساعت‌های مچی مناسب لباس‌های رسمی و مجلسی و یا غیر رسمی هستند؟
در این طلب از سایت تی تی بول به برسی ساعت های مچی مناسب مکان و شخصیت های مختلف با توجه به نوع پوشش افراد پرداخته ایم همچینین در این مطلب قصد داریم شما را با انواع استایل ساعت مچی و نحوه ست کردن ساعت مچی با لباس آشنا کنیم.

تاثیر ساعت بر روی شخصیت افراد

ساعت مچی را با چی ست کنیم

اگر در مرد ست کردن کمربند با لباس اطلاعاتی دارید باید بدانید ست کردن ساعت با لباس نیز کاملا مشابه کمر بند با لباس میباشد . در مورد ست کردن ساعت هم باید از این قانون طبعیت کرد. بدیهی است که این قوانین بیشتر در مورد رویدادهای رسمی اعمال می‌شوند. از نظر سلیقه، شما می‌توانید ساعت را با هر لباس حتی کفش ست کنید.
باید توجه داشته باشید هنگامی که یک کفش ورزشی به پا دارید باید از ساعت مچی اسپرت استفاده کنید ولی چنانچه کفش‌های چرمی، مجلسی و چکمه به پا می‌کنید باید از ساعت‌های معمولی با بند چرمی استفاده کنید تا استایل شیک تر و زیباتری داشته باشید.
این موارد بیشتر به مکانی که میخوهید در ان حضور پیدا کنید مرتبط میشود که با توجه به رسمی و غیر رسمی بودن محل نوع انتخاب متفاوت میشود .

ساعت مچی را با چی ست کنیم

چگونه میتوان یک ساعت مچی را با لباس خود تطابق داد

ست کردن لباس ها با ساعت از اهمیت بالایی برخوردار میباشد و تاثیر زیادی در جذابیت افراد دارد با این حال ست کردن این دو با هم کار سخت و پیچیده ای نیست . هنگام هماهنگ کردن ساعت با لباس شما می‌توانید از فلزات اکسسوری خود برای ست کردن استفاده کنید. مثل: نقره با نقره، طلا با طلا. عناصر فلزی لباس خود مثل: سگک‌های کمربند و کفش، حلقه ها، دکمه های سر دست را با بند ساعت مچی خود به ‌راحتی هماهنگ می‌شوند.
رنگ تمام فلزات به‌کار رفته در لباس و زیورالات شما، مثل عینک آفتابی، گردنبند، حلقه ازدواج و سگک کمربند و …باید با یکدیگر هماهنگ باشند.
بند ساعت چرمی باید مانند کمربند و کفش با چرم‌های دیگر لباس شما مطابقت داشته باشند. بند ساعت چرمی قهوه ای با کفش و کمربند با رنگ قهوه ای یا چرم قهوهدایی ست می‌شود. بند سیاه ساعت مچی نیز با کمربند و کفش سیاه میتوان ست نمود
ساعت بند فلزی نسبت به ساعت‌های بند چرمی راحت‌تر با لباس‌های دیگر ست می‌شوند، اما بندهای چرمی شیک‌تر و رسمی‌تر هستند. همین امر در مورد سبک و مدل کفش نیز صدق می‌کند. کفش‌های رسمی بیشتر با ساعت رسمی مناسب هستند.
اگر صفحات ساعت، عقربه ها و اعداد روی ساعت رنگ روشنی داشته باشند، برای لباس روز اختصاص داده می‌شوند و غیر رسمی تر است، در حالی‌که صفحه های خاکستری، خاکی، سیاه یا قهوه ای برای لباس‌های شب و رسمی مناسب هستند. اگر ساعت بند چرمی انتخاب می‌کنید، رنگ آن باید با رنگ تمام چرم‌های به کار رفته در استایلتان هماهنگ باشد.
به‌طور معمول، یک ساعت باید به اندازه کافی آزاد باشد تا بتواند روی مچ دست شما کامل بشیند. صفحه ساعت باید روی استخوان خارجی مچ دست شما قرار گیرد. وقتی راحت ایستاده اید، ساعت شما نباید از زیر دست پیراهن بیرون بیاید. فقط در صورت خم شدن بازو باید ظاهر شود.

ساعت مچی مناسب مراسم رسمی

ساعت مچی مناسب محل های رسمی

یکی از انواع مدل و استایل ها ساعت مچی ، ساعت‌های مچی رسمی میباشند. که یکی از محبوب‌ترین و کاربردی ترین ساعت مچی‌ها به شمار می‌روند. آنها به طور معمول داری اندازه معمولی دارای صفحه و بند چرمی باریک هستند. صفحه اعداد این ساعت معمولاً ساده و کوچک اند بدون کرونوگراف فانتزی یا عقربه های با شکل خاص هستند.
ساعت مچی مراسم رسمی باید کلاسیک باشد و با تیپ رسمی شما هماهنگی داشته باشد به طور مثال هرگز نباید از ساعت مچی با فرم دیجیتال و یا ساعت های اسپورت برای این استایل استفاده کنید.

ساعت مچی مناسب لباس مجلسی و رسمی ساعتی است که کلاسیک باشد، بند این ساعت‌ها بهتر است چرم ساده یا طرح‌دار و یا فلزی باشد، قسمت اصلی آن نیز می‌تواند به رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، طلایی و رزگلد باشد که حتما به هماهنگی رنگی آن با لباس‌ها و اکسسوری‌های مجلسی خود دقت کافی داشته باشید.

چه زمانی بهتر است از ساعت مچی رسمی استفاده نمود

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید فقط یک ساعت داشته باشید، ساعت مچی رسمی را انتخاب کنید. زیبایی این نوع ساعت مچی و قابلیت ست کردن  آن با انواع لباس‌های رسمی و کت و شلوار بالاست. انتخاب این نوع ساعت بسیار هوشمندانه است و هرجا که تمایل دارید به بهترین شکل ممکن جلوه کنید و تأثیرگذار باشید، مناسب است. کاربرد ساعت رسمی در دفترجلسات تجاری و مصاحبه ها، مناسبت‌های خاص: عروسی، مهمانی، سالگرد، رویدادها، اپرا یا تئاتر، باشگاه و …است

ساعت مچی مناسب محل های غیررسمی و روزمره

ساعت مچی مناسب محل های غیررسمی و روزمره

طریقه ست کردن ساعت مچی با لبلس برای محل های روزمره ، به این صورت است که اگر شما از آن دسته افرادی هستید که در طول روز همیشه از ساعت مچی استفاده می‌کنید باید در انتخاب ساعت دقت بیشتری کنید. چراکهنوع استفاده افراد در انها تاثیر گذار میباشد و ساعت های محکم و با مقاومت بالا برای طول روز مناسب تر هستند

در چه زمانی از ساعت مچی غیر رسمی و روزمره استفاده میشود ?

وقتی لباس‌های اسپرت، جین، پیراهن دکمه دار، کت اسپرت بدون کراوات بر تن دارید. در واقع سبکی که بیشتر مناسب محل‌های غیر رسمی و کاری و یا قرار های ملاقات میباشد که استفاده از ساعت مچی غیر رسمی در این مواقع پیشنهاد میشؤد. از انواع ساعت ها ساعت های اسپورت و هوشمند برای این امر بسبار مناسب میباشد .

نحوه ست کردن ساعت های مچی ورزشی

ساعت‌های ورزشی با بندهای لاستیکی و پارچه ساخته شده اند و مقاومت خوبی در مقابل عرق و رطوبت دارند. که یکی از انواع استایل ساعت مچی می‌باشند. ساعت‌های ورزشی را می‌توان در طول روز نیز استفاده کرد و در واقع یک وسیله چند منظوره هستند. این ساعت‌ها را می‌توانید در مواقع عادی و به غیر از ورزش هم گاهی همراه با بلوزهای آستین بلند بپوشید. مثلا در سفرهای تفریحی به‌همراه داشتن یکی از این ساعت‌ها ضرر ندارد.

در چه مواقعی میتوان از ساعت های مچی اسپرت استفاده نمود

زمانی‌که لباس‌های غیر رسمی و ورزشی مثل تی‌شرت های ورزشی ، پیراهن آستین دار ، شلوار لی یا شلوارک بر تن دارید، تمامی ساعت‌های مچی به غیر از ساعت‌های رسمی مناسب هماهنگ کردن با این مدل هستند. ساعت‌های طرح نظامی، ساعت‌های هوشمند یکی از انواع استایل ساعت مچی می‌باشند.

لینک مرتبط

ساعت مچی

ساعت مچی مردانه

ساعت مچی زنانه

ساعت مچی کاسیو

ساعت مچی رولکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *