زیورآلات, وبلاگ

راهنمای خرید عینک آفتابی زنانه

راهنمای خرید عینک آفتابی زنانه

خرید هر نوع کالایی یک سری قواعد دارد که با رعایت آن ها می توانید تجربه خریدی فوق العاده را داشته باشید. خرید عینک آفتابی هم که امروزه بیشتر برای هماهنگ کردن ظاهر فرد و خوشتیپ شدن کاربرد دارد هم، نیازمند توجه به برخی از نکات است. البته این موضوع را هم می دانیم که عینک آفتابی برای محافظت از چشمان در برابر نور خورشید می باشد. با خواندن مطلب راهنمای خرید عینک آفتابی زنانه از سایت تی تی بول و آشنا شدن با برخی از عینک های با کیفیت می توانید به راحتی مناسب ترین عینک را انتخاب کنید.

 

عینک آفتابی زنانه: شناخت از فرم صورت

برای صورت ها و چهره های افراد اشکال هندسی تعریف شده است. برای مثال فرم صورت یک شخص، مستطیلی شکل می باشد. هر فرد باید با توجه به فرم و شکل صورت خود برای خرید عینک اقدام کند. تشخیص فرم صورت علاوه بر راحت تر کردن کار شما برای خرید عینک، کمک زیادی به ظاهر و تیپ شما برای خرید پوشاک و نوع آرایش استفاده شده می کند.

 

انواع فرم های چهره :

  • مربع : افرادی با چهره مربعی شکل دارای خط فک صاف و مستقیمی هستند. برای کشیده تر نشان دادن صورت، می توانید از عینک های فریم نازک یا باریک استفاده کنید. عینک های با فریم بیضی، خلبانی و ویفرر برای صورت های مربعی شکل مناسب می باشند و سبب زیبا تر شدن ظاهر شما می شوند.
  • قلبی : برای چهره قلبی، فریم های با رنگ روشن می توانند بسیار زیبا باشند. توجه داشته باشید که فریم عینک انتخابی شما خط مستقیم بالای عینک را نداشته باشد. شاید در نوشتار کمی بی معنی به نظر بیاید، اما با امتحان کردن عینک کاملا متوجه این توضیحات می شوید. عینک های با فریم مربع، پروانه ای و گرد برای صورت های مربعی شکل مناسب می باشند و سبب زیبا ترشدن ظاهر شما می شوند.
  • گرد : افراد با فرم صورت گرد، دارای خط فک انحنادار و پیشانی کوتاه هستند. برای انتخاب حرفه ای، بهتر است فریم باریک تر باشد. اگر جنس فلزی هم داشته باشد بهتر است. عینک های با فریم مستطیل، مربع و خلبانی برای صورت های مربعی شکل مناسب می باشند و سبب زیبا ترشدن ظاهر شما می شوند.

 

راهنمای خرید عینک آفتابی زنانه

راهنمای خرید عینک آفتابی زنانه

نکات مهم در خرید یک عینک آفتابی زیبا و مناسب

مقاومت شیشه عینک

از مهمترین نکاتی که در هنگام خرید عینک، باید به آن توجه داشته باشید، مقاومت شیشه عینک آفتابی می باشد. مقاومت یک عینک آفتابی باید در حدی باشد که در برابر ضربه نشکند. مقاوم نبودن شیشه عینک، احتمال به وجود آمدن خطر و آسیب را بالا می برد. پس باید روی این قضیه خیلی حساسیت به خرج بدهید.

 

رنگ شیشه عینک

خوشبختانه رنگ های متنوعی برای انواع عینک ها وجود دارد. انتخاب هر رنگ، بستگی به سلیقه شخص دارد. البته نکاتی هم در انتخاب رنگ وجود دارد که خوب است اطلاع داشته باشید. رنگ های تیره تر، قدرت جذب بیشتری از نور را دارند و قوی از رنگ های دیگر عمل می کنند. رنگ قهوه ای هم یکی از مناسب ترین و بهترین رنگ ها برای انتخاب عینک می باشد.

رنگ قهوه ای برای نور های گوناگون کاربرد دارد. استفاده از رنگ طلایی برای مواقعی که شدت نور زیاد نیست، مناسب و قابل استفاده است. عینک های با رنگ روشن برای روز های آفتابی، زیاد مناسب نیستند. بهتر است از عینک های با رنگ روشن تر، در هنگام عصر استفاده کنید.

 

قیمت 

مطمئنا قیمت بالا، کیفیت بالا و مناسب بودن یک عینک را برای یک فرد خاص، تضمین نمی کند. از یک طرف احتمال دارد که فروشگاه یا مغازه ای که از آن خرید می کنید، عینک های بی کیفیتی را با قیمت های گزافی به شما بفروشند. از طرفی دیگر فرض می کنیم که فروشگاه یا مغازه، قابل اطمینان است و دارای عینک های با کیفیت و گرانی هم می باشد؛ اما هر عینک گرانی به چهره هر کسی نمی آید.

برای مثال، نمی توان گفت که چون فلان عینک گران است، پس ظاهر من را بسیار آراسته می کند. روش درست این است که به نکاتی از جمله فرم چهره خود و سلیقه تان نگاه کنید و سپس اقدام به خرید کنید. توجه داشته باشید که در ابتدای کار رنج قیمتی که می خواهید پرداخت کنید را در نظر بگیرید، سپس به نکات مهم و علاقه شخصی تان رجوع کنید.

راهنمای خرید عینک آفتابی زنانه

راهنمای خرید عینک آفتابی زنانه

استاندارد های ایمنی

یکی از نکات حائز اهمیت که در مطلب راهنمای خرید عینک آفتابی زنانه به آن اشاره خواهیم کرد، بررسی استاندارد های ایمنی عینک می باشد. یک عینک قبل از اینکه بخواهد زیبایی را به چهره و ظاهر شما هدیه دهد، باید سلامت چشمان شما را تضمین کند. استاندارد هایی برای این مسئله تعیین شده اند که به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

یک عینک آفتابی استاندارد، عینکی است که از چشمان شما در برابر اشعه های آسیب رساننده آفتاب محافظت کند.

 

عینکی برای استفاده مناسب است که بتواند، تا 98 یا 99 درصد از طول موج UV (اشعه های فرابنفش) را جذب کند. عینک با جذب این موج، می تواند چشم شما را از آسیب هایی که نور خورشید به چشمان شما می رساند، محافظت کند. شیشه عینک های آفتابی استاندارد، یک مشخصه به نام قدرت مخافظت دارند. مقدار قدرت محافظت این عینک ها UV 400 می باشد.

این مشخصه و این عدد نشان دهنده این است که پایین ترین طول موج های اشعه فرابنفش هم نمی توانند به چشمان شما رسیده و به آن آسیب برسانند.

اندازه عینک

اندازه عینک هم یکی از مولفه هایی می باشد که تا حد زیادی به فرم چهره ربط دارد. با این حال سلیقه شما یکی از تصمیم گیرندگان اصلی می باشد. البته اغلب متخصصان توصیه می کنند که باید از عینک های آفتابی بزرگ استفاده شود تا بتواند تمام نواحی چشم و دور چشم را پوشش دهد و اجازه رسیدن اشعه های مضر را ندهد.

 

فریم عینک

جنس ها متنوعی برای فریم عینک وجود دارد که دست شما را برای انتخاب باز می گذارد. انتخاب جنس و رنگ فریم عینک هم مانند اغلب موارد، بستگی به سلیقه و علاقه شخصی شما دارد. امروزه جنس پلاستیکی برای فریم عینک، مد شده است. البته هر جنس خصوصیات مخصوص به خود را دارد که آن ها را با هم بررسی می کنیم.

  • پلاستیک : متداول ترین جنس فریم که قیمت مناسبی هم دارد، جنس پلاستیکی می باشد. تنوع رنگ بندی در این دسته زیاد است. ما از نظر مقاومت و پایداری دیگر رقیبان جنس پلاستیکی، موفق تر هستند. 
  • فلز : آلومینیوم . تیتانیوم فلز هایی با کیفیت هستند که در ساخت فریم عینک استفاده می شوند. از لحاظ کیفیت، کارایی و مقاومت این دسته بهترین هستند. طبیعتا گران هم هستند.
  • چوب : اگر به فکر محیط زیست و شیک بودن هستید، چوب یکی از بهترین انتخاب ها می باشد. لازم نیست که نگرانی در مورد رنگ بندی جنس چوبی هم داشته باشید.

برند های خاص و محبوب عینک دودی زنانه

 

ورساچه “Versace”

این برند محبوب و مشهور ایتالیایی در زمینه های متفاوتی مانند تولید پوشاک و تولید عینک آفتابی فعالیت دارد. برند ورساچه در سال 1978 تاسیس شد. طراحی عینک های این برند پر آوازه به طرز شگفت آوری، شیک و مدرن هستند.

البته کیفیت، مهمترین چیزی است که برند ورساچه به مشتریان خود هدیه می کند. لازم به ذکر است که برند ورساچه، کار ساخت و طراحی عینک را از سال 2003 شروع کرده است. بدون شک، برند ورساچه از بهترین برند هایی است که می توانیم آن را در مطلب راهنمای خرید عینک آفتابی زنانه به شما عزیزان معرفی کنیم.

 

تام فورد “Tom Ford”

برند تام فورد یکی دیگر از موفق ترین برند های ساخت عینک محسوب می شود. عینک های این برند ایتالیایی با به روز ترین تکنولوژی ها، طراحی و ساخته می شوند.

اگر به دنبال شیک بودن، مدرن بودن و احساس رضایت هستید، عینک های برند تام فورد پاسخگو تمام این نیاز ها می باشد. آقای تام فورد، یک آدم بسیار خلاق و از مشهور ترین طراحان بعد از ترک برند گوچی، در سال 2005 پایه گذار برند تام فورد شد.

شنل “Chanel”

واقعا حیف است که در مطلب راهنمای خرید عینک آفتابی زنانه اسمی از برند شنل نبرده باشیم. این برند در سه کلمه خلاصه می شود. زیبایی، زیبایی و زیبایی.

  این برند به شرکت کالای لوکس و خانه مد فرانسوی تعلق دارد. حرفه برند شنل، ارائه کالاهای گران قیمت و لوکس می باشد. این برند غیر از عینک، لوازم آرایشی و پوشاک هم تولید می کند. عینک های برند شنل از چشمان شما در برابر اشعه های آسیب رساننده خورشید، مراقبت می کنند.  

 

جمع بندی

در مطلب راهنمای خرید عینک آفتابی زنانه قصد داشتیم که مهمترین و کاربردی ترین نکاتی که شما را به یک خرید خوب نزدیک می کنند را به عرض برسانیم. توصیه می شود که قبل از اینکه به خرید بروید، به خوبی تحقیق کنبد و از اعتبار فروشگاه یا مغازه انتخابی خود، اطمینان خاصل پیدا کنید. عینک آفتابی از مهمترین اکسسوری هایی می باشد که علاوه بر زیبا تر کردن ظاهر شما، به فکر سلامت چشمانتان هم است. تی تی بول بهترین برندهای عینک آفتابی زنانه را در اختیار شما قرار می دهد. 🙂

لینک مرتبط

ساعت مچی مردانه

ساعت مچی زنانه

ساعت مچی رولکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *