آموزش خرید ساعت, اخبار سایت, برند ها, گوناگون

هرآنچه در مورد ساعت مچی نمی دانید!

هرآنچه در مورد ساعت مچی نمی دانید!

ساعت ها، هموازه نمادی از تاریخ بوده و هستند. این بدین معناست که واقعیت های مختلفی در مورد ساعت وجود دارد که ما از آن ها بی خبریم! این حقایق ممکن است تعجب برانگیز و یا خنده بار باشند! به طور مثال، جالب است بدانید که اکثر ساعت های موجود در فروشگاه ها، بر روی ساعت 10:10 یا 01:50 تنظیم شده اند! معنی عامیانه این حالت همان خنده ساعت یا “Happy Time” معروف است! در حقیقت happy time یک روش بازاریابی در بین فروشندگان ساعت است.

در این حالت به نظر می رسد کع ساعت ها به شما لبخند می زنند. در این صورت شما هنگام خرید ساعت مورد نظر، احساس بهتر و اشتیاق بیشتری خواهید داشت. پس حالا می دانیم که ساعت ها تنها برای نشان دادن زمان نیستند، بلکه حقایق زیادی در پشت آن ها قرار دارد. اگر بر روی این مقاله کلیک کرده اید، حتما علاقه زیادی به کشف پشت پرده های زمان دارید! فروشگاه تی تی بول، بهترین سایت فروش آنلاین ساعت مچی در این مسیر همراه شما خواهد بود.

ساعت های مچی برای زنان طراحی شده است!

ساعت های مچی برای زنان طراحی شده است!

هنگامی که ساعت های قابل حمل برای اولین بار رواج یافت، به شکل ساعت جیبی عرضه گردید. به مرور زمان، ساعت جیبی تبدیل به یک روند عظیم شد و بسیاری از مردان، به ویژه افراد رده بالا و ثروتمند، از آن استفاده می کردند. با این حال، ساعت جیبی کاربرد چندان زیادی برای زنان نداشت. لباس های مجلسی زنان ثرمتند بدون جیب طراحی می شدند. بدون جیب، زنان جایی برای نگهداری ساعت جیبی نداشتند! با گذشت زمان، طراحان و زنان از تمایل خانم ها به داشتن ساعت مچی شخصی آگاه شدند. آن ها شروع به چسباندن ساعت های جیبی بر گردنبند، سنجاق و دستبند کردند. سرانجام، ساعت های مچی برای بانوان طراحی گردید. اولین زنی که از ساعت مچی استفاده کرد، الیزابت اول بود که توسط رابرت دادلی، معشوقه اش به او هدیده داده شده بود. در زمان آغاز جنگ جهانی اول، به مرور زمان ساعت های مچی مردانه تولید شد.

بهترین ساعت های اقتصادی زنانه

ساعت های سوئیسی، جایگزینی اقتصادی بودند!

ساعت های سوئیسی، جایگزینی اقتصادی بودند!

شاید امروز سوئیس را قلب تپنده ساعت سازی مکانیکی بدانیم، اما مانند هر قصه دیگری، صنعت ساعت سازی سوئیس نیز داستانی منحصر به فرد و ویژه دارد. قبل از قرن 19، اگر مایل به خرید ساعت بودید، پول شما به دو کشور انگلستان و فرانسه، مهد تکنولوژی و هنر فرستاده می شد تا ساعت دلخواه شما ساخته شود. اما موفقیت صنعت ساعت سازی این دو کشور دوامی نداشت! هرچه ثروت آن ها بیشتر می شد، محصولات گران تر و در نتیجه قدرت خرید مردم به شدت کاهش پیدا می کرد. در این شرایط، اولین اقدام تولید ساعت های جایگزین و تقلبی است. اما تصور نکنید که این ساعت ها از چین می آمد! به هیچ وجه، محل تولید ساعت های تقلبی، بسیار نزدیک تر بود. در طول زمستان های طولانی در کوه های آلپ، زمانی که نگهداری از زمین یا پرورش دام تقریباً غیرممکن بود، کشاورزان خانه نشین بر اساس طرح های فرانسوی و انگلیسی به تولید قطعات ساعت می پرداختند. در ابتدا قطعات تولید شده توسط سوئیس، ارزان و کم هزینه اما کم ارزش بودند. اما به مرور زمان این صنعت در سوئیس بسیار پیشرفت کرد. انقلاب صنعتی، ساعت سازی را در فرانسه و انگلیس به کلی از بین برد، زیرا کارفرمایان از هزینه بسیار بالای کارگران و مواد اولیه برنمی آمدند. در همین هنگام بود که سوئیسی ها، افسار این صنعت را در دست گرفتند!

Patek Philippe Caliber 89 ، پیچیده ترین ساعت جیبی مکانیکی جهان!

Patek Philippe Caliber 89 ، پیچیده ترین ساعت جیبی مکانیکی جهان!

شرکت ساعت سازی پاتک فیلیپ در سال 1989، پیچیده ترین ساعت جیبی مکانیکی جهان را به دنیا عرضه کرد. جالب است بدانید که تنها 5 سال زمان صرف طراحی ساختار این ساعت گردید. اما داستان به همینجا ختم نمی شود. ساخت Patek Philippe Caliber 89 چهار سال به طول انجامید. (محاسبات و طراحی های اولیه در سال 1980 آغاز شد، نمونه اولیه آن در جولای 1988 آماده و ساعت در نهایت در آوریل 1989 به پایان رسید.)

در واقع، برای ساخت یک ساعت جیبی، نه سال زمان صرف شد! این ساعت توسط گروهی از ساعت سازان پاتک فیلیپ، به مناسبت 150 سالگی این شرکت ساخته شد. 129 جواهر، 184 چرخ، 332 پیچ، 415 پین، 429 قطعه مکانیکی، 24 عقربه، 8 دیسک و… در این ساعت گنجانده شده است. به طور کلی 1728 قطعه در این ساعت جیبی قرار دارد. چهار نمونه از این ساعت در سال 1989، به یک خانواده سلطنتی فروخته شد.

آشنایی با ساعت های جیبی

رولکس، برند سوئیسی یا انگلیسی؟

رولکس، برند سوئیسی یا انگلیسی؟

در پاسخ به سوال معروف ترین شرکت ساعت سازی سوئیسی، حتما کلمه رولکس را خواهید شنید. این شرکت در سراسر جهان نماد تجمل، برتری و کیفیت بوده و در صدر لیست ارزشمندترین مارک های ساعت قرار دارد و به عنوان نگین تاج ساعت سازی سوئیسی شناخته می شود. البته بهتر است بگوییم که این برند در اصل سوئیسی نیست!

نام تجاری Montres Rolex S.A در ژنو در سال 1920 ثبت شد، اما 15 سال زودتر، این برند در انگلیس پایه گذاری گردید. موسس آلمانی هانس ویلسدورف، توزیع کننده ساعت مچی انگلیسی و با تجربه، به لندن رفت تا با برادر زنش آلفرد دیویس همکاری کند. این کمپانی در ابتدا به نام این دو نفر نامگذاری شده بود، اما در سال 1908، ویلسدورف نام شرکت را رولکس تغییر داد. اما در نهایت، ویلسدورف مجبور به ترک انگلستان شد و به سوئیس بازگشت. او شرکت محبوب رولکس را با خود جابجا کرد و از آن زمان به بعد آنجا باقی ماند.

تشخیص ساعت رولکس اصل

مشکی، پر فروش ترین رنگ ساعت مچی!

مشکی، پر فروش ترین رنگ ساعت مچی!

انواع مختلفی از ساعت های مچی در رنگ ها و طرح های متفاوت تولید می شوند. اما جالب است بدانید که رنگ مشکی، محبوب ترین رنگ از نظر خرید و هدیه دادن است. چنین موردی هم برای زنان و هم مردان صدق می کند. یکی از دلایل محبوبیت رنگ مشکی این است که معمولا با اکثر تیپ و استایل ها ست می شوند. البته از نظر روانشناسی، افرادی که به رنگ مشکی علاقه دارند، ویژگی های خاصی دارند. رنگ سیاه برای کسانی است که اعتماد به نفس دارند و می دانند چه می خواهند. دوست داران رنگ مشکی به دنبال قدرت و اعتبار هستند.

لینک مرتبط

ساعت مچی

ساعت مچی مردانه

ساعت هوشمند

اسمارت واچ

ساعت مچی زنانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *