وبلاگ

دلیل بخار گرفتن ساعت مچی

دلیل بخار گرفتن ساعت مچی

بخار گرفتن شیشه ساعت مچی یکی از متریال های پیش آمده در هنگام تماس با آب و رطوبت می باشد. ساعت ضد آب معمولا دچار چنین وضعیتی نخواهند شد. بخار گرفتن شیشه ساعت در تماس با آب در ساعت های ضد آب رخ نمیدهد. دلایل مختلفی در جهت بخار شیشه وجود دارند که کاملا متداول و طبیعی هستند. در ادامه این مطلب به بررسی دلایل بخار کردن شیشه ساعت مچی میپردازیم. هم چنین روش هایی را برای برطرف کردن مشکل پیش آمده ارائه میدهیم.

از بین رفتن چسب آب بندی ساعت مچی

گاهی با پدیده بخار گرفتن ساعت مچی روبخ رو می شوید که این امر کاملا طبیعی و نرمال است و ممکن است برای هر ساعتی این مشکل به وجود آید. البته در برخی ساعت ها با وجود بخار گرفتن همچنان کار می کنند و مشکلی در روند کار کردن ساعت وجود ندارد.

یکی از دلایل بخار شیشه، فرسوده شدن یا از بین رفتن چسب آب بندی است. در این صورت باید به یک تعمیرکار مراجعه کنید که واشر ها را تعویض کند و یا به ترمیم چسب آب بندی بپردازد. این کار چندان راحتی نیست و بهتر است که حتما توسط یک متخصص تعمیر شود که با انجام دادن تست فشار از عدم  ورود آب و رطوبت به داخل ساعت مطمئن شوید.

اغلب ساعت های اصل و اورجینال دارای چسب با کیفیت هستند که به راحتی فرسوده نمیشوند.

دلایل مختلف بخار شیشه ساعتدلایل مختلف بخار شیشه ساعت:

همانطور که قبلا گفته شد، دلایل مختلفی در جهت بخار شیشه ساعت مچی وجود دارد که یکی از آن ها فرسوده شدن چسب آب بندی است که پیش تر راجب آن گفتیم. از دلایل دیگر آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در فصول سرد سال، با وارد شدن از فضای سرد به فضای گرم، سبب بخار گرفتن شیشه ساعت مچی می شود.
  • با قرار گرفتن طولانی مدت ساعت های ضد آب در آب و روطوبت، ذرات آب به داخل شیشه نفوذ می کنند.
  • از قرار گرفتن ساعت هایی که ضد آب نیستند در تماس با آب خودداری کنید. در صورت نفوذ آب به داخل ساعت، سریعا آن را خشک نمایید.
  • ساعت های فیک و بی کیفیت در تماس با آب و رطوبت دچار خرابی و بخار گرفتگی می شوند. بنابراین به مراقبت بیشتری نیاز دارند.

با خرید ساعت های مردانه و زنانه اصل، از بروز چنین رخدادی میتوانید جلوگیری کنید.

روش هایی برای از بین بردن بخار ساعت مچیروش هایی برای از بین بردن بخار ساعت مچی:

خشک کردن شیشه با دستمال: در صورت تماس ساعت با آب و رطوبت، سریعا داخل و سطح بیرونی شیشه را با دستمال خشک نمایید.

جدا کردن قاب پشتی: توسط یک پیچ گوشتی کوچک یا چاقوی ریز نوک تیز، قاب پشتی ساعت را به آرامی جدا کرده و شیشه ساعت را تمیز نمایید. برای این کار بهتر است با احتیاط عمل کنید تا به قطعات داخلی ساعت آسیب وارد نشود.

در صورتی که مهارت کافی برای باز کردن ساعت ندارید، آن را به یک متخصص مجرب در این زمینه بسپارید.

قرار دادن در کیسه برنج: برنج خاصیت کشسانی فراوانی در زمینه جذب آب و رطوبت دارد. بنابراین در صورتی که آب به داخل ساعت یا حتی موبایل شما نفوذ کرد، می توانید آن را در یک کیسه برنج قرار دهید تا آب آن را کاملا جذب کند.

در صورتی که این کار را انجام دهید، باید مراقب باشید که دانه های برنج سبب ایجاد خط و خش و ترک در صفحه شیشه ساعت مچی نشود.

نور مستقیم خورشید: یکی دیگر از راه حل های مفید برای از بین بردن بخار شیشه ساعت مچی، قرار دادن آن در معرض نور مستقیم خورشید است. شیشه ساعت را رو به بالا در معرض نور مستقیم قرار دهید تا آب و رطوبت داخل شیشه تبخیر شود.

از گذاشتن طولانی مدت ساعت در جهت نور مستقیم خورشید خودداری کنید، زیرا در مواردی ممکن است ساعت آسیب ببیند و دچار اختلال شود.

البته ساعت های اصل و اورجینال به دلیل کیفیت و مقاومت بالایی که دارند، کمتر دچار چنین مشکلاتی خواهند شد.

لینک های مهم

ساعت مچی

ساعت مچی مردانه

ساعت کاسیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *