وبلاگ

دلیل خوابیدن ساعت مچی

دلیل خوابیدن ساعت مچی

دلیل خوابیدن ساعت مچی:علاوه بر اینکه از ساعت مچی برای اطلاع از زمان استفاده می شود، یک اکسسوری جذاب می باشد که در استایل و ظاهر افراد، آراستگی خاصی را به ارمغان می آورد. هم چنین از ساعت مچی برای تنظیم برنامه روزانه به صورت دقیق استفاده می شود. بنابراین برای انجام به موقع کار و فعالیت روزانه خود به یک ساعت دقیق نیاز داریم. اما در مواقعی ممکن است که ساعت دچار اختلال شده و عقب بماند، یا به اصطلاح دیگر خواب بماند. عوامل و دلایل مختلفی برای خواب ماندن ساعت وجود دارند که در ادامه به آن ها میپردازیم.

قابل ذکر است که ساعت های اصل و اورجینال کمتر با این مشکل مواجه می شوند. اگر میخواهید ساعت دقیق و با کیفیت داشته باشید که سال ها دچار آسیب و خواب رفتگی نشود، از ساعت های اصل غافل نشوید.

اتمام باتری:

یکی از اصلی ترین دلایل خواب ماندن ساعت مچی، تمام شدن باتری آن است. در صورت مواجه با این مشکل، بهتر است در ابتدا به سراغ باتری ساعت مچی بروید و آن را تعویض کنید.

دلیل خوابیدن ساعت مچیاستفاده نکردن طولانی مدت:

ساعت های اتوماتیک با استفاده و حرکت دست، شارژ می شوند. درصورتی که به مدت طولانی از ساعت اتوماتیک خود استفاده نکرده اید، احتمال زیاد با ساعتی که خواب مانده مواجه خواهید شد.

ساعت های اتوماتیک برای افرادی مناسب اند که به صورت روزانه از آن استفاده می کنند.

تماس با آب:

یکی دیگر از دلایل خواب ماندن ساعت، افتادن در آب و یا نفوذ رطوبت به داخل ساعت می باشد. ورود آب به داخل ساعت، در زیر شیشه کاملا مشخص است. در این صورت می توانید ساعت را توسط دستمال خشک کرده یا در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید.

باز کردن قاب پشتی ساعت برای خشک کردن آن الزامیست. در صورتی که از مهارت کافی در این زمینه برخوردار نیستید، کار را به یک متخصص حرفه ای بسپارید.

دلیل خوابیدن ساعت مچیبرخورد ضربه:

ضربه محکم به ساعت سبب خواب رفتن ساعت مچی می شود. ساعت مچی در اثر افتادن و یا برخورد ضربه محکم دچار آسیب به قطعات داخلی می شود که این امر موجب خواب رفتن ساعت می گردد.

ساعت های اورجینال در مقابل ضربات معمولی، مقاوم و مستحکم هستند، اما ساعت های فیک ممکن است با کوچکترین ضربه دچار آسیب و خواب رفتگی شوند.

عدم نگهداری درست:

ساعت مچی نیاز به نگهداری و مراقبت دارد. در صورتی که ساعت طولانی مدت در گرمای شدید، در تماس با آب یا برخورد ضربات محکم قرار گیرد، دچار آسیب و خواب رفتگی می شود. هم چنین سرویس کردن ساعت به صورت سالیانه بسیار مهم است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

هر چه در مراقبت و سرویس ساعت مچی کوتاهی کنیم، طول عمر آن نیز کاهش میابد.

دلیل خوابیدن ساعت مچیقرار گرفتن در مجاورت جریان مغناطیسی:

قطعات تشکیل دهنده ساعت مچی، اکثرا دارای فلز هستند که در تماس با میدان مغناطیسی دچار اختلال می شوند. بنابراین با قرار گرفتن ساعت در مجاورت میدان مغناطیسی بر عملکرد آن تأثیر می گذارد. با تکرار شدن این مجاورت در طول زمان، تعادل ساعت مچی از بین رفته و ساعت می خوابد.

برای جلوگیری از ایجاد این اختلال بهتر است که ساعت را در مجاورت گوشی، مودم، آهنربا و وسایل برقی دیگر قرار ندهید. برای فهمیدن علت خوابیدن ساعت مچی که در مجاورت میدان مغناطیسی بوده باید به یک تعمیرکار مراجعه کنید.

  • تولید نامناسب:

ساعت های اصل دارای قطعات ذیز و ظریفی هستند که ممکن است در هنگام تولید به درستی جایگذاری نشده باشند. با جابه جایی قطعات داخلی یا خراب شدن یکی از آن ها، ساعت از کار افتاده و می خوابد.

برای فهمیدن علت خواب رفتن بهتر است به یک متخصص مجرب مراجعه کنید تا علت آن را به درستی تشخیص دهد.

نحوه تعمیر کردن ساعت مچی

با از کار افتادن ساعت مچی کوارتز بهتر است در وهله اول باتری آن را تعویض کنید. ساعت های اتوماتیک نیز در صورت استفاده مجدد ممکن است شارژ شده و شروع به کار کنند. اگر ساعت در آب افتاده و در معرض رطوبت قرار گرفته، بهتر است که به یک تعمیرکار مراجعه کنید تا ساعت را کاملا خشک نماید. ممکن است که ساعت ضربه خورده و یا دچار مشکلات دیگری شده باشد که شما از آن اطلاعی ندارید. بنابراین با مراجعه به یک متخصص حرفه ای از دلایل خواب ماندن ساعت خود آگاه شده و سپس آن را تعمیر نمایید.

لینک های مهم

ساعت مچی

ساعت مچی مردانه

ساعت کاسیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *