آموزش خرید ساعت

راهنمای خرید ساعت مردانه : ویدئو خرید شیک ترین و بهترین ها!

راهنمای خرید ساعت مردانه

خرید هر نوع کالایی چالش های خاص خود را دارد. ساعت یکی از مواردی می باشد که برای خرید آن باید وسواس زیادی به خرج بدهید و حسابی دقت کنید. خرید ساعت به نظر کار سختی می آید؛ اما با خواندن این مطلب فرآیند خرید ساعت برای شما بسیار راحت و حتی لذت بخش می شود. تنوع ساعت های مردانه بسیار زیاد است. با مطالعه راهنمای خرید ساعت مردانه از سایت تی تی بول، خیال شما از یک خرید مطمئن جمع می شود.

 انواع ساعت های مچی؛ از نظر نوع ساختار

ساعت مچی آنالوگ (عقربه ای)

این ساعت پر طرفدار، محبوبیت خود را در طی سال های متمادی حفظ کرده و همچنان در بین ساعت ها پیشتاز است. ساعت عقربه ای یا همان ساعت آنالوگ، ساعتی است که دارای عقربه و اعدادی برای نشان دادن زمان می  باشد. این نوع ساعت برای مهمانی رفتن یا جلسه های کاری بسیار مناسب است.

ساعت مچی آنالوگ هم به چند زیر مجموعه تقسیم می شود :

  • ساعت مچی اسپرت : این نوع ساعت ها با دقت زیادی ساخته شده اند و بسیار زیبا و خاص هستند. معمولا برای کار ها و قرار های مهم از این نوع ساعت استفاده نمی شود. اما مدل هایی وجود دارند که برای یک جلسه نیمه رسمی، مناسب و مرغوب باشند. اما در آخر، این سلیقه شما است که تعیین کننده زمان و مکان استفاده از هر نوع ساعتی می باشد.
  • ساعت مچی غواصی (Diver) : این نوع ساعت ها برای قرار های ورزشی و یا زمان هایی که قصد انجام ورزش دارید مناسب است. همان طور که از نام این ساعت می توان حدس زد، این ساعت برای غواصان بسیار مناسب است. استفاده از ساعت مچی غواصی تا عمق 100 متر، در برابر آب نفوذ ناپذیر می باشد.
  • ساعت مچی رسمی : رسمی ترین ساعت ها معمولا ساده ترین ساعت ها هستند. البته برای دریافت حس رسمی بودن از یک ساعت، به آن المان هایی اضافه می کنند. ساعت، ابزاری است که زمان را به ما نشان می دهد؛ ساعت رسمی هم دقیقا این کار را به ساده ترین شکل ممکن انجام می دهد.

ساعت مچی دیجیتال 

ساعت مچی دیجیتال عقربه ای ندارد. در واقع، زمان را در یک صفحه LED یا LCD به نمایش می گذارد. این ساعت ها معمولا جنبه رسمی ندارند و برای مواقع ساده و غیر رسمی استفاده می شوند. برای اولین بار در سال 1972، این ساعت معرفی شد. این ساعت نمایانگر رشد، در حوزه تکنولوژی ساعت ها می باشد.

برخی از افراد اعتقاد دارند که ساعت دیجیتال، برای نشان دادن زمان به صورت اعداد کاربردی تر از ساعت های آنالوگ می باشد. اما خب از نظری ظاهری اکثر ساعت های دیجیتالی، در مقابل ساعت های عقربه ای، حرفی برای گفتن ندارند.

ساعت مچی هوشمند

ساعت مچی هوشمند یا Smartwatch بی شک یکی از بهترین های تکنولوژی در سال های اخیر می باشد. ساعت های هوشمند گام های خود را فراتر از زمان برداشته و امکانات بسیاری را برای افراد فراهم کرده است. شرکت های سامسونگ و اپل سردمداران حوزه ساعت های هوشمند هستند.

قرن 21، قرن به دنیا آمدن ساعت های هوشمند می باشد که امکانات و قابلیت های بسیاری از جمله نشان دادن ضربان قلب، اتصال به تلفن همراه، اینترنت و GPS را به ما هدیه داده است. برای خرید هر نوع ساعت مردانه ای، به ویژه ساعت مچی هوشمند، نیاز به راهنمایی و مشورت دارید.

راهنمای خرید ساعت مردانه؛ شرکت های سازنده

ساعت کاسیو “Casio”

ساعت های کاسیو سابقه و عملکرد درخشانی دارند. اگر از هر کسی بپرسید که نام چند برند ساعت را بگو، قطعا یکی از موارد، ساعت Casio می باشد. این شرکت در ژاپن تاسیس شده است و تا امروز با معرفی بهترین ساعت ها، خودش را به یکی از معروف ترین برند های جهان تبدیل کرده است.

کمپانی کاسیو، در سال 1983، نخستین ساعت مچی دیجیتالی ضد ضربه را با قابلیت نشان دادن ساعت و تاریخ را به جهان معرفی کرد. امروزه تنوع ساعت های کاسیو آنچنان بالاست که انتخاب و خرید ساعت های این کمپانی بسیار چالش برانگیز، سخت و لذت بخش شده است.

ساعت رولکس “Rolex”

این ساعت سوئیسی یکی از برجسته ترین برند های ساعت سازی جهان می باشد. معمولا قیمت های ساعت های رولکس، به دلیل کیفیت بالای آن ها، زیاد است. ساخت ساعت های این شرکت با ظریف ترین محاسبات و عملیات صورت می گیرد؛ به همین دلیل است که کیفیت ساعت های Rolex زبانزد همه جهان می باشد.

شرکت رولکس تا کنون افتخارات بسیاری کسب کرده است. به عنوان مثال، ساخت اولین ساعت مچی با نمایش دو زمان مجزا، یکی از دستاورد های این شرکت می باشد.

ساعت هابلوت “Hublot”

ساعت های هابلوت به دلیل قاب های خاص و منحصر به فردش بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این شرکت سوئیسی در سال 1980، پا به عرصه ساعت سازی گذاشت. اگر برای راهنمایی خرید ساعت مردانه، به دنبال ساعت های خاص و کم نظیری هستید، حتما نگاهی به ساعت های هابلوت بیندازید.

راهنمای خرید ساعت مردانه؛ زیر برند های کاسیو

جی شاک “G-shock”

برای داشتن ساعتی قدرتمند و بدون رقیب، ساعت های جی شاک بهترین هستند. مقاومت ساعت های جی شاک در برابر ضربه و رطوبت مثال زدنی می باشد. جی شاک از محبوب ترین زیر برنده های کاسیو می باشد. این ساعت شیک و خوش ساخت توسط افراد معروف دنیا مد، ماندد پرل ویلیام حمایت می شود.

ادیفایس “Edifice”

ساعت های ادیفایس به گونه ای ساخته شده اند که شما را مجذوب می کنند. طراحی و مهندسی این ساعت در بالاترین سطح خود قرار دارد. در ضمن این ساعت در میان مردان محبوبیت و مقبولیت فراوانی دارد. این نوع ساعت ها، پرچمدار سطح تکنولوژی در میان ساعت های آنالوگ هستند.

پروترک “Pro trek”

اگر با برند های کاسیو آشنا باشید، حتما ساعت های پروترک را می شناسید. با معرفی این زیر بند به دنیا، کمپانی کاسیو پیشرفت قابل توجهی در دنیای ساعت ها کرد. فناوری، حرف اول در این گونه ساعت ها می زند. جامعه هدف ساعت های پروترک کوهنوردان و عاشقان طبیعت هستند. یکی از خصوصیت های برجسته ساعت پروترک این است که موقعیت مکانی شما را به صورت دقیق نشان می دهد.

کلاسیک “Classic”

ساعت های کلاسیک نماد زیبایی و سادگی هستند. استفاده از ساعت های کلاسیک برای زندگی روزانه و قرار های معمولی بسیار کارآمد است. می توان گفت که کلاسیک با نهایت سادگی در ساعت هایش به نهایت شیک بودن و خاص بودن رسیده است. اگر به دنبال یک ساعت ساده و قدرتمند هستید، کلاسیک بهترین انتخاب است.

 

نکات مهم قبل از خرید ساعت

جنس صفحه ساعت 

جنس صفحه ساعت ها گوناگون می باشد. به عنوان مثال جنس برخی از ساعت ها از شیشه می باشد. شیشه در برابر سایش مقاوم عمل می کند، اما احتمال شکستن آن هم وجود دارد. جنس پلاستیک و تلق هم نامزد ردریافت خط و خش می باشد. کریستال مناسب ترین جنس صفحه ساعت می باشد. چون هم ضد ضربه می باشد و هم در برابر خط و خش و سایش مقاوم است.

مشورت و تحقیق  

برای خرید ساعت از کسانی که در این زمینه تخصص دارند سوال کنید. جستجو در اینترنت هم می تواند بسیار راهگشا باشد.

برای چه، ساعت می خرید

این سوالی است که باید حتما از خود بپرسید. با توجه به تنوع فراوان ساعت ها و نیاز های شما، باید در تصمیم خود قاطع باشید. اگر برای شیک بودن و شغل خود می خواهید ساعت بخرید، پیشنهاد ما ساعت های رسمی می باشد. اگر می خواهید به غیر از دیدن زمان استفاده های دیگری هم از ساعت داشته باشید، پیشنهاد ما ساعت های هوشمند می باشد.

ساعت های Rolex و Seiko از برترین برند های ساخت ساعت های رسمی هستند.

توجه به برند ها

هر برندی، ساعت های متفاوت برای افراد با سلیقه های متفاوت می سازد. برای مثال اگر به دنبال ساعت های اسپرت هستید، باید در مورد موفق ترین برند های ساخت ساعت های اسپرت تحقیق کنید. ساعت های Casio و Ticwatch از برترین برند های ساخت ساعت های اسپرت هستند.

مدت دوام ساعت

تیتانیوم از با دوام ترین عنصر ها برای ساخت بدنه ساعت می باشد. با وجود تیتانیوم، ساعت برای مدت زیادی، خراب نمی شود.

قیمت ساعت 

یکی از اصلی ترین معیار هایی که در خرید یک ساعت نقش دارد، قیمت ساعت می باشد. برای خرید ساعت، اولین موردی را که باید در نظر بگیرید، قیمت یک ساعت می باشد. ابتدا رنج قیمتی که توانایی پرداخت آن را دارید، تعیین کنید؛ سپس به بررسی مولفه های دیگر بپردازید.

 

جمع بندی

دیگر با خواندن مطلب راهنمای خرید ساعت مردانه، شما دید بازتری نسبت به برند های محبوب ساعت دارید و قبل از خرید ساعت می دانید که باید به چه نکاتی عمل کنید. خرید ساعت در ظاهر سخت و دشوار است؛ اما با کمی مطالعه و تحقیق می توانید بهترین انتخاب را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *