وبلاگ

راهنمای خرید عینک آفتابی مردانه

راهنمای خرید عینک آفتابی مردانه

امروزه کاربرد عینک آفتابی بیشتر از اینکه برای محافظت چشم در برابر آفتاب باشد، برای تکمیل کردن تیپ و طرز پوشش شما می باشد. با مطالعه مطلب راهنمای خرید عینک آفتابی مردانه، خواهید دانست که برای خرید یک عینک آفتابی مردانه، باید چه مواردی را رعایت کنید. تنوع عینک های آفتابی بسیار زیاد می باشد و انتخاب کردن یکی از آن ها کار دشواری است. تی تی بول این انتخاب را آسان می کند.

راهنمای خرید عینک آفتابی مردانه؛ شناخت از شکل صورت

اولین قدم برای خرید عینک آفتابی، شناخت از فرم صورت می باشد. فرم ها یا شکل های صورت به چند دسته تقسیم بندی می شوند. توجه داشته باشید که برای خرید عینک، متناسب بودن آن با صورت شما مهمترین نکته ای است که باید برای آن ارزش قائل باشید.

فرم های احتمالی صورت شما می تواند مستطیل، بیضی، گرد، الماسی شکل یا غیره باشد. با شناخت از صورت خود علاوه بر این که می توانید عینک مورد نیاز خود را پیدا کنید، قادرید که بهترین مدل مو و ریش را انتخاب کنید. در ادامه، عینک های آفتابی مناسب برای فرم های بیضی شکل و مستطیل شکل را معرفی خواهیم کرد.

صورت بیضی شکل

این فرم، معمولا فرم بیشتر صورت ها می باشد. افراد با صورت های بیضی شکل برای انتخاب عینک کار ساده تری در پیش دارند. مناسب ترین عینک ها برای افراد با صورت بیضی شکل، عینک هایی هستند که فریم آن ها اندازه ای متعادل داشته باشد؛ یعنی نه پهن باشد و نه باریک. اگر صورت بیضی شکل دارید عینک های خلبانی و مربع شکل بهترین گزینه ها هستند.

صورت مستطیل شکل

عینک های پیشنهادی به این دسته افراد، عینک هایی با فریم عمق بیشتر هستند. اگر به دنبال راهنمایی برای خرید عینک آفتابی مردانه برای صورت های مستطیل شکل هستید، پیشنهاد ما عینک های چند ضلعی و بیضی شکل می باشد.

راهنمای خرید عینک آفتابی مردانه؛ استاندار ها

امروزه با توجه به ازدیاد برند هایی ساخت عینک آفتابی، نمونه های فیک (قلابی) هم افزایش پیدا کرده است. عینک های آفتابی فیک می توانند برای سیستم بینایی انسان مشکل ساز باشند. آزمایشاتی برای تست یک عینک آفتابی اصل انجام می شود. برای مثال عینک آفتابی را در مقابل نور ماورای بنفش قرار می دهند و نتایج را بررسی می کنند. اگر عینک از تست ها سربلند بیرون آید، نشان استاندارد را به آن می چسبانند.

اگر عینک آفتابی را از یک برند معروف خریداری کرده اید، باید ویژگی های آن را مورد بررسی قرار دهید تا از اصل بودن آن اطمینان پیدا کنید. اطمینان پیدا کنید که قدرت محافظت لنز عینک، UV 400 باشد. با اطمینان از این قضیه، تیک یکی از موارد مهم کیفیت عینک را زده اید.

رنگ لنز ها یا شیشه های یک عینک آفتابی روی قدرت محافظت آن، اثری ندارند. اما با توجه به نوع استفاده تان از عینک، انتخاب رنگ لنز حائز اهمیت می باشد. به عنوان مثال، مولفه رنگ لنز، در زمان رانندگی، مولفه ای بسیار مهم است. در زمان رانندگی برای تشخیص رنگ های تابلو ها و یا چراغ ها بهتر است سمت رنگ های صورتی یا زرد نروید.

اغلب اوقات عینک های آفتابی برای زیبایی خریداری می شوند. ولی باید توجه داشته باشید که کیفیت و دارا بودن استاندارد ها در اولویت بالاتری از نکات ظاهری عینک قرار می گیرند. برای آسوده خاطر بودن از کیفیت یک عینک، باید از فروشگاه آن اطمینان پیدا کنید. برای خرید عینک آفتابی مردانه، فروشگاه اینترنتی تی تی بول یکی از بهترین ها می باشد.

 

نکات مهم برای خرید یک عینک آفتابی مردانه

نکات مهم برای خرید یک عینک آفتابی مردانه

اندازه عینک، باید چقدر باشد ؟

شاید فکر کنید که اندازه لنز یا شیشه عینک اهمیتی نداشته باشد؛ اما این طور نیست.  اندازه قاب عینک باید به شکلی باشد که به راحتی روی بینی شما قرار بگیرد و باعث اذیت شما نشود. فاصله لنز با چشم ها نباید زیاد باشد. عینک باید در وضعیت مناسبی باشد؛ یعنی نه جوری باشد که شما احساس کنید که عینک در حال افتادن است و نه جوری باشد که اعضای صورت شما از شدت فشار ناراحت شوند.

بهتر است که اندازه لنز یا شیشه عینک هم بزرگ باشد. طبق نظریه افراد متخصص در این زمینه، عینک ها با شیشه بزرگتر، محافظت بیشتری از چشم و پوست می کنند.

چه نوع فریم عینکی بهتر است؟

نوع و جنس فریم یکی از مواردی می باشد که نباید بدون توجه از کنار آن بگذرید. هر نوع فریمی، قیمت و خصوصیت های منحصر به فرد خود را دارد. در ادامه به بررسی چند نوع فریم می پردازیم.

  • پلاستیک : از آن دسته فریم هایی هستند که تنوع بسیار زیادی دارند. از نظر ظاهری هم مواردی در این دسته وجود دارند که قابل قبول هستند. اگر به فکر تهیه یک عینک با قیمت کم هستید، عینک هایی با جنس فریم پلاستیک، عالی هستند.
  • تیتانیوم : اگر به دنبال بهترین جنس فریم هستید، تیتانیوم آماده خدمت رسانی می باشد. “هر چی پول بدی، همون قدر هم آش می خوری”؛ این ضرب المثل در این موضوع خیل کاربرد دارد. عینک های با جنس فریم تیتانیوم قیمت بسیار زیادی دارند؛ ولی در عوض دوام زیاد را به شما هدیه می کنند.
  • فلزی : مقاومت و انعطاف بالا از خصوصیت های برجسته فریم های فلزی هستند. این نوع فریم ها، گران قیمت هستند. برای مواقعی که ورزش می کنید، مناسب نیستند و احتمال آسیب دیدن وجود دارد. جنس فلز پر استفاده ترین جنس در ساخت فریم عینک های آفتابی محسوب می شود.

مقاومت شیشه عینک آفتابی چه میزان اهیمت دارد ؟

مقاومت شیشه عینک آفتابی اهمیت زیادی دارد. اگر شیشه عینک آفتابی مقاومت لازم را نداشته باشد و بر اثر اتفاق بشکند، می تواند موجب بروز اتفاقات جبران ناپذیری بشود. خرید عینک اصل از یک فروشگاه معتبر می تواند راه حل این مشکل باشد.

قیمت، مولفه ای تاثیر گذار

قطعا قیمت، در تصمیم گیری شما نقش بسزایی دارد. اما باید بدانید که قیمت بالای یک محصول، لزوما تضمین کننده اعتبار و کیفیت آن نیست. احتمالا خودتان تجربه داشتید و یا دیگران از تجربیات ناموفق خود در خرید یک کالا گفته اند. برای یک عینک خرج زیادی کرده اید ولی کیفیت لازم را نداشته است. برای خرید عینک آفتابی مردانه اصل و با کیفیت حتما از افراد متخصص و آگاه کمک بگیرید.

یک راهکار برای سنجش عینک وجود دارد : عینک را در دستان خود گرفته و شیشه آن را با فاصله ای از چشمان خود نگه دارید. سرتان را به جلو و غقب تکان دهید. اگر در همین حین شاهد شکسته شدن تصاویر، در عینک شدید، بدانید که لنز عینک، استاندارد نیست و ارزش خریدن ندارد.

برند های معروف عینک آفتابی

برند Gucci

برند گوچی “Gucci”

برند Gucci از معروف ترین و شایسته ترین برند های ساخت عینک آفتابی می باشد. این برند معتبر، ایتالیایی می باشد و می توان گفت که طراحی عینک های آفتابی مردانه این برند فوق حرفه ای می باشد. برند گوچی طرفداران زیادی در کشور های متعدد، از جمله ایتالیا دارد. تنوع عینک های گوچی بسیار زیاد است. شما هر نوع عینک، برای هر نوع استفاده ای را می توانید در بین محصولات این برند پیدا کنید.

همان طور که در قسمت های بالایی مطلب هم اشاره کرده بودیم، یکی از خط قرمز هایی که هر عینکی باید آن را رعایت کرده باشد، این است که عینک، دارای قدرت محافظت UV 400 باشد. عدسی تمام عینک آفتابی های این برند سرشناس، دارای این استاندارد هستند.

عینک آفتابی های گوچی در مقابل اشعه های ماوراء بنفش مقاوم هستند. همچنین شما برای انتخاب رنگ فریم، کاملا دستتان باز است.

برند Tom Ford

برند تام فورد “Tom Ford” 

برند Tom Ford از معروف ترین و لوکس ترین برند های ساخت عینک آفتابی به حساب می آید. تام فورد موسس برند تام فورد با طراحی خاص و بی نظیر عینک هایش، مدرن را به واژه ای فراتر از مدرن نبدیل کرد. عینک های تام فورد در دسته عینک های شیک و گران قیمت هستند وطراحی های منحصر به فردی دارند.

یکی از مواردی که باید در خرید عینک های تام فورد به آن توجه داشته باشید، اطمینان از اصل بودن آن است. به بارکد روی جعبه عینک های تام فورد توجه کافی کنید. اطلاعات موجود در جعبه را مورد بررسی قرار بدهید و جزئیات را هم فراموش نکنید. حتما باید روی قاب عینک های تام فورد، عبارت “TOM FORD” بدون غلط املایی نوشته شده باشد.

 

جمع بندی 

در روز های آفتابی سال، حتما به عینک آفتابی نیاز پیدا خواهید کرد. اولین جمله این مطلب یعنی “امروزه کاربرد عینک آفتابی بیشتر از اینکه برای محافظت چشم در برابر آفتاب باشد، برای تکمیل کردن تیپ و طرز پوشش شما می باشد.” باور عموم مردم است. اما با خواندن مطلب راهنمای خرید عینک آفتابی مردانه، تاکنون متوجه شده اید که عینک آفتابی ابتدا برای محافظت از چشمان و پوست شما، سپس برای افزدون زیبایی به ظاهر شما کاربرد دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *