دسته‌بندی نشده

چگونه ساعت مچی را رنگ کنیم؟

چگونه ساعت مچی را رنگ کنیم؟

ساعت مچی در انواع مختلفی طراحی و تولید می شود. جنس ساعت مچی در انواع استیل، برنج و آلیاژ های دیگر است که در اثر تماس مستقیم به نور خورشید و آب و رطوبت، ظاهر براق و زیبای خود را از دست میدهد. ساعت های مچی در اثر مجاورت با آب و عوامل محیطی دیگر اکسیده می شوند. در صورت ترمیم و بازسازی ساعت می توان از پوسیدگی و تغییر رنگ و شکل در ظاهر ساعت جلوگیری کرد.

در ادامه این مقاله به ارائه راهکار هایی برای ترمیم رنگ ساعت مچی و نحوه نگهداری از آن میپردازیم.

ترمیم و رفع کدری ساعت مچی

ترمیم و رفع کدری ساعت مچیاستفاده از سس قرمز: سس قرمز یکی از خوراکی های اسیدی به شمار میرود که رسوبات و خوردگی های موجود بر سطح فلز را به راحتی حذف می کند. برای رفع کدری و ترمیم رنگ ساعت مچی توسط سس قرمز، کافیست که سس را به تمامیه  نقاط ساعت آغشته کنید. سپس بعد از گذشت ۳۰ دقیقه توسط دستمال کاغذی سس ها را پاک کرده و ساعت را کاملا شست و شو دهید. بعد از اتمام شستوشو ساعت مچی را کاملا خشک کنید تا دچار زنگ زدگی نشود.

استفاده از خمیر دندان: در ترکیبات خمیر دندان از خواص سایشی و ضد خوردگی وجود دارد که در صورت استفاده بر سطح فلزیجات، خوردگی و رسوبات را در خود حل می کند و سبب براق شدن آن می گردد. برای ترمیم رنگ ساعت توسط خمیر دندان، باید سطح ساعت را به خمیر دندان آغشته کرده و بعد از مدت چند دقیقه به خوبی شستوشو دهید. بعد از شستن، ساعت را کاملا خشک کنید. با این عمل شاهد براق شدن و زیبایی مجدد ساعت مچی خود خواهید بود.

استفاده از لیمو: از آنجایی که لیمو خواص اسیدی دارد، ممکن است در سطح برخی آلیاژهای دچار خوردگی و کدری شود. بنابراین از لیمو برای آلیاژهایی از جنس برنج استفاده می شود.

در این روش باید یک برش از لیمو را به نمک آغشته کنید، دقت کنید که نمک به خوبی در لیمو حل شود. سپس سطح بدلیجات از جنس برنج را به خوبی با لیمو و نمک حل شده تمیز می کنیم.

استفاده از مایع ظرفشویی: بدلیجاتی که در اثر استفاده مداوم و تماس با چربی پوست دچار کدری و تغییر رنگ شده اند را می توان به آسانی به وسیله مایع ظرفشویی تمیز کرد و به حالت اولیه برگرداند. در این روش مقداری از مایع ظرفشویی را در آب حل کنید. سپس ساعت و بدلیجات را در کف حاصله بریزید و با مسواک به خوبی تمیز کنید تا کدری پاک شود و ساعت به رنگ اولیه خود بازگردد.

رفع کدری ساعت طلاییرفع کدری ساعت طلایی

ساعت هایی که دارای رنگ طلایی هستند را می توان همانند روش های ذکر شده در بالا به خوبی تمیز کرد و به حالت اولیه برگرداند. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که ساعت های فیک و بدلی را نباید در آب فرو برد، بلکه می توان دسته و بند آن را با روش های ذکر شده تمیز کرد.

رفع قرمزی بند ساعت مچی

فلزها و آلیاژهای به کار رفته در بدلیجات و ساعت مچی، در برابر شرایط محیطی مختلف، واکنش های متفاوتی نشان میدهند. برای نگهداری و طول عمر بیشتر از این فلزها باید نکاتی را رعایت کنید.

فلزات در محیط های مرطوب، واکنش نشان میدهند و سبب کدر شدن سطح آن ها می شود. بهتر است که از ساعت مچی در هنگام حمام و شنا استفاده نکنید. در صورت خیس شدن بهتر است که آن را سریعا خشک نمایید‌.

فلزات در تماس دائم با اکسیژن هوا نیز واکنش نشان میدهند و اکسیده می شوند. بهتر است از جعبه های مخصوص برای نگهداری از ساعت مچی استفاده کنید.

نحوه از بین بردن زردی در بدلیجات

نحوه از بین بردن زردی در بدلیجات

هنگامی که بدلیجات طلایی و یا ساعت مچی با رنگ طلایی دچار کدری می شود و براقی خود را از دست میدهد، می تواند با مراجعه به یک نقره فروشی، بدلیجات خود را آبکاری نقره کنید. برای مقاومت بیشتر دسته ساعت می توان از ورقه نقره استفاده کرد.

نحوه نگهداری از ساعت مچی
  • هنگام شستو شو دست ساعت را از دست باز کنید تا مواد صابونی و شوینده باعث کدری ساعت نشود.
  • با اتمام طول عمر باتری، آن را توسط یه تعمیرکار تعویض کنید.
  • در صورت استفاده نکردن از ساعت به مدت طولانی، ساعت را با کشیدن دسته کوک در حالت خاموش نگه دارید.
  • از تماس عطرها و لوازم آرایشی، بهداشتی به ساعت جلوگیری کنید.
  • ساعت های اتوماتیک نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به ساعت های کوارتز دارند.
  • ساعت را در مجاورت آهنربا و جریان مغناطیس مانند تلویزیون و بلندگو قرار ندهید.
  • از ساعت های مخصوص برای فعالیت های ورزشی ‌و سنگین استفاده کنید.
  • تا حد امکان از ایجاد ضربه و خراش به ساعت جلوگیری کنید. زیرا ممکن است که به اجزای داخلی ساعت آسیب وارد شود.

لینک های مهم

ساعت مچی

ساعت مچی مردانه

ساعت کاسیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *