آموزش خرید ساعت, وبلاگ

آیا ساعت مچی آهنربا دارد؟

آیا ساعت مچی آهنربا دارد؟

ساعت مچی در انواع مختلف طرح و مدل تولید می شود. یکی از انواع مدل های ساعت مچی، ساعت با بند مگنتی یا آهنربا دار است. این مدل از ساعت مچی، طرفداران خاص خود را دارد. بند ساعت در این مدل توسط آهنربا بسته می شود. آهنربای موجود در بند ساعت، ظاهری خاص و شیک را به ظاهر آن می بخشد.

آهنربا به گونه ای روی بند تعبیه شده است که شما احساس سنگینی آهنربا را نخواهید داشت بلکه کاملا سبک و راحت است. در ادامه این مقاله به بررسی ساعت مچی آهنربا دار می پردازیم.

آیا ساعت مچی آهنربا دارد؟ویژگی های ساعت مچی آهنربا دار:

از آنجایی که هر وسیله ای دارای ویژگی های مختص به خود می باشد، پس شرایط نگهداری هر وسیله ای متناسب با ویژگی های آن متفاوت است. به دلیل وجود جریان مغناطیسی پر آهنربا، شرایط نگهداری ساعت های با بند مگنتی کمی خاص و متفاوت است. در ادامه این مطلب به بررسی نکات مهمی در رابطه با این موضوع می پردازیم.

در سال ۲۰۲۲اولین ساعت مگنتی یا آهنربا دار وارد بازار شد که با استقبال و محبوبیت بسیاری روبه رو شد. آهنربای موجود در بند فلزی ساعت، همانند یک رابط عمل می کند و بندها فلزی را به یکدیگر متصل می کند. در ساعت مگنتی به جای استفاده از سگک از اهنربا برای نگهداری قفل ساعت استفاده می شود.

آیا ساعت مچی آهنربا دارد؟آهنربای به کار رفته در ساعت مگنتی بسیار محکم و مقاوم است و به راحتی و خود به خود باز نمی شود. از شیشه ی صیقلی و یک طراحی بی نظیر در ساخت ساعت مگنتی استفاده شده است که هنگام بازتاب نور این زیبایی چند برابر می شود.

با فشردن پی در پی دکمه های کناری ساعت، اعداد قرمز رنگ نمایان می شوند که می توانید به راحتی توسط دکمه کناری، ساعت خود را تنظیم کنید.

امکان تنظیم تاریخ به صورت روز، ماه و سال توسط دکمه کناری وجود دارد.

از ویژگی های دیگر ساعت مگنتی می توان به لمسی بودن صفحه آن اشاره نمود. هم چنین می توانی. نوع نمایش ساعت را به صورت ۲۴یا۱۲ساعت تنظیم کنید. بند ساعت مگنتی از جنس فلز است که در رنگ های مختلفی موجود است.

مقایسه میزان نگهداری  شارژ اپل واچ و سامسونگ واچ

آیا ساعت مچی آهنربا دارد؟نحوه نگهداری ساعت مگنتی:

  • هنگامی که میخواهید ساعت را کنار بگذارید و دیگر از آن استفاده نمی کنید، بهتر است که آن را در جعبه مخصوص خود روی بالشتک قرار دهید. آهنربای موجود در بند ساعت اگر به درستی نگهداری نشود، با ایجاد میدان مغناطیسی سبب کاهش طول عمر باتری می شود.
  • ساعت های مگنتی اتومات نیز با ایجاد جریان مغناطیسی سبب خرابی و آسیب به موتور ساعت می شوند. پس بهتر است که برای نگهداری ساعت مچی مگنتی اتومات موارد بالا را رعایت کنید.
  • از قرار دادن ساعت در معرض نور مستقیم خورشید جلوگیری کنید. زیرا سبب کاهش طول عمر باتری و کم شدن وضوح نمایشگر ساعت می شود.
  • از قرار دادن ساعت در معرض رطوبت، مواد شیمیایی و خورنده نیز جلوگیری کنید‌. زیرا سبب پوسیدگی ساعت مچی می شود.
  • هنگام استفاده از عطر، بعد از خشک شدن کامل روی پوست از ساعت استفاده کنید.
  • از سرویس کردن خود سر ساعت خود داری کنید. زیرا ممکن است گرد و غبار به داخل ساعت نفوذ کند. هم چنین قطعات ساعت بسیار ریز هستند، امکان گم کردن وجود دارد. پس بهتر است کار تعمیرات و سرویس ساعت را به یک متخصص ماهر در این زمینه بسپارید.
  • از دفترچه راهنمای ساعت برای موارد ضروری استفاده کنید.
  • به صورت مداوم و با یک پارچه نرم ساعت خود را تمیز کنید تا گرد و غبار روی آن پاک شود و به داخل ساعت نفوذ نکند.

نگهداری ساعت مچی : 10 اصل مهم که باید بدانید!

لینک های مهم

ساعت مچی

ساعت مچی مردانه

ساعت کاسیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *