نمایش 1–16 از 6013 نتیجه

نمایش 20 40 60

ساعت مچی

امروزه، انتخاب و خرید ساعت مچی می تواند یک تجربه سخت و گیج کننده باشد! ساعت های فوق العاده زیاد و متنوعی وجود دارد که رنج قیمت متفاوتی را در بر می گیرند. سوالی که به وجود می آید این است که کدام ساعت را انتخاب کنیم؟

ساعت، تنها وسیله اندازه گیری ساعت نیست بلکه می تواند یک هدیه معنوی باشد. به طور مثال، واگذاری یک ساعت از پدر به پسر به هیچ وجه غیر معمول نبوده و نیست و ساعت طلایی که برای بازنشستگی اهدا می شود، یک نمایش مشترک احترام و رفاقت است که در برخی از کشورها اجرا می شود.

به همین دلیل بهتر است که در انتخاب ساعت، تمام جوانب را در نظر بگیریم. تی تی بول قصد دارد با ارائه این مقاله، نکات مهم در خرید ساعت مچی را برای شما عزیزان بازگو کند. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

داشتن یک ساعت مچی جذاب می تواند شما را صاحب جذاب ترین و خاص ترین اکسسوری نماید. ساعت های مچی از انواع متنوعی برخوردارند و همین موضوع می تواند انتخاب را برای شما سخت کند. بنابراین بهتر است برای خرید ساعت در ابتدا کاربری آن و نیاز خود را مشخص نمایید. سپس می توانید انتخاب مناسب تری داشته باشید. به طور کلی برای انتخاب مناسب ترین و بهترین ساعت نیاز است تا نکات متعددی را مد نظر قرار دهید. به همین منظور در ادامه به بررسی نکات قابل توجه هنگام خرید ساعت مچی خواهیم پرداخت.

خرید ساعت مچی

تی تی بول ارائه دهنده و فروش انواع ساعت مچی مردانه با کیفیت، مدرن و شیک است. شما می توانید ساعت مورد نظر خود را از هر رنگی که دوست دارید انتخاب کنید.

در فروشگاه اینترنتی تی تی بول انواع ساعت ها از برندهای Rolex ،omega ،Q&Q ،patek philippe ،mont blanc و … در اشکال و سبک های مختلف وجود دارد.

با خرید ساعت مچی از فروشگاه تی تی بول همیشه شیک و جذاب بنظر برسید.

انواع ساعت های مچی

ساعت های مچی از انواع مختلفی برخوردار می باشند که شما می توانید با توجه به نیاز خود مناسب ترین آن ها را انتخاب کنید. برای انتخاب بهترین ساعت مچی در ابتدا نیاز است تا انواع آن ها را بشناسید. به طور کلی انواع ساعت های مچی عبارتند از:

  • غواصی:

ساعت مچی های غواصی از مقاومت بسیار بالایی برخوردارند و انتخاب بسیار مناسبی برای ورزشکاران و غواصان هستند. البته قیمت بالای این ساعت ها چیزی نیست که به آن اشاره نشود.

  • نظامی:

این ساعت ها به دلیل مقاومت کمی که دارند تنها برای مجالس و مهمانی ها مناسب اند. اگر می خواهید در محل کار یا به صورت روزانه از ساعت استفاده نمایید، این ساعت ها به دلیل مقاومت کمی که دارند توصیه نمی شوند.

  • خلبانی:

ساعت های خلبانی نیز جزو پرفروش ترین ساعت های موجود در دنیا هستند که مقاومت و دوام بسیار بالایی دارند. کرنوگراف، جی پی اس، ارتفاع سنج و ... از جمله قابلیت های این ساعت ها محسوب می شوند.

  • رانندگی:

ساعت مچی رانندگی می تواند علاوه بر نمایش زمان، کیلومتر طی شده را نیز مشخص نماید. معمولا از این ساعت ها به منظور شرکت در مسابقات اتومبیل رانی استفاده می شود.

  • GMT:

این ساعت ها در ابتدا توسط کمپانی رولکس ساخته شد. قابلیت نمایش زمان محلی و گرینویچ از جمله مزایای این ساعت مچی می باشند.

  • Bangers:

این ساعت ها برای استفاده روزانه بسیار مناسب هستند و از مقاومت فوق العاده بالایی برخوردار می باشند. بنابراین اگر می خواهید از ساعت خود به طور دائم و در محل کار استفاده نمایید، می توانید به سراغ این ساعت مچی ها بروید.

  • مجلسی:

در طراحی ساعت مچی های مجلسی به ظاهر ساعت توجه زیادی شده است. این ساعت ها معمولا از ظرافت و زیبایی فوق العاده ای برخوردار هستند. این ساعت ها را می توان با میزان کیفیت و مقاومت متفاوتی خریداری نمود.

  • هوشمند:

این ساعت ها تنها برای نمایش زمان مورد استفاده قرار نمی گیرند. قابلیت های متنوع این ساعت ها مانند کیلومتر شمار، کالری شمار و ... منجر به محبوبیت آن ها شده است.

بودجه خرید ساعت مچی را در نظر بگیرید.

یکی از اولین مواردی که باید هنگام جستجوی ساعت در نظر بگیرید این است که بودجه خود را مشخص کنید. دانستن این امر به شما کمک می کند تا انتخاب دقیق تری داشته باشید. اگر بودجه کمی دارید، ساعت های برند Daniel Wellington ، Olivia Burton ، Cluse ، Armani ، Hugo Boss می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

اگر به دنبال عملکرد ساعت های رولکس و امگا هستید اما بودجه کمی دارید، می توانید از ساعت های برند Roamer of Swiss ، Bulova ، Victorinox ، Citizen بهره بگیرید. اما اگر محدودیت مالی ندارید، قطعا Omega ، TAG Heuer ، Breitling و Rolex بهترین انتخاب خواهند بود. چنین مارک های معتبری از حرکت مکانیکی و مواد درجه یک استفاده می کنند که عمر زیادی را برای ساعت مچی به ارمغان می آورند. اگر دو ساعت بسیار متفاوت را با قیمت مشابه مشاهده کردید، در قدم اول نوع حرکت آن را بررسی کنید. ساعت های مکانیکی و کوارتزی از نظر قیمت، تفاوت زیادی با یکدیگر دارند.

برای انتخاب بهترین ساعت مچی به نکات زیر توجه داشته باشید.

  • بودجه خود را برای خرید ساعت مشخص کنید.
  • مشخص نمایید که مقاومت ساعت چقدر برای شما حائز اهمیت است.
  • برند مورد نظرتان را مشخص کنید. آیا قرار است ساعت اصل بخرید یا به سراغ ساعت های کپی می روید؟
  • ابعاد و وزن ساعت مچی مورد نظرتان را ارزیابی نمایید.

نوع حرکت ساعت را بررسی کنید.

حرکتی که به عنوان قلب هر ساعت مچی توصیف می شود، نیروگاهی است که عملکرد ساعت را تعیین می کند. به طور کلی، یک ساعت ساز بیشتر وقت خود را روی طراحی داخلی ساعت می گذراند و مکانیسمی را که یک ساعت را تعریف می کند را با دقت می سازد.

انواع مختلفی از نوع حرکت ساعت وجود دارد که مکانیکی و کوارتزی، شناخته شده ترین آن ها محسوب می شود. حرکت مکانیکی اصلی ترین سیستم تعبیه شده در ساعت های مچی است. این مکانیسم به وسیله سیم پیچ کار می کند. البته کارکرد چنین سیستمی در چند سال گذشته کمرنگ شده بود که به لطف شرکت های ساعت سازی مجددا احیا گردید. حرکت کوارتزی از باتری تغذیه می کند.

به همین دلیل به نگهداری کمتری نیاز دارد. این سبک حرکت در دهه های 70 و 80 بسیار محبوب شد، که در آن زمان بسیاری از مردم از خرید ساعت های مکانیکی خودداری کردند. از انواع دیگر حرکت ساعت می توان به نوع خورشیدی و جنبشی اشاره کرد. حرکت خوریدی همانطور که از اسمش پیداست، به وسیله نیروی خورشیدی یا نور مصنوعی عمل می کند. در واقع از طریق نور، باتری تعبیه شده در ساعت شارژ می شود.

ساعت های جنبشی نیز با حرکت دست کاربر عمل می کنند. در واقع انرژی جنبشی حاصل از حرکت دست به انرژی الکتریکی تبدیل شده و باتری را شارژ می کند. این کار به تلاش بسیار کمی از طرف کاربر نیاز دارد.

نوع کاربری و عملکرد ساعت مچی

پیشرفت تکنولوژی باعث شده است که ساعت ها از ویژگی های اصلی زمان و تاریخ خود فراتر روند. یکی از مهمترین مواردی که هنگام تصمیم گیری در مورد ساعت باید به آن توجه کنید، عملکرد آن در سبک زندگی شما است.

این که آیا شما هر روز در دفتر کار می کنید یا در یک ماجراجویی پر جنب و جوش شرکت خواهید کرد؟ اگر ورزش یا فعال بودن بخش مهمی از زندگی شما است، بهتر است حتما از ساعت هایی استفاده کنید که دارای تاکی متر (سرعت سنج) و کرنوگراف باشند. سرعت سنج یا تاکی متر به طور هوشمندانه سرعت را در یک فاصله مشخص محاسبه می کند.

این عملکرد برای ساعت های ورزشی و یا افرادی که مایل آنالیز فعالیت های بدنی خود هستند، از دوچرخه سواری تا قایقرانی، بسیار مفید محسوب می شود.

علاوه بر نگه داشتن زمان، ساعت کرونوگراف را می توان به عنوان کرنومتر استفاده کرد. این نوع ساعت شامل یک عقذبه ثانیه شمار با عملکرد فلای بک است که به آن اجازه می دهد تا صفر شده و دوباره زمان بندی شروع شود.

مقاومت به آب ساعت مچی

اگر شناگر یا غواص هستید، مقاومت در برابر آب عملکرد مهمی محسوب می شود. مقاومت در برابر آب به این موضوع اشاره میکند که ساعت شما چه قدر می تواند آب را تحمل کند. به عنوان مثال، اگر غواص هستید، به یک ساعت مچی نیاز دارید که مقاومت به آب آن از200 متر کمتر نباشد.

برای استفاده از ساعت خود در آب، توصیه می شود یک ساعت با صفحه پیچ دار خریداری کنید. البته تصور نکنید که ساعت دارای مقاومت 30 متر در آب می تواند در آب غوطه ور شود، بلکه تنها توانایی مقاومت در برابر قطرات آب را دارد. شاخص زیر می تواند به شما در انتخاب ساعت مور نظر کمک کند:

  • 30 متر = ضد پاشش
  • 50 متر = شنای سبک
  • 100 متر = غواصی سطحی
  • 200 متر = غواصی به کمک لوله تنفسی
  • 500 متر = غواصی عمیق به کمک کپسول اکسیژن

گارانتی یا ضمانت نامه ساعت مچی

یکی از مهم ترین مواردی که باید در خرید ساعت مچی مورد توجه قرار بگیرد، ضمانت نامه یا گارانتی است. اکثر ساعت ها معمولا 2 سال گارانتی دارند البته برندهای معتبری همچون امگا و رولکس، 5 سال خدمات پس از فروش خود را به خریداران ارائه می دهند.

اگر بودجه محدودی داشته اما همچنان به خرید ساعت های برند اصرار دارید، بهتر است سری به ساعت های high copy یا دست دوم بزنید. تی تی بول با ارائه بهترین ساعت های کپی، کیفیت اصلی ساعت های اصلی امگا و رولکس را برای شما تداعی می کند.