آموزش خرید ساعت, اخبار سایت

از کجا متوجه شویم ساعت مچی ما ضد آب است؟

از کجا متوجه شویم ساعت مچی ما ضد آب است؟

برای استفاده از ساعت هایی که کپی بوده و هیچ علامت و یا سندی مبنی بر این که این ساعت مچی ضد آب است ندارند نمی توانید آن را در به داخل آب برده و در مجاورت آب قرار دهید  اما در ساعت هایی که نشانه یا نوشته ضد آب در آن ها است و یا روی آن ها هک شده است را می توانید با خیال آسوده در تماس با آب قرار دهید که البته هر کدام به میزان معین توانایی تحمل آب را دارند که مقیاس سنجش این مقاومت با متر نشان داده می شود به عنوان مثال ساعتی که تا ۱۰ متر ضد آب است را می توانید تا عمق ۱۰ متری در آب ببرید و بیشتر از این با فشار آب ساعت صدمه می بیند. در ادامه میزان سنجش در عمق های متفاوت را توضیح داده ایم …

ساعت مچی ضد آب

ساعت مچی ضد آب

همه ساعت‌های مقاوم در برابر آب دارای واشر‌های حلقه‌ای از جنس لاستیک هستند و باید آنها را از حرارت دور نگه داشت.جکوزی ، سونای خشک و بخار و قرار گرفتن ساعت در زیر تابش مستقیم خورشید، مقاومت ساعت را از بین میبرد.

میزان قدرت مقاومت ساعتهای مچی در برابر آب برحسب متر است و هر چقدر این مقدار بیشتر باشد ساعت نسبت به آب مقاوم تر است. البته توجه دشته باشید این فقط در شرایط آزمایشگاهی است و کاملا با محیط طبیعی فرق دارد.

ساعتی مقاوم در برابر آب محسوب می شود که بتواند تا حدی با آب تماس داشته باشد و آب به داخل آن نفوذ نکند. به عنوان مثال، اگر ساعت شما دارای درجه مقاومت 30 متر در برابر آب باشد که پشت قاب آن حک شده است،این موضوع به این معنی نیست که می توانید با آن تا عمق 30 متری آب شیرجه بزنید.  30 متر یا 3 ATM یا 3 Bar  که هر سه معادل هم هستند بدین معنی است که ساعت شما در برابر باران و پاشیده شدن آب مقاوم است نه ضدآب.

از جا بدانیم اعت مچی ضد اب است

از کجا متوجه شویم ساعت مچی ما ضد آب است؟

درجه مقاومت در برابر آب توسط شرکت سازنده ساعت ارائه می شود و بر اساس 3 عامل دسته کوک(پیچ تنظیم)، قاب پشتی و واشرها است. با این وجود هر روز شرایطی (مانند تغییر عمر باتری) و استهلاک واشرها ممکن است مقاومت ساعت را در برابر آب به مرور زمان کاهش و یا یا از دست میرود.

به همین دلیل است که ما توصیه می کنیم ساعت خود را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که آب به داخل قاب ساعت وارد نمی شود. نکته خیلی مهم برای تست ضدآبی ساعت های مچی این است که قبل از انجام تست باید مشخص کنید که درجه مقاومت یا ضدآبی ساعت شما چه مقدار است. معمولا درجه مقاومت آب هر ساعت مچی بر روی قاب پشتی آن حک می شود. حال باید بدانید که این اعداد چه معنی دارند.

تشخیص ساعت مچی ضد آب

راهنمای عمومی برای سطوح مختلف مقاومت در برابر آب ساعت مچی ضد آب

نشان (Water Resistance): این علامت بیانگر این نکته است که ساعت شما در مقابل آبهایی که روی آن ریخته می شود یا تعریق و آب قطره ای مقاومت دارد.
مقاوم تا۳۰ متر: مقابل رطوبت و رها شدن در آب مقاوم است اما نه برای شنا کردن و فشار بیش از حد آب مناسب نمی باشند.
مقاوم تا ۵۰ متر (Water Resistant 50 M): مقابل رطوبت و رها شدن در آب مقاوم است همچنین برای شنا کردن در آب هایی با عمق  پایین مقاومت دارد.
مقاوم تا ۱۰۰ متر: این ساعت ها برای استفاده هنگام شنا در هر عمقی مجاز می باشد.
مقاوم تا ۲۰۰ متر: ساعتی با ۲۰۰ متر مقاومت در برابر آب را می توان در غواصی های غیر حرفه ای استفاده نمود.
مقاوم تا ۱۰۰۰ متر: مقاومت این نوع ساعت در برابر آب به میزانی است که به راحتی برای قواصان حرفه ای قابل استفاده است.

تحوه تشخیص ضد آب بودن سایعت

بخار داخل شیشه ساعت چیست؟

شاید برای ساعت شما هم اتفاق افتاده باشد که زیر شیشه ساعتتان بخار کند و شما را نگران کند. این اتفاق یعنی اینکه آب یا رطوبت به داخل ساعت شما نفوذ کرده است و معمولا از مسیر دسته کوک (پیچ تنظیم) و قاب پشتی ساعت آب به داخل بدنه ساعت وارد می شود. یکی از دلایل اصلی این اتفاق پوسیدگی واشرهای  قاب پشتی و دسته کوک می باشد که نمی تواند مانع نفوذ آب شود، بنابراین این واشر ها باید به صورت دوره ای تعویض شوند. همچنین حرارت هم باعث گشاد شدن این واشرها می شود که باعث کم شدن مقاومت و ضدآبی ساعت می گردد.

لینک مرتبط

ساعت مچی

ساعت مچی مردانه

ساعت مچی زنانه

ساعت مچی رولکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *