وبلاگ

چگونه ساعت مچی را تعمیر کنیم؟

چگونه ساعت مچی را تعمیر کنیم؟

تعمیر ساعت مچی نیاز به تجربه و مهارت دارد. اما در برخی موارد می توان قطعاتی از ساعت مچی را در منزل تعمیر کنید. با کسب اطلاعات مورد نیاز به راحتی می توانید ساعت خود را تعمیر کنید. در ادامه به بررسی  مراحل تعمیر ساعت مچی می پردازیم.

ابزار تخصصی مورد نیاز برای تعمیر ساعت مچی:

تعمیر ساعت مچی نیازمند ابزار تخصصی می باشد. از آنجایی که قطعات ساعت ریز هستند، برای تعمیر آن به ابزارهای نازک و ظریف نیازمندیم. وجود نور کافی در محل کار، پیچ گوشتی های نازک و ظریف از ابزار های مهم به شمار میروند. ابزارهای مورد نیاز قابل دسترسی هستند و تهیه آن کار دشواری نیست. ساعت های لوکس و گران قیمت را خودتات تعمیر نکنید. چون بسیار حساس هستند و ممکن است با کوچک ترین اشتباه به آن صدمه وارد کنید.

از کجا متوجه شویم ساعت مچی ما ضد آب است؟

تعمیر ساعت مچیمراحل تعمیر ساعت مچی:

باز کردن قاب پشتی: در مرحله ی اول برای تعمیر ساعت مچی باید به همراه یک چاقوی تیز و نوک تیز، به لبه ی پشتی ساعت به آرامی وارد کنید تا باز شود. باید بسیار مراقب باشید که آسیبی به قطعات داخلی وارد نکنید. ساعت های ضد آب دارای پیچیدگی های بیشتری هستند. که بهتر است برای تعمیر آن را به متخصصین مجرب در این زمینه بسپارید.

بررسی باتری ساعت: با از کار افتادن حرکت عقربه ها، اولین قطعه ای که باید مورد بررسی قرار بگیرد، باتری ساعت است. بعد از باز کردن قاب پشتی، قطعات و باتری ساعت را مشاهده می کنید. قطعات ساعت دارای ظرافت بالایی هستند. بنابراین برای تعمیر آن حتما دقت کنید. که آسیبی به اجزای داخلی وارد نشود. باتری های اصلی بین ۳تا۵سال عمر می کنند. اما باتری های معمولی عمری کوتاه حدود شش ماه تا یک سال دارند. اگر با تعویض باتری، عقربه ها شروع به حرکت کردند، نیازی به تعمیر قطعات دیگر نیست.

تعمیر ساعت مچیتعمیر عقربه ها و صفحه نمایش ساعت مچی: با باز کردن قاب پشتی ساعت، قطعات داخلی ساعت کاملا در اختیار شما خواهند بود. ممکن است که در مواردی عقربه ها از جای خود کنده شده باشند. که می توان با یک پنس کوچک عقربه ها را به موتور متصل کرد و در جای خود قرار دهید.‌

برای تعمیر  شیشه صفحه نمایش ساعت باید به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید. زیرا این عمل نیازمند تجربه و تخصص می باشد. که شما نمی توانید به راحتی این کار را انجام دهید. و ممکن است با یک خطای کوچک، به قطعات داخلی ساعت آسیب وارد کنید.

نحوه تعویض باتری ساعت

تعمیر ساعت مچیتعمیر موتور ساعت مچی: موتور ساعت مچی در انواع کوارتز و مکانیکی وجود دارد. که تعمیر هر یک نیازمند روش و راه حل مخصوص به خود میباشد. موتورهای کوارتز با باتری کار میکنند. موتور های مکنیکی به صورت دستی و یا سر کوک تنظیم می شوند. که تعمیر هر یک از موتور ها متفاوت است. روتور یکی از اجزای موتور است، که بیشتر در معرض خرابی و آسیب قرار می گیرد. روتور یک نیم دایره روی موتور است. و از اجزای اصلی موتور محسوب می شود. به وسیله چرخ دنده حرکت می کند. فنر ماصلی موتور درپن جعبه پیچ میخورد که انرژی ساعت را ذخیره و تأمین میکند.

تعمیر ساعت مچیتعمیر تخصصی ساعت های لوکس و گران قیمت: در بالا به شرح چگونگی تعمیر ساعت مچی پرداختیم. اما توجه به این نکته که برخی از ساعت ها نیازمند متخصص و تجربه در این زمینه هستند، الزامیست. قطعاتی از ساعت مانند بند، باتری و سردسته را میتوان به راحتی تعمیر کرد. تعویض و یا تعمیر بند در ساعت های مختلف متفاوت است. هنگام تعمیر باید جنس بند ساعت را در نظر بگیرید. و مطابق آن شروع به تعمیر کنید. ساعت های ظریف به صبر و حوصله و دقت بالایی نیاز دارند. توصیه ما به شما عزیزان این است که تعمیر ساعت لوکس و گران قیمت خود را به متخصصان بسپارید. تا از آسیب به آن جلوگیری کنید. البته با خرید ساعت های مارک و برند نیازی به تعمیرات هر روز و زیاد ندارید. محصولات با کیفیت خیلی کم نیاز به تعمیر دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *