اخبار سایت, وبلاگ

آموزش تنظیم کرنوگراف ساعت

آموزش تنظیم کرنوگراف ساعت

کرنوگراف نوعی کرنومتر محسوب می شود، که در ساعت های خاصی که دارای سه عقربه می باشند، به همراه دو دکمه فشاری، تنظیم و کنترل می شوند. ساختار کرنوگراف در ساعت های مچی، در کنار نمایش زمان می باشد. که ظاهری لوکس و جذاب را برای این مدل از ساعت ها به همراه خواهد داشت. وجود دو دکمه در ساعت های کرنوگراف امکان شروع، متوقف و هم چنین صفر کردن آن را محیا می کند. کرنوگراف های پیچیده تری نیز وجود دارند، که از قابلیت های بیشتری برخوردارند. در صورت نیاز امکان اندازه گیری و محاسبه را حتی تا دهم ثانیه نیز خواهید داشت.

تاریخچه ساخت کرنوگراف:

اولین کرنوگراف توسط لویی مونت برای محاسبه ی اجرام نجومی اختراع شد. بعد ها برای استفاده های بیشتر، مدل پیشرفته تر آن مورد استفاده قرار گرفت. که برای خلبانی، غواصی، پرتاب آتش و… بسیار کاربردی به شمار می رفت. کرنوگراف یک کلمه یونانی به معنای ضبط زمان می باشد. اولین کرنوگراف مدرن توسط نیکلاس ماتیو ریوسک به بازار عرضه شد. که برای محاسبه ی زمان مسابقه اتومبیل رانی به خواسته ی شاه لوئی پانزدهم مورد استفاده قرار گرفت. اما اولین کرنوگراف عقربه ای به همراه شمارنده توسط گاستون بریتلینگ در سال ۱۹۱۵ تولید شد.

آموزش تنظیم کرنوگراف ساعتکاربرد و ویژگی های کرنوگراف:

کاربرد اساسی و مهم همه ی کرنوگراف ها، آگاهی از زمان و همچنین نمایش زمان سپری شده می باشد. کرنوگراف های خودکار به باتری احتیاجی ندارند‌. و از یک بازوی مکانیکی برای نمایش زمان استفاده می کنند. در کرنوگراف های مدرن با فشار دادن دکمه های موجود، امکان ضبط زمان و متوقف کردن آن، که توسط چرخ دنده ها ممکن می شود، وجود دارد. در ساعت های دیجیتالی، یک دکمه برای تنظیم مجدد وجود دارد، که با فشردن آن صفر میشود.

انواع کرنوگراف:

کرنوگراف نواری: اختراع ریوسک، کرنوگراف نواری نام دارد. که با کشیده شدن قلم بر روی نوار شروع به ضبط زمان می کند.

کرنوگراف تخصصی: این مدل از کرنوگراف ها برای غواصی و زیردریایی استفاده می شود.

کرنوگراف flyback: از کرنوگراف هایی است که دارای دقت بالایی می باشد. و به سرعت ضبط زمان را شروع ، متوقف و یا به صفر میرساند.

آموزش تنظیم کرنوگراف ساعتنکات مهم هنگام خرید ساعت کرنوگراف:

  • صفحه نمایش ساعت باید خوانا،ساده و دارای شبرنگ باشد. که هنگام نبودن نور نیز امکان استفاده از آن را داشته باشید.
  • امکان محاسبه ی زمان بیشتر از خواسته ی شما را داشته باشد.
  • طراحی خاص دکمه ها، که امکان استفاده راحت تری را به شما بدهد.
  • ساعت ضد ضربه و ضد آب باشد.
  • وجود تاچیمتر در ساعت کرنوگراف.

تنظیم کرنوگراف ساعت:

همانطور که پیش تر گفته شد کرنوگراف برای اندازگیری زمان یک واقعه یا رویداد استفاده می شود. که بیشتر در ساعت های دیجیتالی وجود دارد. دربرخی از ساعت های عقربه ای نیز به کار برده شدند. که به ساعت های سه موتوره معروف اند. در ساعت های دیجیتالی با فشردن یک دکمه می توان آن را تنظیم کرد و به حالت ریست درآورد. اما در ساعت های عقربه ای در بعضی مواقع، ممکن است که یکی ازعقربه های ثانیه شمار یا دقیقه شمار پس از ریست کردن به سمت عدد ۱۲نباشند. که برای تنظیم کردن آن باید مراحل ذیل را طی نمایید‌

  1. دسته کوک ساعت که در کنار صفحه نمایش قرار دارد، دارای سه مرحله می باشد. که باید آن را به سمت بیرون بکشید.
  2. با فشردن دکمه ی Aکه در بالا سمت راست قرار دارد، یا دکمه B که در پایین سمت راست قرار گرفته است، عقربه ها شروع به حرکت می کنند. در برخی از مدل ها دکمه های AوBرا باید به صورت همزمان نگه داشت تا عقربه های کرنوگراف شروع به حرکت کنند.
  3. با تنظیم شدن عقربه ها و قرار گرفتن روی ۱۲دکمه دسته کوک را به داخل فشار دهید. و به حالت اولیه برگردانید.

آموزش تنظیم کرنوگراف ساعتدلایل به هم خوردن تنظیمات ساعت کرنوگراف:

هنگام تعویض باتری باید مراقب عقربه ها ی کرنوگراف باشید. چرا که این کار موجب به خوردن تنظیمات ساعت کرنوگراف می شود. هم چنین هنگام استفاده از ساعت باید به خوبی از آن مراقبت کنیم. زیرا ضربات و آسیب های احتمالی یکی دیگر از دلایل این بی نظمی در ساعت های کرنوگراف می باشد.

1 دیدگاه در “آموزش تنظیم کرنوگراف ساعت

  1. علی گفت:

    بسیار مفید و کاربردی بود . ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *