آموزش خرید ساعت, وبلاگ

اولین ساعت مچی برای افراد نابینا

ساعت برای نابینایان

برای افراد نابینا ساعت های مچی متنوعی تولید شده است، تا بتوانند نیاز این قشر از افراد جامعه را تأمین کنند. اما هر یک دارای نواقصی بودند و آن طور که باید کاربردی نداشتند. شرکت های بسیاری برای پاسخ به این نیاز افراد نا بینا تلاش کردند که سرانجام یک شرکت کره ای با تلاش های تخصصی در این زمینه، موفق به تولید و عرضه ساعت مچی هوشمند به نام دات شد. ساعت هوشمند دات تجربه ای جدید و فوق العاده را برای نا بینایان به همراه داشته است.

ساعت هوشمند دات

ساعت هوشمند دات از طریق بلوتوث به تلفن همراه افراد نابینا متصل می شود. از طریق نقطه هایی که بر روی صفحه نمایش ساعت پدیدار می شود، پیام هایی را ردو بدل می کنند. خواندن پیام توسط کاراکتر خط بریل روی صفحه نمایش امکان پذیر است. تنظیمات خواندن پیام روی صفحه نمایشگر ساعت به میزان سرعت خواندن فرد قابل تغییر است. با انتقال پیام از طریق خط بریل به صورت نوشتار، حریم شخصی فرد نیز محافظت شده می باشد. و تنها با لمس صفحه نمایشگر متوجه می شوند که چه کسی با آن ها تماس گرفته است. هنگام تماس، ساعت روی دست به لرزه در می آید. و به صورت خط بریل روی صفحه نمایش ساعت، می تواند تماس را رد یا پاسخ دهد. امکان تنظیم تایمر و زنگ هشدار از دیگر توانایی های ساعت مچی دات می باشد. باتری ساعت مچی دات برگرفته از تکنولوژی می باشد، که از ۷تا ۱۰روز نیاز به شارژ باتری ندارد. این ساعت هوشمند علاوه بر کیفیت و کارایی بالایی که دارد، از قیمت مناسبی نیز بهره مند است. افراد نابینا توسط این ساعت هوشمند توانسته اند دنیای تکنولوژی را از نزدیک لمس کنند و با آن همراه باشند. ساعت هوشمند دات علاوه بر هوشمند بودن و کارایی منحصربفرد، دارای طراحی و ظاهری بی نظیر می باشد. وزن سبک آن سبب شده که برای استفاده روزانه کاملا مناسب باشد و احساس سنگینی و اضافه بودن را به فرد القا نکند. بند حصیری و نرم آن بدون حساسیت پوستی بوده و ظاهر بی نظیری را جلوه میدهد.

ساعت مچی برای افراد نابیناساعت مچی دات مدل Dot smart watch:

این ساعت نمایش تاریخ در صفحه نمایش خود را دارد. اما در روزهایی که ماه ۲۹ و یا ۳۰روز است به صورت دستی تنظیم میشود. مسافت طی شده توسط پارامترهای اندازه گیری محاسبه می شود و به صورت تاچومتر بر روی صفحه ساعت حک شده است. بندهای حصیری طراحی شده در ساعت مچی جز طراحی های مدرن محسوب می شود و مخاطبان بسیاری را به خود جذاب کرده است. بسیار نرم و مقاوم است و بافت فوق العاده ای دارد. قابلیت اتصال با بلوتوث سبب می شود که با اتصال به تلفن همراه هوشمند، تنظیمات ساعت را به روز نگه دارید.

انواع ساعت مچی مخصوص نابینایان:

همانطور که پیش تر گفته شد، ساعت های متنوعی برای افراد نابینا طراحی و به بازار عرضه شده است. که هر یک از این ساعت ها دارای ویژگی های خاص خود می باشد. بنابراین ساعت مچی برای افراد نابینا به چهار دسته تقسیم می شوند:

  • ساعت های بریل
  • ساعت های گویا
  • ساعت های ارتعاشی
  • ساعت های با اعداد و حروف بزرگ و پر رنگ

ساعت بریلساعت بریل:

ساعت بریل اولین ساعت هوشمند برای افراد نابینا می باشد. که با خطوط برجسته ای که دارد، پیام های مربوطه و زمان را از طریق لمس منتقل می کند. ساعت های آنالوگ بریل دارای صفحه ی شیشه ای می باشد، که با باز کردن درب شیشه ای و لمس عقربه ها می توان از زمان آگاه شد. ساعت دیجیتال بریل دارای پیچیدگی هایی می باشد. افرادی که از این نوع ساعت استفاده میکنند باید با خط بریل آشنایی داشته باشند. خطوط بریل در ساعت های مختلف متفاوت است و این یکی از پیچیدگی های استفاده از این ساعت دیجیتال می باشد. ساعت های بریل برای افراد نابینا یا کسانی که محدودیت بینایی بیشتری دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

ساعت گویا:

ساعت های گویا در انواع مختلفی از نظر ظاهری در برندهای مختلف طراحی و تولید می شوند. استفاده از ساعت های گویا کار چندان دشواری نیست. و تنها با فشردن دکمه ی کنار ساعت می توان به صورت صوتی از زمان و تاریخ آگاه شد. امکان پخش صدا به صورت زنانه و مردانه وجود دارد. بنابراین فرد به سلیقه ی خود می تواند نوع صدا را تنظیم کند. با پیشرفت دنیای دیجیتال تحولات عظیمی در ساخت ساعت های گویا ایجاد شد. که با هوشمند شدن ساعت های گویا توانایی گفت و گو و وصل شدن با بلوتوث به سایر وسایل هوشمند امکان پذیر است. یاعت گویا برای افرادی که محدودیت کم بینایی دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

ساعت ارتعاشی:

ساعت های ارتعاشی با لرزش زمان را نشان میدهند. و افراد نابینا تنها با فشردن چند دکمه می توانند از طریق لرزش، از زمان آگاهی پیدا کنند. یک دکمه برای نشان دادن ساعت و دکمه ی دیگر برابچی نشان دادن دقیقه می باشد. با فشردن هر دکمه با تعداد دفعات لرزش ساعت وی توان از ساعت و دقیقه آگاهی پیدا کرد. این مدل ساعت به دلیل سادگی که دارد بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

ساعت با حروف بزرگ:

این مدل ساعت تنوع بسیاری از نظر ظاهری دارد. و شبیه به ساعت های معمولی می باشد. ساعتی با صفحه نمایش بزرگ و اعداد پر رنگ، که به راحتی برای افرادی که کم بینا هستند قابل مشاهده باشد.

ساعت مچی برای افراد نابیناسخن پایانی:

برای خرید ساعت مناسب، باید نیاز فردی که از آن استفاده میکند در نظر گرفته شود. ساعت های مختلفی برای افراد کم بینا و نابینا وجود دارد، که شما می توانید با در نظر گرفتن خواسته و سلیقه ی خود، ساعت مد نظر را خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *