آموزش خرید ساعت, وبلاگ

تشخیص ساعت اورجینال: 30 نکته واقعا مهم!

تشخیص ساعت اورجینال

تشخیص ساعت اورجینال: امروزه ساعت مچی های زنانه و مردانه بیش تر از این که با هدف نشان دادن زمان خریداری و استفاده شوند، به یک اکسسوری مهم و جذاب برای هر فردی تبدیل شده اند. حتی گاهی اوقات برخی افراد برای موقعیت های مختلف ساعت های مختلفی دارند و در هر کدام از آن ها از ساعت متناسب با آن استفاده می کنند. برخی از افراد به ساعت های برند و اصل علاقه ی زیادی دارند و برای آن هزینه ی زیادی هم صرف می کنند. اما باید توجه داشته باشید که افراد سوجوی بسیاری وجود دارند که ساعت های فیک را به جای ساعت های اصل می فروشند. در ادامه ی این مطلب از فروشگاه ساعت مچی تی تی بول راه های تشخیص ساعت مچی اصل از فیک را بیان می کنیم. با ما همراه باشید.

روش های تشخیص ساعت مچی اصلی از فیک:

این موارد را می توانید برای تشخیص ساعت مچی اصل رولکس، کاسیو، سیکو، امگا، رومانسون، سیتیزن، جی شاک و سایر برند های معتبر ساعت به کار ببرید.

تفاوت قیمت 

ساعت های اصل و برند به خاطر کیفیت بالایی که دارند و زمان زیادی که صرف طراحی و تولید آن ها می شود قیمت های قابل توجهی دارند و هیچ چیز باعث نمی شود که قیمت این ساعت مچی ها کاهش پیدا کند، پس دقت داشته باشید که فریب هیچ فروشنده ای را نخورید. می توانید به ساعت فروشی های شهرتان مراجعه کنید و قیمت ساعت مچی مورد نظرتان را پرسیده و مقایسه کنید. اگر نمی توانید به صورت حضوری مراجعه کنید و یا وقت ندارید می توانید به سایت های معتبر ساعت فروشی مراجعه کرده و قیمت هارا مشاهده و مقایسه کنید.

شماره سریال 

همه ی ساعت های مچی اصلِ مردانه و زنانه حاوی کدی به نام شماره سریال هستند که معمولا در پشت صفحه ی ساعت وجود دارد. به هنگام خرید ساعت مچی، این شماره سریال را پیدا کنید، سپس به وب سایت برند ساعت خود بروید و در قسمت مربوطه شناسه سریال ساعت را وارد کرده و از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید. در سایت برند مورد نظر به جزئیات عکس ساعتی که قصد خرید آن را دارید نیز دقت کنید ظرافت هایی که در عکس می بینید باید دقیقا مانند ساعتی که در دست دارید باشد. همچنین شما می توانید شماره سریال ساعت را در اینترنت سرچ کرده و مشخصات و تصاویر ساعتتان را مشاهده کنید. این موارد باید با ویژگی های ساعت شما یکی باشند.

 

تشخیص ساعت اورجینال

تشخیص ساعت اورجینال

گارانتی بین المللی:

تمامی ساعت مچی های اصل کارت گارانتی بین المللی دارند که این کارت 2 سال اعتبار دارد و توسط نمایندگی رسمی آن برند ارائه می شود. گارانتی بین المللی به این معناست که شما در هر جای دنیا که باشید می توانید از گارانتی و خدمات پس از فروش ساعت استفاده کنید. (لیست تمامی نمایندگی های رسمی در شناسنامه محصول درج شده است.) رنگ ساعت و موتور آن از جمله موارد مهمی هستند که باید در گارانتی ذکر شده باشند.

توجه به ظرافت ها

کارخانه های تولید ساعت های اصل جزئیات ریزی را در محصولات خود رعایت می کنند که یکی از روش های تشخیص ساعت اصل توجه به همین جزئیات است. هرگونه رنگ پریدگی و کیفیت نامناسب که با چشم قابل تشخیص باشد نشان دهنده ی این است که ساعت مد نظر تقلبی می باشد. از دیگر نشانه های ساعت تقلبی: ناخوانا و واضح نبودن لوگو یا حروف چاپی روی ساعت، رعایت نشدن فاصله ی بین حروف و از فرم خارج بودن هر کدام از حروف، هماهنگ نبودن حرکات عقربه های ساعت و یا لرزش آن ها است. یک ساعت مچی اصل تمام امکاناتش (عقربه‌های ساعت، شارژ خورشیدی،کرونومتر و کرونوگراف و…) باید کار کنند و هیچ صفحه ای در آن نیست که فقط برای زیبایی و بدون عملکرد باشد.

تفاوت وزن و صدا

یکی از ساده ترین روش های تشخیص ساعت اصل از فیک توجه به صدای عقربه های آن است. ساعت های برند هیچ گونه صدایی ندارند. به هنگام خرید ساعت می توانید آن را کنار گوشتان گذاشته و به صدای آن گوش دهید. استفاده از مصالح با کیفیت و گران قیمت همچون: پلاتین، چرم، تینانیوم و… در ساعت های برند یکی از دیگر از دلایل قیمت بالای آن هاست که همین مصالح معمولا باعث میشود ساعت اصل از ساعت فیک وزن بیش تری داشته باشد.

تشخیص ساعت اورجینال

تشخیص ساعت اورجینال

مقاومت در برابر آب

همه ی ساعت های اصل دارای حداقل مقاومت 30 متر در آب هستند. مقدار مقاومت در دفترچه ی محصول و پشت صفحه ی ساعت درج می شود. (هر مقاوتی کم تر از این مقدار نشان دهنده ی تقلبی بودن ساعت است.)

بسته بندی

بسته بندی محصول از دیگر مواردی است که به هنگام خرید ساعت باید به آن توجه کنید. جعبه ی ساعت های اصل بسیار شیک و جذاب است و از مواد با کیفیتی ساخته شده و آرم برند نیز روی آن درج شده است. در داخل جعبه ی ساعت کارت گارانتی و چند کارت دیگر که شامل نام برند است و دفترچه راهنمای ساعت وجود دارد.

فاکتور

در فاکتوری که در کنار ساعت به شما تحویل داده می شود حتما باید اصل بودن آن ذکر شده باشد. در صورتی که ذکر نشده بود، دلیلش را از فروشنده بخواهید و یا این که بخواهید این عبارت را در فاکتور ذکر کند، اگر فروشنده از این کار خود داری کرد و یا این که جعبه ای را که روی آن مارک ساعت مچی ذکر شده است برای ضمانت اصل بودن محصول به شما ارائه کرد نشان دهنده ی این است که ساعت تقلبی است.

 

سعی کنید تمامی این روش ها را به کار بگیرید تا هنگام خرید ساعت مچی هیچ گونه نگرانی نداشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *