آموزش خرید ساعت, وبلاگ

تشخیص ساعت اصل دیزل : چند نکته ی خیلی مهم که باید بدانید!

این روزها ساعت مچی بیشتر از اینکه یک ابزار برای نشان دادن زمان باشد، به یک اکسسوری مهم و جذاب تبدیل شده است که افراد خوشتیپ حاضرند هزینه های زیادی صرف ساعت خود بکنند در عین حال بازار ساعت‌ مچی تقلبی و فیک نیز داغ است. در ادامه این مطلب از تی تی بول قصد داریم شما را با چند راه تشخیص ساعت اصل دیزل آشنا کنیم تا بتوانید از هر گونه کلاهبرداری جلوگیری کنید.

 

برند دیزل

برند دیزل یک کمپانی بین المللی بسیار محبوب است که در زمینه های مد و اکسسوری از سال 1978 فعالیت میکند.

این کمپانی ابتدا در سال 1978 توسط طراح مد رنزو روسو در ایتالیا تاسیس شد که در سال های اولیه خود کمپانی کوچکی بود که فقط در حوزه ی پوشاک فعالیت داشت. در سال 1991 برند دیزل در جوامع بین المللی به دلیل تبلیغات زیاد بالاخره شناخته شد و توانست تولیدات خود را چند برار کند.

رنزو روسو در یک سخنرانی خود نکته جالبی را بیان کرد: من بازاریابی را از آمریکایی ها, خلاقیت را از ایتالیایی ها و مدیریت را از آلمانی ها آموخته ام.

سبک ساعت مچی دیزل طیف وسیعی دارد که بیشتر جوانان را مورد هدف قرار میدهد ساعت های مچی دیزل درحالی که با کیفیت هستند هنوز هم مقرون به صرفه می باشند. برند دیزل یکی از مشهورترین برندهای پوشاک و مد در اروپاست که با قیمتی منطقی محصولات خود را روانه بازار می کند. این برند در میان جوانان نه تنها اروپایی بلکه جوانان تمام دنیا از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. این شرکت برای طراحی‌های بی‌نظیر خود که توجه مشتریان را به خود جلب می‌کنند، شناخته شده است.

تشخیص ساعت اصل دیزل

تشخیص ساعت اصل دیزل

 

تشخیص ساعت اصل دیزل چگونه است؟!

 

1_ به لوگو حک شده دیزل روی ساعت دقت کنید!

با دقت به لوگو دیزل بر روی ساعت شما می توانید به راحتی اصل و تقلبی بودن آن را تشخیص دهید. در اکثر ساعت های تلقبی دیزل، لوگو آن به صورت کدر و یا کم رنگ دیده میشود. سعی کنید قبل از خرید ساعت، نمای اصلی آن را در اینترنت ببینید.

2_ به عقربه های ساعت و صدای آن توجه کنید

به طور کلی ساعت های اصیل دارای ساختاری ساده همراه با صدا کم هستند. به عقربه های ساعت دیزل و نوع حرکت آنها توجه کنید. شکل ظاهری عقربه های ساعت دیزل اصل به طور کلی با نوع تقلبی فرق دارند به گونه ای که عقربه های ساعت اصیل باریک تر و صدا کمتری تر نسبت به نوع تقلبی دارند. بنابراین اگر عقربه های ساعتی که در دست گرفته اید صدای بلندی دارد بهتر است آن را نخرید. به یاد داشته باشید که یک ساعت مچی اصل تمام امکاناتش کار می‌کند. هیچ عقربه‌ای برای زیبایی در ساعت قرار داده نمی‌شود. هیچ صفحه‌ای برای زیبایی و بدون عملکرد در یک ساعت مچی اصل وجود ندارد.

تشخیص ساعت اصل دیزل

تشخیص ساعت اصل دیزل

3_ به کیفیت بند ساعت دیزل توجه داشته باشید

به طور کلی ساعت های مچی دارای بند های مختلفی مانند چرمی، فلزی و غیره هستند. ساعت های اصل دارای بندی با سطح صاف بدون خوردگی و با کیفیت می باشند سعی کنید ساعت را دست کرده اگر احساس کردید که بند آن بی کیفیت است، آن ساعت تقلبی می باشد.

4_ شماره سریال ساعت مچی

همه ی ساعت مچی ها شماره سریال به خصوصی دارند. بنابراین هنگام خرید، از شماره سریال ساعت، که معمولا پشت آن حک شده، اطمینان یابید. با مراجعه به وب سایت برند مربوطه، شماره سریال را وارد کنید تا تصویر و مشخصات دقیق ساعت شما نمایان شود. اگر ساعت شما در سایت اصلی یافت نشد یا تصویر نشان داده شده متفاوت از ساعت شما بود، به این معنی است که آن ساعت تقلبی است.

5_ به قیمت ساعت توجه کنید:

یکی از نکات مهمی که هنگام خریدن ساعت باید به آن توجه کنید قیمت ساعت میباشد. همیشه به ارزان بودن یک ساعت مچی اصل شک کنید اما به یاد داشته باشید که گران بودن به معنی اصل بودن نیست. اما نمیشود انتظار داشت که یک ساعت دیزل اصل کم قیمت باشد پس بنابراین همیشه قیمت ساعت مد نظر خود را بین فروشگاه های معتبر مقایسه کنید.

|  مرتبط بخوانید: راهنمای جامع خرید ساعت + عکس

6_ به بسته بندی ساعت توجه کنید

یکی دیگر از روش های تشخیص ساعت اصل از تقلبی بسته بندی ساعت مورد نظر است. خرید ساعت مچی زنانه و مردانه از برند های مختلفی با جعبه های مخصوص همان برند و همان مدل ساعت انجام می‌شود. این بسته بندی ها از به صورت خاصی ساخته می‌شوند و طراحی های خاص خود را دارند. در بسته بندی های اصلی می توانید آرم و لوگوی شرکت تولید کننده و برند مخصوص را مشاهده کنید. همچنین داخل جعبه باید شناسنامه ساعت به همراه کارت گارانتی را مشاهده کنید که با مشخصات خود ساعت تطابق داشته باشد.

تشخیص ساعت اصل دیزل

تشخیص ساعت اصل دیزل

7_ وزن ساعت مچی اصل در برار تقلبی

یک ساعت اصل، از قطعات گرانبها ساخته شده است به همین دلیل وزن آن به نسبت زیاد است اما ساعت های فیک، از آنجا که قطعات ارزان قیمت و بی کیفیت در ساخت آنها به کار رفته، وزن زیادی ندارند. بنابراین اگر دو ساعت یک مدل را به دست بگیرید که وزن یکی از آنها سبک تر از دیگری است، به فیک بودن آن شک نکنید.

جمع بندی

ساعت‌ مچی تقلبی ۳۰ درصد بازار جهان را به خود اختصاص داده است و البته این عدد در ایران به بیش از ۵۰ درصد می‌رسد! بنابراین ساعت مچی تقلبی هم پا به پای ساعت مچی اصل از سال ۱۹۸۰ میلادی رشد کرده‌ است و کیفیت خود را افزایش داده‌ است. بنابراین تشخیص ساعت اصل از فیک به این راحتی‌ها که شما فکر می‌کنید هم نیست! با وجود هزاران برند مختلف ساعت مچی زنانه و مردانه در بازار، تشخیص اصلی بودن و تقلبی بودن ساعت مچی کاری دشوار است. در قدم اول سعی کنید برای خرید ساعت به صورت حضوری به فروشگاه مراجعه کنید با این کار شما میتوانید همان جا جلوی فروشنده ساعت را امتحان کنید. به یاد داشته باشید که ساعت گران قیمت به معنی اصل بودن نیست و در عین حال ساعت اصل نیز ارزان قیمت نیست پس همیشه سعی کنید قیمت حدودی ساعت مد نظر خود را از سایت های معتبر ببینید. همچنین به وزن و صدای ساعت توجه داشته باشید ساعت های مچی اصل به مراتب سنگین تر از مدل های تقلبی هستند.

12 دیدگاه در “تشخیص ساعت اصل دیزل : چند نکته ی خیلی مهم که باید بدانید!

  1. امید طهماسبی گفت:

    سلام عرض ادب خدمت شما
    من یه مدل ازاین ساعت های دیزل خریداری کردم ازبرنامه دیوار دست دوم البته بمبلغ ۸ میلیون تومان که مبلغ بازارش ۱۰۵۸۰/۰۰۰ تومان بوده ولی به کدش شک داشتم میشه راهنماییم کنین کد حکاکی شده ش ۷۲۷۸ میباشد اما دربرنامه دیجی کالا ۷۲۲۱ خورده همون شباهت ممنون میشم از راهنمایی تون.

    1. Kaveh گفت:

      یعنی چی به کدش شک داشتی ؟؟؟به دیجی کالا کاری نداشته باش حد حکدشده رو ساعت رو سرچ کن ببین میاره یا نه تو سایت دیزل

  2. دیزل مدل 4188 گفت:

    سلام من یک ساعت دیزل دارم مدل 4188 ولی هر چقدر در سایت ها دنبالش میگردم پیواش نمی کنم ممنون میشم اگه را هنمایی کنید

  3. Kaveh گفت:

    وقتی پیداش نمیکنی یعنی های کپی درجه ۳،، چرا قبل از خرید توجه نمیکنید

  4. Dz گفت:

    سلام من یک ساعت دیزل با مدل dz4309بخوام بخرم چطور ؟درجه چنده؟

    1. تی‌تی‌بول گفت:

      درود بر شما از طریق سایت کد رو سرچ کنید و ثبت سفارش رو انجام بدید

  5. نسترن گفت:

    سلام این ساعت‌های سه موتوره دیزل که با مبلغ دو میلیون فروخته میشن کیفیت دارن؟من خریدم با این مبلغ نه کارت داره نه گارانتی

    1. تی‌تی‌بول گفت:

      دورد بر شما بله هم بهترین کیفیت هستند هم یکسال گارانتی دارند

  6. امیر گفت:

    سلام ساعت دیزل شاخدار تا چه حد زد آبه

  7. امیر گفت:

    سلام ساعت دیزل شاخدار تا چه حد زد آبه
    کجاش مینویسه

    1. تی‌تی‌بول گفت:

      نمونه های کپی شستشوی دست / نسخه های اصل در 50 متر که میشه استحمام

  8. دیزا بدون شبرنگ گفت:

    سلام ببخشید من دیزل شاخدار خریدم 3500000 اما فقط عقربه اش شبرنگه و اعداد شبرنگ نیستن آیا ساعتم فیکه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *