آموزش خرید ساعت, وبلاگ

تمیز کردن بند برزنتی ساعت

تمیز کردن بند برزنتی ساعت

چگونه بند برزنتی ساعت را تمیز کنیم؟

اگر شما هم از کسانی باشید که به ساعت مچی علاقه ی زیادی دارند و کلکسیون زیبایی از انواع ساعت مچی را در کمد خود نگهداری دارد. مهم نیست که ساعت مچی شما چقدر قیمت و قدمت دارد. به هر حال ساعت مچی میز مانند هر وسیله ی دیگری نیاز به مراقبت و نگهداری دارد و اگر نکات لازم برای عمر طولانی ساعت رعایت شود می‌توانید سالیان سال در کنار ساعت مچی محبوبتان لحظه های خاطره انگیز بسازید.

یکی از مهم‌ترین نکات برای عمر طولانی ساعت نحوه‌ی تمیز کردن بند ساعت است.ساعت هایی با بند برزنتی این اطمینان را به کاربران میدهد که ساعتشان از مقاومت بالایی برخوردار است . در این مطلب به تمیز

تمیز کردن بند برزنتی ساعت

برزنت چیست؟

برزنت به نوعی پارچه ی محکم و مقاوم اطلاق می‌شود که عموما از جنس پلی استر، پلی اتیلن و ترکیب این دو ماده با پنبه ساخته می‌شود. معمولا از پارچه های برزنتی در دوخت و تهیه ی روکش ها و لباس های نظامی استفاده می‌شود که به دلیل مقاومت بالا در برابر آب  برای استفاده در شرایط جوی نامساعد کاملاً مناسب هستند. حالا چطور می توان از این سمبل مقاومت نگهداری کرد؟

نحوه‌ی تمیز کردن بند برزنتی ساعت

بندهای برزنتی ساعت مچی در طرح و رنگ های مختلفی وجود دارد و جز بندهای اسپرت ساعت است که در میان علاقه‌مندان به ساعت بسیار محبوب است. این بندها از دوام و مقاومت بالایی برخوردارند و به همین دلیل در اغلب ساعت های ورزشی، ساعت‌های غواصی و یا ساعت‌های خلبانی از بند برزنتی استفاده می‌شود. اما دلیل محبوبیت بندهای برزنتی فقط مقاومت بالا نیست. ساعت‌های بند برزنتی از جذابیتی انکار ناپذیر برخورداند که ظاهری اسپرت و پر انرژی برای شما خلق می‌کنند. اما همین المان های جذاب اگر به درستی نگهداری نشوند به مرور زمان دچار فرسودگی شده و جذابیت و زیبایی خود را از دست می دهند که زیبایی کل ساعت را تحت الشعاع قرار خواهد داد. برای اینکه بدانید نحوه‌ی درست تمیز کردن بند برزنتی ساعت چگونه است بهتر است ابتدا با خود این مدل بند آشنا شوید.

تمیز کردن بند برزنتی ساعت

روش نگهداری و نحوه‌ی تمیز کردن بند برزنتی ساعت

بند ساعت از جنس برزنت به نسبت دیگر جنس های بند از مقاومت بسیار بالایی برخوردار میباشد . اما این به آن معنای نیست که نیازی به نگهداری و مراقبت ندارد. اگر ساعت مچی بند برزنتی دارید باید از آن در برابر اجسام تیز و کثیفی های سخت مانند گل مراقبت کنید. برای تمیز کردن بند برزنتی:

  1. بهتر است بند را از ساعت جدا نمایید.
  2. استفاده از آب و صابون یکی از پیشنهاد ها براای شستو شوی بند های برزنتی میباشد. ابتدا مقداری محلول آب و صابون یا مایع لباسشویی با غلظتی مناسب تهیه کنید، بند را در داخل آن قرار دهید و اجازه دهید تا 20 دقیقه خیس بخورد.پاکسازی و بلند شدن لکه را راحت تر میکند.
  3. با استفاده از فلچه کوچک و یا مسواک بند را سایده و انرا از لکه ها پاک نمایید.
  1. بعد از اتمام شست و شو بند را در جایی قرار دهید تا به طور طبیعی و با دمای محیط خشک شود. به یاد داشته باشید که بند را زیر نور مستقیم آفتاب نگذارید چون به دلیل تابش مستقیم و حرارت زیاد آب داخل بند با سرعت بیشتری تبخیر می‌شود که موجب خشک، زمخت و سفت شدن بند خواهد شد.

لینک مرتبط

ساعت مچی

ساعت مچی مردانه

ساعت مچی زنانه

ساعت مچی کاسیو

ساعت مچی رولکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *