آموزش خرید ساعت, وبلاگ

دلیل ارزان بودن برخی از ساعت ها

دلیل ارزان بودن برخی از ساعت ها

دلیل ارزان بودن برخی از ساعت ها : یکی از فراوان‌ترین اکسسوری‌ها موجود در بازارساعت ها میباشند که محبوبتی زیادی بین افراد پیدا کرده اند که دارای ثیمت های متفاوتی با توجه به خصوصیاتشان هستند. مشخص نیست ساعت های مچی تولید کننده های زیادی را به خود جب نموده است و به نسبت همین گستردگی در تولید کنندگان مدل ساعت در دسترس است.

ساعت های مچی کالای لوکسی هستند. البته می‌توان ساعت را پر نوسان‌ ترین کالا در میان کالاهای دنیای مد و فشن دانست. ساعت‌ها با توجه به نوع تولید و برند های تولید کننده قیمت‌های متفاوتی دارند و نمی‌توان برای ساعت‌ها حداقل قیمت یا حداکثر قیمت متصور شد و دنیای قیمت‌های ساعت‌ها انتها ندارد.

عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت برخی از ساعت ها

کشور سازنده در قیمت ساعت

کشور های زیادی هستند که در عرصه تولید ساعت های مچی برند فعالت دارند ساعت‌های خوب عموما محصول سوئیس یا ژاپن هستند. چرا که که بهترین شرکت‌های سازنده ساعت در این دو کشور به‌خصوص سوئیس وجود دارند.

تاثیر تعداد موتور ساعت در قیمت آن

تعداد بالای موتر در ساعت ها لزوما به این معنی نیست که ساعت مچی باید گران تر باشد و گاها ساعت هایی باتعداد موتر کمتر قیمت بالاتری دارند و این مسعله تاثیر زیادی در تایین قیمت ساعت ندارد

یکی از مهم ترین مسائلی که هنگام خرید ساعت باید به آن توجه کنید نحوه کار کرد ساعت هست. به طور کلی موتور ساعت ها به سه دسته کوارتز(باطری خور)، مکانیکی و اتوماتیک تقسیم می شوند. در ادامه هر یک را به شما معرفی می کنیم و مزایا و معایب آنها را توضیح می دهیم.

قطعا بالا بودن تعداد موتور های ساعت نشان از امکانات بالای ساعت دارد  اما دلیلی بر باکیفیت بودن ساعت نیست و دقت کنید که با این ترفند و دلیل سرتان کلاه نرود.

تاثیر تعداد موتور ساعت بر روی قیمت ان

برند ساعت

برند های مطرح جایگاه خود را در جامعه پیدا کرده اند و اطمینانی که کاربران به این برند ها دارد گاها بدون هیچ دیدی به خرید منجر میشود .

برندهای ساعتی وجود دارند که طی سال‌ها خود را پس دادند و غول‌های ساعت‌سازی دنیا هستند و اسم آن‌ها هم می‌تواند خیال شما را از بابت خرید ساعت را حل کند اما توجه داشته باشید در دنیای امروز که هر کالای اصل بدلی دارد به قطع خرید ساعت کپی برای کاربران با قیمت بسیار پایین تری در می اید.

تاثیر برند بر روی قیمت ساعت های مچی

استفاده از نقره و طلا در ساعت

یکی از عواملی که باعث می‌شود ساعت‌ها محدودیت قیمت نداشته باشند، این مسئله است که در آن فلزات یا سنگ‌های قیمتی به‌کاررفته باشدکه میتواند این طلاها در موتور های ساعت که کیفیت کار را بالا میبرد و یا در ظاهر ساعت استفاده گردد  در بسیاری از ساعت‌های گران جهان گران‌ترین فلز جهان یعنی طلا و گران‌ترین شیء جهان یعنی الماس به کار می‌رود این مسئله باعث می‌شود ساعت‌ها محدودیت قیمتی نداشته باشند و با توجه به حجم یا قیراط الماس و یا مروارید به‌کاررفته در آن ارزش‌گذاری شوند.

جنس صفحه روی ساعت

جنس صفحه ساعت نیز بسیار اهمیت دارد و یکی از دلایل قیمت‌گذاری آن است ساعت‌های خوب می‌توانند جنس‌های مختلفی داشته باشد و به طبع جنس خوب گران قیمت تر میشود.

تاثیر تعداد موتور ساعت بر روی قیمت ان

دیجیتال یا آنالوگ بودن ساعت

حقیقت آن است که قیمت ساعت آنالوگ از دیجیتال در شرایط کیفیت یکسان گران‌تر است و معمولاً ساعت‌های لوکس، آنالوگ هستند ساعت‌های دیجیتال درواقع در استایل‌های کژوال استفاده می‌شوند و یا در مکان‌های ورزشی یا جایی که مرتب مجبور به چک کردن زمان هستیم کارایی دارد. این مسئله باعث می‌شود که طیف قیمتی آن نسبت به آنالوگ دامنه قیمتی کمتری داشته باشد اما ساعت‌های دیجیتالی هم در دنیا وجود دارند که بسته به سنگ قیمتی یا فلز به‌کاررفته در آن قیمت گزافی دارند اما در کل ساعت آنالوگ از دیجیتال گران‌تر است.

نوع ساعت ها قیمت ها را تایین میکند

مقاومت در برابر آب

مقاوم بودن ساعت در برابر نفوذ پذیری آب  از اهمیت بالایی بر خوردار میباشد که قیمت این نوع ساعت ها از ساعت هایی که نفوذ آب در انها به راحتی صورت میگیرد گران تر میباشد.

بند ساعت

کیفیت بند ساعت نیز بسیار مهم است اگر بند چرمی خواهید مانند کفش چرم یا کیف چرم که هرچه چرم بهتر و باکیفیت‌تری در آن به‌کاررفته باشد گران‌تر است ساعت نیز هرچه بند چرم باکیفیت‌تری داشته باشد گران‌تر است.

جنس بند ساعت تاثیر بسیاری بر زیبایی ظاهری آن می گذارد در مواردی مثل نوع پوست شما،… نیز تاثیر گذار است. هر یک از جنس ها مزایای خاص خودشان را دارند. در زیر هر یک را به شما معرفی می کنیم.

دلیل ارزان بودن برخی از ساعت ها

لینک مرتبط

ساعت مچی

ساعت مچی مردانه

ساعت مچی زنانه

ساعت مچی کاسیو

ساعت مچی رولکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *