آموزش خرید ساعت, برند ها, وبلاگ

راهنمای شما برای اندازه و تعویض باتری ساعت

باتری ساعت - نکاتی درمورد تعویض باتری ساعت مچی

در این مطلب از تی تی بول به برسی راهنمای شما برای اندازه و تعویض باتری ساعت پرداخته ایم که نکاتی که ذکر شده است شما را در این چالش بزرگ که ان هم باتری ساعت است یاری میدهد.

باتری ساعت چقدر عمر می کنند ؟

یک قطعه بسیار دقیق از تجهیزات، تا آخرین ثانیه – همراه روزانه شما. یک ساعت با کیفیت اغلب یک خرید گران قیمت است که نیاز به مراقبت و توجه ویژه دارد. چه صاحب یک ساعت کوارتز یا اتوماتیک باشید ، یادگیری نحوه مراقبت از آن در وقت و هزینه شما صرفه جویی می کند. این مقاله همه چیزهایی را که باید در مورد اندازه باتری ساعت ، تعویض و نکات عمر باتری بدانید، بیان می کند. ما به برخی از رایج ترین سوالاتی که در پی این موضوعات هستند پاسخ داده ایم.

اکثر سازندگان ساعت توصیه می کنند که باتری ساعت را هر یک تا دو سال یکبار تعویض کنید. با این حال، باتری ها بسته به سن ساعت، طول عمر متفاوتی دارند. با بالا رفتن سن، ساعت تا حدی کارایی خود را از دست می دهد و برای کارکردن به قدرت بیشتری نیاز دارد. بهترین راه حل این است که ساعت خود را با دقت زیر نظر داشته باشید تا ببینید آیا نشانه هایی از تعویض باتری مورد نیاز را نشان می دهد یا خیر.

باتری ساعت - باتری ساعت چقدر عمر می کنند ؟

علائمی که نشان می دهد ساعت من به باتری جدید نیاز دارد چیست؟

دسته ها دیگر حرکت نمی‌کنند: به نظر می‌رسد زمان یخ زده است…. اگر ساعت شما کاملاً از کار افتاده است، احتمالاً زمان تعویض باتری ساعت فرا رسیده است. البته، ممکن است مشکلات دیگری در توقف ساعت شما نقش داشته باشد. اگر باتری را تعویض کنید و مشکل همچنان ادامه داشته باشد، متخصص با باز کردن ساعت می‌تواند مشکل شما را تشخیص دهد.

دست دوم هر چند ثانیه یکبار می پرد : برخی از ساعت ها مجهز به قابلیتی هستند که نشان می دهد سطح باتری کم است. وقتی باتری به آن مرحله برسد، عقربه دوم هر چهار یا پنج ثانیه یکبار چهار تا پنج قدم می پرد. این رفتار ضمن نمایش دقیق زمان، مصرف انرژی را کاهش می دهد و به شما اطلاع می دهد که زمان تعویض باتری ساعت فرا رسیده است.

رطوبت زیر شیشه یا صدای جغجغه : اگر رطوبت زیر شیشه را می بینید یا صدای تق تق می شنوید، ممکن است با مکانیسم داخلی ساعت مشکل داشته باشید. حتی اندکی رطوبت نیز می تواند قسمت های کوچکی که ساعت شما را تامین می کند، مختل کند. تراکم زیر شیشه معمولاً با باتری خاموش می شود. یک جغجغه کوچک نیز می تواند نشانه ای از ناهماهنگی قطعات ساعت شما باشد. اگر ساعت شما دچار تراکم یا لرزش است، آن را نزد یک متخصص ببرید تا مشاوره تخصصی دریافت کند.

دشواری تنظیم زمان و تاریخ : تاج مورد استفاده برای تنظیم زمان و تاریخ می تواند. زمان تعویض باتری را به شما اطلاع دهد. اگر تاج پاسخ نمی دهد، وقت آن است که باتری ساعت خود را تعویض کنید.

ساعت زمان نادرست را نشان می دهد: هنگامی که باتری انرژی خود را از دست می دهد، عقربه ها با سرعت صحیح تیک تیک متوقف می شوند. آنها ممکن است خیلی سریع یا خیلی کند کار کنند. در هر صورت، ساعت در حال نمایش زمان نادرست است و نیاز به تعمیر دارد. بسته به سن ساعت، ممکن است چرخ دنده های کار نیز نیاز به روغن کاری یا تمیز کردن داشته باشند.

علائمی که نشان می دهد ساعت من به باتری جدید نیاز دارد چیست؟

از کجا می توانم باتری ساعت بخرم؟ 

می توانید تعویض باتری ساعت را به صورت آنلاین یا در جواهرفروشی محلی خود پیدا کنید. اگر خودتان به دنبال باتری هستید، باید مطمئن شوید که ولتاژ، اندازه، نوع شیمیایی و مارک درست را دریافت کرده اید. در هر برند، شرکت‌ها سه نوع باتری ساعت‌های شیمیایی اصلی را می‌فروشند: قلیایی، اکسید نقره و لیتیوم. این باتری ها را به دلیل ماهیت گرد خود سلول های دکمه ای می نامند.
باتری های قلیایی ارزان ترین نوع باتری های سلول دکمه ای هستند. آنها دارای ولتاژ 1.5 ولت هستند و یک انتخاب قابل اعتماد برای یک راه حل کوتاه مدت هستند.
نقره ای اکسید رایج ترین نوع باتری ساعت است که با ولتاژ 1.55 ولت کار می کند، کمی بالاتر از آلکالن. این باتری ها تا 10 سال عمر می کنند.
باتری های لیتیومی با کیفیت ترین و گران ترین هستند. آنها بیشترین دوام را از بین سه باتری دارند. باتری‌های لیتیومی بهترین گزینه برای ساعت‌های گران‌قیمت در هر اندازه ساعت هستند .

از کجا می توانم باتری ساعت بخرم؟ 

ساعت من به کدام اندازه باتری ساعت نیاز دارد؟

می توانید مدل خاص و اندازه باتری ساعت را در دفترچه راهنمای مالک خود جستجو کنید. روش‌های دیگر عبارتند از جستجوی سریع در گوگل با نام برند و شماره مدل یا باز کردن ساعت برای خواندن شماره روی باتری. 116 و 377 انواع باتری های ساعت معمولی هستند که باید مراقب آنها باشید. ساعت های شینولا اغلب از باتری سایز 364 استفاده می کنند.

چه کسی باید باتری ساعت را تعویض کند؟

وقتی تصمیم می‌گیرید چه کسی باتری ساعت شما را تعویض کند، سه گزینه دارید: خودتان، جواهرساز محلی یا سازنده.
اگر یک ساعت گران قیمت دارید، توصیه می کنیم ساعت خود را به یک مغازه جواهر فروشی یا تعمیر ساعت محلی ببرید تا باتری آن را تعویض کنید. باید مطمئن شوید که فروشگاه می‌تواند یک روش تست فشار ATM را انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که ساعت شما به درستی مهر و موم شده است و تا سطح نشان‌داده شده در قاب ساعت در برابر آب مقاوم است.
در اینجا در شینولا، ما به شما پیشنهاد تعویض باتری را می دهیم . توصیه می‌کنیم با شرکت یا سازنده‌ای که ساعت را از آن خریده‌اید بررسی کنید تا ببینید آیا آنها هم همین کار را می‌کنند. با پرداخت هزینه می توانید به فروشگاه مراجعه کنید یا ساعت خود را برای تعمیر باتری ارسال کنید.
اگر تصمیم دارید باتری را به تنهایی تعمیر کنید، قبل از شروع، حتماً ویدیوها و آموزش‌های DIY را مرور کنید. شما به یک کیت تعمیر ساعت نیاز دارید یا می توانید از ابزارهای پلاستیکی کوچک و دستکش استفاده کنید.

خرید ساعت مردانه

خرید ساعت زنانه

ساعت مچی مردانه اسپرت

ساعت مچی مردانه اتوماتیک

چگونه عمر باتری ساعت خود را افزایش دهم؟ 

با رعایت این نکات برای افزایش عمر باتری فعلی ساعت، می توانید در باتری های جایگزین صرفه جویی کنید.

تاج را بیرون بکشید . هنگامی که ساعت شما استفاده نمی شود، به آرامی ساقه/تاج حرکتی را بیرون بکشید تا زمانی که احساس کنید کلیک می کند. این باعث کاهش مصرف انرژی باتری می شود.

ساعت خود را سرویس کنید. توصیه می کنیم ساعت خود را هر 18 تا 24 ماه یکبار تعمیر کنید تا از استفاده طولانی مدت و کارکرد بدون مشکل اطمینان حاصل کنید. این کار به گرفتن هر شکستگی که می تواند فشار بیشتری بر باتری ساعت وارد کند کمک می کند.

چگونه عمر باتری ساعت خود را افزایش دهم؟ 

چه اقدامات احتیاطی خوبی باید انجام داد؟

از موقعیت هایی که می تواند به ساعت شما آسیب برساند و استرس بیشتری به باتری ساعت وارد کند، اجتناب کنید. ما شرایطی را در نظر گرفته ایم که می تواند منجر به مشکلات مکانیکی در ساعت شما شود.

گرما یا سرمای شدید و همچنین قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور مستقیم خورشید می تواند به سرعت باتری ساعت شما را تخلیه کند.

قرار گرفتن در معرض شرایط مرطوب که از درجه آب ساعت شما بیشتر است می تواند باعث نشت آب شود که به باتری آسیب می رساند.

ضربه و ضربه شدید نیز یکپارچگی ساعت را به خطر می اندازد.

قرار گرفتن در معرض میدان های مغناطیسی بر زمان سنجی ساعت شما تأثیر می گذارد. یک ساعت کوارتز (با باتری) زمانی که دیگر در معرض میدان مغناطیسی قرار نگیرد، زمان‌سنجی عادی خود را از سر می‌گیرد، اما ممکن است نیاز به تنظیم مجدد زمان داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *