آموزش خرید ساعت, وبلاگ

میزان مقاومت ساعت در برابر آب

میزان مقاومت ساعت در برابر آب

این روزها دیگر همه به تاثیر ساعت بر تیپ و استایل آگاهی کامل دارند. کمتر کسی پیدا می شود که تصور کند یک ساعت فقط کالایی برای نشان دادن زمان است.

هر چه جلوتر می رویم جای خالی این محصول لوکس و زیبا را روی مچ خیلی از افراد مشاهده می کنیم. زیرا این روزها صنعت مد و فشن رابطه مستقیمی با استفاده از این اکسسوری جذاب دارد.

شاید به نظر شما آنقدری که می‌گویند خرید یک ساعت شیک و استفاده از آن اهمیت نداشته باشد، اما بد نیست بدانید که اگر در انتخاب خود دقت کرده باشید و متناسب با آن پوشش مناسب را انتخاب کنید، آن ساعت مچی شگفت انگیز می تواند غوغایی در ظاهر شما بپا کند.
شاید در نگاه نخست این زیبایی و جذابیت خیلی محسوس نباشد، اما یقینا تاثیرش را بر ناخودآگاه بینندگان خواهد گذاشت.

ساعت های مچی به عنوان یک همراه همیشگی مناسب هر مکانی هستند. باشگاه ورزشی، استخر شنا، مسافرت، محل کار، قرار های دوستانه و عاشقانه و در کل برای استفاده روزمره مناسب هستند.

جالب است بدانید بازار ساعت مچی ها آنقدر جذاب و هیجان انگیز شده است که خیلی‌ها می‌گویند ساعتی که انتخاب می کنید رابطه مستقیمی با شخصیت درونی تان خواهد داشت. پس سعی کنید در انتخاب آن دقت بیشتری به خرج ندهید.

میزان مقاومت ساعت در برابر آب

یک ساعت که به عنوان ساعت مقاوم در برابر آب برچسب خورده است و دارای نشانه ی حک شده ای نمی باشد به این معناست که؛ مقاوم در برابر ترشح آب هایی است که به صورت اتفاقی روی ساعت ریخته می شوند، این نوع ساعت برای برخورد زیاد با آب مناسب نیست.

راه های زیادی برای ایجاد مقاومت یک ساعت در برابر آب وجود دارد:
همه ی این ساعت ها از یک حلقه ی “O” شکل یا واشر پلاستیکی برای مهر و موم کردن درب پشت، دسته کوک و پمپ‌های ساعت استفاده می کنند، بعضی از انواع این ساعت درب پشتی آن به بدنه پیچ می شود و سطح مقاوتری را در برابر نفوذ آب ایجاد می کند. بعضی از دسته کوک ها نیز به داخل بدنه ساعت پیچ می شود که مقاومت زیادی ایجاد می شود.

میزان مقاومت ساعت در برابر آب

نکاتی در مورد ساعت های ضد آب

  • هر 10 متر برابر است با : 1بار یا 1 اتمسفر فشار هوا است
  • Water Resistance : مقاومت در برابر آب تا 50 متر (جهت استفاده عادی و معمولی آب)
  • Waterproof : ضد آب و از 50 متر به بالا ( برای استفاده کاربردی تر)
  • مقاوم در برابر آب (Water Resistance ) : مقاوم در برابر مرطوب شدن ساعت به طور اتفاقی از قبیل؛ باران ، عرق کردن و دیگر موارد
  • مقاوم در برابر آب 30 متر: این ساعت در برابر مرطوب شدن و قوطه ور شدن در آب مقاوم است اما برای شنا کردن مناسب نیست.
  • مقاوم در برابر آب 50 متر : در برابر مرطوب شدن و همچنین شنا کردن در آب های کم عمق مناسب است.
  • مقاوم در آب 100 متر: این ساعت برای شنا در عمق کم استخر مناسب است.
  • مقاوم در برابر آب 200 متر: از این ساعت می توان برای غواصی تا عمق کم و شیرجه استفاده کرد.
  • مقاوم در آب 200 متر به بالا: از این ساعت ها می توان برای غواصی در دریا با عمق زیاد استفاده کرد.

مقاومت ساعت در برابر آب

از کجا بفهمم ساعتم ضد آب است

ساعتی مقاوم در برابر آب یا اصطلاحا ضد آب محسوب می شود که بتواند تا حدی با آب تماس داشته باشد و آب به داخل آن نفوذ نکند. به عنوان مثال، اگر ساعت شما دارای درجه مقاومت 30 متر در برابر آب باشد که پشت قاب آن حک شده است،این موضوع به این معنی نیست که می توانید با آن تا عمق 30 متری آب شیرجه بزنید.  30 متر یا 3 ATM یا 3 Bar  که هر سه معادل هم هستند بدین معنی است که ساعت شما در برابر باران و پاشیده شدن آب مقاوم است و نمیتوانآن را ضد اب نام برد.

درجه مقاومت در برابر آب توسط شرکت سازنده ساعت ارائه می شود و بر اساس 3 عامل دسته کوک(پیچ تنظیم)، قاب پشتی و واشرها است. با این وجود هر روز شرایطی (مانند تغییر عمر باتری) و استهلاک واشرها ممکن است مقاومت ساعت را در برابر آب به مرور زمان کاهش دهد.

 به همین دلیل است که ما توصیه می کنیم ساعت خود را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که آب به داخل قاب ساعت وارد نمی شود. نکته خیلی مهم برای تست ضدآبی ساعت های مچی این است که قبل از انجام تست باید مشخص کنید که درجه مقاومت یا ضدآبی ساعت شما چه مقدار است. معمولا درجه مقاومت آب هر ساعت مچی بر روی قاب پشتی آن حک می شود. حال باید بدانید که این اعداد چه معنی دارند.

میزان مقاومت ساعت در برابر آب

لینک مرتبط

ساعت مچی مردانه

ساعت مچی زنانه

ساعت مچی رولکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *