برند ها, وبلاگ

چگونه ساعت G_shock را تنظیم کنیم؟

ویژگی های Casio G-Shock GA-100 چیست و چگونه می توانیدآن را تنظیم کنید؟

GA100 دارای 5 حالت است: زمان محلی، کرونومتر (STW)، تایمر شمارش معکوس (TMR)، زمان جهانی (WT) و زنگ هشدار (ALM). با استفاده از C دکمه (MODE). از آخرین حالت، به حالت اول باز می گردید. شما می توانید حالت اولیه (TIME) را با علامت اختصاری سه حرفی روز در قسمت سمت راست نمایشگر تشخیص دهید.

TIME >> STW >> TMR >> WT >> ALM

شاخص های وضعیت به چه معناست؟

در سمت چپ بالای صفحه نمایش ساعت، چهار نشانگر وضعیت روی یک نمایشگر دایره ای کوچک نمایش داده می شود. برچسب‌ها مشخص شده‌اند (اگرچه خواندن آنها در ساعت بسیار سخت است):

  • AL – هشدار روشن/خاموش را نشان م
  • SIG – روشن/خاموش سیگنال صدای ساعت را نشان می دهد. ساعت هر ساعت یک بوق می‌زند.
  • A.LIGHT – روشن/خاموش روشنایی خودکار را نشان می دهد. هنگامی که ساعت به سمت صفحه کج می شود، چراغ به
  • طور خودکار روشن می شود (ساعت زاویه شیب را نظارت می کند).
  • SNZ – هشدار
  • ی دهد. به تعویق انداختن روشن/خاموش (زنگ تکراری) را نشان می دهد.


چگونه روشن/خاموش خودکار را برای Casio GA-100 روشن کنم؟

برای روشن کردن چراغ نمایشگر، B را فشار دهید. روشنایی خودکار با نگه داشتن دکمه B فعال و غیرفعال می شود برای مدت زمان بیشتری (3 ثانیه)، اما باید در حالت اولیه TIME باشید. با نشانگر وضعیت پایین سمت چپ (A.LIGHT) می توانید متوجه شوید که چراغ خودکار روشن است یا خیر. روشنایی خودکار هر 6 ساعت یکبار غیرفعال می شود.

این ساعت دارای 4 ساعت زنگ دار معمولی و یکی تکراری است. وقتی زنگ مکرر به صدا درآمد، می توانید با فشار دادن هر کلیدی، آن را قطع کنید. اما زنگ هشدار در پس‌زمینه به کار خود ادامه می‌دهد و پس از 5 دقیقه دوباره شروع به زنگ زدن می‌کند. لازم است زنگ تکراری را با خاموش کردن مستقیم آن در حالت آلارم پایان دهید (این کار با فشار دادن یک دکمه امکان پذیر نیست). اگر این اتفاق نیفتد، زنگ هشدار هر پنج دقیقه تکرار می شود، اما بیش از 7 بار. سپس زنگ خودکار خود به خود خاموش می شود.

ساعت را به حالت هشدار (ALM) ببرید. اکنون می توانید ازبرای جابجایی بین آلارم های فردی به ترتیب زیر:

AL1 >> AL2 >> AL3 >> AL4 >> SNZ >> SIG

به SNZ (ساعت زنگ دار مکرر) بروید. A را نگه داریدبرای تنظیم زمان آن (ساعت زنگ هشدار) شروع به چشمک زدن می کند. از B و D برای تنظیم ساعت زنگ هشداراستفاده کنید، سپس C را فشار دهید. دقیقه ها شروع به چشمک زدن می کنند. دوباره  با Bو D تنظیم کنید.از A برای پایان دادن به تنظیمات فشار کوتاهی از A فعال / غیرفعال کردن ساعت زنگ دار مربوطه را کنترل می کند.

ساعت مچی کاسیو

چگونه زمان را در G Shock GA 100 تنظیم کنیم؟

_ ( باحالت‌ها C )به حالت اولیه TIME بروید.
_A را نگه داریدتا زمانی که منطقه زمانی شروع به چشمک زدن کند.
_از BوD برای انتخاب مقدار مورد نظرستفاده کنید.
_با C همیشه به سمت تنظیم داده های بیشتر حرکت می کند. می توانید به تدریج تنظیم کنید:
– منطقه زمانی (شهر اصلی)
– DST (زمان تابستانی روشن/خاموش)
– فرمت زمان 12/24
– ثانیه، دقیقه، ساعت
– سال، ماه، تاریخ
– LT (زمان روشنایی)
برای پایان دادن به تنظیمات، دکمه A را فشار دهید.


چگونه عقربه های Casio GA-100 را کالیبره کنیم؟

اگر عقربه های آنالوگ زمان نشان داده شده در صفحه دیجیتال را نمایش نمی دهند، عقربه ها باید کالیبره شوند.

1 _( باحالت‌ها C )به حالت اولیه TIME بروید.
2_D را نگه دارید، H-SET نمایش داده می شود و SUB شروع به چشمک زدن می کند (یعنی اکنون در حال کالیبره کردن دکمه شماره گیری در موقعیت 12 هستید)
3_برای کالیبره کردن عقربه ها در موقعیت 12 از D استفاده کنید. سمت راست، باید به سمت موقعیت 12 باشد.
4_برای تغییر به کالیبراسیون عقربه دقیقه و ساعت از C استفاده کنید . 0:00 روی نمایشگر چشمک می زند و هر دو دست به موقعیت 12 می روند.
5_وبرای کالیبره کردن عقربه ها به گونه ای که هر دو به موقعیت 12 اشاره کنند ازB و D استفاده کنید
6_برای پایان دادن به کالیبراسیون از A استفاده کنید.

 

 

چگونه سیگنال صدای ساعت را روشن/خاموش کنیم؟

به حالت زنگ هشدار بروید. تغییر حالت با C تا زمانی که ALM (به عنوان زنگ هشدار، ساعت زنگ دار) را در صفحه نمایش سمت راست مشاهده کنید.
اکنون می توانیدبا D بین چهار زنگ هشدار، زنگ تعویق (SNZ) و تنظیم زنگ (SIG) حرکت کنید.D را نگهدارید تا زمانی که SIG در سمت راست ظاهر شود.
علامت اختصاری SIG (هشدار صوتی) یا ON یا OFF است. برای تغییر وضعیت، دکمه A را فشار دهید.

چگونه می توانم زمان را به منطقه زمانی متفاوت در GA-100 تغییر دهم؟

ساعت دارای حالت WORLD TIME است. برای حرکت از حالت اولیه زمان محلی به زمان جهانی، دکمه C  را فشار دهید3 بار نمایشگر به طور خلاصه WT را به عنوان زمان جهانی نشان می دهد و پس از مدتی مخفف شهر جهانی که زمان جهانی برای آن نمایش داده می شود.

برای جابجایی بین شهرهای جهان که مناطق زمانی مختلف را نشان می دهند از D استفاده کنید.

هنگامی که در حالت جهانی زمان هستید، صفحه نمایش دیجیتال همیشه زمان شهری را که در حال حاضر انتخاب کرده اید نشان می دهد. اما عقربه ها بسته به شهر محلی که در حالت اولیه تنظیم شده است، همیشه زمان محلی شما را نشان می دهند.

توجه: دو شرط باید رعایت شود تا زمان جهانی به درستی عمل کند . 1) شما باید شهرهای خود را به درستی وارد کرده باشید – در انگلستان، LON را به عنوان لندن وارد کنید، که همان منطقه زمانی است. 2) باید زمان محلی را به درستی تنظیم کنید. زمان جهانی از این داده ها محاسبه می شود.

چگونه زمان محلی و جهانی را تغییر دهیم؟

اگر به مناطق زمانی دیگر سفر می کنید بسیار مفید است. به عنوان مثال، اگر بین استراوا و لندن پرواز می کنید، به عنوان شهر خود احتمالاً PAR را به عنوان پاریس تنظیم کرده اید (MAD، ROM، BER، یا STO نیز صحیح است) و در زمان های جهانی LON (لندن) را انتخاب کرده اید. یک ساعت کمتر از اروپای مرکزی است. به محض ورود به لندن، اگر عقربه های آنالوگ زمان لندن را نشان دهند، خوب است. البته، می توانید منطقه زمانی را در تنظیمات به لندن تغییر دهید، اما همچنین بسیار زیباتر است.
فقط دکمه های بالا و دکمه ها را همزمان در حالت زمان جهانی فشار دهید. این خانه و شهر جهان را تغییر خواهد داد. لندن به عنوان شهر اصلی و پاریس یا زمان چک ما به عنوان شهر جهانی تعیین می شود. پس از بازگشت به جمهوری چک، برای تغییر زمان به سادگی دوبار کلیک کنید.

ساعت دیجیتال مردانه : 9 مدلی که نباید از دست بدهید!

نحوه تنظیم ساعت جی شاک کاسیو

ساعت مچی زنانه

ساعت مچی مردانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *