وبلاگ

کرنومتر ساعت و فرق آن با کرنوگراف

کرنومتر ساعت و فرق آن با کرنوگراف

کرنومتر ساعت و فرق آن با کرنوگراف:اغلب ساعت های مچی علاوه بر نمایش زمان، دارای قابلیت ها و توانایی های دیگری نیز می باشند. کرنومتر یکی از این قابلیت ها به شمار میرود. که امکان سنجش زمان را به شما میدهد. نام دیگر کرنومتر، زمان سنج می باشد. که برندهای بسیاری از این قابلیت در ساخت ساعت خود استفاده می کنند. بر خلاف تصور عموم، کرنومتر و کرنوگراف با یکدیگر متفاوت هستند. که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

کرنومتر ساعت و فرق آن با کرنوگرافکرنومتر و کاربردهای آن

کرنومتر در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. از کرنومترها برای سنجش زمان در انواع فعالیت ها خصوصا، ورزشی استفاده می کنند. برای سنجش زمان در مسابقات اتومبیل رانی،قایقرانی و … از کرنومتر استفاده می شود. کرنومتر در ساعت مچی از دقت بالایی برخوردار است. و می توان ثانیه ها را نیز با دقت اندازه گیری کرد. جان هریسن اولین کرنومتر را در سال ۱۷۶۱در انگلستان ساخت. که سبب تحول عظیمی در دنیا شد. و بشر توانست در بازه های زمانی مشخص فعالیت های خود را به انجام برساند.

کرنومتر ساعت و فرق آن با کرنوگرافتفاوت کرنومتر و کرنوگراف:

همانطور که قبلا گفته شد، کرنومتر متریالی برای اندازه گیری زمان می باشد. اما کرنوگراف زمان شروع و پایان یک فعالیت را مشخص می کند. به عبارتی شروع و پایان یک فعالیت را زمان گیری میکند. مثلا تست زدن در زمان مشخص.

استاندارد COSCدر ساعت به چه معناست؟

Coscنام اختصاری یک سازمان مستقر در سوئیس می باشد. این سازمان کیفیت و دقت ساعت را مورد سنجش قرار میدهد. در صورت گرفتن تأییدیه از این سازمان، گواهینامه برای ساعت صادر می شود. Certified chronometerنشان دهنده دارا بودن گواهینامه coscبرای ساعت های لوکس و گران قیمت است. این سازمان، هفته ها ساعترا، با دماهای مختلف مورد آزمایش قرار میدهد. و تنها ساعت هایی با خطای کم این گواهی را دریافت می کنند. داشتن گواهی از این سازمان، سبب افزایش قیمت نسبت به سایر ساعت ها خواهد شد.

کرنومتر ساعت و فرق آن با کرنوگرافتنظیم کردن عقربه های کرنوگراف:

پس از تعویض باطری و یا آسیب های احتمالی، امکان بهم ریختگی در عقربه های ساعت وجود دارد. که برای تنظیم مجدد و کالیبره کردن کرنوگراف می توانید از روش زیر استفاده کنید.

  • دسته کوک ساعت مچی که در کنار آن قرار گرفته است را طی دو مرحله به بیرون بکشید. البته در برخی ساعت ها فقط یک مرحله وجود دارد.
  • با فشردن دکمه های A و یاBدر سمت بالا و پایین سمت راست، عقربه های کرنوگراف شروع به حرکت می کنند. در برخی موارد دکمه های AوBرا باید همزمان نگه داشت.
  • در مرحله پایانی، با قرار گرفتن عقربه ها در ساعت ۱۲ ،دسته کوک را به داخل فشار دهید. تا به حالت اولیه باز گردد.

لینک های مهم

ساعت مچی

ساعت مچی مردانه

ساعت کاسیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *