آموزش خرید ساعت, اخبار سایت, برند ها, وبلاگ

انواع بند ساعت مچی

انواع بند ساعت مچی

انواع بند ساعت مچی

بند ساعت مچی یا strap، یک همراه همیشگی برای ساعت است. در واقع همانطور که مواد و ساختار خود ساعت حائز اهمیت هستند، بند ساعت نیز از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. برای برخی از خریداران، جنس بند از خود ساعت بیشتر جلب توجه می کند. به همین دلیل در انتخاب ساعت باید تمام این جوانب را در نظر بگیریم. علاوه بر ظاهر بند، باید به ساختار آن هم دقت کنیم. در واقع شرایط محیطی و کاری ما در این انتخاب بسیار دخیل هستند. به طور مثال، اگر با محیط آبی دخیل هستیم، علاوه بر ساعت ضد آب، باید بندهای آن نیز در برابر آب مقاومت لازم و کافی داشته باشند. انواع مختلفی از بندها در بازار موجد هستند. در این مقاله قصد داریم تا به جزئیات آن ها بپردازیم. با ما همراه باشید.

انواع بند ساعت مچی - ساعت رسمی تی تی بول

بند ساعت مچی NATO Strap

بند ناتو که در ابتدا برای سربازان ارتش انگلیس در دهه 1970 ساخته شده بود، ابتدا با نام G10 معرفی شد. ناتو به سرعت در سراسر ارتش گسترش یافت و حتی مردم عادی نیز از آن استقبال کردند. وقتی جنگ به پایان رسید، مازاد بند های ناتو به سرعت در مغازه ها گسترش پیدا کرده و به فروش رسیدند. البته همه آن با یک شماره اضافی منحصر به فرد ناتو مارک گذاری شدند. طوفان واقعی بند های ناتو هرگز کاملاً به پایان نرسید و مطمئناً برای دهه های آینده نیز محبوب خواهد بود. یکی از مهم ترین ویژگی های بند ناتو، تک قطعه ای بودن آن است، در حالی که اکثر بندها دو طرفه بوده و از دو سمت به ساعت متصل می شوند، به همین دلیل جدا کردن آن ها زمان بر خواهد بود. اما فرآیند جداسازی ساعت از بند ناتو در چند ثانیه انجام می شود. قیمت پایین آن سبب شده تا در بین مردم از محبوبیت زیادی برخوردار باشد. همچنین جیمز باند در فیلم های مختلف خود نیز از این گونه بند بهره برده است.

بند ساعت مچی NATO Strap

بند ساعت مچی One Piece Slip-Thru & Zulu

بندهای زولو با نام تجاری ماراتاک، با وجود سابقه کم خود قابلیت های شگفت انگیزی دارند. این بند ها به طور کلی از ناتو الهام گرفته اند اما وجود چند تفاوت باعث جداسازی آن ها از یکدیگر شده است. استفاده از مواد نایلونی و چرمی ضخیم در ساختار آن ها سبب شده که مقاومت بیشتری از خود نشان دهند. بند های زولو در برابر ناتو، بزرگتر هستند. در مقابل، بندهای ناتو دارای سگک حلقه های کوچک مربع شکل هستند. به همین دلیل، بند های زولو برای ساعت های بزرگتر و بند های ناتو برای ساعت های کوچکتر مناسب هستند. البته از نظر زیبایی، این دو با یکدیگر تفاوت چندانی نخواهند داشت پس گزینه را انتخاب کنید که با آن راحت تر هستید!

بند ساعت مچی One Piece Slip-Thru & Zulu

بند ساعت مچیRally

بند های رالی با الهام گرفتن از دستکش های مسابقه ای قدیمی ساخته شده اند. به همین دلیل به راحتی توسط سه سوراخ بزرگ قابل تشخیص هستند. مسابقات اتومبیل رانی در درجه اول نوعی تست سرعت هستند. به همین دلیل در اکثر قطعات سه سوزاخ قرار دارند. این کار به کاهش وزن کلی کمک کرده و سبب افزایش سرعت خواهد شد. با گذر زمان، برای حفظ زیبایی، بر روی دستکش های مسابقه نیز سه سوراخ بزرگ ایجاد شد. برخی ممکن است استدلال کنند که این سوراخ ها در درجه اول برای تهویه و تنفس ایجاد شده اند اما حقیقتا گفتن دلیل اصلی آن سخت است! ایجاد سوراخ شدن در قطعات به کاهش گرما و وزن کمک می کند. بند های رالی انتخاب بسیار خوبی برای لباس های تابستانی است. وجود سوراخ ها در بدنه این بندها سبب افزایش تهویه خواهد شد.

بند ساعت مچی Rally

بند ساعت مچی Oyster

بند Oyster توسط رولکس در دهه 1930 معرفی شد. این بند، یک کلاسیک مطلق به تمام معنا است! این مدل در بین خریداران بسیار محبوب است. بند Oyster از دوام بالایی برخوردار بوده و وجود تعداد کمتر قطعات link در این مدل سبب شده تا احتمال شکست آن کاهش پیدا کند. البته کاهش تعداد نقاط link باعث می شود که بند در مقایسه با سایر مدل ها کمی سفت باشد. گذشته از این مشکل جزئی، دستبند Oyster تقریباً برای هر ساعتی یک انتخاب عالی محسوب می شود.

بند ساعت مچی Oyster

بند ساعت مچی President

در واقع بند President، نام خود را از دوایت دی آیزنهاور دریافت کرد.رولکس به عنوان احترام، 150،000مین زمان سنج گواهی شده شرکت را به آقای آیزنهاور پیشنهاد کرد، که وی با کمال میل آن را پذیرفت. عرض نسبی هر قطعه link مشابه Oyster است اما در تعداد کل قطعات link تفاوت فاحشی وجود دارد. بند President به طور قابل توجهی سنگین تر از بند Oyster است. این مدل، نوعی بند رسمی محسوب می شود. همچنین قابل انعطاف پذیری بالاتری دارد.

 

President بند ساعت مچی

بند ساعت مچی Jubilee

بند Jubilee اولین بار در سال 1945 در چهلمین سالگرد رولکس رونمایی شد. این بند در ابتدا فقط در رنگ طلایی موجود بود، پس از آن نسخه های استیل و دو رنگ بلافاصله منتشر شدند. این بند برای ساعت های بزرگ و کوچک یک انتخاب عالی و منحصر به فرد محسوب می شود.

بند ساعت مچی Jubilee

بند ساعت مچی Shark Mesh

با شنیدن نام shark ممکن است تصویری از یک حیوان درنده در ذهن شما شکل بگیرد، اما این نام تقریبا هیچ شباهتی به معنای آن ندارد. (shark به معنی کوسه است). این ساعت عنوان خود را از یک برند تبلیغاتی معروف مربوط به کمپانی امگا که برای معرفی ساعت  Ploprof 600 ساخته شده بود، گرفته است. این نوع از بند ها برای غواصی در محیط های عمیق بسیار مناسب هستند. این بند، از مقاوم ترین بندها در برابر آب است. طراحی انعطاف پذیر و زنجیره ای آن سبب شده که برای مچ هر دستی مناسب باشد. این بند نسبتا سنگین است. بارز ترین ویژگی این بند، link های نسبتا درشت است. یشتر دستبندهای مشبک معمولاً قطعات link کوچک تری دارند اما shark mesh کاملا برعکس است.

بند ساعت مچی Jubilee

 

بند ساعت مچی Waffle

بند Waffle در اوایل دهه 70 توسط کمپانی ساعت سازی Seiko رونمایی شد. این نوع از بند، مورد علاقه سربازان ویتنامی بود. سوراخ های کوچک کنار بند سبب می شود که امکان تهویه و تنفس افزایش پیدا کند. همانطور که می بینید، این بند از لاستیک ساخته شده است. به همین دلیل انعطاف پذیر بوده و به راحتی شسته می شود. از مهم ترین ویژ”ی های آن می توان به ضد آب بودن اشاره کرد. البته این نوع از بند دیگر توسط کمپانی Seiko تولید نمی شود.

بند ساعت مچی Waffle

لینک مرتبط

ساعت مچی

ساعت مچی مردانه

ساعت مچی زنانه

ساعت مچی رولکس

ساعت مچی هوشمند

ساعت مچی برند کاسیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *