آموزش خرید ساعت, اخبار سایت, وبلاگ

تشخیص ساعت رولکس اصل

تشخیص ساعت رولکس اصل

تشخیص ساعت رولکس اصل

اگر از طرفداران و دوست داران واقعی ساعت باشید، حتما تا به حال با برند رولکس آشنا شده اید. البته این برند به اندازه ای معروف است که اکثر افراد جامعه، چه طرفدار و چه غیر طرفدار با آن آشنا هستند. این برند در کنار سایر غول های ساعت سازی مثل امگا و کاسیو، به رقابت می پردازد. رولکس، سالانه 700000 ساعت تولید و روانه بازار می کند. همین عدد، گواه از کیفیت بالای ساعت های رولکس است. همین تقاضای بالا و قیمت نسبتا زیاد، سبب شده که روز به روز ساعت های تقلبی بیشتری تولید شوند. متاسفانه ساعت های تقلبی، هر روز و هرروز بهتر عمل می کنند. به همین دلیل تشخیص آن ها از ساعت های اصل، سخت خواهد شد. اما به عنوان یک خریدار ساعت، حتما باید وجه تمایز ساعت تقلبی و اصل را بلد باشید! در این مقاله قصد داریم تا مهم ترین اصول تشخیص ساعت اصل رولکس را برای شما بیان کنیم. با ما همراه باشید.

چگونه ساعت اصل و تقلبی رولکس را تشخیص دهیم؟

امروزه، برخی از ساعت های تقلبی به قدری خوب ساخته شده اند که حتی از فاصله نزدیک هم امکان تشخیص وجود ندارد! به خصوص برای ساعت های برند معروفی مثل رولکس که زبان زد عام و خاص هستند! به همین دلیل بهتر است که حتما حواس خود را جمع کنید! امروزه بازار متقلبان ساعت حسابی داغ است! اما ما به شما قول می دهیم که اگر این مقاله را تا انتها مطالعه کنید، تشخیص ساعت تقلبی و اصل دیگر برای شما سخت نخواهد بود. همراه ما باشید.

چگونه ساعت اصل و تقلبی رولکس را تشخیص دهیم؟

تشخیص ساعت رولکس از روی صدا

اولین ترفند دانستن عملکرد درونی ساعت است. در این مرحله لازم است که از گوش های خود کمک بگیرید. حتما تا به حال به صدای تیک تاک ساعت گوش کرده اید! اما وجود چنین صدایی در ساعت های رولکس، چندان جالب نیست! در حقیقت، در ساعت های رولکس به علت بهره گیری از سیستم اتوماتیک، امکان صدای شنیدن تیک تاک وجود ندارد. عقربه های ساعت رولکس اصل، بدون هیچ گونه صدایی به فعالیت خود ادامه می دهند. ساعت را در کنار گوش خود قرار دهید. اگر صدای تیک تاک را هنگام حرکت عقربه های ساعت شنیدید، به اصل بودن ساعت رولکس شک کنید!

قابلیت ضد آب بودن ساعت های رولکس

جالب است بدانید که همه ساعت های رولکس، ضد آب هستند. در حالی که این قابلیت در ساعت های تقلبی دیده نمی شود. به خصوص اگر ارتفاع و فشار آب افزایش پیدا کند! حتی مدل Rolex Submariner توانایی تحمل فشار صدها متر آب را دارد! بنابراین اگر ساعت رولکس شما در آب عملکرد درستی نشان نداد، متاسفانه باید به تقلبی بودن آن فکر کنیم! پس حتما مشخصاتی درباره ضد آب بودن محصول از فروشنده بپرسید.

قابلیت ضد آب بودن ساعت های رولکس

به سایکلاپس ساعت دقت کنید!

تصور نکنید که درباره اسطوره بزرگ یونانی صحبت می کنیم! خیر، چنین خبری نیست. اکثر ساعتهای رولکس دارای نمایشگر تاریخ هستند. در حقیقت، سایکلاپس لنز بزرگنمایی است که قسمت تاریخ ساعت را بزرگتر می کند. میزان بزرگنمایی این لنز تقریبا 2.5 است. تمام قطعات به کار رفته در ساعت های رولکس درجه یک هستند. به خوبی به این لنز بزرگ نمایی نگاه کنید. اگر از دقت و شفافیت کافی برخوردار بود، می توانید از اصل بودن ساعت خود تا حدودی اطمینان حاصل کنید.

به وزن ساعت توجه داشته باشید.

در ساخت ساعت های اصل، از بهترین فلزات و آلیاژها ها مانند طلا، پلاتین و مواردی از این دست استفاده می شود. اما قطعا استفاده از این عناصر در ساعت های تقلبی، مقرون به صرفه نیست. همانطور که در جریان هستید، عناطر نام برده شده معمولا وزن زیادی دارند. پس طبیعتا ساعت های اصلی از تقلبی، سنگین تر هستند. در هنگام خرید، حتما به وزن ساعت مورد نظر توجه داشته باشید و در صورت لزوم، وزن آن را با اطلاعات درج شده در سایت اصلی رولکس یا منابع معتبر چک کنید.

ویژگی ساعت های مچی رولکس

وضوح متن در ساعت های رولکس

متن های درج شده در ساعت های اصل رولکس، بسیار با کیفیت بوده و تمام صحیح هستند. اما ممکن است در ساعت های تقلبی، با غلط املائی یا کیفیت پایین متن رو به رو شوید. البته این مورد به علت پیشرفت پروسه ساعت سازی تقلبی، کمتر پیش می آید. اما به هر حال، احتمال بروز آن صفر نیست.

خرید ساعت مچی های کپی رولکس

بررسی شماره سریال ساعت های رولکس

یکی از مهم ترین موارد برای شناسایی ساعت تقلبی، بررسی شماره سریال است. این شماره سریال، کاملا اختصاصی می باشد. در ساعت های اصل رولکس، شماره سریال به صورت عمیق بر بدنه پشتی ساعت حک شده است. اما در مدل های تقلبی، شماره سریال غیر واقعی، از طریق اسید نوشته می شود. علاوه بر این موارد، حتی ممکن است در ساعت های تقلبی، از شماره سریال های تکراری استفاده شود. در حالی که ساعت های رولکس اصل، هر یک شماره سریال مخصوص به خود را دارند که به صورت کاملا ظریف و عمیق حک شده است.

بررسی وجود نماد تاج در ساعت های رولکس

شاید بتوان گفت که یکی از مهم ترین نماد های شرکت رولکس، نماد تاج است. تمام ساعت های رولکس تولید شده از سال 2002 و پس از آن، یک آرم کوچک تاج در کنار نشانگر ساعت شش دارند. البته این علامت به قدری ریز است که باید با ذره بین مشاهده شود. به دلیل سختی در حک کردن این علامت، معمولا در ساعت های تقلبی آرم تاج مشاهده نمی شود. البته در مدل های قدیمی تر، آرم تاج در کنار نشانگر ساعت 12 ثبت می شد و مشاهده آن ساده تر بود.

بررسی وجود نماد تاج در ساعت های رولکس

حرکت عقربه ثانیه شمار ساعت رولکس

ساعت های رولکس، در دقت حرف اول را می زنند! یکی از مواردی که دقت و در نهایت اصل یا تقلبی بودن ساعت را نشان می دهد، عقربه ثانیه شمار است. اگر عقربه ثانیه شمار ساعت شما به تندی حرکت می کند، می توان نتیجه گرفت که ساعت رولکس شما تقلبی است! زیرا حرکت تند عقربه ثانیه شمار به معنی حرکت مکانیکی مبتنی بر کوارتز اما کمپانی رولکس در حال حاضر هیچ ساعت کوارتزی تولید نمی کند.

لینک مرتبط

ساعت مچی

ساعت مچی مردانه

ساعت مچی زنانه

ساعت مچی رولکس

ساعت مچی هوشمند

ساعت مچی برند کاسیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *