آموزش خرید ساعت, دسته‌بندی نشده, وبلاگ

راهنمای خرید ساعت

برای خرید یک ساعت جدید با اطمینان، فاکتورهای طراحی زیادی وجود دارد که ارزش در نظر گرفتن دارد. به عنوان مثال، درک طیف وسیعی از مواد مختلف، گزینه های قاب و حرکات ساعت موجود، شما را قادر می سازد تا انتخاب درستی داشته باشید.

در حالی که خرید ساعت می‌تواند بیانگر آرزو، سبک و هویت شما باشد، این راهنما به شما کمک می‌کند تا در مورد ساعت‌ها اطلاعاتی کسب کنید تا بتوانید با موفقیت راه خود را در مجموعه عظیمی از ساعت‌های موجود طی کنید.

با چنین حجم وسیعی از انتخاب، درک عناصر طراحی یک ساعت هوشمندانه ترین راه برای اطمینان از یافتن ساعت مناسب برای خود است. افزودنی عالی برای هر لباسی که می تواند ظاهر اکسسوری شما را کامل کند.

انتخاب ساعت متناسب با بودجه شما

اینکه چقدر برای یک ساعت خرج می کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر با بودجه مشخصی کار می کنید، می توانید با نگاه کردن به قیمت های مربوطه، گزینه های خود را محدود کنید. اگر در هزینه کمی انعطاف پذیرتر هستید، نیازها و هدف خرید خود را در نظر بگیرید.

هدف ساعت جدید خود را در نظر بگیرید

اگر یک قطعه روزمره برای کار یا بازی است، یک گزینه اقتصادی با ویژگی های اولیه ممکن است این کار را انجام دهد. با این حال، برای استفاده از یک هدیه یا ساعتی که در مناسبت‌های خاص استفاده می‌شود، ممکن است بخواهید به چیزی لوکس‌تر که از مواد ظریف‌تر و با دقت مهندسی بیشتر ساخته شده است، استفاده کنید.

اگر اهل ورزش یا فعالیت در فضای باز هستید، به عناصر دیگری که ساعت شما نیاز دارد فکر کنید. آیا می توانید فقط با یک کرونومتر این کار را انجام دهید یا به GPS و قابلیت شمارش کالری نیاز دارید؟

ساعت‌ها می‌توانند بین برندها، طرح‌ها، مواد و هدف متفاوت باشند، بنابراین ایده خوبی است که یک «لیست انتظارها» از ویژگی‌هایی که می‌خواهید تهیه کنید و قطعات مختلف را متناسب با بودجه خود بررسی کنید.

فراموش نکنید، برخی از ساعت ها را می توان با اعتبار بدون بهره نیز خریداری کرد که به شما امکان می دهد هزینه را تقسیم کنید و مبلغ قابل کنترل تری را هر ماه بپردازید.

اتوماتیک مردانه

اتوماتیک زنانه 

توابع و ویژگی های ساعت

عملکردهای اساسی ساعت شامل عقربه های دوم، روز، تاریخ، ساعت دوگانه و زنگ ساعت می باشد. با این حال، پیشرفت‌های فناوری باعث شده تا ساعت‌های مچی از نظر عملکرد پیشرفته‌تر شوند. با دقت در مورد سبک زندگی خود فکر کنید و هر یک از عملکردهای این راهنما را در نظر بگیرید تا به شما کمک کند ساعتی را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید.

ساعت های کرنوگراف

کرنوگراف ساعتی است که می‌تواند به عنوان کرونومتر و همچنین برای نگه‌داشتن زمان استفاده شود و بنابراین برای هرکسی که از تمرین، دویدن یا رفتن به باشگاه لذت می‌برد، ایده‌آل است.

ساعت‌های کرونوگراف دارای عقربه دوم با عملکرد فلایبک هستند که عقربه را به سرعت به صفر برمی‌گرداند، بنابراین می‌توانید زمان‌بندی را دوباره شروع کنید. به سادگی دکمه استارت را فشار دهید تا عملکرد استاپ ساعت شروع شود و عقربه دوم شروع به حرکت می کند. توقف را فشار دهید تا متوقف شود و دکمه ریست را فشار دهید تا فلای بک فعال شود و عقربه به صفر برگردد.

برخی از کرنوگراف ها زمان بندی تقسیمی دارند. این زمانی است که یک کرنوگراف عقربه دوم دارد – عقربه دوم اصلی و یک عدد اضافی. هر دو عقربه با هم حرکت می‌کنند، اما کاربر می‌تواند یکی از آن‌ها را متوقف کند در حالی که عقربه دیگر به صورت ساعتی ادامه می‌دهد. این برای علامت‌گذاری زمان‌های دور یا نقاط عطف در مسیری که در حال تمرین هستید، عالی است. هر دو دارای یک تابع fly back هستند تا آنها را به صفر برگرداند.
در حالی که فلای بک یک عملکرد فنی ساعت های کرنوگراف است، می تواند به عنوان یک ویژگی طراحی در ساعت های غیر کرونوگراف نیز ظاهر شود.

خریدساعت G SHOCK

مقاومت در برابر آب

اصطلاح مقاومت در برابر آب به توانایی ساعت در مقاومت در برابر آب در درجات مختلف – از پاشیدن آب تا استفاده در زیر دریا اشاره دارد.

مقاومت ساعت فقط نشان دهنده میزان ضدآب بودن آن است. اگر با ساعت شنا می کنید، حرکت بازوهای شما فشاری که ساعت تحت آن قرار می گیرد را به شدت تغییر می دهد. یا اگر از ساعت خود در جکوزی، سونا، حمام یا دوش استفاده می کنید، گرما می تواند باعث گشاد شدن مهر و موم شود. این باعث می شود که مقاومت در برابر آب به خطر بیفتد و ساعت شما در برابر آب مقاومت کمتری داشته باشد یا حتی باعث خرابی کامل آن شود.

مقاومت در برابر آب در شرایط ساکن یا ساکن آزمایش می شود. بنابراین، اگر با ساعتی 50 متری ضد آب در استخری شیرجه بزنید، فشاری که در برخورد با آب به ساعت وارد می‌شود بسیار بیشتر از فشاری است که در آزمایش استاتیک 50 متری تجربه می‌کنید. در نتیجه، تعداد مترهای نشان داده شده بر روی صفحه ساعت نشان دهنده عمقی نیست که می توان ساعت را به آن برد.

ساعت مچی اسپرت زنانه

ساعت مچی اسپرت مردانه

قطب نما

  • قطب نما

اگر قصد دارید یک ماجراجویی در فضای باز داشته باشید، مزایای داشتن یک ساعت قطب نما را در نظر بگیرید. این ابزار زیبا شما را در هنگام پیاده روی، دوچرخه سواری یا کوهنوردی در بیابان راهنمایی می کند. مطمئن شوید که همیشه می توانید راه خود را با یک ساعت قطب نما پیدا کنید.

  • فشارسنج

فشارسنج یک عملکرد ساعت بسیار مفید برای تعقیب در فضای باز است زیرا برای پیش بینی آب و هوا استفاده می شود. فشار اتمسفر را اندازه گیری می کند تا هرگونه تغییر را آشکار کند. این به تعیین اینکه آیا و چگونه آب و هوا تغییر خواهد کرد کمک می کند، اگر یک روز بیرون از خانه برنامه ریزی می کنید عالی است

  • کرونومتر

کرونومتر می تواند برای زمان بندی فعالیت های مختلف از امتحان تا پختن شام استفاده شود . با این حال، آنها به ویژه برای ورزش مفید هستند، زیرا به کاربر اجازه می دهند با استفاده از دکمه های استارت و توقف مسابقه را زمان بندی کنند. بهترین راه برای پیگیری پیشرفت تمرین شما

  • ارتفاع سنج

ساعت های ارتفاع سنج ارتفاع را اندازه گیری می کنند. یک عملکرد مفید برای تعدادی از فعالیت های خارج از منزل مانند اسکی، پیاده روی و کوه نوردی. آیا قصد دارید برای یک سرکشی بروید؟ خود را با یک ساعت ارتفاع سنج مسلح کنید و نمی توانید اشتباه کنید.

  • جی پی اس

GPS مخفف سیستم موقعیت یاب جهانی است و یک سیستم ناوبری ماهواره ای است که داده های زمان و مکان را ارائه می دهد. ساعت‌های جی‌پی‌اس که برای علاقه‌مندان به فضای باز ایده‌آل است، موقعیت دقیق خود را روی زمین در اختیار کاربر قرار می‌دهد و از گم شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند

  • سرعت سنج

سرعت سنج سرعت یا سرعت متوسط ​​را در یک فاصله مشخص محاسبه می کند. این یک عملکرد مفید ساعت‌های ورزشی است زیرا به کاربر اجازه می‌دهد هنگام انجام فعالیت‌های فیزیکی مانند دویدن، قایقرانی یا دوچرخه‌سواری سرعت حرکت خود را ردیابی کند.

  • مانیتور ضربان قلب

ساعتی با مانیتور ضربان قلب به کاربر این امکان را می دهد که ضربان قلب خود را در حین فعالیت بدنی ردیابی کند. این در تجزیه و تحلیل شدت تمرین مهم است و هنگامی که با عملکردهای دیگری مانند کالری شمار و تایمرهای فاصله ترکیب می شود، کمک کاملی برای کمک به شما برای رسیدن به اهداف تناسب اندامتان می کند.

  • تایمر لپ

تایمر دور یک عملکرد ساعت است که می تواند برای اندازه گیری زمان صرف شده برای تکمیل هر بخش یا دور یک مسابقه استفاده شود. با تنظیم مجدد ساعت در پایان هر دور، می توان سرعت و سرعت را برای اندازه گیری عملکرد کلی ردیابی کرد. امروز مجموعه خیره کننده ساعت های دور دور را به صورت آنلاین کاوش کنید و مطمئن شوید که همیشه به موقع هستید.

  • کالری شمار

ساعت‌های کالری‌سنج یک اکسسوری ایده‌آل برای افرادی هستند که می‌خواهند وزن خود را از طریق فعالیت بدنی کاهش دهند یا حفظ کنند. با تمام ویژگی‌های یک ساعت مچی معمولی، آن‌ها به راحتی میزان کالری سوزانده شده در طول ورزش را ردیابی می‌کنند و به شما کمک می‌کنند تا در طول برنامه تناسب اندام خود در هدف بمانید.

  • تقویم همیشگی

تقویم دائمی مکانیزمی است که تاریخ دقیق را به شما می گوید و به طور خودکار با تعداد روزهای یک ماه تنظیم می شود. برخی از آنها یک نشانگر چرخه ماه دارند که تغییر بخش قابل رویت ماه را که از زمین می بینیم را نشان می دهد.

انواع طراحی ساعت

مواد و اجزای ساعت

یک ساعت می تواند دارای تعدادی مواد باشد. کیس، بند، بند، کریستال و حرکت همه ممکن است از چیزهای مختلفی ساخته شوند. مواد به کار رفته بدون شک کلیدی ترین عنصر طراحی یک ساعت هستند و می توانند ظاهر آن را کاملاً تغییر دهند.

با این حال ممکن است دوام، طول عمر یا عملکرد ساعت را نیز تحت تأثیر قرار دهند، بنابراین هنگام انتخاب ساعت باید مواد استفاده شده را به دقت در نظر بگیرید

توضیح حرکات ساعت

اگر به دنبال یک ساعت جدید هستید، ویژگی های زیادی وجود دارد که هر یک را منحصر به فرد می کند. درک حرکت و تشخیص اینکه کدام نوع را ترجیح می‌دهید، به همان اندازه بهترین مکان برای شروع هنگام جستجوی ساعت مناسب برای شماست.

حرکت چیزی است که باعث می‌شود یک ساعت به حرکت درآید. این موتور و مکانیسمی است که تضمین می کند تمام عملکردهای آن به خوبی ادامه می یابد. این ابزار است که عقربه‌ها را حرکت می‌دهد و تمام عملکردهای زمان‌سنجی ساعت را فعال می‌کند. به زبان ساده، ساعت بدون حرکت کار نخواهد کرد.

انواع حرکت ساعت

حرکت را می توان به دو دسته تقسیم کرد – آنهایی که دارای فنر اصلی و عملکرد مکانیکی هستند و آنهایی که با برق کار می کنند.

راهنمای ما به شما کمک می‌کند تفاوت‌ها را درک کنید، بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که حرکت خودکار خود را از کوارتز خود می‌دانید – و همه چیز بین آن‌ها.

ساعت مکانیکی چیست؟

خریدساعت مکانیکی

اگر از طرفداران سنت هستید، این نوع ساعت چند صد ساله برای شما مناسب است. ساعت‌های مکانیکی به لطف کاردستی خوب و کار پیچیده‌ای که در کنار هم قرار دادن آن‌ها انجام شده است، از کلاس خود بیرون می‌آیند. در یک ساعت مکانیکی، مجموعه‌ای از اجزای کوچک و چرخ دنده‌های متحرک با هم کار می‌کنند تا قطعه را تامین کنند. انرژی خود را از یک فنر اصلی که هر روز یا هر چند روز یکبار زخمی می شود، می گیرد. با باز شدن این فنر زخمی، چرخ تعادل را به حرکت در می آورد که در هر ثانیه چندین بار می چرخد ​​تا عقربه های ساعت را حرکت دهد.

ساعت مچی مکانیکی

برای ساعت مکانیکی نیازی نیست خیلی دورتر از صفحه ساعت نگاه کنید. آن دست دوم را بررسی کنید – اگر در یک حرکت صاف و فراگیر حرکت می کند، شما به حرکت مکانیکی نگاه می کنید (برخلاف تیک تاک فردی حرکت کوارتز).

ساعت حرکتی اتوماتیک چیست؟

نوع دیگری از ساعت‌های مکانیکی، ساعت‌های خودکار است که به‌صورت خودکار سیم پیچ می‌شوند و هر بار که مچ دست خود را حرکت می‌دهید، قدرت را جمع‌آوری می‌کنند.

اما ساعت های اتوماتیک چگونه کار می کنند؟ در حالی که از بسیاری جهات به ساعت‌های مکانیکی شباهت دارند (با چرخ تعادل و فنر اصلی)، ساعت‌های اتوماتیک دارای یک آونگ وزنی هستند که با حرکات کاربر می‌چرخد. سپس این انرژی به فنر منتقل می شود. این نوع ساعت انرژی را تا 48 ساعت ذخیره می کند، بنابراین نیاز به استفاده منظم دارد، اما در غیر این صورت نیاز به نگهداری کمی دارد.

آبراهام-لوئیس پرلت را مخترع ساعت جیبی سیم پیچ اتوماتیک می دانند، اما این تعمیرکار ساعت بولتون، جان هاروود بود که اولین بار این ایده را روی ساعت های مچی به کار برد. رولکس زمانی که در سال 1920 Oyster Perpetual را برای ما به ارمغان آورد، می تواند ادعا کند که اولین برند در صحنه با این سیستم سیم پیچ روتور مدرن است – و فناوری پشت این حرکت رولکس در 100 سال گذشته تغییر نکرده است.

ساعت حرکتی کوارتز چیست؟

این نوع ساعت ها با باتری کار می کنند و قطعات متحرک کمی دارند. ساعت‌های کوارتز برای اولین بار در اواخر دهه 1960 در دسترس قرار گرفتند و از آن زمان به دلیل دقت و نگهداری کم، محبوبیت زیادی پیدا کردند. با یک ساعت کوارتز، می‌توانید انتظار افزایش یا ضرر حدود نیم ثانیه در روز را داشته باشید – دقت قابل توجهی در مقایسه با سایر انواع حرکت.

اما ساعت کوارتز چگونه کار می کند؟ شارژ الکترونیکی باتری باعث می شود که یک قطعه کوچک کوارتز با فرکانس تعیین شده برای تنظیم زمان ارتعاش کند. این اصل نسبت به برخی از همتایان خود پیچیده تر است، بنابراین هزینه ساخت آن کمتر است – به این معنی که خرید اکثر ساعت های کوارتز ارزان تر است.

در حالی که علاقه مندان به ساعت همیشه به دنبال تخصص فنی حرکت مکانیکی هستند، ساعت های کوارتز خبر بزرگی در مد هستند. آنها شیک، مقرون به صرفه هستند و دقت بالایی را نشان می دهند.

وقت آن است که ساعت کامل خود را انتخاب کنید

چه به نبوغ مهندسی در دست ساعت سازان خبره بپردازید و چه پیشنهاد ساده و در عین حال دقیق یک ساعت کوارتز را ترجیح می دهید، ساعت مناسب برای شما به سلیقه، نیازها و سبک زندگی شما بستگی دارد.

پس از خواندن این راهنما، می توانید از دانش جدید خود استفاده کنید و ساعتی کاملاً جدید را کشف کنید که استایل و عملکردی را برای شما به ارمغان می آورد.فروشگاه تی تی بول با تنوع بالایی که داردخرید را برای شما آسان کرده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *