آموزش خرید ساعت, اخبار سایت, برند ها, وبلاگ

انواع طراحی ساعت

راه‌هایی برای طبقه‌بندی ساعت های ابتدایی تا ساعت های هوشمند و تقسیم‌بندی آن‌ها به انواع بیشتر وجود دارد. بنابراین امیدواریم که این منبع مفیدی برای یافتن بهترین نوع ساعت متناسب با سبک و نیازهای شما باشد. در ابتدایی ترین سطح، ساعت ها به دو نوع اصلی تقسیم می شدند

  •  مکانیکی
  • کوارتز

با این حال، نوع حرکت نیز می تواند خودکار، جنبشی یا خورشیدی باشد.

نوع صفحه ساعت – آنالوگ یا دیجیتال – یا پیچیدگی های ساعت (Moonphase، Chrono و غیره) راه های دیگری برای طبقه بندی ساعت ها هستند. ما نگاهی دقیق به همه این انواع خواهیم داشت.

ساعت های آنالوگ

ساعت های آنالوگ

صفحه های آنالوگ غیر قابل انکار سنتی ترین نوع نمایشگر ساعت هستند. عقربه ای با عقربه ساعت، دقیقه شمار و اغلب عقربه ثانیه است.

این بسیار رایج است و به احتمال زیاد، همان نوع صفحه ساعتی است که در خانه، مدرسه و تقریباً در هر زیرساخت عمومی بزرگ می شوید. حتی احتمالاً از آن نوعی است که والدینتان برای آموزش خواندن زمان به شما استفاده می کردند. آنقدر رایج است که احتمالاً نیازی به توضیح بیشتر ندارید.

ساعت های دیجیتال

ساعت های دیجیتال

ساعت دیجیتالی ساعتی است که از صفحه نمایش LCD برای نمایش زمان و سایر اطلاعات موجود در ساعت استفاده می کند. نیاز به برق دارد بنابراین فقط در بین ساعت های کوارتز موجود است.

ساعت های هیبریدی

ساعت های هیبریدی - تی تی بول

در نگاه اول شبیه یک ساعت آنالوگ با عقربه های ساعت، دقیقه و ثانیه است. با این حال ساعت های هیبریدی چیزهای بیشتری را روی صفحه نمایش LCD خود ارائه می دهند. بسیاری از کاربران ترجیح می دهند ظاهر کلاسیک یک چهره آنالوگ را با راحتی مدرن برنامه ها، اعلان ها و سایر ویژگی هایی که ساعت های هوشمند ارائه می دهند داشته باشند.

برخی از زمان‌ها به صورت دیجیتالی روی LCD نمایش داده می‌شوند، در حالی که ساعت‌های هیبریدی نیز وجود دارند که شامل ردیاب‌های تناسب اندام هستند، حتی ممکن است به تلفن هوشمند متصل شوند و سایر ویژگی‌های موجود در ساعت‌های هوشمند رایج. اینها ساعت های هوشمند هیبریدی هستند .

برای مشاهده لیست ما از بهترین ساعت های هوشمند هیبریدی اینجا را کلیک کنید .

ساعت های لمسی

ساعت های لمسی

ساعت‌های لمسی، از اصطلاح خود، آن‌هایی هستند که برای نشان دادن زمان حتی بدون نگاه کردن به آن ساخته شده‌اند.
اگرچه معمولاً تصور می‌شد که این ساعت‌ها عمدتاً برای نابینایان ساخته شده‌اند، اولین ساعت‌های لمسی (جیبی) در اوایل دهه 1800 ساخته شدند تا صاحب آن بتواند با احتیاط زمان را حتی بدون بیرون کشیدن ساعت از جیب خود بداند. با این حال، امروزه، از آنجایی که ساعت های جیبی گزینه کمیاب هستند، ساعت های لمسی معمولاً برای نابینایان ساخته می شوند.

همچنین طرح های مختلفی برای ساعت های لمسی وجود دارد. معمولاً به جای عقربه ها، دو بلبرینگ دارند که دور ساعت می چرخند و ساعت و دقیقه را مشخص می کنند. همچنین تعدادی پوشش وجود دارد که می توانید آنها را باز کنید تا بتوانید دست ها را حس کنید. برای خواندن دقیق‌تر زمان، ساعت‌های بریل نیز وجود دارد.

ساعت های لمسی

از آنجایی که ساعت‌های هوشمند اغلب ویژگی‌های بیشتری نسبت به صفحه نمایش ارائه می‌دهند، معمولاً با نمایشگرهای لمسی همراه هستند تا به راحتی در منوی آن و سایر عملکردها حرکت کنند. همانطور که از نام آن مشخص است، عملکردهای ساعت در درجه اول با لمس صفحه نمایش کنترل می شوند.

اپل واچ یک نمونه عالی است، در حالی که آنها هنوز دکمه هایی دارند که در آن تاج ساعت سنتی قرار می گیرد، آنها عمدتا با لمس گزینه های مختلف روی صفحه نمایش کنترل می شوند.

ساعت های معمولی

شبیه به اقلام لباس، ساعت‌های معمولی از نظر استایل رایج‌ترین ساعت‌ها هستند. آنها ظریف نیستند و شما را در هیچ شرایطی متمایز نمی کنند. در عوض، ساعت‌های معمولی برای استفاده روزمره و برای افرادی طراحی شده‌اند که واقعاً نیازی به ساعت‌های خود ندارند. به این ترتیب، آنها مقرون به صرفه ترین و شاید بهترین انتخاب برای هدیه هستند، به خصوص اگر با شخصی که می خواهید ساعتی را به او هدیه دهید آشنا نیستید.

ساعت های لوکس

ساعت های لوکس

ما احساس می کنیم که این مقاله بدون ذکر ساعت های لوکس کامل نخواهد بود.

ممکن است در مورد اینکه « لوکس » سبک خاصی از ساعت است یا اینکه شهرت خود برند ساعت است، بحث هایی وجود داشته باشد، ما در اینجا تعریف خود را از ساعت لوکس ارائه کرده ایم .

با این حال، قطعاً بین ساعت‌های مد روز و تجمل تفاوت واضحی وجود دارد.

ساعت های لوکس عموما توسط شرکت هایی ساخته می شوند که سابقه طولانی در ساخت ساعت دارند. در حالی که برخی از ساعت‌های لوکس از طلا، الماس، و دیگر فلزات و جواهرات گرانبها استفاده می‌کنند که به ارزش افزوده می‌شوند، آنها همچنین از حرکات داخلی با کیفیت بالا استفاده می‌کنند و با دقت ساعت‌های خود را با دست می‌سازند. برخی از برندهای ساعت رده بالا در واقع فلزات خود را در خانه تولید می کنند تا از کیفیت اطمینان حاصل کنند.

خرید ساعت مچی زنانه

خرید ساعت مچی مردانه

بسیاری از برندهای برتر ساعت های لوکس سوئیسی هستند ، ساعت های خود را به تعداد محدود تولید می کنند و در فروشگاه های منحصر به فرد فروخته می شوند. آنها معمولاً ارزش خود را بهتر از سایر مارک ها حفظ می کنند و همچنین مورد طمع کلکسیونرهای ساعت، افراد مشهور و ثروتمند هستند.

Patek Philippe، Hublot، Vacheron Constantin، Audemars Piguet، Lange & Söhne، Jaeger-LeCoultre، Tag Heuer و Rolex برخی از معروف ترین برندهای ساعت لوکس هستند.

حرکت ساعت اساساً چیزی است که به ساعت جان می بخشد. این مربوط به مکانیزمی است که ساعت را به حرکت وا می دارد.

ساعت های کوارتز

ساعت های کوارتز

کوارتز شاید رایج ترین نوع در این دسته باشد. کوارتز همچنین به عنوان دی اکسید سیلیکون یا ماسه شناخته می شود که یک ماده معدنی فراوان در زمین است.

ساعت های کوارتز از نوسان کریستال کوارتز و یک مدار مجتمع برای حفظ زمان استفاده می کنند. ساعت های کوارتز دقت را با قیمت مقرون به صرفه ارائه می دهند . علاوه بر این، آنها در مقایسه با ساعت های اتوماتیک دوام بیشتری دارند.

ترکیبی از دقت، مقرون به صرفه بودن و دوام، ساعت های کوارتز را به یک انتخاب محبوب تبدیل می کند.

ساعت های اتوماتیک مکانیکی

در اصل، ساعت‌ها فقط با استفاده از قطعات مکانیکی، یعنی بدون استفاده از برق طراحی شده بودند. در عوض، آنها از انرژی پتانسیل ذخیره شده در یک فنر بلند یا چشمه اصلی استفاده می کنند. فنر اصلی به آرامی باز می شود و انرژی را منتقل می کند و گاهی اوقات نیاز به پیچیدن دارد.

ساعت خودکار ( همچنین به عنوان یک شناخته شده خود – پیچ در پیچ دیده بان) یک ساعت مکانیکی که دارای یک روتور متصل به جنبش است. هنگامی که مچ دست خود را با یک ساعت خودکار حرکت می دهید، روتور ساعت را دوباره به سمت بالا می چرخاند و با سفت کردن فنر اصلی، ساعت را به عقب می چرخاند. هنگامی که آنها را روی مچ خود نمی‌زنید، می‌توانید ساعت‌های خودکار را نیز در پیچ‌پیچی نگه دارید که به آرامی به جلو و عقب حرکت می‌کند و آن را زخمی نگه می‌دارد.

این مکانیسم همچنین باعث می شود ساعت های اتوماتیک مکانیکی به راحتی قابل شناسایی باشند. به دلیل قسمت‌های مکانیکی ساعت‌های خودکار، عقربه‌های دوم آن‌ها تمایل دارند تا حرکتی آرام را به نمایش بگذارند که دیدن آن لذت بخش است.

با این حال، از آنجایی که ساعت‌های اتوماتیک توسط قطعات مکانیکی کار می‌کنند، دقت ساعت‌های کوارتز را ندارند. آنها همچنین معمولاً کمی گرانتر از کوارتز هستند.

ساعت های جنبشی

ساعت جنبشی ترکیبی از کوارتز و ساعتهای مکانیکی اتوماتیک است.

مشابه ساعت های اتوماتیک، دارای روتور وزنی است که باعث حرکت ساعت می شود. با این حال، در یک ساعت جنبشی، حرکت روتور به واسطه یک دینام داخلی به الکتریسیته تبدیل می‌شود. سپس این الکتریسیته در یک سلول برق ذخیره می شود. برای شارژ مجدد، ساعت های جنبشی باید پوشیده شوند. ساعت های جنبشی اغلب با ساعت های خورشیدی اشتباه گرفته می شوند، توضیحی را در اینجا ببینید.

ساعت های کرنومتر

از آنجایی که ساعت‌های خودکار خوب هستند اما به دقت کوارتز نیستند، کرونومترها شکاف را پر می‌کنند. کرنومترها از مواد باکیفیت ساخته شده اند که با تغییر دما به راحتی منبسط یا منقبض نمی شوند. حرکت آن نیز پیشرفته تر از بقیه است تا آن را دقیق تر کند.

کرنوگراف” همچنین به ویژگی کرونومتر در ساعت ها اشاره دارد. کرنوگراف را در بخش «عملکرد» زیر ببینید .

از نظر فنی، نام کرنومتر را فقط کسانی می‌توانند بدست آورند که آزمایش شده و آزمون 16 روزه Controle Officiel Suisse des Chronometers (COSC)، یک موسسه آزمایشی در سوئیس را گذرانده‌اند.

با این حال، از آنجایی که این آزمایش بسیار پرهزینه است، زمان‌سنج‌های دیگری نیز وجود دارند که صحت تأیید شده‌اند، زیرا سازندگان آن‌ها نیز آزمایش‌های استاندارد خود را دارند.

جالب اینجاست که عقربه دوم ساعت‌های فنری درایو نیز در مقایسه با ساعت‌هایی که در هر ثانیه حرکت تیک تاک محسوسی دارند، حرکت گسترده‌ای دارند.

ساعت های خورشید

ساعت های خورشید

ساعت های خورشیدی انرژی خورشیدی را از طریق سلول های فتوولتائیک روی صفحه ساعت جذب می کنند و آنها را به برق تبدیل می کنند. پس از آن، ساعت های خورشیدی اساساً مانند ساعت های کوارتز عمل می کنند.

Citizen و Seiko مستقیماً با خطوط Eco-Drive و Seiko Solar خود رقابت می کنند و هر دو به دلیل ساخت برخی از بهترین ساعت های خورشیدی موجود در بازار به همراه سایر برندهایسازنده ساعت های خورشیدی از جمله کاسیو و سایرین شناخته شده اند.

با این وجود، ساعت های خورشیدی نه تنها از نور خورشید بلکه از سایر نورهایی که به اندازه کافی روشن هستند استفاده می کنند. بنابراین در حالت ایده آل، ساعتی است که می تواند برای همیشه کار کند. برای بهتر کردن این کار، ذخیره انرژی آن می تواند تا 6 ماه دوام بیاورد. برای شارژ مجدد، فقط باید آن را زیر نور روشن بگذارید.

ساعت های کوارتز

در درجه اول، ساعت‌های کوارتز توسط باتری تغذیه می‌شوند که باعث می‌شود کریستال کوارتز درون آن با سرعت خاصی ارتعاش کند. اگرچه کوارتز ساعت‌های دقیق‌تری تولید می‌کند، اما نقطه ضعف آن این است که برای حفظ دقت، باید به تعویض باتری ادامه دهید. در غیر این صورت، ساعت اساساً بی استفاده است.

در این مقاله درباره ساعت های کوارتز بیشتر بدانید .

ساعت های لیتیوم یونی

از سوی دیگر، ساعت های هوشمند معمولاً از یک باتری لیتیوم یون قابل شارژ تغذیه می کنند.

در درجه اول مهم است که آنها قابل شارژ باشند زیرا ساعت های هوشمند معمولاً دارای ویژگی های دیگری هستند که آنها را “هوشمند” می کند، مانند ردیاب تناسب اندام، دوربین، GPS و غیره.

ساعت های کرنوگراف

ساعت های کرنوگراف

الت سنجش فواصل زمانی است که گاهی اوقات به عنوان یک ویژگی اضافی از یک ساعت می شود. با این حال، از آنجایی که یک کرونوگراف عملکردی را اضافه می کند، شایسته است که به عنوان یک نوع خاص از آن یاد شود.

کرنوگراف به عنوان کرونومتر عمل می کند. این 2 یا 3 دایره کوچکتر با دست خود است که در صفحه ساعت پیدا می کنید. برای استفاده از آن، اغلب دو دکمه در کناره ساعت وجود دارد که تاج را احاطه کرده اند – یکی برای شروع/توقف و دیگری برای تنظیم مجدد.

GMT ساعت
GMT مخفف گرینویچ Mean Time است. ویژگی کلیدی که یک ساعت GMT را متمایز می کند عقربه اضافی آن است. علاوه بر عقربه های ساعت، دقیقه و ثانیه، ساعت GMT دارای عقربه چهارم است که جدا از 3 عقربه دیگر می چرخد. دست چهارم هر 24 ساعت یک بار دور صورت می چرخد.

علاوه بر این، ساعت‌های GMT ​​دارای یک قاب چرخشی هستند که ممکن است برای تنظیم در مناطق زمانی مختلف استفاده شود.

ساعت های تقویم و ماه

ساعت های تقویم و ماه

مشابه کرونوگراف ، فاز ماه نیز یکی از ویژگی های ساعت ها است و به آن هایی که این ویژگی را دارند، ساعت های فاز ماه می گویند. فاز ماه بر اساس تقویم ساعت، فاز ماه را نشان می دهد. همچنین با نشان دادن تصویر خورشید یا ماه نشان می دهد که روز است یا شب. برای دیدن برخی از ساعت‌های فاز ماه زنانه مورد علاقه ما اینجا را کلیک کنید .

ساعت های روز و شب
ساعت های روز و شب عملاً شبیه به ساعت های فاز ماه هستند اما کاملاً محدود هستند. آنها فقط شب یا روز را نمایش می دهند.

ساعت های غواصی

ساعت های غواصی

ساعت‌های غواصی نوعی ساعت محبوب هستند که برای مقاومت در برابر آب طراحی شده‌اند، بنابراین ویژگی‌هایی برای انجام این کار دارند.

تاج‌های آن‌ها اغلب پیچ‌دار هستند، به این معنی که برای قفل کردن/باز کردن باید آن‌ها را پیچ کنید (با استفاده از انگشتانتان)، و واشر لاستیکی ضخیم‌تری برای محافظت بهتر در برابر آب دارند. ساعت‌های غواصی معمولاً دارای یک قاب چرخان هستند که به عنوان یک تایمر نیز عمل می‌کند تا به رانندگان کمک کند تا مدت زمانی که زیر سطح بوده‌اند را کنترل کنند.

ساعت های خلبانی

طراحی سایت های غواصی

از سوی دیگر، ساعت های خلبانی برای حمل و نقل هوایی طراحی شده اند. آنها در ابتدا برای خلبانان جنگنده ساخته شدند. به این ترتیب، آنها به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی خوانده شوند و دارای ویژگی های خاصی هستند که برای خلبانان مفید است. بیشتر ساعت‌های خلبانی شامل ابزارهای ویژه‌ای مانند سرعت‌سنج ، ارتفاع‌سنج، قطب‌نما هستند و اغلب دارای قاب‌های قاعده‌ای برای کمک به انجام محاسبات در پرواز هستند. آنها اغلب در اندازه های بزرگ و با اعداد قابل مشاهده در صفحه ساعت عرضه می شوند.

ساعت های میدانی

علاوه بر این، ساعت‌های صحرایی به گونه‌ای ساخته شده‌اند که برای ارتش کاربردی باشند . آنها باید توانایی ناهمواری برای مقاومت در برابر آب، خاک، ماسه یا حتی گل و در عین حال حفظ زمان دقیق داشته باشند. آنها باید به اندازه کافی سخت باشند تا بتوانند از هر ماموریتی که صاحبشان با آن روبه رو می شود، جان سالم به در ببرند.
ساعت های ابزار
سه نوع ساعت آخر (Dive، Pilot و Field) گاهی اوقات در گروه گسترده‌تری به نام ساعت‌های ابزاری با هم دسته‌بندی می‌شوند که همگی عملکردهای ویژه‌ای فراتر از تعیین زمان دارند. در حالی که به نظر نمی رسد توافق خاصی در مورد تعریف ساعت ابزار وجود داشته باشد، اما همه آنها دارای ویژگی های خاص یا “ابزارهایی” هستند که فراتر از یک ساعت استاندارد است.

این ممکن است شامل یک قانون اسلاید در ساعت خلبانی، خوانش جزر و مد در ساعت قایقرانی برای کمک به ناوبری دریا یا قطب نما یا ارتفاع سنج (به ساعت های ABC مراجعه کنید ) در ساعت های طراحی شده برای پیاده روی یا کوهنوردی باشد.

ساعت های هوشمند

ساعت‌های هوشمند نوعی ساعت هستند که معمولاً امکان اتصال به تلفن و سایر ابزارها مانند هدفون بلوتوث را فراهم می‌کنند. دارای یک صفحه نمایش لمسی است و بسیاری از عملکردهای تلفن هوشمند را روی مچ دست شما بدون نیاز به دست زدن به تلفن همراه خود ارائه می دهد. اکثر ساعت‌های هوشمند اعلان‌ها، تقویم‌ها، ایمیل‌ها و سایر برنامه‌های تلفن همراه را همگام‌سازی می‌کنند.

همانطور که در بخش قبل ذکر شد، این ساعت های هوشمند “هوشمند” هستند زیرا ویژگی های مختلفی را ارائه می دهند. با این حال، همه ساعت های هوشمند یکسان نیستند. برخی در برابر آب مقاوم هستند، برخی دارای یک شاتر از راه دور برای دوربین شما هستند، برخی حتی می توانند ضربان قلب شما را اندازه گیری کرده و خواب شما را ردیابی کنند. برخی همه اینها و بیشتر را ارائه می دهند در حالی که برخی نه. ما در اینجا انواع مختلف ساعت های هوشمند را پوشش داده ایم .
ساعت های هوشمند
ساعت‌های هوشمند نوعی ساعت هستند که معمولاً امکان اتصال به تلفن و سایر ابزارها مانند هدفون بلوتوث را فراهم می‌کنند. دارای یک صفحه نمایش لمسی است و بسیاری از عملکردهای تلفن هوشمند را روی مچ دست شما بدون نیاز به دست زدن به تلفن همراه خود ارائه می دهد. اکثر ساعت‌های هوشمند اعلان‌ها، تقویم‌ها، ایمیل‌ها و سایر برنامه‌های تلفن همراه را همگام‌سازی می‌کنند.

همانطور که در بخش قبل ذکر شد، این ساعت های هوشمند “هوشمند” هستند زیرا ویژگی های مختلفی را ارائه می دهند. با این حال، همه ساعت های هوشمند یکسان نیستند. برخی در برابر آب مقاوم هستند، برخی دارای یک شاتر از راه دور برای دوربین شما هستند، برخی حتی می توانند ضربان قلب شما را اندازه گیری کرده و خواب شما را ردیابی کنند. برخی همه اینها و بیشتر را ارائه می دهند در حالی که برخی نه. ما در اینجا انواع مختلف ساعت های هوشمند را پوشش داده ایم .

ساعت های ارزان قیمت کاسیو

معرفی بهترین ساعت های مچی هوشمند

معرفی چند مدل ساعت مچی هوشمند شیائومی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *