آموزش خرید ساعت, اخبار سایت, برند ها, وبلاگ

ساعت های نسخه محدود

تفاوت بین ساعت های نسخه محدود و نسخه ویژه

سازندگان ساعت اغلب عباراتی مانند “نسخه محدود” و “نسخه ویژه” را در بازاریابی خود وارد می کنند. این اصطلاحات مشابه به نظر می رسند، و برخی از خریداران ممکن است در مورد آنچه که در واقع دریافت می کنند کمی گیج شوند. تفاوت به تعداد تولید هر کالا برمی گردد.
ساعت‌های نسخه ویژه ممکن است به دلایلی از جمله رویدادهای مهم ساخته شوند تا سر و صدا ایجاد کنند یا حتی به سازنده اجازه دهند خلاقیت خود را گسترش دهند.

ساعت‌های نسخه محدود  فقط همین… تعداد تولید شده محدود است. این شرایط متقابلاً منحصر به فرد نیستند زیرا یک نسخه ویژه نیز می تواند در تولید محدود شود. آنها تقریبا همیشه با یک عدد کسری مانند #3/200 مشخص می شوند . این نشان می دهد که تنها 200 دستگاه تولید شده است و این سومین سری از این مجموعه است.

به طور کلی، اعداد کمتر در سری بهتر در نظر گرفته می شوند. من مطمئن نیستم که این را دریافت کنم، اما مطمئناً #1/200 بیشتر از #59/200 جستجو می شود . شاید داشتن اولین مورد باعث افتخار باشد، حتی اگر کل مجموعه 200 ساعتی دقیقاً در همان زمان تولید شده باشد. حتی دسته‌های کوچک ساعت‌ها از تکنیک‌های مدرن تولید انبوه استفاده می‌کنند به طوری که تمام قاب‌ها، تمام عقربه‌ها و همه صفحه‌ها در یک زمان تولید می‌شوند

یکی دیگر از بازی هایی که مردم با شماره های دسته ای انجام می دهند، سفارش شماره شانس، تاریخ تولد یا سالگرد خود است. این گزینه همیشه امکان پذیر نیست زیرا برخی از نسخه های محدود برندهای بزرگ بین خرده فروشان منتخب در سراسر جهان توزیع می شوند. برندهای کوچک کوچک ممکن است تمایل بیشتری داشته باشند تا به مشتریان اجازه دهند اگر تمام ساعت ها را از یک مکان مرکزی می فروشند، یک شماره درخواست کنند.

هرچه دسته کوچک‌تر باشد، ساعت کمیاب‌تر است، بنابراین ساعتی با شماره 3/50 از شماره 3/250 کمیاب‌تر است. این عدد دوم کسر تمام چیزی است که تا به حال در جهان تولید خواهد شد… این مالک را وارد یک باشگاه انحصاری با تعداد بسیار کمی از افراد می کند.

انحصاری بودن چیزی است که کلکسیونرهای ساعت را به حرکت در می آورد. ما تمایل داریم فردگرا باشیم و چیزی متفاوت از آنچه توده‌ها دارند روی مچ‌هایمان داشته باشیم. این می تواند بخشی از بیزاری ما از ساعت اپل را توضیح دهد… میلیون ها نفر صاحب ساعت اپل هستند. هیچ چیز برای یک کلکسیونر ساعت بدتر از دیدن یک بچه 14 ساله با ساعت مشابه ساعتش نیست . در زیر ساعت من Swiss Army Power Gauge Limited Edition مربوط به سال 2008 است. در مقایسه با میلیون ها ساعت هوشمندی که اپل تولید کرد، تنها 333 عدد ساخته شد. (اینجا اپل واچ را از بین نمی برم. من هم آن ها را دوست دارم.)

یکی دیگر از عواملی که باید در نظر گرفت، فرسایش تعداد معینی ساعت در طول زمان است. درست مانند ماشین‌ها، تمبرها یا هر کالای کلکسیونی دیگری، تعداد محدود ساعت‌های نسخه محدود به مرور زمان به دلیل گم شدن، سرقت، بی‌توجهی، شکستگی و شاید به دلیل دفن شدن نزد صاحبش کاهش می‌یابد. ظرف 20 سال، 200 ساعت اصلی ممکن است به 50 ساعت کاهش یافته باشد.

خرید ساعت با نسخه محدود

زمانی وجود داشت که نسخه محدود در همه موارد چیز خاصی بود. با این حال، آن زمان نیز زمانی بود که ساعت (مکانیکی) مخاطبان کمتری نسبت به الان داشت. با رشد علاقه به ساعت های لوکس، برندهای ساعت هوشمند بلافاصله تقاضا برای ساعت های محدود را ایجاد کردند. در برخی موارد، برندها نسبت به مدل‌های تولید معمولی (Hublot) مدل‌های نسخه محدودتری ایجاد می‌کنند. در موارد دیگر، برندها اصلاً نسخه محدود ندارند (رولکس)

وقتی صحبت از مفهوم نسخه های محدود به میان می آید، خوب یا بد وجود ندارد، اگرچه برخی از افراد بر این باورند که نسخه محدود باید منطقی باشد.

همچنین، برای برخی از مارک‌ها، تعداد محدود نسخه‌های کوچک می‌تواند به اندازه تعداد زیادی از ساعت‌های نسخه محدود برای یک برند دیگر تقاضا داشته باشد. جایزه Speedmaster Snoopy که چندی پیش در مورد آن صحبت کردیم، چنین نمونه ای است. به گفته برخی افراد، تعداد 1970 دقیقاً تعداد محدودی نیست، اما واقعیت این است که تنها در چند روز 3 برابر بیشتر سفارش داده شد. به عنوان مثال، برای برخی از برندهای مستقل، یک نسخه محدود ممکن است تنها 20 قطعه باشد، اما به دلیل قیمت و این واقعیت که یک برند ناشناخته برای عموم است، ممکن است باعث شود که آنها برای مدت طولانی برای فروش در دسترس باشند.

توصیه ما این است که کورکورانه به اعداد خیره نشوید، بلکه آنها را در زمینه مناسب قرار دهید. تعداد محدودی از ساعت‌های Panerai ممکن است تعداد تولید بیشتری نسبت به تعداد محدود برخی از ساعت‌هایHublot Big Bang داشته باشند ، اما به دلیل تقاضای زیاد برای این ساعت‌های محدود پانرای، ممکن است «سرمایه‌گذاری» جالب‌تری باشد. از آنجا که اجازه دهید با آن روبرو شویم، همه ما امیدواریم – حداقل – این ایده را داشته باشیم که چیزی را خریداری کرده ایم که ارزش خود را برای مدت طولانی حفظ می کند و، شاید حتی بیشتر، با گذشت زمان کمی افزایش می یابد.

مارک‌های بزرگ، مانند موارد ذکر شده، که نسخه‌های محدود با تعداد تولید بسیار پایین، مانند ۵۰۰ یا کمتر، ارائه می‌دهند، ممکن است خرید بسیار جالبی باشند. در گذشته، چنین مدل‌هایی با نسخه محدود به سرعت بالا می‌رفتند. برندهایی که بیش از 100000 ساعت در سال تولید می کنند (گاهی اوقات حتی نزدیک به یک میلیون ساعت) با نسخه محدود تنها 500 قطعه، چیزی است که وقتی به آن مدل ساعت علاقه دارید نباید زیاد به آن فکر کنید. هنگامی که A. Lange & Söhne سال گذشته مدل‌های Lange 1 خود را در 20 سالگی معرفی کردند، تنها به چند قطعه محدود شدند، در یک چشم به هم زدن فروخته شدند. حتی قبل از تولید ساعت ها.

توصیه ما این است که عاقلانه خرید کنید

تحت تأثیر برخی از مدل های نسخه محدود قرار نگیرید، اما از طرف دیگر، مطمئناً قبل از خرید کمی بررسی آن ضرری نخواهد داشت. گاهی اوقات ممکن است با ساعتی روبرو شوید که در آینده (نزدیک) بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت.

لینک های خرید

ساعت مچی زنانه

ساعت مچی مردانه

ساعت ست مردانه و زنانه

ساعت های هوشمند

1 دیدگاه در “ساعت های نسخه محدود

  1. Arash گفت:

    سلام سال نو مبارک
    یک ساعت دارم که طبق عرایض خوب سایت متوجه شدم که گویا جزو نسخه‌های محدود می‌باشد ،چگونه میتوانم از نظر استادانه و اندیشمندانه تان بهره‌مند شوم.
    سپاس فراوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *