آموزش خرید ساعت, اخبار سایت

جواهرات برای چه مواردی در ساعت استفاده می شود؟

جواهرات برای چه مواردی در ساعت استفاده می شود؟

ساعت سازان از جواهرات یا سنگ های قیمتی در داخل ساعت های مکانیکی برای کاهش اصطکاک بین سطوح قطعات فلزی متحرک استفاده می کنند. بلبرینگ‌های قطار چرخ‌ها و قسمت‌های فرار در ساعت می‌توانند به‌سرعت فرسوده شوند، به‌ویژه بدون روغن‌کاری، بنابراین جواهرات به کارکرد روان و دقیق آن‌ها کمک می‌کنند.

جواهرات برای چه مواردی در ساعت استفاده می شود؟

همچنین، شایان ذکر است که در حالی که جامعه ساعت‌ها به طور کلی در مورد ساعت‌های مکانیکی صحبت می‌کنند، به جواهرات اشاره می‌کنند، اما همانطور که در راهنمای جداگانه توضیح دادیم – بسیاری از ساعت‌های کوارتز نیز از جواهرات استفاده می‌کنند .

چرا ساعت ها جواهرات دارند؟

چرا ساعت ها جواهرات دارند؟

موضوع در واقع ساده تر از چیزی است که فکر می کنید. از سنگ ها یا جواهرات در ساعت ها برای جلوگیری یا کاهش اصطکاک بین سطوح قطعات فلزی متحرک در ساعت استفاده می شود.

هنگامی که فلز در غیاب روغن کاری بر روی فلز ساییده می شود، قطعات متحرک مانند محورها و یاتاقان های ساعت می توانند به سرعت ساییده شوند که می تواند منجر به خراب شدن ساعت شود. اگرچه در روزهای اولیه ساعت سازی از سنگ های نیمه قیمتی اصیل مانند زمرد یاقوت کبود و یاقوت کبود استفاده می شد، امروزه برخی از سنگ های مصنوعی برای این منظور ساخته شده اند.

جواهرات داخل ساعت کجا استفاده می شود؟

معمولاً بیشتر ساعت‌ها دارای جواهرات در نقاط محوری خود و در قطار دنده هستند. در مکانیسم ضد ضربه نیز می توانید جواهرات را مشاهده کنید.

از آنجایی که جواهرات گران هستند، تولیدکنندگان بی‌وجدان گاهی اوقات جواهرات را در مکان‌هایی که نیازی به آن ندارند به ساعت اضافه می‌کنند و قیمت ساعت را بی‌رویه افزایش می‌دهند.

این امر منجر به این تصور غلط می شود که ساعت پیچیده و گران است، اگرچه فقط یک ساعت ساده و ارزان است که قیمت آن به دلیل جواهرات اضافی افزایش یافته است. در واقع، این جواهرات اضافی می توانند به ضرر قطعات متحرک عمل کنند.
همانطور که گفته شد، تفاوت تعداد جواهرات از یک ساعت به ساعت دیگر به میزان پیچیدگی قطعات متحرک بستگی دارد. جواهرات اضافی به ویژه در ساعت های اتوماتیک قابل مشاهده است.

بنابراین، پاسخ به این سوال که چرا ساعت‌ها نگین دارند، صرفاً کاهش ساییدگی و پارگی قطعات متحرک برای عمر بیشتر ساعت و ایجاد فاصله زمانی طولانی‌تر بین سرویس است.

از جواهرات برای دقت استفاده می شود

جواهرات داخل ساعت کجا استفاده می شود؟
نکته دیگری که قابل توجه است دقت ساعت ها است. همه ما دوست داریم یک ساعت دقیق داشته باشیم. برخی از دقیق‌ترین ساعت‌های ساخت سوئیس می‌توانند دقت فوق‌العاده‌ای داشته باشند و نیازی به اصلاح آن‌ها برای ماه‌ها یا حتی سال‌ها نیست. یکی از عوامل موثر در دقت ساعت ، تعداد و کیفیت جواهرات به کار رفته در آن است.

توضیح این موضوع کاملاً ساده است. بزرگترین محدودیت در عملکرد ساعت اصطکاک است. اگر اصطکاک بیشتری بین قسمت‌های متحرک ساعت ایجاد شود، سرعت بسیار کمی کاهش می‌یابد. اگرچه این کشیدن تقریباً نامحسوس است، اما در طی یک دوره زمانی، در چند ثانیه یا حتی چند دقیقه اختلاف ایجاد می‌شود.

اصطکاک بین قطعات متحرک را می توان با افزودن بلبرینگ های نگین دار به قسمت های مهم تا حد زیادی کاهش داد و در نتیجه دقت ساعت را افزایش داد.

این ما را به سوال دوم می رساند – آیا یاقوت کبود زمرد بهتر است؟ بیایید این سوال جالب را در نظر بگیریم و ببینیم آیا می توانیم پاسخ ساده ای برای آن پیدا کنیم.

آیا جواهرات موجود در ساعت ارزشمند هستند؟

آیا جواهرات موجود در ساعت ارزشمند هستند؟

به طور سنتی، ساعت های مکانیکی اغلب از جواهرات طبیعی برای پشتیبانی از اجزای ساعت در کاهش و جلوگیری از اصطکاک استفاده می کردند. با گذشت زمان، اصطکاک ایجاد شده بدون جواهرات می تواند زمان را چند ثانیه یا چند دقیقه جبران کند و بر زمان سنجی دقیق تأثیر بگذارد. با توجه به این موضوع، مفهوم حمل جواهر برای اولین بار در سال 1704 معرفی شد. در آن زمان، ساعت سازان اغلب از جواهرات طبیعی مانند الماس، یاقوت کبود و یاقوت قرمز استفاده می کردند. با انجام این کار، قیمت ساعت نیز افزایش یافت.

یافتن منابع و پردازش جواهرات برای جا دادن در اجزای ریز ساعت کار آسانی نیست. علاوه بر این، یاقوت طبیعی، مرجح ترین جواهر، دارای ناخالصی هایی است که پردازش آنها به عنوان جواهر را دشوار می کند. همراه با این واقعیت که این جواهرات بسیار نادر هستند، راه را برای ایجاد جواهرات مصنوعی به عنوان جایگزین مناسبی برای جواهرات طبیعی در ساعت‌ها هموار کرد. در حال حاضر، تمام ساعت‌ها و برندهای ساعت مدرن عمدتاً از نگین‌های مصنوعی استفاده می‌کنند تا کارایی ساعت‌ها را بدون افزایش قیمت آن‌ها افزایش دهند.

جواهرات مصنوعی به خودی خود به اندازه جواهرات موجود در جواهرات یا لوازم جانبی شما ارزشمند نیستند. این جواهرات مصنوعی که در یک محیط کنترل شده توسعه یافته اند، به همان اندازه جواهرات طبیعی کارآمد هستند بدون اینکه هزینه یا ارزش اضافی اضافه کنند. اما علیرغم اینکه این سنگ‌های مصنوعی ساخته شده توسط انسان، همان خواص و ترکیبات شیمیایی جواهرات طبیعی را دارند. معمولاً برندها با توجه به سختی و مقاومت آنها از یاقوت مصنوعی استفاده می کنند. برخی از ساعت‌ها از یاقوت کبود مصنوعی یا الماس نیز استفاده می‌کنند.

چند جواهر در یک ساعت خوب وجود دارد؟

چند جواهر در یک ساعت خوب وجود دارد؟
به طور معمول، بیشتر ساعت های مکانیکی با پیکربندی 17 جواهر عرضه می شوند. با ظهور فناوری‌های جدید، ساعت‌های خودپیچ‌شونده خودکار میزبان ۲۱ یا ۲۵ جواهر هستند. حرکات اتوماتیک در مقایسه با حرکات مکانیکی سنتی دارای اجزا و قطعات متحرک بیشتری است که استفاده از جواهرات بیشتر را تضمین می کند. علاوه بر این، ساعت‌های اتوماتیک معمولاً بیشتر مستعد ساییدگی هستند. بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع، تولیدکنندگان ساعت از جواهرات بیشتری در یک ساعت اتوماتیک به جای یک ساعت مکانیکی استفاده می کنند.

به عنوان مثال، ساعت Bulova 21 جواهر با یاتاقان های یاقوت کبود، که در دهه 60 ساخته شد، در آزمون واقعی زمان مقاومت می کند. این ساعت بدون نیاز به هیچ گونه سرویس یا تعمیر، حتی امروزه نیز دقیقا و دقیق عمل می کند. این جواهرات دارای توانایی طبیعی برای نگهداری روان کننده هستند و این امکان را فراهم می کند تا دقت زمان را برای سالیان طولانی بدون سرویس حفظ کند.

از سوی دیگر، مارک‌هایی مانند رولکس و واچرون کنستانتین داریم که از یک حرکت مکانیکی استفاده می‌کنند و به پیچیدگی‌هایی مانند تقویم دائمی، کرنوگراف یا/و توربیلون مجهز هستند. این عملکردها به تعداد بیشتری از یاتاقان های جواهر نیاز دارند تا از عملکرد روان اجزای اضافه شده بدون ایجاد اصطکاک بیشتر اطمینان حاصل شود. تا این حد، پیچیده ترین ساعت ساخته شده توسط Vacheron Constantin با 57 پیچیدگی مجهز به بیش از 200 جواهر است.

در حالی که هیچ پاسخ قطعی برای اینکه چند جواهر یک ساعت را کامل یا خوب می کند وجود ندارد، این تا حد زیادی به نوع حرکت و تعداد عوارض در آنها بستگی دارد.

“17 جواهر” در واقع به چه معناست؟

ساعت هایی که دارای 17 جواهر هستند، نام ” ساعت کاملا جواهری ” را دارند. این به این دلیل است که ساعت های مکانیکی از 17 جواهر برای تکمیل تمام اجزای متشکل از چرخ تعادل، چرخ مرکزی، محور کارکنان، یاتاقان محوری، اهرم فرار، پالت اهرم فرار، چرخ چهارم، چرخ سوم و چرخ فرار استفاده می کنند.

در حالی که ساعت‌های با حرکت خودکار یا ساعت‌های با پیچیدگی‌های زیاد از تعداد جواهرات بیشتری استفاده می‌کنند. برندهای ساعت بر اساس نیاز عملکرد ساعت جواهرات بیشتری اضافه می کنند. با این حال، از زمان پیدایش یاتاقان‌های جواهر به عنوان اجزای ساعت، ساعت‌های مکانیکی از 17 جواهر استفاده کرده‌اند، که میله‌ای را برای یک «ساعت کاملاً جواهری» در عملکرد و دقت ایجاد می‌کند.

آیا جواهرات بیشتر آن را به ساعتی با کیفیت بهتر تبدیل می کند؟

آیا جواهرات بیشتر آن را به ساعتی با کیفیت بهتر تبدیل می کند؟
به طور خلاصه – نه، جواهرات بیشتر لزوماً به معنای کیفیت بهتر ساعت نیست.

یک ساعت مکانیکی ساده با 17 جواهر عرضه می شود. تعداد بیشتر عوارض یا حرکت خودکار در ساعت به جواهرات بیشتری نیاز دارد. شاید دیده باشید که برخی از برندها بر روی شماره جواهر تمرکز می کنند تا قیمت یا ارزش ساعت را افزایش دهند. تا این حد، برخی از برندها صرفا برای افزایش قیمت ساعت، تعداد بیشتری جواهرات را به بازار عرضه می کنند.

با این حال، عاقلانه است که به خاطر داشته باشید که جواهرات بیشتر عملکرد ساعت را بهتر از تعداد واقعی جواهرات مورد نیاز نمی کند. اگرچه، برخی از ساعت های مکانیکی ممکن است از 21 تا 27 جواهر برای کاهش هر گونه خطای موقعیت در ساعت استفاده کنند. به طور مشابه، ساعت هایی با حرکت خودکار دارای قطعات متحرک متعددی هستند که به تعداد جواهرات بیشتری نیاز دارند.

گاهی اوقات، جواهرات بیش از آنچه واقعاً مورد نیاز است، می‌تواند در درازمدت نیز به تأثیرات مضری منجر شود. اگر به دنبال ساعتی با پیچیدگی های نه چندان زیاد اما با جواهرات بیشتر از میزان مورد نیاز هستید، لطفاً توجه داشته باشید که برندها این کار را برای افزایش قیمت انجام می دهند بدون اینکه در واقع ارزش آن طور که فکر می کنند داشته باشند.

چه نوع جواهراتی در ساعت سازی استفاده می شود؟

چه نوع جواهراتی در ساعت سازی استفاده می شود؟
از زمان اختراع یاتاقان های جواهر در سال 1704 از سنگ های قیمتی مانند الماس، یاقوت کبود، یاقوت سرخ و گارنت در قسمت های متحرک ساعت ها استفاده می شد.

کریستال‌های یاقوت کبود در صفحه‌های ساعت نیز استفاده می‌شوند، زیرا سختی آن‌ها آن‌ها را به یکی از مقاوم‌ترین مواد شیشه‌ای ساعت در برابر خش تبدیل می‌کند
در طول سال ها، یاقوت کبود مصنوعی توسعه یافت و امروزه از یاقوت های کبود مصنوعی یاقوت های مصنوعی یا واقعی استفاده می شود. زمرد فقط برای تزئین ساعت استفاده می شود، به عنوان مثال، ساعت Piccadilly Princess Royal Emerald Green که قیمتی در حدود یک میلیون دلار دارد.

یاقوت کبود، یاقوت سرخ یا زمرد بهتر است؟

واقعاً نمی‌توانیم بگوییم که یاقوت کبود یا یاقوت برای ایجاد جواهر در ساعت بهتر است. اینکه از یاقوت کبود استفاده شود یا یاقوت، نرمی حرکت تنها به سطح پیچیدگی و طراحی قسمت های داخلی یک ساعت خاص بستگی دارد.

به طور کلی، یاقوت بهترین سنگ مورد استفاده در ساعت است، همانطور که می توان آن را در اکثر ساعت هایی که امروزه در بازار موجود است مشاهده کرد. بنابراین، این سوال که یاقوت، زمرد یا یاقوت کبود بهترین انتخاب برای ساعت هستند، واقعاً به هدفی که باید برای آن استفاده شود خلاصه می شود

ساعت های نسخه محدود

معرفی بهترین ساعت های هوشمند

تحلیل و بررسی گران ترین ساعت های دنیا

1 دیدگاه در “جواهرات برای چه مواردی در ساعت استفاده می شود؟

  1. افشین گفت:

    عرض ادب ،مطالبتون فوق‌العاده عالی و کارشناسانه بود با تشکر و توفیق روز افزون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *