وبلاگ

اعداد دور ساعت مچی (تاچیمتر) چیست؟

تاچیمتر

اعداد دور ساعت مچی نشان دهنده تاچیمتر ساعت هستند. نام دیگر تاچیمتر، تاکی متر است که قابلیت اندازه گیری سرعت و مسافت را دارد. اگر در اطراف قاب ساعت اعدادی را مشاهده کردید، ساعت مورد نظر به تاچیمتر مجهز می باشد. ساعت های تاچیمتر دار برای ورزشکاران بسیار کاربردی است چرا که میزان سرعت و مسافت را برای آنان هنگام فعالیت، اندازه گیری می کند. استفاده از ساعت های تاچیمتر دار کار چندان دشواری به شمار نمیرود. اگر قصد خرید این ساعت را دارید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید تا از قابلیت ها و نحوه استفاده از آن آگاه شوید.

تاچیمتر چیست؟

افراد علاقه مند به ساعت مچی با واژه تاچیمتر یا تاکی متر آشنا هستند. تاچیمتر به اندازه گیری و محاسبه فاصله بر حسب زمان و زمان بر حسب فاصله میپردازد.

با استفاده از تاچیمتر می توانید میزان مسافت طی شده در یک ساعت را اندازه گیری کنید. هم چنین می توان مقدار زمان صرف شده برای انجام کار مشخصی را اندازه گیری کرد. اعداد تاچیمتر در اطراف قاب ساعت قابل مشاهده اند که کم ترین آن عدد۶۰و بیشترین عدد۵۰۰می باشد‌. که به راحتی می توانید محاسبات ذکر شده را در هنگام فعالیت انجام دهید.

تلفظ صحیح تاچیمترتلفظ صحیح تاچیمتر:

تلفظ صحیح و درست تاچیمتر، تاکی متر است. به زبان انگلیسی به صورت Tachymeterنوشته می شود. گاهی برای سهولت در تلفظ به صورت تاچومتر خوانده می شود. این ابزار که برای محاسبه و اندازه گیری مسافت و زمان طراحی شده است، بسیار کاربردی بوده و مورد استفاده قرار می گیرد.

تعریف تاچومتر و معرفی چند ساعت تاچومتردار

نحوه استفاده از تاچیمتر:

تا اینجا که با تاچیمتر و قابلیت آن آشنا شدید، اکنون باید نحوه ی استفاده از آن را نیز یاد بگیرید. ساعت های با قابلیت تاچیمتر، کرنوگراف نیز هستند.

برای اندازه گیری سرعت بر کیلومتر باید در ابتدا یک نقطه شروع و پایان را مشخص کنید. مثلا مسافت یک کیلومتری را در نظر بگیرید. هنگام شروع از یک نقطه کافیست دکمه شروع کرنوگراف که در کنار قاب ساعت قرار گرفته را بفشارید در این هنگام عقربه های تاچیمتر شروع به حرکت می کنند.  سپس با عبور از نقطه دوم بار دیگر دکمه را فشار دهید،  هر عددی را که عقربه تاچیمتر نشان دهد، میزان سرعت شما برای مسافت طی شده در واحد کیلومتر را نشان میدهد.

نحوه محاسبه تاچومترنحوه محاسبه تاچومتر:

در این قسمت به توضیح بیشتر درباره ی نحوه محاسبه سرعت و مسافت به وسیله تاچومتر میپردازیم.

محاسبه سرعت: برای محاسبه سرعت باید دو نقطه را در نظر بگیرید. مثلا در فاصله یک کیلومتری از هم قرار گرفته اند. با استفاده از کرنوگراف میزان زمان صرف شده برای طی کردن مسافت را در نظر بگیرید. در این هنگام عقربه کرنومتر بر روی اعداد تاچومتر، نشانگر سرعت شما خواهد بود. به طور مثال اگر عقربه عدد ۸۰ را نشان دهد و مسافت بر حسب کیلومتر باشد، به این معنا خواهد بود که شما ۸۰ کیلومتر در ساعت سرعت داشته اید.

نکات مهم که باید قبل از خرید ساعت استیل بدانید!

محاسبه مسافت: برای اندازه گیری دقیق مسافت باید با سرعت ثابت حرکت کرد. در این صورت دکمه شروع کرنوگراف را فشار دهید، هنگامی که عقربه ثانیه شمار با سرعت شما برابر شد، به معنی طی کردن یک کیلومتر مسافت خواهد بود.

نحوه محاسبه تاچومترکرنوگراف چیست؟

کرنوگراف در ساعت های تاچیمتردار نیز وجود دارد. این ابزار از حساسیت بیشتری برخوردار است و دهم ثانیه حتی صدم ثانیه را نیز اندازه گیری می کند. ساعت های مجهز به کرنوگراف دارای سه عقربه و دو دکمه فشاری هستند.

دکمه ای که در قسمت پایینی کرنوگراف قرار دارد برای تنظیمات مجدد طراحی شده است. دکمه دقیقه شمار که وظیفه نمایش مدت زمان سپری شده بر حسب دقیقه را دارد. هم چنین عقربه ساعت شمار که از زمان فشردن دکمه کرنوگراف، میزان ساعت سپری شده را به نمایش می گذارد.

کرنوگراف قابلیت نمایش زمان سپری شده بر حسب ثانیه، دقیق و ساعت را دارا می باشد. گاها تا ۱۲ ساعت نیز بی وقفه زمان را به نمایش می گذارد.

لینک های مهم

ساعت مچی

ساعت مچی مردانه

ساعت کاسیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *