وبلاگ

نکات مهم که باید قبل از خرید ساعت استیل بدانید!

خرید ساعت استیل

هنگام خرید ساعت مچی علاوه بر دقت به کیفیت و دوام آن باید به ظاهر آن نیز توجه کنید. بند ساعت مچی از مهم ترین متریال ها در انتخاب آن می باشد. با در نظر گرفتن سلیقه ی خود و آگاهی از جنس و نوع بند ساعت می توانید ساعت مچی مورد علاقه خود را خریداری نمایید. ساعت مچی یکی از اکسسوری های جذاب به شمار میرود که در استایل شما تأثیر چشم گیری دارد.

انواع ساعت مچی با بند استیل

ساعت کلاسیک بند استیل: ساعت های کلاسیک که برای استفاده های روزانه به کار میروند، با بند استیل دارای مقاومت بیشتری در برابر آسیب های احتمالی و تعریق می باشند‌. شما می توانید با خیال راحت از این مدل ساعت استفاده نمایید.

ساعت فشن بند استیل: ساعت های سبک فشن یکی از اکسسوری های جذاب به شمار میروند که با هر استایل و رنگی ست می شوند‌. ساعت سبک فشن با بند استیل قابلیت ست شدن با دیگر زیورآلات را دارد. این ویژگی برای خانم ها جذابیت بیشتری دارد.

ساعت اسپرت بند استیل: ساعت های اسپرت که بیشتر برای فعالیت های ورزشی به کار میرود، دارای مقاومت بالایی در برابر ضربه و آسیب می باشند‌. اگر سبک اسپرت همراه با بند فلزی را انتخاب کنید، با خیالی آسوده به فعالیت های ورزشی خود ادامه دهید.

راهنمای جامع خرید ساعت 

خرید ساعت استیلانواع بند استیل

استیل معمولی: درصد کربن موجود در استیل معمولی کم تر از سایر استیل هاست. در برابر ضربه مقاوم است. اما نباید در معرض تغییرات دمایی قرار بگیرد. برای استفاده ی کم و یا متوسط این نوع استیل رادر ساعت مچی خود انتخاب نمایید.

استیل ضد زنگ: استیل ضد زنگ از جنس فولاد است. که ترکیبی از کربن، آهن و کروم می باشد. کروم موجود در استیل ضد زنگ از خوردگی و تغییر رنگ آن جلوگیری می کند. در صورت استفاده از ساعت در جاهای مرطوب و وجود آب می توانید از این نوع استیل در ساعت مچی خود استفاده نمایید. ساعت های ضد آب نیز محدودیت هایی دارند که با وجود بند استیل ضد زنگ می توانید با خیالی آسوده از ساعت مچی خود در آب و رطوبت استفاده کنید.

استیل گالوانیزه: یک نوار گالوانیزه بر روی سطح استیل کشیده می شود. که مقاومت بند استیل را در برابر خوردگی و زنگ زدگی چند برابر می کند. که در برابر اشعه یو وی نیز مقاوم است. دارایی زیبایی بی نظیری نسبت به استیل معمولی می باشد.

تیتانیوم: تیتانیوم نیز آلیاژی مقاوم و ضد حساسیت است. که در برابر خوردگی از استحکام بالایی برخوردار است. دچار خوردگی و فرورفتگی نمی شود‌. برند سیتیزن و سیکو دارای بهترین کالکشن از ساعت های تیتانیوم هستند. تیتانیوم از قوی ترین و با کیفیت ترین ساعت های ساخته شده محسوب می شود.

خرید ساعت استیل مقایسه تیتانیوم و استیل ضد زنگ

استیل ضد زنگ دارای وزن بیشتری نسبت به تیتانیوم می باشد. بنابراین اگر تمایل به ساعت های سبک دارید، بهتر است که از تیتانیوم استفاده کنید. تیتانیوم علاوه بر مقاومت بالا دارای وزن کم تری می باشد. و یک انتخاب مناسب برای شما به شمار میرود.

فلز نیکل یکی از ترکیبات استیل ضد زنگ است. نیکل حساسیت زا می باشد. بنابراین بر روی پوست برخی افراد ایجاد حساسیت می کند. اگر پوست شما به نیکل حساس است، بهتر است که از تیتانیوم به جای استیل ضد زنگ استفاده کنید.

هزینه ی ترمیم تیتانیوم بیشتر از استیل ضد زنگ است. اما به مراتب دیر تر از استیل ضد زنگ دچار آسیب می شود. بنابراین تیتانیوم نسبت به استیل ضد زنگ طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است.

راهنمای خرید زیورآلات: 30 راهنمایی واقعا کارآمد!

خرید ساعت استیلنحوه تمیز کردن ساعت های بند استیل

همانطور که قبلا گفته شد انواع بند استیل برای ساعت مچی وجود دارد. بنابراین هنگام تمیز کردن و ضد عفونی بند استیل باید جنس و نوع آن را تشخیص دهیم. که در صورت تمای با مواد شوینده، دچار خوردگی و آسیب نشود. در دفترچه راهنما ی ساعت، میزان مقاومت در برابر آب ذکر شده است. هنگام تمیز کردن استیل ضد آب باید این نکته را در نظر داشته باشید. با استفاده از یک مسواک نرم و مواد صابونی می توانید به راحتی ساعت خود را تمیز کنید. استفاده از آب خیلی گرم سبب انبساط قطعات داخلی ساعت می شود. بنابراین بهتر است که از آب ولرم برای تمیز کردن ساعت خود استفاده کنید.

ساعت های بند چرم بهتر است یا بند استیل؟

ساعت های با بند چرم برای مکان و قرار کاری مناسب ترند. زیرا شما میتوانید بند چرم ساعت خود را با چرم کیف و کمربند خود ست کنید. که ظاهری جذاب و آراسته را برای شما به همراه خواهد داشت.

ساعت های با بند چرم برای فعالیت های ورزشی مناسب نیستند. چون ورزش سبب تعریق و افزایش دما می شود. که بند چرم نیز گرما را افزایش میدهد. همچنین رطوبت و آب عمر بند چرم ساعت مچی شما را کاهش میدهد. بنابراین بند استیل می تواند گزینه ی مناسب تری برای فعالیت های ورزشی به شمار رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *