دسته‌بندی نشده

تشخیص ساعت اصل سیکو : نکات واقعا مهم!

تشخیص ساعت اصل سیکو

افراد زیادی نیز وجود دارند که حاضرند برای ساعت مچی روی دستشان هزینه ی قابل توجهی صرف کنند. این افراد عموما به دنبال ساعت اصل و برند هستند ولی متاسفانه سودجویان زیادی وجود دارند که ساعت های تقلبی یا فیک را به جای ساعت برند و اصل به فروش می رسانند. در ادامه این مطلب از تی تی بول قصد داریم شما را با چند راه تشخیص ساعت اصل سیکو آشنا کنیم تا بتوانید از هر گونه کلاهبرداری جلوگیری کنید. در ادامه همراه ما باشید.

 

برند سیکو

شرکت سیکو یک کمپانی ژاپنی است که تولید کننده و عرضه کننده ی ساعت های مچی و دیواریو دیگر وسایل الکتریکی است.

این کمپانی در سال 1881 توسط کینتارو هاتوری (Kintaro Hattori) در توکیو با عنوان فروشگاه ساعت و جواهرات افتتاح شد. 11 سال بعد در سال سیکو 1892 شروع به فروش ساعت دیواری تحت عنوان سیکوشا کرد که به معنی کاخ مهارت های نفیس است. در اخر و در سال 1917 تحت عنوان کمپانی سیکو ثبت شد. اولین ساعت سیکو تحت عنوان برند «سیکو» در سال 1924 تولید شد.

سیکو در سال 1969، اولین ساعت کوارتز را تولید کرد و بدین ترتیب انقلابی در صنعت ساعت سازی بوجود آورد. چیزی زیادی از تولید ساعت های کوارتز نگذشته بود که این برند اولین ساعت کرونوگراف کوارتز را معرفی و به بازار ارضه کرد.

همکاری سیکو با افراد مشهور برای تبلیغات رسانه‌ای، شهرت جهانی برند را تا حد زیادی افزایش داده است. . درکنار این موارد، دقت بالای محصولات شرکت ژاپنی و همکاری آن‌ها در مسابقات ورزشی بزرگ همچون جام جهانی فوتبال و مسابقات المپیک، طرفداران بسیاری را به سمت برند جذب می‌کند. سیکو بیش از یک قرن سابقه‌ی فعالیت دارد و در طول سال‌های گذشته، فراز و فرودهای متعددی را طی کرده است.

تشخیص ساعت اصل سیکو

تشخیص ساعت اصل سیکو

 

تشخیص ساعت اصل سیکو چگونه است؟!

 

1_ ساعت های اصل هیچ صدایی ندارند!

ساعت های اصل صدای بسیار کمی دارند. ساعت های برند و اورجینال دارای سیستمی ساده هستند و تقریبا صدای کار کردن عقربه ها به گوش نمی رسد زیرا که از قطعات بسیار ظریفی در طراحی و ساخت آنها به کار رفته است. در صورتی که صدای زیادی را از ساعت مچی شنیدید مطمئن باشید که آن ساعت تقلبی و فیک است. اگر گوش خود را بر روی ساعت اصل بگذارید به سختی صدایی را می شنوید اما ساعت های فیک دارای صدای بسیار بلندتری از آن ها دارند.

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، ساعت های مچی اورجینال ساختار ساده ای دارند، بدین معنی که صدایی که از عقربه های آن می شنوید بسیار کمتر از ساعت های تقلبی است، بنابراین اگر عقربه های ساعتی که در دست گرفته اید صدای بلندی دارد بهتر است آن را نخرید.

2_ کد رفرنس را حتما در نظر بگیرید:

این مورد یک مشخصه بارز دیگر است که به شما جهت تشخیص ساعت اصل سیکو کمک بسیاری می کند. پشت ساعت کد رفرانسی وجود دارد که در برند مورد نظر ثبت شده است. با وارد کردن این کد در سایت های معتبر خارجی amazonو یا ebay اطلاعات و توضیحات ساعت شما به نمایش گذاشته می شود، در صورتی که کدی در پشت ساعت وجود ندارد و یا با وارد کردن کد اطلاعات ساعت نمایش داده نمی شود، ساعت شما تقلبی است. کد رفرانس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. حتما در زمان خرید ساعت به آن دقت نمایید. ممکن است افراد متقلب کدی را به عنوان رفرنس پشت ساعت درج نمایند اما در صورتی که آن را در سایت وارد نمایید چنین ساعتی وجود نخواهد داشت و یا مشخصات آن متفاوت است.

تشخیص ساعت اصل سیکو

تشخیص ساعت اصل سیکو

 

3_ ساعت های اصل در برابر آب مقاوم هستند!

در پشت ساعت میزان مقاومت آن نسبت به آب حک می شود. تمام ساعت های اورجینال حداقل تا 30 متر می توانند فشار آب را تحمل نمایند. در صورتی که ساعت مقاومتی کمتر از این مقدار داشت، مطمئن باشید که ساعت خریداری کردید تقلبی است.

 این موارد برای تشخیص ساعت مچی رولکس اصل از تقلبی، تشخیص ساعت اصل کاسیو، تشخیص ساعت اصل سیکو، تشخیص ساعت اصل امگا، تشخیص ساعت اصل رومانسون، تشخیص ساعت اصل سیتیزن، تشخیص ساعت جی شاک اصل از تقلبی، کارتیر، پتک فیلیپ، فسیل، دیزل، امپریوآرمانی، رادو، سواچ، سون فرایدی، تگ هویر، تیسوت، هابلوت ، دنیل ولینگتون و سایر برند های اورجینال ساعت مچی مهم و ضرروری است.

4_ ظرافت نکته اصلی در تشخیص ساعت اصل سیکو

کارخانه های تولید ساعت برند در جهان به استانداردهای زیادی پای بند هستند و نکات ریز زیادی را رعایت می کنند. هرگونه رنگ پریدگی و کیفیت نامناسب که با چشم قابل رویت باشد نشان دهنده ی تقلبی بودن ساعت است. اگر لوگو یا حروف چاپی روی ساعت ناخوانا و غیر واضح باشد؛ یا اگر اندازه ی رعایت شده بین حروف یکسان نباشد یا اگر یک حرف از فرم خارج شده باشد باز هم نشان دهنده ی تقلبی بودن ساعت مچی است.

اگر عقربه های ساعت همیشه هماهنگ حرکت نمی کنند یا اگر در هنگام حرکت دچار لرزش می شوند این ساعت اصل نیست. پین هدایت کننده عقربه های ساعت را بچرخانید،در ساعت های اصل این پین ها باید کاملا روان حرکت کنند و مجددا عقربه های ساعت نیز در هنگام چرخش دچار لرزش نشوند.

 

مرتبط بخوانید : تشخیص ساعت رولکس اصل از بدل

 

5_ ساعت های اصل معمولا وزن زیادی دارند!

کارخانه های ساعت سازی معتبر در دنیا همیشه از مواد مقاوم و با کیفیت بالا استفاده می کنند مانند:طلا، پلاتین، تیتانیوم، الماس های واقعی، فولاد ضد زنگ، چرم اصل، شیشه غیرآسیب پذیر(در واقع یکی از دلایل قیمت بالای ساعت های اصل همین استفاده از مصالح گران قیمت است). استفاده از مصالح با کیفیت عموما باعث می شود نمونه ی برند در قیاس با نمونه ی تقلبی وزن بیشتری داشته باشد.

 

6_ به بسته بندی توجه داشته باشید!

یکی دیگر از نکاتی که باید در تشخیص اصل بودن ساعت به آن توجه کنید بسته بندی ساعت است. در نمونه ی اصل جعبه ی ساعت نیز از مواد با کیفیت ساخته شده و آرم برند روی آن درج شده می شود. در داخل جعبه شما باید کارت گارانتی و چند کارت دیگر که شامل نام برند می شود و یا دفترچه راهنمای محصول را ببینید.

 

تشخیص ساعت اصل سیکو

تشخیص ساعت اصل سیکو

یکی از مشکلاتی که خریداران ساعت همواره با آن مواجه هستند، یافتن فروشگاه‌های معتبر برای خرید ساعت است تا با خیال راحت محصول با کیفیت و اورجینال مورد نظرشان را خریداری کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *