آموزش خرید ساعت, وبلاگ

تشخیص ساعت رولکس اصل از بدل + عکس + نکات فوق مهم!!

تشخیص ساعت رولکس اصل از بدل

در سال های اخیر تقلب در زمینه ساعت خیل خیلی زیاد شده و هر لحظه امکان این وجود دارد که شما پول ساعت اصل را برای خریدتان پرداخت کنید اما به دلیل نداشتن اطلاعات کافی به شما ساعت تقلبی بدهند! در این مطلب از تی تی بول همراه ما باشید تا با نکاتی فوق العاده مهم و کاربردی در زمینه تشخیص ساعت رولکس اصل از بدل آشنا شوید و از هرگونه کلاهبرداری جلوگیری کنید. همراه ما باشید.

 

رولکس بین شرکت های ساعت یکی از خلاقانه ترین و زیباترین از نظر طراحی و محبوب ترین کمپانی تولید ساعت نزد هنرمندان می باش. این نوع ساعت هم مانند هر کالای با ارزش و گران قیمت، مدل های تقلبی بسیاری دارد به صورتی که بیشترین مدل های تقلبی موجود در بازار از روی ساعت های تولید شده توسط این کمپانی است.

اگر می خواهید یک هدیه ی خاص بخرید و یا به دنبال یک قطعه ی خارق العاده ی جدید برای خود هستید ، قیمت های مناسب احتمالا بسیار وسوسه انگیز خواهند بود، اما آگاهی از طریقه ی تشخیص یک ساعت رولکس اصل ، قطعا ضروری است . برای بررسی این موضوع در ادامه با تی تی بول همراه باشید.

 

نکاتی درباره ی تشخیص ساعت رولکس اصل از بدل :

_ به صدا ها گوش کنید.

یکی از بهترین های راه های تشخیص اصالت ساعت های رولکس ، نگاه نزدیک به حرکات عقربه ثانیه سنج ساعت است . از آنجایی که رولکس  به دقت آلات زمان سنج که باعث حرکت ابدی عقربه های ساعت منجر می شود ، معروف است ، حرکت عقربه ی  ثانیه سنج به طور قطع باید نرم و بی وقفه باشد . مدل های تقلبی ارزان ، بیشتر حرکتی نامنظم و با توقف را به نمایش خواهند گذاشت . یک راه دیگر برای آزمایش این مورد ، گوش دادن به صدای ساعت است . از ساعت های رولکس اصل ، صدای تیک تاک خارج نمی شود اما اکثر نمونه های تقلبی این صدا را با خود همراه دارند.

_ به جایی که از آن خرید می کنید توجه کنید!

اگرچه اکثر مردم در مورد این که نباید ساعتی را که هر غریبه به آنها به اسم اصل نشان می دهد خرید و باید از فروشکاه های معتبر رید کرد واقف هستند اما این نکته نیز قابل توجه است . گفتن این که کدام فروشنده ها مورد اعتماد هستند از تشخیص آن آسان تر است . همیشه از فروشنده درخواست کنید تا مجوزهای مخصوص و اعتبار نامه ی مربوطه را به شما نشان دهد تا اطمینان حاصل کنید .

طبق گفته های شرکت رولکس : تنها فروشنده های رسمی که توسط خود شرکت رولکس انتخاب شدند اجازه ی خرید و فروش ساعت های این کمپانی را دارند. پس به دنبال فروشنده ای باشید که نه تنها در زمینه ی فروش ساعت های لوکس و یا جواهرات مرغوب تایید شده باشد، بلکه مجوز ویژه یشرکت رولکس را هم داشته باشد .

تشخیص ساعت رولکس اصل از بدل

تشخیص ساعت رولکس اصل از بدل

 

_ وزن یکی از راه های تشخیص ساعت رولکس اصل از بدل .

مدل های رولکس تقلبی معمولا سبک تر هستند، زیرا که در نمونه های اصل این برند از فلزاتی با کیفیت فوق العاده و مقاوم استفاده می ود و همین امر باعث می شود تا ساعت رولکس اصل نسبت به نمونه تقلبی سنگین تر باشد.

 

_ به صفحه ساعت رولکس توجه زیادی کنید!

در ساعت رولکس اصل یک تقویم بسیار کوچک و ریز وجود دارد که تاریخ را نشان می دهد و چون این عدد بسیار ریز و کوچک است عدسی برای زرگنمایی روی آن گذاشته می شود. ساخت این عدسی بسیار سخت و زمان بر بوده و برای سازندگان تقلبی این محصول به صرفه نیست، بنابر این در ساعت های تقلبی تاریخ بزرگ و بدون عدسی است.

 

_ بسته بندی فوق العاده شیک رولکس .

ساعت های رولکس در جعبه هایی مربعی شکل و درست شبیه به جعبه جواهرات طراحی شده است.

علامت تاج حک شده بر روی در و قسمت داخلی جعبه یکی دیگر از نشانه های اصل بودن آن است و باید به این نکته توجه داشته باشید که اسم رولکس در داخل جعبه حکاکی شده و هیچ اسمی روی جعبه قرار ندارد.

 

_ ساعت رولکس اصل ضد آب است !

همه ی ساعت های رولکس از خاصیت ضد آب دارند. در صورتی که به هر دلیلی آب و یا هوا به داخل ساعت شما نفوذ کرد این را بدانید که ساعت شما اصل نیست! به غیر از خاصیت ضد آب بودن در بعضی از نمونه های اصلی ساعت رولکس برچسب Submariner قرار دارد که برای قسمت های عمیق مانند استخر و یا دوش قابل استفاده است.

 

_شماره سریال مهم ترین و اصلی ترین نکته .

برای اینکه بتوانید ساعت اصلی رولکس را از تقلبی تشخیص دهید باید بخش های ظریف آن را مورد بررسی قرار دهید. از جمله ظریف ترین بخش ها شماره سریال است که بر روی بدنه و نزدیک به ساعت۶ قرار گرفته است. یه این مورد توجه کنید که نوشته ORIG ROLEX DESIGN حک شده باشد و در قسمت زیر آن یک شماره سریال هفت رقمی وجود داشته که با وارد کردن این شماره سریال در سایت رسمی رولکس شما می توانید مشخصات ساعتی که خریداری کرده اید را مشاهده کنید.

 

تشخیص ساعت رولکس اصل از بدل

تشخیص ساعت رولکس اصل از بدل

 

_ به نشانه ی تاج در ساعت رولکس توجه کنید !

 

در همه ی نمونه های اصلی ساعت رولکس لوگوی تاج در بخش پایینی حک شده است. در صورتی که ساعت را زیر نور و یا ذره بین بگیرید می توانید به راحتی تاج طراحی شده بر روی ساعت را که نشانه ی اصل بودن ساعت رولکس است را مشاهده کنید.

این را فراموش نکنید که لوگوی تاج را نمی توان در حالت عادی دید، مگر اینکه آن را مقابل نور قرار دهید. ولی در نمونه های تقلبی نشانه تاج فقط به صورت چاپی بر روی ساعت قرار دارد.

همچنین باید آرم تاج بر روی پیچ تنظیم تاریخ نیز حک شده باشد و از سوی دیگر چنانچه ساعت دارای بند فلزی باشد لوگوی تاج بر روی بخش کوچکی از بند با کیفیت بالایی حک شده است.

 

به بند ساعت توجه کنید.

بند ساعت مچی یکی از دلایلی است که می‌توانید پیش از خرید ساعت مچی به آن توجه کنید. برای مثال اگر بند ساعت مچی‌تان چرم است، می‌توانید آن را از بوی چرم تشخیص دهید. اگر بند ساعت‌تان فلزی است، معمولا ساعت اورجینال وزن سنگین و رنگ درخشانی دارد.

درست است که تشخیص این موضوع کمی دشوار است، اما می‌توانید با مقایسه یک ساعت مچی تقلبی و اصل، تفاوت آن دو بهتر و بیشتر متوجه شوید.

تشخیص ساعت رولکس اصل از بدل

تشخیص ساعت رولکس اصل از بدل

1 دیدگاه در “تشخیص ساعت رولکس اصل از بدل + عکس + نکات فوق مهم!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *