آموزش خرید ساعت, وبلاگ

تمیز کردن بند چرمی ساعت مچی

تمیز کردن بند چرمی ساعت مچی

اگر شما هم از کسانی باشید که به ساعت مچی علاقه ی زیادی دارند و کلکسیون زیبایی از انواع ساعت مچی را در کمد خود نگهداری دارد. مهم نیست که ساعت مچی شما چقدر قیمت و قدمت دارد. به هر حال ساعت مچی میز مانند هر وسیله ی دیگری نیاز به مراقبت و نگهداری دارد و اگر نکات لازم برای عمر طولانی ساعت رعایت شود می‌توانید سالیان سال در کنار ساعت مچی محبوبتان لحظه های خاطره انگیز بسازید.

یکی از مهم‌ترین نکات برای عمر طولانی ساعت نحوه‌ی تمیز کردن بند ساعت است.ساعت هایی با بند چرمی این اطمینان را به کاربران میدهد که ساعتشان از مقاومت بالایی برخوردار است .

تمیز کردن بند چرمی ساعت مچی

چون بند ساعت بخش مهمی از زیبایی ساعت را به دوش می‌کشد. اگر این بند کثیف باشد و یا رنگ آن چندان جالب نباشد زیبایی خود ساعت اصلا به چشم نمی‌آید. مخصوصا اگر ساعتی مثل گلکسی واچ و یا اپل واچ دارید. با این حال ما روش تمیز کردن بند ساعت را به شما یاد خواهیم داد. انواع مختلف بند استیل، چرمی و سیلیکونی و پلاستیکی و پلی اورتان وجود دارند که روش خاص خودشان را برای تمیز کردن دارند.

نحوه تمیز کردن ساعت مچی با بند چرمی

چرم به یک انتخاب محبوب علاوه بر ساعت های مچی  در کیف و کفش و لباس و اکسسوری تبدیل شده است. در حقیقت به خاطر استایل کلاسیک و در عین حال فانتزی‌اش می‌توان هر جایی از چرم استفاده کرد. رنگ‌ها و طرح‌های مختلف چرم هم عرضه شده‌اند که با استایل مدرن و طراحی‌های خاص طرفداران جدیدتری هم به این عرصه روی آورده‌اند. بند چرم هم محصول هم انتخاب‌ها و نیازهای افراد است.

اگر بند ساعت شما جنس چرمی دارد باید به خوبی از آن مراقبت کنید. چون چرم یک از اجناس حساس است. چرم عرق و لکه‌ها را جذب می‌کند و در گذر زمان شکل و فرم آن ناخوشایند می‌شود. برای تمیز کردن بند چرمی ساعت:

بند را از ساعت باز کنید.

بسیاری از افراد بدون اینکه بند ساعت را جدا کنند آن را تمیز می‌کنند. اما اگر می‌خواهید تمام قسمت‌های بند را یک‌ دست و یکنواخت تمیز کنید بهتر است آن را جدا کنید. در ضمن به بدنه‌ی ساعت هم آسیبی نمی‌رسد و خیس هم نمی‌شود.

ابتدا با یک پارچه نرم و خشک لکه‌ها را تمیز کنید.

قبل از اینکه از هر مایعی برای تمیز کردن بند ساعت استفاده کنید بهتر است با یک پارچه خشک تمیز لکه‌ها و چربی‌ها را پاک کنید. یک پارچه می‌تواند تا حد زیادی گرد و خاک و لکه‌های روی سطح بند را پاک کند. می‌توانید از یک پارچه نرم مانند میکروفیبر با پارچه مخصوص پولیش بند ساعت که در فروشگاه‌ها وجود دارد استفاده کنید.

روی سطح بند صابون بمالید.

قدم بعدی برای تمیز کردن ساعت چرمی این است که آن را مستقیما با صابون بشویید. از یک صابون نرم و ملایم استفاده کنید. یک تکه از صابون را برش دهید و روی یک پارچه نرم قرار دهید و با این صابون تمام قسمت‌های آن را خوب با صابون بمالید. دقت کنید که لازم نیست پارچه خیس باشد. اینجا از کف صابون استفاده نمی‌کنید. بلکه مستقیما از خود صابون استفاده می‌کنید.

درون و بیرون بند را خوب با صابون بمالید. هر قسمت را چند بار با پارچه صابونی و با حرکات دایره‌ای و سرتاسری صابون را روی سطح بکشید.

پارچه را مرطوب کنید و صابون را پاک کنید و اجازه دهید خشک شود.

دقت کنید که بند چرم را به هیچوجه زیر آب نگیرید. در این صورت ممکن است الیاف داخلی بند چرمی آسیب ببینند. پارچه را نیمه‌مرطوب کنید و روی سطح بند بکشید تا کم کم صابون به صورت کف از روی سطح بند جدا شود. وقتی که تمام قسمت‌ها را به این شکل جدا کردید. با یک پارچه خشک کف را هم خشک کنید و بعد بند را جلوی هوای محیط قرار دهید تا خشک شود.

از یک خوش‌بوکننده چرم استفاده کنید.

بعد از اینکه بند خشک شد ممکن است هنوز هم بوی صابون روی سطح بند وجود داشته باشد. به همین دلیل بهتر است از یک کاندیشنر یا خوشبوکننده چرم استفاده کنید. خوشبوکننده را روی سطح چرم اسپری کنید و با یک پارچه آن را خشک کنید. چند بار این کار را انجام دهید و مجددا خشک کنید و حالا می‌توانید بند زیبا و تمیزتان را دوباره به ساعت وصل کنید و استفاده کنید.

این کار را هر دو هفته یا حداقل هر یک ماه یک بار انجام دهید تا همیشه بندی تمیز و خوش‌رنگ و خوش‌بو داشته باشید.

تمیز کردن بند ساعت چرمی

لینک مرتبط

ساعت مچی

ساعت مچی مردانه

ساعت مچی زنانه

ساعت مچی کاسیو

ساعت مچی رولکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *