آموزش خرید ساعت, وبلاگ

ساعت های برند اسپانیایی

Philippe Vandier

اسپانیایی ها به خاطر توانایی استفاده از وقت آزاد خود ، لذت بردن از غذای خوب و شراب و گذراندن اوقات با کیفیت در کنار خانواده مشهور هستند. اسپانیا با 47 مکان میراث جهانی یونسکو نیز یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در اروپا است. در حقیقت ، جهانگردی برترین صنعتی بوده که اقتصاد اسپانیا را به پیش می برد. در این میان، صنعت ساعت سازی این کشور نیز با یک جهش چشمگیر، رو به پیشرفت است. هنگامی که صحبت از صنعت ساعت سازی پیش می آید، معمولا همه به غول های ساعت سازی جهان یعنی سوئیس و ژاپن فکر می کنند. درست است که این ساعت ها، از زیبایی خاص و منحصر به فردی برخوردار هستند، اما سایر کشورها نیز در صنعت ساعت سازی حرفی برای گفتن دارند. یکی از این کشورها، اسپانیا است. کمتر کسی با برند ساعت های اسپانیایی آشناییت دارد. ممکن است که ساعت های اسپانیایی معمولا نسبت به ساعت های سوئیسی و ژاپنی، ارزان تر هستند اما کارکرد خوبی را به مصرف کننده خود ارائه می دهند. در ادامه مقاله به بررسی مارک های اسپانیایی ساعت می پردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی ساعت های معتبر برند اسپانیایی

Festina-Lotus

بدون اشاره به برند Festina-Lotus، نمی توانید درباره ساعت های اسپانیایی بحث کنید. این کمپانی، بزرگترین تولید کننده ساعت در اسپانیا بوده و دارای پنج مارک مختلف است: Calypso (ساعت دیجیتال ارزان)، Candino (کرونوگراف)، Lotus، Jaguar و پرچمدار این شرکت یعنی Festina. Festina که در اصل یک مارک سوئیسی بوده و در سال 1902 تأسیس شد، در سال 1984 توسط میگوئل رودریگز، صنعتگر مستقر در بارسلونا خریداری گردید و آن را به یک برند ساعت اسپانیایی تبدیل کرد. ساعت ها در دو مکان مختلف یعنی بارسلونا و تولدو تولید می شوند. ساعت های Festina با مجموعه ای از کرنوگراف های اسپرت اما با طراحی زیبا و قیمت متوسط در سطح میان رده، در سراسر اروپا به خصوص ایتالیا، اسپانیا و فرانسه بسیار محبوب هستند.

Festina-Lotus

Pita Barcelona

داستان مارک پیتا با سایر مارک های ساعت در اسپانیا بسیار متفاوت است. بنیانگذار آن، Aniceto Jiménez Pita، هیچ آموزش رسمی ندیده بود، و در واقع یک ساعت ساز خود آموز محسوب می شد. او از همان دوران کودکی شروع به تعمیر و ساخت ساعت های دستی کرد (سئور پیتا اولین ساعت خود را در سن 11 سالگی ساخت!)، و اکنون با بیش از 45 سال سابقه کار یکی از بهترین ساعت سازهای جهان است. در نهایت پیتا همراه با پسرش دانیل یک شرکت مستقل و تاسیس کرد که ساعتهای مکانیکی را با کیفیت عالی را تولید می کرد. سبک ساعت های تولیدی این شرکت بسیار خاص بوده و شبیه به سایر ساعت های تولید شده در جهان نیست. مدل معروف غواصی Oceana که توانایی تحمل فشار آب تا ارتفاع 5000 متری را دارد، مربوط به این شرکت است.

Pita Barcelona

 

Viceroy

Viceroy یک مارک اسپانیایی اصل نیست. این شرکت ابتدا در در سال 1951 سوئیس تاسیس گردیده و در نهایت در سال 1982 که توسط گروه Munreco خریداری شد. این شرکت تولید کننده ساعت های زنانه و مردانه شیک است که علاوه بر خود ساعت، از انواع اکسسوری نیز در کنار آن استفاده می کنند. ساعت های Viceroy معمولا بین 100 تا 500 دلار قیمت دارند. برای شناخته شدن این شرکت در سراسر جهان، مدیر عاملان تصمیم گرفتند تا از افراد مشهور مانند راننده فرمول یک، فرناندو آلونسو به عنوان سفیر برند استفاده کنند. البتهماجرا فقط به اینجا ختم نمی شود. در واقع Viceroy به دو دلیل رشد کرد؛ اول اینکه انواع مختلفی از ساعت ها در طرح های مختلف برای کودکان، نوجوانان، بانوان و آقایان تولید کرد و همینطور تعداد سفیران خود را افزایش داد. در حال حاضر افراد مشهوری چون انریکه ایگلسیاس ، آنتونیو باندراس، شکیتا ، دیوید بیسبال و ملانی گریفیت سفیران این برند ساعت سازی هستند.

Pita Barcelona

 

Kronos

Kronos یکی از قدیمی ترین مارک های ساعت اسپانیا است. این کمپانی در سال 1930 توسط کارلوس وندرل پارادیس، تاجر اسپانیایی تاسیس گردید. او از یک خانواده ساعت ساز در بارسلونا بود. با چنین سابقه ای، او دانش فنی و تجاری زیادی در این زمینه به دست آورد که به او کمک کرد تا نام تجاری ساعت خود را تشکیل دهد. کارلوس کار خود را با تولید ساعت های دست ساز در کارگاه خود آغاز کرد. بعداً ، او توانست با تولیدکنندگان سوئیسی و آلمانی که برخی از ماشین آلات ساعت سازی را به او قرض دادند همکاری کند که در نهایت توانست تجارت خود را رونق بخشید. این مجموعه، انواع مختلفی از ساعت های مردانه و زنانه، ورزشی، غواصی و… را تولید کرده اما هنوز برای طراحی ساعت های دیجیتال اقدامی نکرده است و بیشتر تمرکز این شرکت بر تولید ساعت های آنالوگ قرار دارد.

Barcelona 666

 

666 بارسلون توسط طراحان صنعتی Ferran Serra و Oscar Vera تاسیس شد. 666 بارسلونا ساعتهای زنانه و مردانه و همچنین برخی مدل های unisex را ارائه می دهد. این مارک از طراحی منحصر به فرد و غیر متعارف رونمایی می کند. همانطور که می بینید، شکل این نوع از ساعت ها، با ساعت های دیگر یکسان نیست و قطعا انتخاب مناسبی برای افراد خاص پسند خواهد بود.

Barcelona 666

Philippe Vandier

فیلیپ واندیر در سال 1899 در پریگورد فرانسه متولد شد. با این حال، بعداً تصمیم گرفت که در سال 1927 به اسپانیا نقل مکان کند و به طور دائم در اسپانیا اقامت گزیند. او که جوان و علاقه مند به طراحی بود ، کارگاه ساعت سازی خود را در کاستیا تأسیس کرد. این هنر و علاقه سبب شد تا به فکر ساخت ساعت بیفتد. فیلیپ وندیر برای تولید ساعت های ویژه خود با کارخانه ها و کارگاه های مادرید همکاری کرد. محصولات او به قدری با کیفیت بود که با استقبال بی نظیری رو به رو گشته و حتی به خاور میانه نیز صادر گردید. پس از این موفقیت، فلیپ در ساعت های خود از الماس، طلا و نقره نیز بهره برد. این برند در حال حاضر به تولید کالای های چرمی مثل کیف دستی و کیف پول نیز می پردازد.

 

Philippe Vandier

لینک مرتبط

ساعت مچی

ساعت مچی مردانه

ساعت مچی زنانه

ساعت مچی هوشمند

ساعت مچی کاسیو

ساعت مچی رولکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *