وبلاگ

ساعت های جالب دنیا : مدل هایی که هر جایی ندیده اید!

ساعت یکی از قدیمی ترین و همچنین مفیدترین اختراعاتی است که بشر انجام داده است. ساعت و زمان نقش موثری در زندگی روزمره دارد و زندگی بدون ساعت غیر ممکن خواهد بود. در ادامه مطلب از تی تی بول قصد داریم شما عزیزان را با ساعت های جالب دنیا آشنا کنیم.

 

معروف ترین برج های ساعت جهان

 

بیگ بن لندن (Big Ben)

ساعت های جالب دنیا

ساعت های جالب دنیا : برج ساعت بیگ بن

 

برج بیگ بن که در ضلع شمال شرقی ساختمان پارلمان انگلستان قرار دارد، معروف ترین برج ساعتی جهان می باشد که توسط معمار انگلیسی آگوستوس پوگین در سال 1859 طراحی و ساخته شد. برج بیگ بن از سطح زمین 96 متر ارتفاع دارد. در سال 2012 به مناسبت شصتمین سالگرد تاجگذاری ملکه الیزابت دوم، نام این برج به برج الیزابت تغییر کرد. این ساعت روز 21 اوت 2017 به مدت حدود 4 سال برای تعمیرات خاموش شد و بعد از تعمیر و بازسازی و افزودن صداهای جدید قرار است تا سال ۲۰۲۱ دوباره نصب و راه اندازی شود.

ساعت نجومی پراگ

ساعت های جالب دنیا

ساعت نجومی پراگ

 

ساعت نجومی پراگ در قلب شهر پراگ پایتخت کشور جمهوری چک بنا شده است. این ساعت نجومی در سال 1410 میلادی ساخته شده است که یکی از قدیمی ترین ساعت جهان می باشد که در حال حاضر فعالیت می کند. همچنین علاوه بر ساعت، موقعیت خورشید، ماه، تقویم و علامت های نجومی را ‏نمایش می دهد. هر روز در شهر پراگ راس هر ساعت از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ شب، در های آبی بالای صفحه زمان سنج ساعت باز می‌شوند و ۱۲ مجسمه کوچک به نشانه‌ ی دوازه حواری مسیح یک به یک از بالای برج بیرون می‌ آیند همچنین چهار مجسمه کنار ساعت نماد چهار ویژگی ناپسندی که در انجیل به آن اشاره شده است نیز حضور دارند و به ترتیب از چپ به راست، اولی نمایانگر غرور، دومی خساست، سومی مرگ و چهارمی خوش ‌گذرانی است.

برج ساعت زائیتگلوک

ساعت های جالب دنیا

ساعت های جالب دنیا : برج ساعت زائیتگلوک

 

برج ساعت زائیتگلوک با 54 متر ارتفاع در سال 1220 میلادی در شهر برن کشور سوئیس بنا شده است. برج ساعت زائیتگلوک قدیمی ترین و زیبا ترین برج ساعت جهان محسوب می شود که در یونسکو نیز ثبت شده است. با وجود بسیاری از بازسازی های انجام شده طی این 800 سال، برج ساعت زائیتگلوک یکی از شناخته ترین و قدیمی ترین نماد شهر برن سوئیس به شمار می رود. 

برج ساعت سنت مارک

ساعت های جالب دنیا

برج ساعت سنت مارک

 

برج ساعت سنت مارک در شهر ونیز در سال 1493 بنا شده است. در ابتدا از این برج برای دیده بانی و نگهبانی استفاده می شد. برج ساعت کلیسا سنت مارک ونیز یکی از اصلی ترین و مهمترین جاذبه های گردشگری و تاریخی شهر کوچک ونیز می باشد؛ تاجایی که به عنوان نماد اصلی این شهر شناخته شده است. همچنین این برج در سال 1903 به طور کامل ویران شد اما به دستور مجلس ایتالیا این بنا تاریخی دوباره در همان مکان اولیه خود ساخته شد.

جالب ترین برج ساعت دنیا، زیمر

برج ساعت زیمر

ساعت های جالب دنیا : برج ساعت زیمر در کشور بلژیک

 

برج زیمر در سال 1930 به مناسبت جشن صد سالگی استقلال بلژیک، توسط لوئیس زیمر ساخته شد. با وجود 13 زمان مختلف بر روی برج زمیر، باعث شده است که به یکی از عجیب ترین برج های ساعت دنیا تبدیل شود. این برج ساعتی عجیب علاوه بر نشان دادن زمان فعلی، تاریخ روز، ماه های سال، فصول سال، روز های هفته، موقعیت ماه و موقعیت کره زمین را نیز نشان می دهد.

برج ساعت لاکونسیرجری

برج ساعت لاکونسیرجری

ساعت های جالب دنیا : برج ساعت لاکونسیرجری

 

برج ساعت لاکونسیرجری در سال 1370 میلادی به عنوان دادگاه ساخته شد. قبل از قرن 14 میلادی از این مکان به عنوان محل اقامت پادشاهان فرانسه نیز استفاده می شد. جالب است بدانید در قرن 18 میلادی انقلابیون فرانسه، ملکه فرانسه ماری آنتوانت در این مکان زندانی کردند. همچنین این برج ساعتی در سال 1849 توسط ساعت ساز فرانسوی لوئیس لپوت بازسازی شد. بدون شک برج ساعت لاکونسیرجری  یکی از مکان های تاریحی جهان به شمار می رود. اکنون این برج ساعتی به دادگستری مرکزی شهر پاریس تبدیل شده است.

 

جالب ترین ساعت های دیواری دنیا

ساعت دیواری تصادفی

ساعت های جالب دنیا : ساعت دیواری تصادفی

 

ساعت های دیواری تصادفی یا RND اخیرا متقاضیان زیادی کسب کرده است. اعداد این ساعت در ابعاد مکعب طراحی شده اند و می توانید آنها را با دلخواه و سلیقه خود روی دیوار قرار دهید.

ساعت دیواری

اعداد روی این ساعت در اندازه میکروسکوپی طراحی شده اند. با این وجود عقربه های ساعت شامل لنز های بزرگنمایی هستند به طوری که وقتی عقربه ها بر روی اعداد قرار می گیرند، اعداد بزرگ شده و قابل دیدن هستند.

ساعت دیواری دومینو

ساعت های جالب دنیا : ساعت دیوازی دومینو

 

بدون شک اسم ساعت دیواری فانتزی دومینو را شنیده اید. ساعت های دمینو انواع مختلفی دارند که به صورت اعداد و یا آنالوگ در بازار عرضه می شوند.

جالب ترین ساعت مچی دنیا

نتونی پتک طراح ساعت لهستانی در سال 1839 از کشور خود به سوئیس و شهر ژنو مهاجرت کرد و با همکاری دستیار لهستانی خود فرانچس زاپک شروع به فعالیت در زمینه ساخت ساعت نمود. آنها در سال 1844 از یک دیگر جدا شدند و در سال 1845 به گروه ساعت سازی فرانسوی آدرین فیلیپ ملحق شد که نتیجه این همکاری تاسیس کمپانی پتک فیلیپ (Patek philippe) در سال 1851 بود. برند پتک فیلیپ به دلیل ساخت ساعت ‌های مچی بسیار گران ‌قیمت و پیچیده به عنوان پادشاه ساعت مچی شناخته می‌شود. در حراج سال ۲۰۰۹ نیویورک، ساعت مچی پتک فیلیپ به قیمت ۲۱ میلیون دلار فروخته شد که این رقم عنوان گران‌ قیمت ‌ترین ساعت جهان را به پتک ‌فیلیپ اختصاص داد.

جمع بندی

به طور کلی با پیشرفت فناوری و تکنولوژی نقش ساعت و زمان در طول تاریخ به کل عوض شده است و امروزه ساعت ها به یک اکسسوری شیک و زیبا تبدیل شده اند که کمتر کسی آنها را به عنوان ابزاری برای نشان دادن زمان میداند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *