آموزش خرید ساعت, اخبار سایت, گوناگون, وبلاگ

ساعت های ورزشی چه ویژگی هایی دارند؟

ساعت های ورزشی چه ویژگی هایی دارند؟

ساعت های ورزشی چه ویژگی هایی دارند؟

ساعت های ورزشی چه ویژگی هایی دارند؟: ورزش کردن، یکی از ارزان ترین و بهترین روش هایی است که سیستم بدن ما را تنظیم می کند. اما بهتر است که ورزش و فعالیت ما، هدفمند باشد. به طور مثال ساده ترین رژیم های تناسب اندام نیز دارای اهدافی هستند و برای اینکه بدانید آیا به این اهداف دست یافته اید، باید پیشرفت خود را پیگیری کنید. در اینجاست که ساعت هوشمند و ردیاب تناسب اندام سهم بسزایی در روش های آموزشی مدرن ایفا می کنند. این ساعت ها، کوچک، سبک و قابل حمل هستند. در این ساعت های کوچک، به روز ترین ابزارها قرار دارند که می توانند وضعیت سلامت شما را پیگیری کنند. برای تهیه بهترین ساعت های ورزشی، باید اطلاعات کافی از ویژگی های آن ها داشته باشیم. به همین علت در این مقاله قصد داریم تا شما را با مهم ترین شاخصه های ساعت های ورزشی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

ساعت ورزشی چیست؟

ساعت های ورزشی ساعت های هوشمند و پرقدرتی هستند که عملکردهای زیادی دارند. ورزشکاران در حین تمرین از آن استفاده کارکرده و از آن انرژی و انگیزه دریافت می کنند. در حال حاضر، مهم ترین ویژگی های ساعت های ورزشی به شرح زیر است:

  • اندازه گیری ضربان قلب و سطح انرژی روی مچ دست
  • اندازه گیری سطح تنفس واکسیژن
  • تجزیه و تحلیل خواب
  • بررسی فعالیت های روزانه، قدم شمار، شتاب سنج و تعیین میزان سوخت و ساز

ساعت ورزشی چیست؟

بررسی خاصیت ضد آبی ساعت مچی (Waterproof)

اکثر ساعت هایی که امروزه به فروش می رسند، در برابر آب مقاوم هستند. اما میزان آن با توجه به نوع کاربری تنظیم شده است. چندین ویژگی وجود دارد که ساعت را ضد آب می کند. مهم ترین آن ها، واشرهایی به شکل O هستند که معمولا از لاستیک، نایلون یا تفلون ساخته شده اند. درجه های متفاوتی برای ساعت های ضد آب وجود دارد. ساعت ورشی شما حداقل باید در برابر ارتفاع 30 متری آب مقاوم باشند. البته این مورد، بستگی به استفاده شما از ساعت دارد. اگر برای دویدن، استفاده در باشگاه های ورزشی، والیبال، بسکتبال و یا ورزش های مشابه به دنبال ساعت هوشمند هستید، ساعتی را انتخاب کنید برچسب ضد آب آن حداقل 3 ATM باشد. ساعت هایی با این درجه در برابر پاشش آب یا باران مقاوم هستند اما نباید هنگام شنا یا غواصی مورد استفاده قرار بگیرند. اما اگر غواص هستید، حداقل درجه ضد آب بودن ساعت باید 10 ATM باشد. این نوع از ساعت ها در آب، کارایی خود را از دست نمی دهند. به همین دلیل برای غواصان و شناگران مناسب خواهد بود.

تجزیه و تحلیل اطلاعات چند منظوره به صورت همزمان

یک ساعت ورزشی باید در همه شرایط، بهترین عملکرد را از خود نشان بدهد. ساعت ورزشی باید تمام اندازه گیری های مهم را که علائم حیاتی بدن را نشان می دهد، ثبت کند. اکثر ساعت های ورزشی فعلی رایانه هایی با کارایی بالا هستند که به نسبت به تمرین با شدت بسیار کم یا زیاد هشدار می دهند. بیشتر ساعت های ورزشی مجهز به انواع حسگرها برای اندازه گیری حرکت و ضربان قلب هستند. در این صورت می توانید نواحی مطلوب جهت ورزش را مشخص کنید.

لینک مرتبط

ساعت مچی

ساعت مچی مردانه

ساعت مچی زنانه

مانیتور ضربان قلب (HRM)، ویژگی مهم ساعت های ورزشی!

تناسب اندام فقط به میزان ورزش شما مربوط نمی شود، بلکه به شدت آن نیز مرتبط است. ورزشکاران سعی می کنند از ساعت هوشمند برای اندازه گیری ضربان قلب خود در حین تمرین به منظور افزایش چربی سوزی استفاده کنند. مانیتور ضربان قلب (HRM)به شما می گوید چه زمانی باید سرعت را کاهش یا افزایش دهید تا به نتیجه برسید. اکثر مانیتورها از سنسورهایی استفاده می کنند که روی بند ساعت تعبیه شده و بر روی مچ دست شما قرار می گیرد. مدل های اولیه HRM تمرین شما را زمان بندی کرده و اطلاعات ضربان قلب را به طور منظم و دقیق در اختیار شما قرار می دهند. برخی از مدل های ساعت هوشمند، دارای GPS نیز هستند که برای ردیابی سرعت و مسافت به کار می روند. علاوه بر این موارد، در ساعت های ورزشی، زمان سنج شمارش معکوس، تقویم و آلارم هشدار نیز نماش داده می شود. بعد از هر دور در پیست یا هر مایل در یک مسیر مسابقه با مسافت مشخص، دکمه ” Lap” را فشار دهید تا ببینید چگونه سرعت شما در طول تمرین یا مسابقه تغییر کرده است. در برخی از ساعت های هوشمند پیشرفته، ویجت مربوط به میزان آب مورد نظر بدن نیز به افراد ارائه می شود.

مانیتور ضربان قلب (HRM)، ویژگی مهم ساعت های ورزشی!

قابلیت شگفت انگیز Auto Pause و Accelerometer!

کاملا طبیعی است که هنگام دویدن، راه رفتن و یا هر گونه فعالیت ورزشی خسته شویم! به همین دلیل، به استراحت نیاز داشته و مجبور هستیم که متوقف شویم. اگر بخواهیم به صورت دستی فعالیت خود را بر روی ساعت مچی متوقف کنیم، زمان خود را از دست می دهیم. پس بهتر است که از ویژگی توقف خودکار یا Auto Pause استفاده کنیم. در این صورت، بلافاصله پس از قطع فعالیت، داده های ورزشی ساعت ورزشی ما نیز به صورت خودکار متوقف خواهد شد. از دیگر ویژگی های یک ساعت ورزشی قدرتمند می توان به Accelerometer اشاره کرد. اگر در داخل خانه کار مشغول هستید، ساعت نمی تواند به ماهواره GPS متصل گردد، اما شتاب سنج داخلی می تواند ردیابی تمرین شما را انجام دهد.

پخش موسیقی از طریق ساعت هوشمند ورزشی!

پخش موسیقی از طریق ساعت هوشمند ورزشی!

شما به گوش کردن به موسیقی حین انجام فعالیت ورزشی علاقه دارید اما نمی خواهید تلفن هوشمند خود را حمل کنید؟ این کار را با یک ساعت هوشمند و یک جفت هدفون بلوتوث ساده کنید! تلفن هوشمند مانع کار می شود و ممکن است عرق را تحمل نکند. همچنین تغییر آهنگ از مچ دست بسیار راحت تر از برداشتن تلفن از جیب است. تحقیقات نشان داده است که گوش دادن به موسیقی هنگام ورزش می تواند میزان تلاش شما را تا 12 درصد کاهش داده و استقامت شما را تا 15 درصد افزایش دهد. جالب است بدانید که پحش موسیقی هنگامورزش، جلوی افکار منفی را می گیرد. پس گوش کردن به موسیقی در هنگام ورزش، بسیار مفید واقع می شود. پس بهتر است ساعتی را انتخاب کنید که توانایی پخش موسیقی را داشته باشد.

بهترین ساعت های ورزشی کدام هستند؟

بهترین ساعت های ورزشی کدام هستند؟

در بین ساعت های ورزشی، مدل هایی وجود دارند که به معنی واقعی کلمه، بهترین هستند و عالی ترین عملکرد ها را ارائه می دهند. از جمله برترین مدل های ساعت ورزشی و هومشمند می توان به Apple Watch، Garmin fenix Pro، Samsung Galaxy Watch و Polar Grit X اشاره کرد.

نمونه ساعت های ورزشی سایت تی تی بول

ساعت مچی کاسیو

خرید ساعت کاسیو

ساعت هوشمند

اسمارت واچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *