برند ها, وبلاگ

معرفی ساعت های خلبانی

معرفی ساعت های خلبانی

معرفی ساعت های خلبانی : ساعت های خلبانی یکی از پرفروش ترین، شیک ترین و محبوب ترین مدل های ساعت در سراسر جهان است. این ساعت ها زیر مجموعه ای از ساعت های دیجیتال محسوب می شوند و امکانات بسیاری را برای مصرف کنندگان فراهم می کنند. در ادامه این مطلب از تی تی بول قصد داریم تا شما را با انواع ساعت خلبانی و تاریخچه آن آشنا کنیم. همراه ما باشید.

معرفی ساعت های خلبانی

ساعت های خلبانی نیز همانند ساعت های نظامی به وسیله قدرت های نظامی با شرکت ها قرار داده بسته می شود و پس از آن ساعت های مخصوص خلبانان به دست تولید می رسد. .

ساعت های خلبانی دارای بندهای ضخیمی هستند و دلیل وجود بندهای ضخیم آن قرار گیری راحت آن بر روی کاپشن هایی است که توسط آنان پوشیده می شود و به آسانی قابل دید است.

از ویژگی هایی که در عصر حاضر در ساعت های خلبانی به وجود آمده است می توان به مواردی نظیر داشتن کرونوگراف، سیستم های GPS، حاشیه ای کشویی که از طریق آن مصرف سوخت و یا سیگنال اضطرار رادیویی محاسبه می گردد.

علاوه بر موارد ذکر شده در این ساعت ها ارتفاع سنج نیز وجود دارد از طریق این ارتفاع سنج افت ناگهانی فشار هوا در کابین به اطلاع خلبان می رسد. این اطلاعات روی ابزارهای دیگر به ثبت نمی رسد.

ساعت های مچی خلبانی

قابلیت ها و ویژگی های انواع ساعت خلبانی

با این حال که در طراحی ظاهری ساعت های خلبانی تنوع زیادی وجود دارد اما یکسری ویژگی ها در آنها بصورت مشترک وجود دارد.

1_ صفحه بزرگ با علائم بزرگ و خوانا

یکی از ویژگی هایی که در نگاه اول در این مدل از ساعت ها جلب توجه میکند عقربه ها و علامت های بزرگ آن ها می باشد که به کمک آن ها میتوان به راحتی صفحه‌ مدرج را خواند.

این ساعت‌ها دارای بندهای بزرگتری هستند تا در صورت لزوم بر روی کاپشن خلبانی بسته شود همچنین این ساعت ها دارایی ک پیچ تنظیم بزرگ هستند تا بتوان با دستکش راحت‌تر با آن کار کرد.

2_ قاب های ضد مغناطیس

از آنجایی که در کابین خلبان هواپیما وسایلی وجود دارد که ساطع کننده الکترومغناطیس قوی هستند ویژگی مهم ضد مغناطیس بودن به کمک خلبان آمده تا اطمینان بخش این اعتماد باشد که ساعت بصورت دقیق کار میکند.

3_دقیق بودن نمایشگر در انواع ساعت خلبانی

ساعت های خلبانی به زمان‌بندی دقیق‌ معروف هستند بصورتی که درصد خطا در اندازه گیری آن ها بسیار پایین می باشد.

معرفی ساعت های خلبانی4_ ضد ضربه و ضد لرزش

بدلیل وجود ارتعاشات و لرزش های زیاد در کابین هواپیما و مخصوصا هلیکوپترها و همچنین فشار نیروی جی در هواپیماهای جنگی این ویژگی بسیار مهم می باشد.

5_ وجود خط‌ کش محاسباتی در انواع ساعت خلبانی!

از این خط کش به جهت محاسبه مسائل مختلف ریاضیات مثل ضرب و تقسیم استفاده میشود اما یکی از پرکاربرد ترین موارد استفاده از آن تبدیل واحدهایی همچون تبدیل واحدهای مسافت و زمان می باشد که علاوه بر کاردبرد عالی، جذابیت ظاهری هم به ساعت می بخشد.

6_ ساعت جهانی

در اکثر ساعت های خلبانی علاوه بر ساعت محلی ساعت جهانی(GMT) نیز وجود دارد که علاوه بر کاربرد آن برای خلبان ها برای افرادی که زیاد سفر میکنند نیز مفید می باشد.

مشخصات ساعت خلبانیمشخصات ساعت خلبانی

چند ویژگی وجود دارد که یک ساعت خلبان را از سایر ساعتهای ورزشی جدا می کند:

صفحه بزرگ و بسیار خوانا با عقربه های برجسته ، با کنتراست بالا ، اعداد عربی و شاخص ها مانند نمایشگر سوخت ، زاویه اصلاح باد و سایر محاسبات. دو زمانه یا توابع GMT برای ردیابی زمان محلی، زمان مقصد و UTC, مهر و موم ضد مغناطیسی یا قفس فارادی به همراه فناوری کریستال برای محافظت در برابر افت فشار ناگهانی, بندهای چرمی پیچ خورده و بزرگ از ویژگی های ساعت های خلبانی می باشد.

ساعتهای آزمایشی معمولاً در یکی از دو دسته طراحی قرار می گیرند. اولین مورد ، رایانه پرواز است: یک ساعت که می تواند محاسبات را در حین پرواز انجام دهد یا به عنوان پشتیبان کمی جالب تر از کامپیوتر پروازی E6B باشد. مورد دوم بیشتر یک طراحی الهام گرفته از ارتش است که از زمان جنگ جهانی دوم به طراحی های مدرن تر و قابل توجه دیگری مانند IWC Big Pilot ادامه یافته است.

Rolex Oyster Perpetual Air-King

قطعاً نام تجاری رولکس ذهنیت همه ما را به سمت طراحی های کلاسیک و لوکس می برد.   این ساعت همچنان پیشینه خود را ادامه می دهد با این تفاوت که که برخی از برندهای این ساعت ویژگی های جدید تر و جذاب تر را شامل می شود. نکته قابل توجه در مورد این ساعت صفحه سیاه با اعداد سفید و عقربه های نقره ای و نوشته های سبز زمردی می باشد که نگاه همگان را به سمت خود جلب می کند. این ساعت ویژگی‌های ساعت کلاسیک خود را در کنار فناوری جدید تر در خود جای داده است.

ساعت خلبانی رولکس

 

ساعت خلبانی کاسیو Casio مدل GWA1000FC-1A4

این ساعت یکی از ساعت‌های آنالوگ برند کاسیو است که در زیرمجموعه‌ی جی شاک G-Shock این برند ژاپنی قرار دارد. موتور ژاپنی، دقت بالا، طراحی اسپرت و زیبا و دوام و ماندگاری سبب شده که این ساعت به یک ساعت همه‌فن‌حریف تبدیل شود. امکاناتی که این ساعت خلبانی ارائه می‌دهد شامل تقویم پرپچوال، کورنوگراف، ساعت جهانی می‌شود. همچنین باتری این ساعت به دلیل بهره‌گیری از تکنولوژی سولار پاور قابل شارژ مجدد توسط منبع نور است بنابراین نیازی به تعویض باتری نیست. صفحه بزرگ و ایندکس خوانا به همراه دکمه‌ی تنظیم بزرگ از ویژگی‌هایی هست که این ساعت را به یک ساعت خلبانی تبدیل می‌کند. به‌علاوه این ساعت در بین سایر ساعت‌های خلبانی از قیمت مناسب‌تری برخوردار است.

ساعت خلبانی سیتیزن Citizen مدل BJ7138-04E Eco-Drive

از بند چرمی سبز زیتونی الهام گرفته از لباس فرم نظامی گرفته تا قاب استیل ضدزنگ ۴۲ میلی‌متری با صفحه سیاه که کابین خلبان را در شب تداعی می‌کند ، این ساعت برای آسمان‌ها طراحی‌شده است. با ویژگی‌های پیشرفته مانند بزل چرخان و تکنولوژی Eco-Drive برای تأمین شارژ باتری می‌توانید برای هر ماجراجویی آماده‌باشید. این ساعت خلبانی سیتیزن امکاناتی مانند زمان دوگانه، تقویم و کورنوگراف را فراهم می‌کند.

ساعت خلبانی سیتیزن Citizen مدل BJ7138-04E Eco-Drive

ساعت خلبانی سیتیزن Citizen مدل PROMASTER NAVIHAWK A-T

با استفاده از همگام سازی ساعت اتمی برای دقت بالاتر، این ساعت سیتیزن کنترل رادیویی زمان را در ۴۳ شهر به صورت دیجیتالی نشان می‌دهد و دارای تایمر شمارش معکوس ۹۹ دقیقه و صفحه نمایش زمان جهانی هماهنگ است. این ساعت خلبانی سیتیزن مدل Navihawk از جنس استیل ضدزنگ با آبکاری یون سیاه ، دارای یک نوار پلی اورتان مشکی برجسته و لهجه های نارنجی روی صفحه است. همچنین این ساعت با بهره‌گیری از تکنولوژی Eco Drive امکان شارژ مجدد توسط منبع نور را فراهم می‌کند.

معرفی ساعت های خلبانیساعت خلبانی سیتیزن Citizen مدل PROMASTER NAVIHAWK A-T

لینک مرتبط

ساعت مچی

ساعت مچی مردانه

ساعت مچی زنانه

ساعت مچی کاسیو

ساعت مچی رولکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *