آموزش خرید ساعت, اخبار سایت

نحوه تشخیص ساعت اصلی و کپی هابلوت

نحوه تشخیص ساعت اصلی و کپی هابلوت

نحوه تشخیص ساعت اصلی و کپی هابلوت

امروزه، ساعت مچی به عنوان یکی از اکسسوری‌های ضروری در دنیای مد و فشن محسوب می‌شود. البته نمی توان از کاربردهای مهم و وسیع آن چشم پوشی کرد، به ویژه که با پیشرفت تکنولوژی، ویژگی های جدیدی به ساعت های مچی اضافه شده است که در گذشته وجود نداشت. به هرحال، برای همه ما ضروری است از یک ساعت مچی دیجیتال یا عقربه ای استفاده کنیم. یکی از برندهای معروف ساعت که علاوه بر کیفیت و دوام بالا، زیبایی و به روز بودن را به شما هدیه می کند، برند هابلوت (Hublot) است.

کارلو کراکو، بنیان گذار شرکت هابلوت، تا سال 1976 در مجموعه ساعت سازی Breli فعالیت می کرد. سپس استعفای خود را اعلام کرده و به فکر راه اندازی یک برند خاص سوئیسی افتاد که در نهایت، شرکت هابلوت در سال 1980، پا به عرصه جهانی ساعت گذاشت. امکانات و سبک طراحی این ساعت به قدری خاص است که سبب شده نمونه های کپی یا تقلبی آن وارد بازار شود. به عنوان یک مصرف کننده یا خریدار، دانستن تفاوت میان وسیله اصل و فیک الزامی است. پس اگر به دنبال راه های تشخیص ساعت اصلی و کپی هابلوت هستید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نحوه تشخیص ساعت اصلی و کپی هابلوت

تاریخچه ی برند هابلوت (Hublot)

تاریخچه ساعت هابلوت با ساخت ساعت طلا با بندهای پلاستیکی مشکی آغاز شد؛ ساعتی با ویژگی های خاص که برای اولین بار وارد این صنعت شد. این ساعت، موفقیت های تجاری بسیار زیادی را برای هابلوت به ارمغان آورد. کارلو کراکو، موسس برند هابلوت، در یک خانواده ساعت ساز به دنیا آمده بود و از همان ابتدا، علاقه و استعداد ساخت ساعت‌های جدید را در خود احساس می‌کرد. او اولین ساعت خود را در سال 1976 ساخت و سپس با تلاش و مشقت فراوان توانست برند خاص هابلوت را ایجاد کند. با اینکه ساعت های برند هابلوت در زمره ساعت‌های جوان سوئیسی قرار دارند، اما در کنار غول های این صنعت همانند رولکس و امگا خوش درخشیده اند.

شعار برند هابلوت، هنر همجوشی یا ادغام است (art of fusion) که به معنای ترکیب ماهرانه مواد با مفاهیم هوشمندانه می باشد، درست همان چیزی که در اولین ساعت برند هابلوت مشاهده شد؛ ادغام پلاستیک و طلا! ساعت های لوکس Hublot جدا از ترکیب مواد گرانبها مانند طلا و پلاتین، از عناصری مانند تیتانیوم و زیرکونیوم و آلیاژهای بسیار پیشرفته ساخته شده است. مقر اصلی این شرکت در شهر نیون سوئیس قرار دارد. این ویژگی های منحصر به فرد، امکان افزایش ساعت های کپی و تقلبی را افزایش می دهد، پس بهتر است که از نحوه تشخیص ساعت های فیک و اصل هابلوت، اطلاعات کافی داشته باشید.

چگونه ساعت کپی و اصلی برند هابلوت را تشخیص دهیم؟

چگونه ساعت کپی و اصلی برند هابلوت را تشخیص دهیم؟

  • ابتدا با یک سرچ ساده در اینترنت، از قیمت اصلی ساعت مطلع شوید. نمونه های کپی، معمولا قیمت بسیار پایین‌تری دارند که یکی از عمده‌ترین روش های تشخیص ساعت کپی و اصل هابلوت است.
  • حتما به پیچ های ساعت دقت کنید. ساعت های اصل هابلوت، دارای خطوط واضح H مانند هستند، ویژگی ای که در ساعت های کپی بسیار کمرنگ می باشد. همچنین، پیچ ساعت های کپی، سطحی بوده در حالی که در ساعت های اصل، پیچ ها به صورت عمیق تنظیم شده اند. پس بررسی پیچ های ساعت یکی از اصلی‌ترین راه تشحیص ساعت کپی و اصل می باشد.
  • وجود هرگونه غلط املائی، نشان دهنده کپی بودن ساعت است. پس حتما در بررسی اولیه، این مورد را چک کنید.
  • هر ساعت هابلوت، یک شماره سریال شش یا هفت رقمی در قاب پشتی خود دارد. این شماره سریال، به وضوح بر روی ساعت حک شده است. دقت داشته باشید که این کد، حتما باید با شماره سریال درج شده بر کارت گارانتی ساعت، یکسان باشد. در این صورت، می تواند به اصل بودن ساعت هابلوت خود، اطمینان داشته باشید.
  • در ساعت های هابلوت، معمولا از عناصر گرانبها مثل پلاتین، طلا و تیتانیوم بهره گرفته شد، اما این مورد در ساعت های کپی مشهود نیست. معمولا نمونه های کپی از آلیاژهای ارزان قیمت ساخته می شوند. به همین دلیل ظرافت و استحکام لازم را ندارند. همانطور که می‌دانید، عناصری مانند طلا و پلاتین، سنگین وزن هستند. به همین دلیل ساعت‌های اصل هابلوت معمولا از نمونه‌های هم مدل کپی، سنگین تر می‌باشند.
  • این مورد یکی از اساسی‌ترین نشانه های برند معروف هابلوت است. این توضیحات منحصراً برای بندهای چرمی اصل هابلوت اعمال می‌شود. هرچقدر که عجیب به نظر برسد، اما بندهای اصلی هابلوت باید یک پایه لاستیکی باریک داشته باشند و قسمت چرمی آن داخل لاستیک قرار داشته باشد. بنابراین ، حتی اگر یک بند چرمی خالص مشاهده کردید، قسمت داخلی آن باید دارای یک پایه لاستیکی باشد تا یک محصول معتبر هابلوت محسوب شود.
  • حتما بر روی دو دکمه کناری ساعت ها که یکی در قسمت بالا در دیگری در قسمت پایین قرار دارد، توجه کنید. آن ها را امتحان کرده و از عملکرد صحیح آنها اطمینان حاصل کنید؛ زیرا در نمونه های فیک، معمولا این دکمه ها کار نمی‌کنند.
  • حتما به عبارت STAINLESS STEEL حک شده بر قلاب انتهایی بند توجه کنید. در نمونه های فیک، این نوشته بسیار کم رنگ بوده و به مرور زمان از بین می‌رود. این امر نشان دهنده این است که ساعت مورد نظر، از کیفیت مناسبی برخوردار نیست. در حالی که عبارت STAINLESS STEEL در ساعت های اصل هابلوت، بسیار واضح و براق می‌باشد.
  • یکی از مواردی که سبب می شود تا احتمال خرید ساعت های فیک و کپی پایین بیاید، خرید از مراکز معتبر یا نمایندگی‌های برند مورد نظر در داخل کشور است. در این صورت، به راحتی می توانید به محصول مورد نظر خود اطمینان داشته باشید.
  • نوشته های حک شده بر رو قسمت فلزی ساعت های اصل، بسیار عمیق درج شده اند در حالی که در نمونه های فیک، این نوشته ها، کم عمق و غیر واضح می‌باشند.
  • معمولا ساعت های هابلوت ضد آب بوده و پس از قرار گرفتن در این مایع، کارایی خود را از دست نمی‌دهند. پس اگر متوجه شدید که عملکرد ساعت شما قبل و پس از قرار گرفتن در آب، یکسان نیست، احتمالا ساعت شما هابلوت اصل نمی‌باشد.
  • به کلمه Swiss Made (ساخت سوئیس) در قسمت پایینی صفحه ساعت خود دقت کنید. اگر چنین نشانی ای در ساعت شما وجود نداشت، به احتمال بسیار زیاد، یک ساعت کپی یا فیک خریداری کرده اید!

مطالب جالب سایت

معرفی ساعت های شیک ورزشی

دلیلی ارزانی برخی از ساعت ها

لینک مرتبط

ساعت مچی

ساعت مچی مردانه

ساعت مچی زنانه

ساعت مچی کاسیو

ساعت مچی رولکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *