آموزش خرید ساعت, اخبار سایت, برند ها, زیورآلات, وبلاگ

چگونه از ساعت مچی محافظت کنیم؟

لینک مرتبط ساعت مچی ساعت مچی مردانه ساعت مچی زنانه

ممکن است تصور کنید که ساعت های مچی، تنها زمان را نشان می دهند اما آن ها فراتر از این موضوع ساده عمل می کنند. بسیاری از ساعت ها، ارزش معنوی زیادی برای ما دارند. در صورت نگهداری صحیح می توانیم تا سالیان طولانی از آن ها استفاده کنیم. مراقبت صحیح از ساعت کار سختی نیست، به خصوص اگر علاقه زیادی به ساعت دارید. ساعت شما دشمنانی دارد که مهم ترین آن ها شامل خاک، گرد و غبار و رطوبت می باشد. برای بیش از صد سال، ساعت سازانی مانند IWC (کمپانی بین المللی ساعت سازی) راه حل های مهندسی برای مبارزه با این عوامل به کار گرفته بودند.

اما امروزه تکنولوژی، ساعت هایی تولید می کند که بیشتر از همیشه مهر و موم شده و ضد ضربه هستند. با این حال، مراقب روزانه حتی برای بهترین ساعت های جهان نیز ضروری بوده و طول عمر آن را افزایش می دهد. به همین جهت باید بدانیم که چگونه از آن ها محافظت کنیم. اگر نمی دانیدکه چه عواملی برای ساعت شما مفید یا مضر هستند، پیشنهاد می کنیم که تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

از جعبه ساعت خود به خوبی نگهداری کنید.

از جعبه ساعت خود به خوبی نگهداری کنید.

از جعبه ساعت خود به خوبی نگهداری کنید.

حتما برای شما هم پیش آمده که بعد از خرید ساعت، جعبه آن را گم می کنید. شاید گمان کرده اید که این جعبه به اندازه کافی مهم نیست، اما اگر ساعت خود را دوست دارید، بهتر است که آن را از جعبه اش دور نکنید! طبیعتا ساعت مچی به طور دائم در دست شما نیست.

در این مواقع بهتر است که حتما در جعبه قرار بگیرد تا عوامل مخرب و آسیب زا مانند گرد و خاک و رطوبت به آن آسیب وارد نکنند. اگر ساعت شما در معرض نور شدید باشد، ممکن است رنگ آن محو شود! هرگز دو یا چند ساعت را داخل یک جعبه کوچک جای ندهید. تماس و اصطکاک بین آن ها سبب خراشیده شدن بدنه خواهد شد.

ساعت خود را با یک پارچه نرم تمیز کنید.

ساعت خود را با یک پارچه نرم تمیز کنید.

برای این که ساعت مچی شما در یک وضعیت سالم و استاندارد قرار داشته باشد، بهتر است که به طور روزانه تمیز شود. اگر ساعت شما در برابر آب مقاوم نیست، بهتراست که از یک پارچه تمیز، نرم و خشک بهره بگیرید. اما اگر ساعت شما ضد آب است، استفاده از پارچه مرطوب بلامانع می باشد. از خیس شدن بندهای چرمی خودداری کنید، زیرا رطوبت می تواند به ظاهر بند آسیب برساند.

به هیچ عنوان ساعت خود را به طور مستقیم در آب فرو نکنید، این کار ممکن است به واشر های آن صدمه بزند. تزیینات الماس را می توان به آرامی با برس صابون شستشو داد و بندهای لاستیکی را می توان در آب صابون غوطه ور کرد. البته برخی از افراد ترجیح می دهند که پاکسازی ساعت خود را به افراد متخصص بسپارند. بهتر است که هر چند وقت یکبار، ساعت خود را سرویس کنید. بهتر است که ساعت های اتوماتیک، هر 3 تا 5 سال، به دست یک تعمیرکار حرفه ای برای بررسی و معاینه ساعت، سپرده شوند. در این صورت، طول عمر محصول شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

ساعت را در معرض مواد شیمیایی قرار ندهید.

ساعت را در معرض مواد شیمیایی قرار ندهید.

ساعت را در معرض مواد شیمیایی قرار ندهید.

منظور از مواد شیمیایی، صرفا اسیدها یا بازهای قوی نیستند. لوازم آرایش، عطر و اسپری، مواد شوینده و حتی کرم ها نیز در دسته مواد آسیب زا برای ساعت قرار می گیرند! قرار دادن این مواد در ساعت یا بند آن، به ساختار ساعت آسیب وارد می کند. قبل از بستن ساعت بر روی مچ دست، بهتر است صبر کنید تا کرم یا عطرها کاملاً روی پوست شما خشک شوند.

مقاومت به آب ساعت خود را بررسی کنید.

مقاومت به آب ساعت خود را بررسی کنید.

مقاومت به آب ساعت خود را بررسی کنید.

برخی از افراد، از مقاومت به آب ساعت خود مطلع نیستند و از آن در هر محیط آبی استفاده می کنند. اگر ساعت شما مقاومت 5 ATM دارد، عاقلانه نیست که در غواصی مورد استفاده قرار بگیرد! تغییر سریع فشار آب، آسیب های جبران ناپذیری به بدنه ساعت وارد می کند و در نهایت آن را از کار می اندازد.

البته حتی ساعت هایی که مقاومت چندانی ندارند هم می توانند پاشش آب را تحمل کنند اما بهتر است که حتی از انجام این کار نیز دوری کنید! جالب است بدانید که آب، ساختار بند چرمی را تضعیف کرده و به مرور زمان سبب پوسیدگی و چروک شدن چرم خواهد شد.

مراقب خط و خش باشید!

مراقب خط و خش باشید!

مراقب خط و خش باشید!

خط و خش بر روی شیشه ساعت، زیبایی و جلوه آن را از بین می برد. به علاوه، استحکام ساعت را نیز کاهش می دهد. به همین دلیل بهتر است که ساعت های خود را در انجام کارهای ورزشی و… از دست خارج کنید.

همچنین، به هیچ عنوان در کنار ساعت، از زیور آلات استفاده نکنید. بهتر است که اکسسوری های خود را در دست دیگر قرار دهید. زیورآلات ممکن است کناره ها یا شیشه ساعت شما را خراش دهد. ساعت را روی زمین نیندازید! علاوه بر خراش های احتمالی، ضربه غیر منتظره باعث آسیب به کریستال، بدنه و اجزای داخلی ساعت می شود.

ساعت را به تنهایی باز نکنید!

مراقب خط و خش باشید!

ساعت را به تنهایی باز نکنید!

مهم ترین توصیه ای که می توانیم برای شما داشته باشیم این است که در صورت عدم داشتن دانش و مهارت کافی، به ساختار داخلی ساعت دست نزنید! در صورت باز کردن ساعت، ممکن است گرد و خاک و رطوبت به فضای داخلی ساعت نفوذ پیدا کرده و عملکرد آن را تحت تاثیر قرار دهند. پس بهتر است که برای انجام این کار، از دانش یک متخصص بهره بگیرید!

از آهن ربا دوری کنید!

مگر اینکه یک Chronometer Omega Master داشته باشید! میدان مغناطیسی بر روی این مدل از ساعت تاثیر چندانی ندارد. همچنین با قرار گرفتن در کنار بزرگترین آهنربای روی زمین آزمایش شده است. از گذاشتن هر ساعت در نزدیکی میدان های مغناطیسی قوی مانند بلندگوها، یخچال ها، تلفن های همراه یا آهن ربا موجود بر روی کیف های دستی خودداری کنید. یک ساعت مچی ممکن است در میدان مغناطیسی 60 گاوس متوقف شود. جالب است بدانید که میدان مغناطیسی اطراف یخچال تقریبا 50 گاوس است!

لینک مرتبط

ساعت مچی

ساعت مچی مردانه

ساعت مچی زنانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *