گوناگون

گران قیمت ترین ساعت مچی ها

ساعت مچی لوکس

14 ساعت مچی بالای 2 میلیون دلار

 

بسیاری از ما داشتن یک ساعت مچی به ارزاش دو میلیون دلار را در خواب هم به احتمال زیاد حس نخواهیم کرد و از درک و واقعیت پنداری ما دور خواهد بود ؛ افکار ما بر این است که بدون شک با دو میلیون دلار می توان در بهترین نقطه دنیا خانه‌ای زیبا و یا یک اتومبیل سوپر لوکس تهیه کرد .

اما عده‌ای به طریق دیگر 2 میلیون دلار را خرج میکنند و یکی از گران قیمت ترین ساعت مچی های دنیا را از آن خود میکنند. در ابتدا شاید به نظر برسد که پرداخت هزینه های بالا برای ساعت مچی مانند دور ریختن پول باشد اما به دور از مسائل مد و لوکس گرایی ساعت مچی ‌های گران قیمت یک نوع دارایی محسوب میشوند. این قطعه‌ی روی مچ دست خیلی پیچیده تر از آن چیزی است که به نظر میرسد و عمر آنها بر ارزششان می افزاید . در لیست زیر 14 ساعت گران قیمت بالای 2 میلیون دلار را در کنار هم قرار دادیم که نشانگر ساخت زیبا ، مهندسی دقیق و قیمت بالاست .

14. Jaeger LeCoultre Hybris Mechanica Grande Sonnerie

ساعت مچی های گران قیمت

قیمت : 2.5 میلیون دلار

Jaeger lecoultre در سال 1866 در سوئیس برای خلق ساعت های لوکس توسط آنتوان لکولتره تاسیس شد . این ساعت مچی عضو پیچیده ترین ساعت مچی های جهان به شمار میرود که با کالیبر 182 حرکت و 26 نوع سیستم پیچیده و 1300 قطعه که از جنس طلای سفید 18 عیار میباشد ، مجهز شده است .

 

13. A. Lange & Sohne’s Grand Complication

ساعت مچی مردانه

قیمت : 2/6 میلیون دلار

A. Lange & Sohne’s در سال 1845 در آلمان تاسیس شد . در سال 2013 گران قیمت ترین ساعت مچی خود را به ارزش 2/6 میلیون دلار روانه بازار کرد . این ساعت بسیار پیچیده دارای قطر 50 میلیمتر از طلا زرگلد با در کنار هم قرار دادن 867 قطعه ساخته شده است .

12. Franck Muller Aeternitas Mega 4

ساعت گران قیمت فرانک مولر

قیمت : 2/7 میلیون دلار

کمپانی فرانک مولر در سال 1991 تاسیس شد . گل سرسبد طراحی های خود را با 36 نوع پیچیدگی سیستمی که متشکل از 1483 قطعه میباشد روانه بازار کرد تا بتواند علاوه بر قیمت بالا لقب پیچیده را از آن خود کند

11. Patek Philippe 1953 Heures Universelles Model 2523

ساعت مچی لوکس

قیمت : 2/9 میلیون دلار

هر زمان بحث ساعت مچی‌های لوکس می شود بدون شک patek philippe در آنجا حضور دارد و این بار در لیست گران قیمت ها ! محصولات این شرکت قیمت های بسیار بالایی دارند . اگر شما به دنبال یک ساعت مچی ارزشمند هستید بهترین گزینه برای دستان شما PATEK PHILIPPE خواهد بود . ویژگی این مدل خاص نماش زمان 24 نقطه‌ی دنیا و استفاده از طلای 18 عیار در آن است .

10. Patek Philippe 1895/1927 Yellow Gold Minute Repeating

ساعت پتک فیلیپ

قیمت : 3 میلیون دلار

در حالی که قیمت اصلی این ساعت مچی حدود 600 هزار دلار توسط کمپانی پتک فیلیپ رقم خود ، در یک حراجی با قیمت 2/99 میلیمون دلار معامه شد

9. Blancpain Le Brassus Tourbillon Carrousel

ساعت گران قیمت

قیمت : 3/85 میلیون دلار

جاذبه بدترین دشمن یک ساعت مچی اتوماتیک و یا همان مکانیکی است . ساعت سازان انگشت شماری توانسته‌اند سوء اثرات گرانش را در ساعت کنترل کنند . استفاده از دو روش توربیلون و گردانه در این ساعت مچی توانسته‌اند این مشکل را تا کمی برطرف سازند و یک شاهکار مهندسی را نمایان کنند . در واقع اقدام یه همچنین کاری برای اولین بار در شرکت BLANCPAIN که یکی از زیر مجموعه های سواچ تلقی میگردد رخ داد

8. Patek Philippe 1939 Platinum World Time

ساعت مردانه پتک فیلیپ

قیمت : 4 میلیون دلار

یکی از کمیاب ترین ساعت مچی ها در جهان این ساعت قدیمی به شمار میرود که عمدتا ناشناخته مانده است . این ساعت مچی گران قیمت در سال 1939 ساخته شده که قابلیت نشان دادن زمان 42 نقطه‌ی دنیا را دارد . این ساعت مچی در یک حراجی در سال 2002 با قیمت غیر قابل باور و سرسام آور یعنی 4026524 دلار به فروش رسید

7. Louis Moinet “Meteoris”

ساعت لوئیز مونت

قیمت : 4/6 میلیون دلار

یکی از مشخصات این ساعت مچی دارا بودن چهار توربیلون میباشد اما این تنها عامل بر گران بودن آن نیست . استفاده از مواد دنیوی مانند : شهاب سنگ کره مریخ ، ماه ، یک سیاره کوچک و یک شهاب سنگ بسیار کهن که متعلق به 4/6 میلیارد سال قبل میباشد ، عامل بالا رفتن قیمت این ساعت مچی بسیار خاص شده است .

6. Breguet & Fils, Paris, No. 2667 Precision

ساعت جیبی گران قیمت

قیمت : 4/7 میلیون دلار

بریجیت یکی از زیر مجموعه های سواچ میباشد که در سال 1775 به عنوان یک ساعت سازی لوکس آغاز به کار کرد . این ساعت جیبی گران قیت ساخته شده از طلای 18 عیار در سال 1814 توسط این شرکت خلق شد و با قیمت 5000 فرانک به فروش رسید . در حال حاضر به علت پیچیدگی بسیار منحصر به فرد آن قیمت آن رقمی نزدیک به 5 میلیون دلار میرسد .

5. Patek Philippe 1943 Watch Ref. 1527گران ترین ساعت مچی دنیا

 

قیمت : 5/5 میلیون دلار

این ساعت در سال 1943 ساخته شده است و تا کنون لقب گران ترین ساعت مچی دنیا را به خود اختصاص داده است . یک ساعت زیبا و پیچیده که دارای یک عدد کیف از جنس طلای  18 عیار میباشد . این ساعت در یک حراجی به مبلغ 5/5 میلیون دلار به فروش رسید .

4. Patek Philippe Caliber 89 Pocket Watch

ساعت جیبی پتک فیلیپ

قیمت : 6 میلیون دلار

ساخت این ساعت به سال 1989 باز میگردد این ساعت عنوان پیچیده ترین ساعت جیبی دنیا را از آن خود کرده است که از 33 پیچیدگی سیستمی و 1728 قطعه تشکیل شده است . پتک فیلیپ برای جشن 150 سالگی خود این ساعت را ساخته است . زمان ساخت آن 5 سال تحقیق و 4 سال تولید بوده است .

3. Patek Phillipe Henry Graves Supercomplication

Patek-Phillipe-Henry-Graves-Supercomplication-Pocket-Watch-

قیمت : 24 میلیون دلار

ساعت فوق لقب پیچیده ترین ساعت جیبی را دارد دارای روکش از 18 قیراط طلا میباشد و در سال 1933 ساخته شده است . زمان بسیار زیادی صرف ساخت آن شده است . این ساعت متعلق به یک بانکدار نیویورکی به اسم هنری گریوز بود که در حراجی اخیر با قیمت 24 میلیون  دلار به یک عرب فروخته شد .

2.   CHOPARD 201-Carat

ساعت گران شوپارد

قیمت : 25 میلیون دلار

این ساعت مچی جواهر متشکل از 201 قیراط الماس میباشد که سه تکه الماس درشت در آن به کار رفته و این تکه ها شامل 15 قیراط الماس صورتی رنگ و 12 قیراط الماس آبی رنگ و 11 قیراط الماس سفید و در دور آنها 163 قیراط الماس سفید و زرد کار شده است .

1.    Jaeger LeCoultre Joaillene Manchette

گران ترین ساعت دنیا

قیمت : 26 میلیون دلار

این ساعت رکورد گران قیمت ترین ساعت دنیا را در لیست ما از آن خود کرد . این ساعت مچی که بیشتر به یک دستبند شبیه است از سری مکعب های طلا و الماس ساخته شده است . این ساعت مچی رکورد کوچک ترین عضو مکانیکی دنیا را در کتاب گینس به نام خود ثبت کرده است . موتور این ساعت متشکل از 98 قطعه ریز با وزن حدود یک گرم میباشد . از دیگر ویژگی های این ساعت زیبا میتوان به وجود 576 قیراط الماس و استفاده از طلای 18 عیار در تمام نقاط ساعت اشاره کرد .

لینک مرتبط

ساعت مچی

ساعت مچی مردانه

ساعت مچی زنانه

ساعت مچی کاسیو

ساعت مچی رولکس

3 دیدگاه در “گران قیمت ترین ساعت مچی ها

  1. ساعتاتون خیلی عالی و شیک هستن فقط کاش ساعت دیواری هم بزارید .

    1. رضا اسدی گفت:

      بزودی انشالله گذاشته میشه

  2. عباس گفت:

    کاش ی توضیح راجب امکانات این ساعتها می‌دادید مثلا 36نوع پیچیدگی یعنی چی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *