آموزش خرید ساعت, اخبار سایت, برند ها, وبلاگ

تحلیل و بررسی گران ترین ساعت های دنیا

تحلیل و بررسی گران ترین ساعت های دنیا

تحلیل و بررسی گران ترین ساعت های دنیا : زیباترین، منحصر به فردترین و عجیب ترین ساعت های جهان، چند میلیون دلار قیمت دارند. ممکن است که جای این ساعت های در موزه نباشد، اما در مجموعه های خصوصی تحت مراقبت شدید قرار می گیرند. به دلایل خاصی به این ساعت های لوکس و گران قیمت، Horte Horlogerie می گویند.

انواع مختلفی از ساعت های غواصی، خلبانی، ورزشی و رسمی وجود دارد. اما گران ترین ساعت های جهان در نوع خود منحصر به فرد هستند. دلیل اصلی محبوبیت این ساعت ها، شکستن معیارهای جهانی، جلب توجه مجموعه داران برتر و ترغیب میلیونرها و میلیاردرها، اعضای خانواده های سلطنتی و بازیگران مطرح هالیوود است.

چنین ساعت های لوکسی با مهندسی عالی، ظاهر زیبا، سنگ های قیمتی و فلزات گرانبها هر فردی را مجذوب خود می کنند. برخی از این ساعت ها بسیار کمیاب هستند. اگر تمایل دارید که درباره لوکس ترین و گران قیمت ترین ساعت های جهان بیشتر بدانید، لهتر است که به خواندن ادامه بدهید!

لینک مرتبط

ساعت مچی

ساعت مچی مردانه

ساعت مچی زنانه

چه چیزی باعث گران شدن ساعت های لوکس می شود؟

عوامل اصلی تعیین کننده ارزش یک ساعت لوکس عبارتند از فن آوری و تکنولوژی، نوع برند، مواد استفاده شده و صنعتگری. این عوامل همگی برای تعیین ارزش نهایی یک ساعت کار می کنند. دقت و مهارت به کار رفته که در ساعتهای لوکس وجود دارد، آنها را از دیگران متمایز می کند.

همچنین، جواهرات به کار رفته در ساختار ساعت ها یکی از مهم ترین دلایل افزایش قیمت یک ساعت است. اکنون می خواهیم به معرفی گران قیمت ترین ساعت های دنیا بپردازیم.

Vacheron Constantin Tour de I’Ile

Vacheron Constantin Tour de I’Ile که 250 امین سالگرد این مدل را جشن می گیرد، یکی از پیچیده ترین ساعت هایی است که تا به امروز ساخته شده است. این ساعت، بسیار خاص و منحصر به فرد می باشد. شاید در نگاه اولین متعجب شوید اما این ساعت ها درو هستند. یعنی دارای دو صفحه ساعت یکی در جلو و دیگری در پشت ساعت هستند.

از زمان تولید تا به حال، تنها هفت مورد از این ساعت تولید شده تا انحصار آن حفظ شود. قیمت پایه آن نیز 1.5 میلیون دلار است. این ساعت 834 قطعه را در خود جای داده و برای ساخت و تحقیق در مورد آن تقریبا 10000 ساعت وقت صرف شده است. وجود نمودار طلوع و غروب خورشید نیز از دیگر ویژگی های این ساعت محسوب می شود.

Vacheron Constantin Tour de I’Ile

Franck Muller Aeternitas Mega4

Franck Muller Aeternitas Mega4 یکی از پیچیده ترین ساعت های ساخته شده در جهان است که به طرز شگفت انگیزی، 1438 قطعه را در خود جای داده است. از ویژگی های منحصر به فرد این ساعت می توان به تقویمش اشاره کرد. تقویم این مدل به قدری دقیق است که تا 1000 سال نیاز به هیچ تنظیمی ندارد.

در حال حاضر، قیمت پایه آن 2.7 میلیون دلار می باشد. همچنین، وجود 99 قطعه جواهر و 91 چرخ دنده، بر قیمت و پیچیدگی آن افزوده است. نمایش ساعت، دقیقه و ثانیه، نمایش روز و شب، مکانیزم پیچ و مهره تنظیم دستی، شاخص ذخیره قدرت حرکت و… از سایر ویژگی های این ساعت محسوب می شود.

Franck Muller Aeternitas Mega4

Patek Philippe 1928 Single Button Chronograph

این ساعت زیبا که در سال 1924 تولید شد، قبلاً متعلق به گیتاریست مشهور جهان، اریک کلاپتون بود. این کرونوگراف تک دکمه ای با طلای سفید 18 عیار ساخته شده که در ساختار آن، 28 جواهر مختلف به کار رفته است. صفحه این ساعت به رنگ نقره ای بوده و حالت مات دارد.

عرض آن 34 و طول آن نیز 43 میلی متر می باشد. کرونوگراف تک دکمه ای طلای سفید Patek Philippe در سال 1928 ساخته شد و در 21 نوامبر 1931 به فروش رسید. در حال حاضر، قیمت این ساعت 3.6 میلیون دلار می باشد.

Patek Philippe 1928 Single Button Chronograph

Rolex Daytona Ref. 6263 Oyster Albino

این ساعت، همچنان یکی از گران ترین ساعت های مچی موجود در دنیا محسوب می شود. Rolex Daytona Ref دارای بدنه و دستبند از جنس استنلس استیل و کالیبر 727 است.

این ساعت قبلاً متعلق به اریک کلاپتون بود. جالب است بدانید که تنها چهار نمونه از این ساعت ساخته شده است. قیمت این ساعت تقریبا 4 میلیون دلار می باشد.

Rolex Daytona Ref. 6263 Oyster Albino

Louis Moinet Meteoris

در پنجمین بخش از مقاله خود قرار است با یک ساعت نجومی آشنا شویم. Louis Moinet Meteoris یکی از کمیاب ترین ساعت های تاریخ است. جالب است بدانید که تنها چهار ساعت از این مدل تولید شده اند. اما نکته جالب تر این است که در این چهار ساعت، یک تکه واقعی از ماه وجود دارد. (در برخی از منابع نوشته اند که این سنگ متعلق به مریخ است) در ساختار این ساعت، از طلای سفید نیز استفاده شده است.

مقاومت ساعت Louis Moinet Meteoris حداکثر 30 متر می باشد. اضافه شدن طلای سفید و 56 قطعه الماس سبب شده که قیمت این ساعت به 4.6 میلیون دلار برسد. در برخی از منابع ذکر شده که این ساعت ها همچنان به صورت مجموعه ای به فروش می رسند.

Louis Moinet Meteoris

Graff Diamonds The Fascination

قطعا، وجود جواهرات در ساختار ساعت های مچی مهم ترین دلیل لوکس بودن آن هاست. پس اگر به جواهرات علاقه زیادی دارید و احیانا 40 میلیون دلار پس انداز کرده اید، مطمئنا ساعت Graff Diamonds The Fascination مناسب شما خواهد بود.

این ساعت در گروه گران قیمت ترین ساعت های مچی دنیا قرار دارد.  152.96 قیراط الماس سفید در ساختار این ساعت تعبیه شده است. علاوه بر این، دارای یک حلقه الماس گلابی شکل با اندازه 38.13 قیراط بوده که در مرکز ساعت جای دارد!

Graff Diamonds The Fascination

Graff Diamonds Hallucination

و در آخر، عنوان گران قیمت ترین ساعت مچی موجود در دنیا به Graff Diamonds Hallucination می رسد! این ساعت به قیمت استثنائی 55 میلیون دلار به فروش می رسد. این ساعت، مرزهای زیبایی و تجملات را به معنای واقعی جا به جا کرده است.

ارزش این ساعت مچی از صفحه کوارتز تعبیه شده در مرکز نیست، بلکه از آنچه در اطراف آن قرار گرفته ناشی می شود. دستنبد این ساعت از جنس پلاتین بوده و در ساختار آن از قیراط الماس رنگی کمیاب با برش و تزئینات مختلف بهره قرار دارد.

Graff Diamonds Hallucination

نمونه ساعت های سایت تی تی بول

ساعت مچی کاسیو

خرید ساعت کاسیو

ساعت هوشمند

اسمارت واچ

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *