آموزش خرید ساعت, گوناگون, وبلاگ

تشخیص ساعت فیک و اصل جی شاک

تشخیص ساعت فیک و اصل جی شاک برند کاسیو

تشخیص ساعت فیک و اصل جی شاک برند کاسیو

کمتر کسی است که با برند معروف کاسیو (Casio) آشنایی نداشته باشد. ساعت های برند کاسیو در تمام دنیا خوش درخشیده است. البته حوزه فعالیت این غول الکترونیک، تنها به طراحی ساعت محدود نمی شود. شرکت کاسیو، در سال 1946 توسط تادائو کاشیو در کشور ژاپن تاسیس شد. تقریبا پس از گذشت سی سال، متخصصین این شرکت به طراحی ساعت های خاص و ویژه روی آورند که بعد از  دهه‌ها، همچنان در زمره بهترین ساعت های جهان قرار دارند. انواع مختلفی از مدل‌های ساعت G-Shock، Lineage، Wave Ceptor، Databank و Youth Series توسط کاسیو تولید شده است که در این میان، مدل جی شاک، توجه تعداد زیادی از افراد را به خود جلب کرد. کیفیت و ویژگی های خاص ساعت های برند کاسیو به ویژه مدل جی شاک، سبب شد که انواع مختلفی از مدل های فیک و تقلبی وارد بازار شود که به اعتبار این شرکت معروف، ضربه زیادی وارد می‌کند. پس بهتر است به عنوان یک خریدار، از کیفیت محصول خود آگاهی داشته باشیم. در این مقاله قصد داریم تا به بیان ویژگی های مدل جی شاک و نحوه تشخیص ساعت تقلبی و اصل این مدل بپردازیم. با ما همراه باشید.

ویژگی های ساعت جی شاک (G-Shock)

با استفاده از برند جی شاک، تنها یک بار ساعت می خرید! برند جی شاک به قدری مقاوم است که می توانید سالیان سال، از آن استفاده کنید. این ساعت برای ورزشکاران، نظامی ها و به طور کلی افرادی که در شرایط سخت قرار دارند، بسیار مناسب خواهد بود. شرکت کاسیو با تولید برند جی شاک، نیاز طیف وسیعی از افراد جامعه به ساعت را برطرف کرده است. جی شاک، طبق سلیقه شما عمل می کند؛ به طوری که می‌توانید مدل عقربه ای یا دیجیتالی را با توجه به شرایط کاری و محیطی خود برگزینید. از مهم‌ترین ویژگی‌های مدل جی شاک که سبب تمایز آن با سایر محصولات گردیده است، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویژگی های ساعت جی شاک (G-Shock)

  • مقاومت بالا به دما و ضربه سبب شده تا این وسیله‌ی کاربردی در سخت‌ترین شرایط، با بهترین شیوه عمل کند. همچنین تمامی ساعت های مدل جی شاک، ضد آب می باشند که استفاده از آن را برای شما مصرف کننده عزیز راحت‌تر می کند.
  • هیچ گاه نگران تمام شدن باتری نباشید! تکنولوژی صفحه خورشیدی سبب شده تا حتی با ضعیف‌ترین تابش فلوئورسنت، انرژی الکتریکی تولید شود. همانطور که گفته شد، باتری این نوع از ساعت ها قابل شارژ بوده وظرفیت بالایی دارد.
  • وجود زمان سنج اتمی سبب می شود تا زمان به طور خودکار تصحیح شود. ساعت های کاسیو با فناوری Wave Ceptor امواج رادیویی را حمل می‌کنند. با استفاده از این تکنولوژی، زمان با بیشترین سرعت ممکن از منطقه ای به منطقه ی دیگر اصلاح خواهد شد.
  • سه سنسور کوچک در داخل ساعت های جی شاک تعبیه شده که مسئول اندازه گیری فشار، دما و ارتفاع هستند.
  • یکی از منحصر به فرد ترین ویزگی های ساعت جی شاک، دریافت موقعیت مکانی فعلی و داده‌های زمان از ماهواره‌های GPS است. با استفاده از این ساعت، تعیین موقعیت زمانی با تجزیه و تحلیل اطلاعات دریافت شده از جی پی اس در کوتاه‌ترین زمان انجام خواهد شد.

تشخیص ساعت فیک و اصل جی شاک

یکی از دغدغه‌های اصلی خریداران ساعت برندهای خاص، اصل یا تقلبی بودن ساعت است. درست است که ساعت‌های تقلبی، ارزان‌تر هستند اما مسلما امکانات محدودتری نسبت به نمونه اصل دارند. همچنین برخی از فروشندگان، ساعت تقلبی را به عنوان اصل معرفی می‌کنند. پس بهتر است که حتما دقت کافی را به خرج دهید. روش های گوناگونی برای تشخیص ساعت فیک و اصل جی شاک وجود دارد که در ادامه مطلب، به بررسی آن ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

تشخیص ساعت فیک و اصل جی شاک

 

  • اختلاف قیمت بالا، اولین راه تشخیص ساعت فیک و اصل جی شاک بوده که امکان بررسی آن برای همه وجود دارد. با یک جست و جوی ساده در اینترنت، از قیمت اصلی آگاه شوید.
  • یکی از ساده‌ترین راه‌های تشخیص ساعت فیک و اصل جی شاک در نگاه اول، بسته بندی است. درست است که معمولا هر دو نوع ساعت فیک و اصل جی‌شاک، دارای بسته بندی آلومینیومی هستند، اما ساعت اصل علاوه بر این بسته بندی، در یک پوشش ضخیم مقوایی نیز قرار گرفته که معمولا در ساعت های تقلبی دیده نمی‌شود.
  • حتما به وزن ساعت دقت کنید. معمولا وزن ساعت تقلبی نسبت به ساعت اصلی جی‌شاک، کمتر است. به طور مثال، ساعت جی شاک مدل GA-400 تقریبا 72 گرم وزن دارد، اما مدل تقریبی آن حدود 63 گرم است.
  • دفترچه راهنمای ساعت جی شاک اصل، چند زبانه بوده و تمام جزئیات ساعت را بیان کرده است، در صورتی که در مدل تقلبی، دفترچه راهنما اکثرا به زبان چینی ارائه شده است. همچنین برچسب و کارت موجود در ساعت جی شاک اصل، دارای کدی است که باید دقیقا مطابق با کد درج شده در MRP باشد.
  • پیچ های به کار برده شده در پشت صفحه صفحه ساعت اصل جی شاک، برجسته‌تر و عمیق هستند.
  • ساعت جی شاک اصل در برابر آب مقاوم است. اگر در استخر یا هنگام استفاده از آب، متوجه نفوذ آب به ساعت خود شده اید، متاسفانه باید بدانید که به احتمال زیاد یک ساعت فیک خریداری کرده اید!
  • رنگ نور در ساعت های جعلی و اصلی یکسان است اما شدت نور ساطع شده از آن ها، یکسان نخواهد بود.
  • حتما به سگک دقت کنید که از بهترین راه های تشخیص ساعت جی شاک اصل و تقلبی است. ساعت جی شاک اصل، دارای سگک براق بوده و در پشت آن، CASIO CHINA حک شده است در حالی که در مدل تقلبی، روی سگک روکش مات کشیده شده و نوشته‌ی CASIO JAPAN دیده می شود.
  • اگر متن SHOCK RESIST در قسمت پشت ساعت به صورت نازک و کم رنگ درج شده باشد، نشان دهنده ساعت تقلبی است در حالی که در نمونه اصل، این عبارت پر رنگ و ضخیم خواهد بود.
  • در ساعت اصل، کلمه CASIO در قسمت داخلی قلاب فلزی نوشته شده است.
  • در نمای بالایی ساعت اصل، G-SHOCK ثبت شده است در حالی که در نمونه تقلبی، S-SHOCK یا Pathfinder به چشم می‌خورد. همچنین کلمه MODE در نمای پایینی ساعت اصلی جی شاک، پر رنگ و واضح بوده در حالی که در ساعت تقلبی، نازک و کم رنگ است.
  • نشانگر ساعت جعلی در ساعت 12، دارای لبه مثلثی است در حالی که در نمونه اصل، باید به شکل مربع دیده شود.
  • نوشته های به کار برده شده در ساعت جعلی، معمولا دارای غلط املائی هستند.

تفاوت بند اصلی و تقلبی جی شاک

مطالب جالب سایت

معرفی ساعت های شیک ورزشی

دلیلی ارزانی برخی از ساعت ها

لینک مرتبط

ساعت مچی

ساعت مچی مردانه

ساعت مچی زنانه

ساعت مچی کاسیو

ساعت مچی رولکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *