آموزش خرید ساعت, برند ها, دسته‌بندی نشده, وبلاگ

چگونه جی شاک بادوام ترین ساعت مچی در جهان شد؟

ویژگی که ساعت مچی جی شاک ( G-Shock ) را منحصر به فرد می کند مقاومت در برابر ضربه باورنکردنی آن است. این ساعت‌ها دارای عملکردهای قوی و ترکیبی از استحکام با ظرافت و سبک هستند. در اینجا آنچه باید در مورد ساعت G-Shock بدانید که چرا یکی از سخت ترین ساعت های این صنعت است، آمده است:

تولد ساعت مچی جی شاک

G-Shock در سال 1983 زمانی که طراح کیکو آیبه، ساعتی را تصور کرد که می‌توان آن را از سقف یک ساختمان انداخت و از سقوط جان سالم به در برد، به وجود آمد. این فکر برای اولین بار دو سال قبل از آن به ذهنش خطور کرد که به طور تصادفی ساعتی را که پدرش به او هدیه داده بود به زمین انداخت و او را بسیار ناراحت کرد. در نتیجه، او و تیمش تصمیم گرفتند ساعتی بسازند که از سقوط آزاد 100 متری جان سالم به در ببرد، در برابر آب مقاوم باشد و باتری آن ده سال دوام بیاورد.

ثمره تلاش او در G-Shock، DW-500C آشکار شد. دارای مقاومت در برابر شوک، مقاومت در برابر آب، عملکرد زنگ هشدار، تایمر شمارش معکوس، کرونومتر 60 ساعته و باتری با عمر یک دهه بود. با این حال، تنها یک سال در دسترس بود و مدت کوتاهی پس از آن متوقف شد.

ساعت مچی بی بی جی

ویژگی هایی که G-Shocks را محکم می کند.

ساختار بدنه توخالی این ساعت مچی چارچوب خاصی را ارائه می‌کند که به آن اجازه می‌دهد تا با “معلق کردن” هسته ساعت درون قاب، شوک‌های خارجی را از بین ببرد. همچنین از تمام پوشش های جهت دار استفاده می کند تا اطمینان حاصل شود که در صورت افتادن ساعت، دکمه های ساعت با سطوح صاف تماس نمی گیرند، بنابراین از قطعات ضروری در برابر آسیب محافظت می کند. علاوه بر این، این ساعت از اجزای بالشتک برای چسباندن نوسانگرهای کریستالی و سایر قسمت‌های اصلی استفاده می‌کند که از خرابی تماس و عملکرد نادرست جلوگیری می‌کند.

این ساعت همچنین به گونه ای طراحی شده است که در محیط های مختلف مقاوم باشد. در برابر نیروی g مقاوم است و از مشخصات مورد نیاز برای ابزارهایی مانند ضبط‌کننده صدای کابین خلبان و ضبط‌کننده فایل اطلاعات پرواز فراتر می‌رود. همچنین می‌تواند دمای پایین را تحمل کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا حتی در شرایط سخت زمستانی یا ارتفاعات به آن برای اندازه‌گیری زمان اعتماد کنند. و مطابق با مشخصات اصلی، محافظت کاملی را در صورت تماس شدید ارائه می دهد – یک G-Shock می تواند در برابر برخورد یک جسم سنگین مانند پتک مقاومت کند. و قابلیت ها به همین جا ختم نمی شود. G-Shock همچنین می تواند در برابر جریان های الکتریکی که ممکن است عملکرد قطعات الکترونیکی را مختل کند، مقاومت کند و آن را به یک ساعت عالی برای برقکاران تبدیل کند. همچنین برای مواقعی که الکتریسیته ساکن فراوان است، یک ساعت عالی است. همچنین می‌تواند در مواجهه با ضربه‌های غیرقابل پیش‌بینی و فوق‌العاده آسیب‌رسان بدون هیچ مشکلی کار کند و واقعاً بادوام‌ترین ساعت در جهان باشد.

کاسیو جی شاک  G-SHOCK GA-2100VB-1A

ساعت مچی جی شاک - ویژگی هایی که G-Shocks

چگونه کاسیو ساعت نشکن جی شاک را ایجاد کرد؟

هنگامی که ساعت کاسیو در سال 1983 تصمیم گرفت تا مجموعه ای از ساعت های منحصر به فرد و نشکن را بسازد، آن ها سطح را برای خود بسیار بالا گذاشتند. در این زمان، حرکات کوارتز قبلاً در صنعت یک هنجار بود، و درجاتی از مقاومت در برابر آب در اکثر ساعت‌های جدید مشخص شده بود. صنعت ساعت‌شناسی به مرز جدیدی نیاز داشت و ساعت مچی کاسیو این وظیفه را بر عهده گرفت تا جدیدترین چالش را ایجاد کند: ایجاد ساعتی که واقعاً نشکن باشد. آنها «Project Team Tough» را برای پیشبرد توسعه این مرز جدید در طراحی و ساخت ساعت مچی راه اندازی کردند.

این کار دو سال و بیش از دویست نمونه اولیه طول کشید تا کامل شود، تا اینکه سرانجام بدنه ای نشکن برای قرار دادن یک ساعت به دست آمد. تا سال 1983، کاسیو آماده بود تا اولین نسخه از G-SHOCK افسانه‌ای خود را عرضه کند.

پنج سال بعد، در سال 1989، این خط شامل اولین صفحه آنالوگ خود شد. این برند از آن زمان تاکنون به طور خستگی ناپذیر نوآوری، بهبود و تقویت عرضه خود را متوقف نکرده است.

نامیدن یک ساعت «نشکن» یک جمله جسورانه بود و هنوز هم هست.

افتادن ساعت مچی روی سطح سخت.

ایده آل نیست اما برخی از این ساعت‌ها زیر چکش، آزمایش نیروی گریز از مرکز، و آزمایش‌های تکراری استفاده از قطعاتی مانند دکمه‌ها قرار می‌گیرند تا ثابت کنند که آن‌ها قدرت تحمل هر چیزی را دارند که می‌توانید به سمت آنها پرتاب کنید (و به نوبه خود ضربه کوچکی روی کاشی‌های حمام ایجاد می‌کنند. ).

از طریق بی‌شمار تغییرات طراحی، به‌روزرسانی‌ها، پیشرفت‌ها، نسخه‌های جدید و نسخه‌های محدود، تیم طراحی جی شاک این یک اصل از ساختار مقاوم در برابر ضربه را حفظ کرده‌اند تا ساعتی بسازند که در جای خود به اندازه یک قطعه تاریخ ساعت‌شناسی ماندگار باشد.

پس چگونه این کار را انجام می دهند؟

به طور خلاصه: این ساعت ها از دقیق‌ترین و علمی‌ترین آزمایش‌هایی که تا به حال در یک مرکز توسعه ساعت پیدا خواهد شد عبور کرده اند. ساعت‌های مچی G-SHOCK در مجموعه‌ای ساده و فرمولی از تست‌های دوام انجام می‌شوند که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که اطمینان حاصل شود که محصولات نهایی که به بازار می‌آیند بیش از توانایی تحمل برخی از سخت‌ترین شرایط را دارند.

از دستگاهی که به طور مکرر هر دکمه روی ساعت‌ها را فشار می‌دهد، به معنای واقعی کلمه ده‌ها هزار بار، تا چکش غول‌پیکر تابنده که ساعت را از میان یک صفحه شیشه‌ای به حرکت در می‌آورد، هر آزمایش با دقت طراحی شده است تا بیشترین آسیب ممکن را وارد کند. ثابت کنید که آنها در واقع نمی توانند جی شاک را بشکنند.

حتی یک آزمایش نشان می‌دهد که G-SHOCK‌های سطح بالاتر قبل از پرتاب شدن در یک صفحه فلزی به سمت نیروهای G باورنکردنی چرخیده‌اند.

نکته ای که این امر را بسیار قابل توجه می کند این است که G-SHOCK تا امروز تکامل یافته است. به عنوان مثال سری GA710B آنها را در نظر بگیرید. این مجموعه ای از ساعت ها است که همه چیزهایی را که شرکت روی آن کار کرده است را در بر می گیرد. ترکیبی از نمایشگرهای دیجیتال و آنالوگ و مقاوم در برابر آب تا عمق 200 متری، چیزهای زیادی برای باز کردن هر یک از این نمونه ها وجود دارد.

 میزان مقاومت ساعت در برابر آب

تشخیص ساعت فیک و اصل جی شاک

ساعت جی شاک- برسی ساعت های مچی کاسیو جی شاک

پس بیایید فقط یکی از این ساعت ها را بررسی کنیم.

GA710B-1A2 (تصویر) تجسم کامل برند جی شاک کاسیو است. جدا از ویژگی‌های ذکر شده، GA710B-1A2 در برابر ضربه مقاوم است و از شیشه معدنی و قاب/بند رزین ساخته شده است. سوپر نورافکن LED قابل تنظیم برای 1.5 یا 3 ثانیه پس از درخشش است و همچنین دارای عملکردهایی برای زمان جهانی در 31 منطقه زمانی، کرونومتر، زنگ هشدار، تایمر شمارش معکوس و تقویم کامل تا سال 2099 است.

سپس ویژگی‌های هوشمندانه‌ای مانند ویژگی تغییر دست وجود دارد که با فرمان دست‌ها را از بین می‌برد تا نمایشگر دیجیتالی کامل را نشان دهد. و عمر باتری، که به ساعت تقریباً 5 سال آب می دهد.

آنها هرگز از این هدف ساده و در عین حال مشتاقانه  یعنی ساختن چیزی نابود نشدنی دور نشدند، و با هر پیشرفتی که انجام داده‌اند، این یک امر ثابت بوده است که سه دهه ساعت‌سازی نمادین را تعریف کرده است.

و هر کدام از ویژگی‌هایی که در نسل‌های آینده خواهند داشت، می‌توانید از یک چیز مطمئن باشید: G-SHOCK همیشه غیرقابل تخریب باقی خواهد ماند.

ساعت مچی زنانه بی بی جی BABY-G MSG-S200G-1A

نتیجه

کاسیو به طور مداوم خط جی شاک خود را بهبود می بخشد و در عین حال ویژگی های موجود را بهبود می بخشد. پیشرفت هایی مانند ارتباطات رادیویی، اتصال بلوتوث و فناوری خورشیدی برای شارژ باتری تنها برخی از ویژگی های موجود در ساعت های مختلف G-Shock هستند. با تمام این ویژگی های بی نظیر، این ساعت به عنوان محکم ترین ساعت در بازار همچنان برتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *