آموزش خرید ساعت, اخبار سایت

آشنایی با انواع تقویم در ساعت مچی

آشنایی با انواع تقویم در ساعت مچی

گذشته ی ساعت های تقویم دار به گذشته ی ساعت های خورشیدی باز می گردد. زمانی که موقعیت خورشید را با نگاه کردن به سایه آن می سنجیدند‌. این مورد  در طول زمان به یک نیاز برای افراد تبدیل شده بود، که سبب خلق وسایل مختلف برای اندازه گیری موقعیت خورشید و تقویم و تاریخ روزانه شد. در اوایل قرن بیستم با اختراع ساعت، رفته رفته به جایگذاری تقویم در کنار ساعت مچی پرداختند. فهمیدن تقویم روز، با نگاه کردن به مچ دست، در گذشته به یک کار اعجاب انگیز تبدیل شده بود. این عمل ساعت سازان را به تولید و طراحی ساخت ساعت مچی به همراه نمایشگر تقویم کشاند.

تاریخچه ساعت تقویم دار

 در سال ۱۷۱۵ یک هنرمند مشهور ساعت ساز به نام توماس ماچ در لندن به دنیا آمد. این هنرمند مشهور ساعت ساز در سن ۱۵سالگی اولین ساعت خود را ساخت. توماس ماچ که انقلابی در صنعت ساعت سازی به شمار میرود، در سال ۱۷۶۲ اولین ساعت تقویم دار خود را تولید کرد. سال ها بعد از ساخت ساعت تقویم دار توسط توماس، پتک فیلیپ در سال۱۸۸۹ ساعت های جیبی که تقویم روز و ماه و موقعیت خورشید را به نمایش می گذارد، ساخت. با روانه شدن ساعت های فیلیپ در بازار اروپا، ساعت سازان شروع به ساخت ساعت مچی با تقویم روز و ماه شمار کردند. هر یک از ساعت سازان در اوایل قرن بیستم در تلاش بودند، که مکانیزم هایی را به آن بیافزایند.

آشنایی با انواع تقویم در ساعت مچیانواع ساعت تقویم دار

ساعت های تقویم دار انواع گوناگونی دارند. و به صورت های مختلفی توسط کمپانی ساعت سازی طراحی و به مرحله تولید میرسند. که برای خرید آن بهتر است اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید.

  1. تقویم ساده: این نوع تقویم تنها دارای۳۱روز می باشد. و ساده ترین تقویم به شمار میرود.
  2. تقویم دو گانه: این نوع تقویم علاوه بر تاریخ ماه، روزهای هفته را نیز به نمایش می گذارد.
  3. تقویم کامل: همانطور که از نامش پیداست، نمایشگر روز، ماه و وضعیت شبانه روز را دارد.
  4. تقویم کامل میلادی: علاوه بر ویژگی های تقویم کامل، ماه های میلادی سال را نیز نمایش میدهد. و کامل ترین تقویم به شمار میرود.

تقویم روز شمار: این نوع ساعت مچی طرفداران بیشتری دارند. چرا که از مکانیزم ساده تری بهره میبرند. ساعت هایی با تقویم روز شمار بیشتر از نوع های دیگر، در بازار قابل مشاهده می باشد.

تقویم فول کلندر یا فول دیت: ساعت های با تقویم فول دیت دارای سه ویژگی می باشند:

  • شمارنده روز ماه
  • نمایشگر روز هفته
  • و هم چنین نمایشگر وضعیت شبانه روزی دارند.

ساعت هایی که فاقد هر یک از ویژگی های ذکر شده باشند فول دیت یا فول کلندر محسوب نمی شوند. هر سه ویژگی برای این نوع تقویم در ساعت مچی الزامی است.

تقویم سالانه: ساعت های با تقویم سالانه، همان فول دیت یا فول کلندر می باشند. با این تفاوت که ویژگی ماهی که در آن قرار دارید را به نمایش می گذارد. بنابراین ساعت با تقویم سالانه دارای نمایشگر روز هفته، روز ماه، وضعیت شبانه روزی و ماهی که در آن هستیم می باشد.

تقویم پرپچوال: برخی از ساعت سازان، ساعت های مهندسی دقیق و با ظرافتی را می سازند که دیگر نیازی به تنظیمات مجدد ندارد‌. به این نوع از ساعت ها که ساعت پرپچوال گفته می شود، دارای تقویمی می باشد که حتی نیازی به تنظیمات در سال های کبیسه نیز ندارد. هم چنین تا سال ها به درستی و دقت کار می کند.

تقویم دیجیتال: ساخت ساعت، یک هنر و تجربه بی نظیر برای ساعت سازان محسوب می شود. قرار دادن چرخ دنده ها با دقت و ظرافت، که نمایشگر ساعت، تاریخ، روز، ماه و حتی وضعیت شبانه روزی باشد، کار چندان راحتی به چشم نمی آید. اما امروزه با عصر تکنولوژی و مهارت برنامه نویسان، ساعت های دیجیتالی پا به عرصه ساعت سازی گذاشته اند که همه ی موارد مذکور را با یک میکروپروسسور انجام میدهد. هنر دست در صنعت سازی کار بی نظیر و فوق العاده ای محسوب می شود. اما ساعت های دیجیتال نیز مقاوم و کارا می باشند. ساعت های دیجیتال تمامی امکانات مورد نظر را بدون نیاز به تنظیمات در اختیار شما قرار میدهد. از آپشن های بالاتری نسبت به ساعت های دست ساز برخوردارند.

آشنایی با انواع تقویم در ساعت مچیسخن آخر

دسترسی به انواع ساعت های مکانیکی و دیجیتال در عصر امروز برای همه ی افراد با سلیقه های متفاوت وجود دارد. امروزه به دلیل وجود امکانات دیجیتالی و هوشمند، و هم چنین بهره مندی از تاریخ و ساعت توسط وسایل مختلف، استفاده از ساعت مچی بیشتر وجه خوش استایل بودن و جذاب به نظر رسیدن را به دنبال دارد. بنابراین اگر علاقه مند به خرید ساعت مچی با فول امکانات هستید فروشگاه تی تی بول این امکان را به شما میدهد، که خریدی مطمعن و با کیفیت را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *