آموزش خرید ساعت

چند ویژگی سنجش در ساعت مچی ها

چند ویژگی سنجش در ساعت مچی ها

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، ابزارهای گوناگونی جهت راحتی کاربران ارائه می شود. صنعت ساعت سازی نیز از این قائده مستثنا نیست. و با بکارگیری قابلیت ها و ویژگی های کارآمد، راحتی را برای مصرف کننده به ارمغان آورده است. این قابلیت ها و ویژگی ها سبب می شوند که افراد، با استفاده از ساعت مچی، دیگر نیازی به ابزارهای دیگر نداشته باشند. و تنها با استفاده از ساعت مچی، نیازهای خود را بر طرف نمایند. این قابلیت ها در ساعت های آنالوگ و دیجیتال دیده می شود، که علاوه بر کاربردی بودن، بسیار جذاب و شیک می باشند. در ادامه ی این مقاله در جهت آشنایی بیشتر، به پردازش این ویژگی ها و قابلیت ها می پردازیم.

دماسنج

دماسنج همانطور که از نامش پیداست، برای اندازه گیری دما مورد استفاده قرار می گیرد. محدوده اندازه گیری دماسنج، از منفی ده تا شصت درجه سانتی گراد می باشد. در ساعت مچی به صورت سنتی و الکتریکی تعبیه شده است. که نوع الکتریکی آن به کریستال کوارتز و سنسوری تقسیم می شود.

دماسنج کریستال کوارتز، یک دماسنج فوق العاده می باشد که محدوده اندازه گیری آن از 40- تا230 درجه سانتی گراد است. این نوع دماسنج با تطابق خطی بین دما و فرکانس، دما را اندازه گیری می کنند. نوع تجاری دماسنج کوارتز برای اندازه گیری دما از دستگاه قرائت رقم نما و شمارنده های الکترونیکی استفاده می کنند.

چند ویژگی سنجش در ساعت مچی هامسافت سنج

مسافت سنج، جهت اندازه گیری مسافت با سرعت ثابت می باشد. مسافت سنج که در سیستم دیجیتال فعال می باشد، تفاوت چندانی با تاچومتر ندارد و به صورت دقیق تر عمل می کند. با فشردن دکمه ی روی ساعت هنگام شروع، و هم چنین فشردن مجدد آن به هنگام پایان مسافت طی شده، اندازه گیری مسافت را انجام میدهید. تلمتر به مسافت سنج در ساعت های مکانیکی گفته می شود. تلمتر که روی صفحه ساعت های آنالوگ حک شده است، برای اندازه گیری مسافت بر حسب سرعت در زمان مشخص و یا محاسبه ی سرعت بر حسب زمان طی شده در مسافت مشخص می باشد. واحدهای اندازه گیری در تمام طول مسافت باید از یک نوع پارامتر استفاده شود.

فشارسنج

فشارسنج در ارتفاعات و برای کوهنوردان بسیار کاربردی و کارآمد می باشد. قطب نما، فشار سنج و ارتفاع سنج با کلمات اختصاریABC روی ساعت حک شده اند. فشار حاکم بر جو، در ساعت های دیجیتالی به صورت خودکار هر دوساعت یکبار اندازه گیری می شود. و با نمایش گرافیکی فشار اخیر و کنونی جو، اندازه گیری دقیقی را به نمایش می گذارد. فشار سنج در ساعت های مکانیکی از طریق پمپ های مخفی بدنه ساعت قابل مشاهده می باشد.

عمق سنج

غواصان برای اندازه گیری عمق آبی که در آن شنا می کردند، نیاز به یک عمق سنج داشتند. که ساعت سازان با بکارگیری این آپشن روی ساعت تا عمق ۳۰متر را برای غواصان فراهم نمودند. عمق سنج ها به دو نوع مکانیکی و سنسوری دیجیتال تقسیم می شوند. که نوع مکانیکی آن، از طریق فشار وارد شده روی بدنه آن محاسبه می شود. سنسوری دیجیتال نیز در ساعت های ژاپنی بیشترین کاربرد را دارد. نوع مکانیکی عمق سنج، از نوع سنسوری آن پر هزینه تر می باشد.

ارتفاع سنج

ارتفاع سنج در ساعت های آنالوگ و دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد و بسیار گران و پر هزینه می باشد. با قرار گیری در ارتفاعات میزان اندازه گیری فشار و ارتفاع باید به صورت دقیق محاسبه شود. موارد ارزان این قابلیت ساعت مچی وجود دارد که مورد استفاده قرار می گیرد. در ساعت های مکانیکی، پمپ های مخفی کنار بدنه ساعت، کار اندازه گیری ارتفاع را بر عهده دارند. به صورتی که با افزایش ارتفاع و فشار وارده بر پمپ، میزان ارتفاع به نمایش گذاشته می شود.

تایمر

با وجود این قابلیت در ساعت مچی، شما با در نظر گرفتن زمان مورد نظر خود، ساعت را کوک میکنید. و با اتمام زمان کوک شده، ساعت آلارم خود را به صدا در می آورد. این ویژگی که با ساعت کرنومتر و کرنوگراف تقریبا مشابه است، بسار کاربردی است و مورد استفاده قرار می گیرد.

نمایش تقویم

بعضی از ساعت های مچی، بر روی صفحه نمایش خود، تصایری از ماه را به صورت نمایشی دارند. که نشان دهنده تاریخ ماه می باشد. این یکی از ویژگی های کاربردی ساعت جهت سنجش و آگاهی از تقویم روزانه می باشد.

چند ویژگی سنجش در ساعت مچی هااکو درایو

پنل هایی روی ساعت درج شده اند. که با گرفتن انرژی از نور محیط، سبب شارژ باطری ساعت می شوند. این قابلیت شارژ باطری توسط نور محیط، شاهکاری شناخته شده در صنعت ساعت سازی می باشد.

ضد ضربه و مقاوم

جنس بکار رفته در ساخت ساعت، به گونه ای مقاوم می باشد‌، که شما می توانید با خیالی آسوده و راحت به هنگام ورزش و کوهنوردی استفاده نمایید.

بلوتوث

با داشتن بلوتوث در ساعت های مچی، شما می توانید با اتصال به گوشی همراه، همواره ساعت خود را به روز نگه دارید. با نصب نرم افزارهای مخصوص بر روی تلفن همراه، ساعت مچی شما از برنامه های جدید بی بهره نمی ماند.

جی پی اس

از طریق جی پی اس می توان به انتقال داده و تنظیمات به وسیله ی یو اس بی به کامپیوتر اشاره کرد.

قطب نما

در ساعت های آنالوگ و دیجیتال بر روی صفحه ی نمایش ساعت مچی، یک فلش چهار جهته وجود دارد که قطب نما می باشد. اگر امکان مشاهده آن بر روی صفحه نمایشگر نبود، در پشت قاب ساعت قابل مشاهده می باشد.

نور پس زمینه

این قابلیت در ساعت های مچی برای مواردی می باشد که ساعت دارای شبرنگ نباشد. و به همگام تاریکی امکان نمایش ساعت برای فرد وجود ندارد. با نوری که زیر صفحه نمایش وجود دارد این امکان برای فرد به وجود می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *