وبلاگ

آموزش تعویض باتری ساعت

آموزش تعویض باتری ساعت

باتری، قلب ساعت به شمار میرود. و در صورت آسیب های احتمالی و یا تمام شدن عمر آن، نیاز به تعویض دارد. عمر مفید باتری ساعت های لوکس و گران قیمت نیز دو سال می باشد. بنابراین هر ساعتی که با باتری کار میکند، در زمان مشخصی نیاز به تعویض دارد‌. شما می توانید عملیات تعویض باتری را در منزل و یا به دست متخصصین مجرب در این زمینه بسپارید. در صورت اینکه خودتان تمایل به تعویض باتری داشته باشید، می توانید ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید. برخی از ساعت ها پروسه مخصوص به خود را برای تعویض دارند، اما به طور کلی نخوه ی تعویض باتری به شرح ذیل می باشد.

تعویض باتری توسط متخصص:

بسیاری از افراد توانایی و تمایل به اینکه باتری ساعت را تعویض کنند ندارند. بهتر است که این افراد به متخصصین مجرب در این زمینه مراجعه کنند. ساعت سازان بسیاری وجود دارندکه به راحتی و سادگی این کار انجام میدهند. اما بهتر است قبل از مراجعه یک مرکز و ساعت ساز حرفه ای که با قیمت مناسب کار را برای شما انجام میدهد، پیدا کنید. سپس با خیالی آسوده کار را به کاردانش بسپارید.

آموزش تعویض باتری ساعتآموزش تعویض باتری توسط خود شخص:

برای انجام دادن تعویض باتری ساعت باید نکات ایمنی را از جمله استفاده از وسایل پلاستیکی به جای فلزی، و هم چنین استفاده از دستکش را رعایت کنید. موچین و پیچ گوشتی ابزار کار برای تعویض باتری هستند. که هنگام تعویض به آن ها نیاز دارید. با فراهم کردن وسایل مورد نیاز و رعایت نکات ذکر شده می توانید باتری را مانند یک شخص حرفه ای تعویض نمایید.

  1. قاب پشتی ساعت را جدا کنید. اکثر ساعت های مدرن دارای یک قاب پشتی می باشند. که یک تو رفتگی در لبه ی آن وجود دارد. که شما می توانید از طریق همان تو رفتگی به وسیله ی پیچ گوشتی قاب پشتی را جدا کنید. با یک پیچ گوشتی کوچک که لبه ی آن صاف باشد، به داخل تو رفتگی وارد می کنید، سپس به سمت بالا فشار میدهید. برخی از قاب های پشتی ساعت مچی با پیچ باز و بسته می شوند. که در این صورت می توانید به وسیله پیچ گوشتی های ریز آن را به راحتی باز کنید.
  2. واشر را کنار بزنید. با باز کردن قاب پشتی، یک حلقه پلاستیکی و یا روکش را مشاهده می کنید. که می توانید به وسیله ی موچین، با دقت و احتیاط، حلقه را بردارید. در این صورت قسمت داخلی ساعت را مشاهده می کنید. هنگام بستن ساعت بهتر است حلقه یا واشر پلاستیکی را تمیز کنید.
  3. باتری را پیدا کرده و جدا نمایید. با برداشتن واشر و نمایان شدن قسمت داخلی ساعت، باتری را پیدا کنید. به بالای باتری و نحوه ی قرار گیری آن دقت کنید. تا به هنگام تعویض، باتری جدید را به درستی جایگذاری کنید. برای شل شدن باتری از پیچ گوشتی و برای خارج کردن آن بهتر است از موچین استفاده کنید.
  4. جایگزین کردن باتری جدید. باتری جدید را با استفاده از موچین، روی محل قرارگیری باتری، جایگزین کنید. سپس به آرامی فشار دهید تا به خوبی چفت شده و در مکان مورد نظر قرار بگیرد.
  5. چک کردن ساعت تا به درستی کار کند. با جایگذاری باتری، قبل از بستن قاب پشتی، بهتر است که ساعت را چک کنید. اگر عقربه ها شروع به حرکت نکردند، و همچنان ساعت شما کار نمی کند، باتری را چک کنید که در محل مناسب خود قرار گرفته است یا خیر. با دستکاری باتری از کار کردن ساعت مطمعن شوید‌. اگر همچنان ساعت شروع به کار نکرد، بهتر است که به یک متخصص مراجعه نمایید تا ساعت شما را تعمیر کند.
  6. قرار دادن مجدد واشر و قاب پشتی در جای خود. با اطمینان از درست کار کردن ساعت و حرکت عقربه ها، واشر را تمیز نموده و به صورت عکس مراحل اول و دوم در جای خود قرار دهید. قاب پشتی را نیز به همان روش ببندید. مراحل ذکر شده برای تعویض باتری را به خوبی توضیح دادیم و شما می توانید با انجام قدم به قدم مراحل ذکر شده، باتری ساعت خود را به راحتی تعویض نمایید.

آموزش تعویض باتری ساعتنکاتی در مورد حفظ باتری:

اگر جز افراد علاقه مند به ساعت هستید و تعداد ساعت هایتان زیاد می باشد، و یا به صورت روزانه از ساعت خود استفاده نمی کنید، برای حفظ باتری خود بهتر است هنگامی که از آن استفاده نمی کنید، پیچ تنظیم آن را بیرون بکشید. و ساعت را متوقف کنید. هنگام استفاده ساعت را مجدد تنظیم کنید و پیچ را به داخل فشار دهید. رعایت این نکته سبب افزایش طول عمر باتری شما می شود. و دیگر نیازی به تعویض سریع باتری ساعت ندارید.

سخن پایانی

ما در این مقاله مراحل مربوط به تعویض باتری را در منزل آموزش دادیم. هم چنین نکاتی درباره ی حفظ و نگهداری باتری برای افزایش طول عمر آن را شرح دادیم. تعویض باتری نیاز به تبحر و دقت بالایی دارد.اگر از توانایی خود اطمینان ندارید بهتر است که این کار را به متخصصان حرفه ای بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *