آموزش خرید ساعت, وبلاگ

تنظیم ساعت جی شاک

تنظیم ساعت جی شاک

ساعت جی شاک از محبوب ترین و پر فروش ترین مدل های برند کاسیو می باشد. ساعت جی شاک دارای امکانات و قابلیت های متعددی است. و همین امر سبب فروش فوق العاده و جذب مخاطبان بسیاری به سمت این مدل شده است. این قابلیت ها و امکانات متعدد سبب بروز مشکل برای چگونگی تنظیم کردن اولیه ساعت جی شاک شده است. بسیاری از افراد برای تنظیم ساعت جی شاک دچار مشکل می شوند. اما بهتر است بدانید که با شناخت دکمه ها و کارایی آن ها کاری سهل و ساده خواهد بود.

شناخت دکمه های ساعت جی شاک:

دکمه Adjst : این دکمه که در گوشه ی بالایی و سمت چپ ساعت قرار دارد، برای شروع و وارد شدن به تنظیمات و هم چنین ثبت آن تعبیه شده است.

دکمه Reverse : این دکمه در گوشه ی بالا و سمت راست ساعت قرار دارد. که برای نور پشت صفحه کاربرد دارد. با فشردن آن ساعت کمی به عقب برمی گردد.

دکمه Forward : این دکمه برخلاف دکمه Reverseبا فشردن آن ساعت به جلو کشیده می شود. علاوه بر این برای تنظیم آلارم، تغییر AMوPM، شروع و پایان کرنومتر و تغییر زمان کشورها کاربرد دارد.

دکمه Mode : این دکمه که در گوشه پایینی و سمت چپ ساعت قرار دارد، برای تغییر صفحات مورد استفاده قرار می گیرد.

دکمه Light : این دکمه برای روشنایی صفحه ساعت کاربرد دارد. که در مواقع تاریکی و نبود نور، امکان دیدن صفحه وجود داشته باشد.

تنظیم ساعت جی شاکتنظیم کردن تایم اصلی ساعت جی شاک:

در ابتدا دکمه Modeرا فشار میدهیم که ساعت در حالت کیپینگ یا همان نمایش روز قرار بگیرد. سپس با نگه داشتن دکمه Adjustبه مدت سه ثانیه وارد تنظیمات اولیه می شوید. با ورود به تنظیمات، دکمه Forwardرا به صورت متعدد فشار می دهید تا شهر تهران را پیدا کنید. با انتخاب شهر مورد نظر، دکمه ی modeرا فشار میدهید و DSTساعت را در صورت شش ماهه اول سال روشن می کنید. در غیر این صورت باید در شش ماهه دوم به دلیل عقب کشیده شدن ساعت خاموش باشد. در نهایت دکمه Adjust را فشار دهید که ساعت توسط امواج رادیویی به صورت خودکار تنظیم شود.

تنظیم ساعت دوم یا ساعت جهانی جی شاک:

مخفف ساعت جهانی WTمی باشد که با چندبار فشردن دکمه Modeمی توانید به آن دسترسی داشته باشید. سپس با فشردن دکمه Forwardمخفف شهر دوم را جستوجو کنید. با انتخاب مخفف شهر دوم چند ثانیه ادجاست را نگهدارید که زمان روی شهر مورد نظر شما تنظیم شود.

تنظیم آلارم ساعت جی شاک:

با قرار دادن دکمه Modeدر حالت ALمی توانید تا ۵آلارم متفاوت را تنظیم کنید. تعویض آلارم توسط دکمه پایینی در سمت راست ساعت امکان پذیر است. و با فشردن دکمه ادجاست، ساعت و دقیقه ی مورد نظر خود را تعیین کنید. برای قطع کردن آلارم دکمه ی Forwardرا روی حالت Offقرار دهید.

تنظیم تقویم در ساعت جی شاک:

نمایش تقویم در ساعت های جی شاک روی تاریخ میلادی تنظیم شده است. اما اگر قصد تغییر آن را داشته باشید، باید در قسمت Homeچند ثانیه دکمه Adjustرا نگهدارید. سپس با فشردن متعدد دکمه ی Modeوارد تنظیمات تقویم ساعت می شوید‌. که در این مرحله با فشردن دکمه های forwardو Reserveمی توانید به راحتی روز، ماه و سال ساعت را مطابق میل خود تنظیم کنید.

تنظیم ساعت جی شاکاستفاده از دماسنج و قطب نما در ساعت جی شاک:

با رفتن به حالت Homeساعت جی شاک، دکمه Compرا فشار دهید. برای بازگشت به حالت اولیه می توانید دکمه Modeرا بفشارید. برای استفاده از حالت دماسنج، چند بار به صورت متعدد دکمه Modeرا فشار دهید. و در حالت دماسنج قرار دهید. پس از چند ثانیه دمای اتاق روی صفحه نمایش دیجیتال ساعت نمایش داده می شود.

عقب و جلوکشیدن ساعت در شش ماهه دوم و اول سال:

در شش ماهه اول سال باید DSTساعت را روی حالت onو در شش ماهه دوم سال روی حالت offقرار دهید. برای این منظور، ساعت را با فشردن دکمه modeبه صفحه اصلی برگردانید. با فشردن چند ثانیه ای دکمه ادجاست، صفحه شروع به چشمک زدن می کند و آماده برای تغییر تنظیمات می باشد. سپس دکمه modeرا فشار دهید تا کلمه DSTنمایان شود. با زدن دکمه پایین سمت راست، دی اس تی را خاموش و یا روشن کنید. در پایان با فشردن دکمه ادجاست از تنظیمات خارج می شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *